Абсолютно не се променя ... аз с какви ли не аванси си играх и разлика няма ... единствено с намаляне на аванса до 0 градуса, евентуално да е станала малко по-тиха колата .... нооо по скоро е внушение отколкото осезаема разлика
Колектор за м102 с разменени двойкиSound FX Tuning :)
Started by Subsonic, 29 Mar 2014 - 22:50:07
63 replies to this topic
#16
Posted 02 April 2014 - 22:39
#17
Posted 02 April 2014 - 23:55
#18
Posted 03 April 2014 - 23:31
Аз пък мислех че е основно в реда на палене - сега съм по-склонен да приема, че е 50/50 ред на палене и гърнета.
С каквито и гърнета, астрата си е астра, а осмакът си е осмак. И никога едното не може да бъде объркано с друго. Просто без последователно наслагване на издухвания в една тръба, няма интересен звук. Въпросът е гърнетата да не убиват интересното в звука.
Нека да оправя шпилката и да уплътня трети цилиндър и ще запиша клипче. Надявам се, живот и здраве, утре да стане.
P.S. Като говорим за астри, днес карах една 1.9 тдци. Дърпа като животно и спира добре - и дотук свършва всичко хубаво, което мога да кажа за колата. Моторът тропа и дрънчи зверски при палене и гасене, съединителят понякога отделя долу, понякога горе, мигачите са някаква автоматична шитня, интериорът е покъртителен
#19
Posted 04 April 2014 - 02:44
Малолитражките с предно убиват каквото и да е щастие в мен, а за недозавиването да не говорим.. Докато си правех 190тката с осмака и преди да си купя ежедневката карах на майка ми служебния кенеф и се научих да пързалям със спирачка(не ръчна) и weight transfer в завоите, поне спирачките са хубави и с толкова тежест на предния мост и хвърчаща задница добре се получава, със 190тката с най-малките спирачки не ми се беше случвало нито веднъж за 30тина 000км, с 2.6така с вентилираните дискове малко по лесно става. Абе кеф са си хубавите спирачки, помагат не само за безопасността ами понякога и за забавлението.
Follow your own star...
#20
Posted 06 April 2014 - 15:45
Качвам малко филмчета от онзи ден.
- отворен капак, шумни повдигачи
- празен ход, близо до ауспуха, шумна горивна помпа
- вътре в купето
#21
Posted 06 April 2014 - 15:55
И малко развитие от вчера.
Шпилката я оправи един познат монтьор, Стефчо Ломски , още в петък докато бях на работа. За жалост гарнитурките на колектора продължават да изпускат.
В събота заедно с Bat Andi я метнахме отново на подемник с идеята да сменя оригиналните гарнитурки с други, на които централния отвор е 42мм - колкото вътрешния диаметър на тръбите на новия колектор. За съжаление отворите за болтовете на новите гарнитурки не съвпадат съвсем, което е поправимо.
Срещнах обаче друг проблем. Главата на M102 няма "материал" отдолу, върху който да легнат по-големите гарнитури. Над портовете главата е гладка, но под тях има нещо като борд от 3-4мм, който е точно толкова широк колкото фабричните гарнитури и подозирам, че по-големите просто няма да могат да уплътнят от долната страна.
Решението - предложиха ми да наварят втулки с вътрешно Ф37-38мм, колкото е на оригиналния колектор, после челосване и т.н. за да може да ползвам оригиналните гарнитури.
Междувременно - смених средното гърне с по-малко. Това би трябвало да подчертае боксер звука когато стане готов новия колектор. "Пуричката" е с горе-долу два пъти по-малък обем от средното гърне, което позлвах дотогава, а то пък е около 2 пъти по-малко от стандартното средно гърне.
Засега съм монтирал един "стандартен" колектор, чийто байпас канал за ламбда сондата беше допълнително разширен.
Attached Files
#22
Posted 24 April 2014 - 15:51
Колекторът с наварените втулки е готов още отпреди Великден, но нямах време и възможност да го кача, тъй като всички известни ми места с подемници, които може да се позлват под наем, бяха затворени, а пък единственият външен канал със свободен достъп беше затворен от общината поради голямата мърлящина сътворена там от всички незайни ползватели, които са си точили маслото направо на земята.
Сега чакам удобен момент да го метна пак на колата - живот и здраве, тази събота или неделя, надявам се.
И после пак филмче, с повече "саунд" надявам се. .
Мернах колата на PerfExpert с фабричния, но моднат колектор - едни 20-тина коня са се загубили спрямо предишното мерене, когато си беше със съвсем стоков колектор, и сега дава 116 коня и около 190 Нм.
Ще ми бъде интересно да видя колко ще даде с колектора с разменените двойки.
#23
Posted 24 April 2014 - 17:05
A какви бяха модификациите по моднатия колектор? Не е задължително загубата да е от него, може двигателя да се е поизносил за 20-30 години. Ако държиш да разбереш от колекторите каква е разликата според мен ще е хубаво да направиш една сверка и с оригинален немодифициран колектор
Follow your own star...
#24
Posted 24 April 2014 - 21:40
Миналата есен го бях мерил със сток-сток колектор. И със същия телефон.
http://forums.mbclub...рване/?p=332607
Моднатия-сток колектор е с разширен байпас за ламбда сондата. Този байпас минава между двете двойки (1,4 и 2,3) и сега пропуска повече газове.
А може и просто сетъпа да е кофти.
#25
Posted 24 April 2014 - 22:47
чак пък такава загуба от такава минимална модификация.. според мен не си го измерил при еднакви условия (наклон на пътя примерно) и настройки на програмата, съмнява ме толкова да си я спънал, тва са си едни 15%
Follow your own star...
#26
Posted 25 April 2014 - 09:27
Изходните данни са същите, но си прав за пътя.
Не е на същото място.
15-20 коня се губят лесно във високите. 20Нм Повече или по-малко на 5000 оборота са 10.5 KW.
Не ми се въртят колектори, че нямам удобен канал иначе бих го мернал пак със сток-сток колектора.
EDIT: ето и картинка, ако сравниш с другата картинка, ще видиш че въртящия момент до към 4000-4500 оборота е горе-долу същия. След 5000 обаче кривата на момента на сегашния сетъп пада по-бързо надолу от преди.
Attached Files
#27
Posted 29 April 2014 - 21:33
Ето, че монтирах пак колектора с разменените двойки.
Вече всичко е уплътнено, колекторът е със заварени втулки на входа, с вътрешен диаметър колкото фабричния колкетор, заварен и челосан благодарение на бързата намеса на Ловешката група - bat Andi и Дидо.
Тази вечер снимах кратко клипче извън колата, при ауспуха. Има вече леко боботене, но си мисля че трябва да махна байпаса на двуцевката.
Иначе мерих пак мощност с PerfExpert - още 4 коня надолу, 112 коня и 175Nm.
Attached Files
#28
Posted 04 May 2014 - 21:28
На празника на труда успях и аз да се потрудя върху премахването на байпаса, който бях слагал на средата на удължената двуцевка. Предвидимо - въртящия момент се премести към ниските.
Сега вече звучи като боксер. Краен резултат - 112 коня с малко повече момент на по-ниски обороти.
Attached Files
#29
Posted 04 May 2014 - 22:06
Дай някое клипче с подадена газ или най-добре докато ускоряваш, ще е страхотно да чуем гласа по време на натоварване
C200 KOMPRESSOR
#30
Posted 07 May 2014 - 13:07
Това клипче заснех вчера с дигитална камера. За съжаление, не звучи като на живо, но се надявам пак да може да се улови разликата с редова 124-ка с 4-цилиндров мотор.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users