Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Колектор за м102 с разменени двойкиSound FX Tuning :)


  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 29 March 2014 - 22:50

Здравейте Колеги,

 

Пускам няколко снимки на колектор за м102 с разменени двойки. Тази налудничава идея ми беше влязла под кожата преди доста време, но едва наскоро се престраших :).

 

Та идеята е да се разменят двойките в изпускателния колектор от 1-4 и 2-3 на 1-2 и 3-4, за да може редовият четирицилиндров мотор да зазвучи като нещо по-интересно. 

 

Тънкият момент е, че разместването създава неефктивност при издухването, тъй като два цилиндъра, които палят един след друг, ползват една и съща тръба. Но това пък би трябвало да поразноонбрази звученето.

 

Идеята при създаването на колектора беше да се ползва достъпен материал, да бъде здрав, сравнително прост за изработка и да пасне лесно на мястото на оригиналния.

 

Искам да благодаря на Андрей(Bat Andi) и на Дидо за сбъдването на тази идея. 

 

Надявам се в близките дни да мога да го монтирам и да споделя впечатления.

 

 

Attached Files


  • 0

#2 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 30 March 2014 - 10:00

Интересно, давай слагай го и ще кажеш за ралзиката. Все пак с издухването на 2-та цилиндъра един след друг а не през 1 такт, според мен няма да окаже голям негативен ефект ...   :)  :goodjob


Edited by siriospepi, 30 March 2014 - 10:01 .

  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 31 March 2014 - 12:13

Млако ми е натоварено тази седмица и не знам кога ще мога да го монтирам. 

 

Вчера не успях да намеря работещ канал или подемник, за да го сложа, а на двуцевката има едни гайки на "удобно" място :).

 

Чудя се също дали да ползвам оригиналните гарнитури за м102 или да поръчам. За втория вариант не съм наясно къде могат да ми изработят такива.


  • 0

#4 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Posted 31 March 2014 - 12:46

Защо да не използваш оригинални ?


Edited by sers, 31 March 2014 - 12:49 .

  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#5 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Posted 31 March 2014 - 12:59

Поздравления Стани!
Много се радвам, че успя да реализираш и тази инициатива - евала!

Според мен, ефект ще има, с нетърпение очаквам да чуем 'боксер ръмбъла' от 2.3 мотора ти. Ще очаквам да качиш някъде и аудио на работата му :-).

Иначе и според мен слагай оригинални афтърмаркет гарнитури - трябва да станат!
Поздрави,
-Николай

Edited by hijacker, 31 March 2014 - 12:59 .

  • 0

#6 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 31 March 2014 - 13:11

Може ли повече информация за материала (тръбите) - диаметър, дебелина, цена, от къде си ги взел, огъвал ли си ги или си купувал кривки... И ако може като имаш възможност да напишеш като тегло как идва тоя колектор в сравнение със заводския :)


  • 0
Follow your own star...

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 31 March 2014 - 13:50

Защо да не използваш оригинални ?

Тръбите са с малко по-голямо фи за да се компенсира неефективността от събирането на две последователни издухвания, но болтовете са на същото място.

 

Ще пробвам с оригинални гарнитури.


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 31 March 2014 - 13:55

Може ли повече информация за материала (тръбите) - диаметър, дебелина, цена, от къде си ги взел, огъвал ли си ги или си купувал кривки... И ако може като имаш възможност да напишеш като тегло как идва тоя колектор в сравнение със заводския :)

 Материалът на тръбите е черна стомана. Това е нещо като протоип и не исках да се изхвърлям с екзотики. Освен това неръждавейката, която се ползва масово в БГ за тия неща не е подходящата марка и много скоро тръбите помътняват и посивяват. Неръждавейката е подложена на повече Т стрес, тъй като по-трудно отдава температура, но пък затова може да кара и без изолация отгоре.

 

Тук се чудя каква изолация да сложа - с лента не ми се увива. Иска ми се някакво керамично покритие като на заводските. Засега са пръснати с високотемпературен спрей-боя.

 

Ползвани са готови колена. За изработката Бат Анди може да даде повече информация, тъй като колекторът е Made in Lovech.  :)

 

Теглото е по-малко отколкото на оригиналния, но не съм го мерил точно.


  • 0

#9 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Posted 31 March 2014 - 17:01

  Черната стомана е идеална за колектори, пука се много по-малко от неръждаемата!  :welldone    Ако имаш възможност темперирай колектора преди да го сложиш - аз го правя като го захващам през фланеца с болтове-така както ще си седи на главата, към здрава основа например П 10x10x10 и го нагрявам със силна горелка равномерно до почти червен цвят (на тъмно почва леко да червенее) след това го оставям бавно да изстине. Вътрешните напрежения се премахват, възможността за изкривяване намалява. Така поне за турбоконверсия, за атмосферна може би не е нужно.


  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 01 April 2014 - 10:42

Снощи успяхме да го монтираме. Нямах възможност да го темперарирам с горелка защото стенда, на който е изработван не е при мен, но оставих мотора да покъкри на "тих огън " около половин час. Мисля първите километри да не карам на пълна газ.

 

Всичко пасна идеално. Няма осезаема загуба на мощност.

 

Имахме малко проблем с една шпилка, която излезе с гайката и после на искаше да се навие докрай. Снощи ни притискаше времето и събрахме така. Но ще се наложи пак да се сваля всичко, да се развие шпилката, да се прокара и да се навие хубаво, защото в момента подпира.

 

После ще направя клипче.

 

На първо "слушане" има по-басово звучене, но е едва доволовимо. Вероятно ще се наложи да се преправи отново генерацията за да изпъкне боксер ръмбъл-а. При мен двуцевката е удължена и с байпас по средата. Следва резонатор-пура, резонаторно средно гърне и оригинално крайно. Смятам, че при стандартна двуцевка без удължаване и без байпас, ще е по-ясно доловимо. Имам и едно средно гърне, което е права тръба с "пура" - може да сложа него.

 

Използвам случая да благодаря отново на Андрей (Bat Andi), който снощи отново помогна много.


  • 0

#11 miro0

miro0

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Стартира с Мазда 121 75Hp '91,
    след това продължи с C220D 95Hp '96 classic
    и сега се вози на E230 150Hp '96 Avantgarde.
Garage View Garage

Posted 01 April 2014 - 19:07

С нетърпение чакам клипче!


  • 0

The best or nothink.


#12 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 02 April 2014 - 08:37

според мен едно гърненце тип пура и крайно хубаво гърне ще направят работата :)


  • 0

#13 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 02 April 2014 - 19:53

Ако докараш звука на субаротата ще си екстра, тия боксери звучат супер даже и със големите оръдия отзад, не е просто просташки силен гърмеж, има си нотка.. 

 

Аз още се чудя как да докарам звучно V8 боботене, преди няколко седмици една 211ка такъв звук изкара, малко ми трябваше да подгоня шофьора да го питам каква му е изпускателната система.. Страшно боботене на ниски обороти без звука да е неприлично силен.. И днес една 7ца 750i, още на тръгване от място с малко газ веднага забоботи...

 

Марто кво става човек, никакъв те няма :)


  • 0
Follow your own star...

#14 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 02 April 2014 - 21:37

И аз преди седмица две гледам едно ЦЛК кати моето тъмно синьо преди фейса и всичко си му заводско джанти 16 ки с гуми 205...и като даде газ и едно бобобо ниско такова но не шумно.И нали там правеха гърнетата Крафт в Петрич де и се обаждах да питам къде са правени.Оказа се че това ЦЛК е било 8-цилиндрово и че на собственика на цеха за гърнета синът му има 4 цилиндрово цЛК и са се мъчили много да докарат този звук но опирите са били несполучливи.Е аз се отказах...дано вие успеете и да се запаля наново.
  • 0

#15 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 02 April 2014 - 22:28

Ако е било някое постно CLK430 като нищо да не си го различил външно от някое CLK200... Но не мога да разбера какъв е(беше) проблема на моя осмак, заводските колектори на М119 са също толкова отвратителни колкото и на М113, така че явно при гърнетата е играта със готиния звук... Някой който се е занимавал с настройване на коли и бъзикане на аванса може ли да каже дали от аванса се променя звука осезаемо?


  • 0
Follow your own star...




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users