Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

колекторивижте това и коментирайте


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 racingboy190e

racingboy190e

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 198 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W201 1991г. engine 102, 122h.p.

Posted 17 February 2007 - 16:58

Здравейте колеги!
Вижте моля това и коментирайте!
Заслужава ли си да се прави нещо такова?Скъпо ли ще излезе?Някой правил ли е нещо подобно!И най-важното ще има ли ефект от цялата работа?
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Виждал сам такова нещо на Хонда и найстина има ефект,чувства се!Апак Хондата беше 1.5,няма голям потенциал,ако се сложи на Мерцедес(повече работен обем,по-голям потенциал за равиване на по-голяма мощност) със сигурност ще се чувства много повече! :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: :drift1: :drift1: :flagMB new: :rolleyes: :D
  • 0

#2 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4,188 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 17 February 2007 - 17:12

Определено ще има положителен ефект, стига да са спазени изчисленията и се подмени цялата изпукателна система.
Полирани колектори + профодни гърнета м/у 5 и 8 % + мощност.
  • 0

#3 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 17 February 2007 - 17:42

Както каза Алекс,няма голям келепир да си промениш изпускателната система,ако не се преправят или заменят с подходящи гърнетата.Кел файда от широки колектори и тръба,като отзад самото гърне ще си е със същия капацитет.Все едно да закачиш на една тръба 1 цол друга която е 1/2 цол.Дебита на голямата е един,но при преминаването през малката тръба се намалява.
Така че е хъбаво да се седне и да се помисли какво трябва да се направи....
  • 0

#4 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Posts:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Posted 19 February 2007 - 16:44

Мненията по-горе са абсолютно вярни. Наскоро един приятел си поръча от EBAY и му ги доставиха. Цена 50 долара даже май беше и по-малко но цената е такава защото фланеца имаше дефект и се наложи преправяне. Става въпрос за Хонда сивик. Отзад ги разделихме на две гърнета и ефекта е поразителен. ОБАЧЕ - загуби се максималната скорост. Ускорява много добре ,НО вече не вдига повече от 150 км/ч.
  • 0

#5 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3,768 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
Garage View Garage

Posted 22 February 2007 - 10:13

Мненията по-горе са абсолютно вярни. Наскоро един приятел си поръча от EBAY и му ги доставиха. Цена 50 долара даже май беше и по-малко но цената е такава защото фланеца имаше дефект и се наложи преправяне. Става въпрос за Хонда сивик. Отзад ги разделихме на две гърнета и ефекта е поразителен. ОБАЧЕ - загуби се максималната скорост. Ускорява много добре ,НО вече не вдига повече от 150 км/ч.


тва нещо не ми е ясно :dontknow:

защо Мах.скорост зависи от изпускателната с-ма????нещо не ми се вярва :rolleyes:
  • 0

#6 Alx

Alx

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:

Posted 05 March 2007 - 19:07

Резултата е в по-добър въртящ момент в средните обороти и по-ниска пикова мощност. Тази по-ниска пикова мощност резултира в по-ниска скорост.

Подобен ефект се използва често при мотоциклетите, където особено при пистовите е много важна пиковата мощност и тогава се използва системата 4-в-1.

Долниа текст може по накрадко да обясни това описаното в статията.

Two exhaust pipes pair together first, from two cylinders that do not fire at the same time (360 degrees apart here ??). As the exhaust pulse enters the collector, it exerts a negative pressure wave (suction) on the other. That negative pressure wave travels back up the other pipe, and at the time when that cylinder's exhaust valve and intake valve are both open on the intake stroke (during what is called "overlap"), it has the effect of sucking more air-fuel mixture into that cylinder through its open intake valve while its exhaust valve is still open (but closing), thus getting more charge into the cylinder to be compressed and burned than it would if the header wasn't exerting this effect. The lengths of the pipe to the collector are designed to time this effect. The pairing of the pipes from the other 2 cylinders does the same. Typically, this effect has max effect in certain parts of the RPM range, and other things such as ignition and valve timing, fuel mixture (jetting or mapping), etc. must be tuned for optimum results. If it's only a 4-1 collector (all 4 down tubes mate simultaneously in one collector), the peak effect in the target part of the RPM range might be optimized, but usually at the expense of bigger flat spots elsewhere in the RPM range. To avoid bigger flatspots (typically in mid range RPMs), in a 4-2-1 arrangement after the first two pairings meet in a collector, you have a second collector that mates those two. That's why it's called a 4-2-1 header (instead of a 4-1), and that second collector exerts the same kind of negative pressure wave (suction) on the pipes upstream, usually resulting in less peak power than a 4-1, but also with less pronounced flat spots in the RPM range.
  • 0

#7 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,892 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Posted 05 March 2007 - 19:26

Хм...а дано не оспамя темата,ама съм убеден,че,когато една кола излиза от завода тя е регулирана да има определено налягане в изпуск.система и промяната на това налягане/в случая понижаването му/води до загуба на мощност!От друга страна ауспуха отнема от мощността,но,ако се премахне,или се намали налягането в него трябва да се пренастрои центровка,горивна смес и т.н.!Въобще това е сложен процес,който до голяма степен се определя с практически изпитания,а не с изчисления само и затова е добре да се прави нещо доказано!И от добър професионалист!И задължително разхода ще скочи,ако мощността се увеличи наистина!Ще се радвам някой,който е имал успехи,или неуспехи да сподели!
Моля повишения шум да не се взима за повишена мощност! :rolleyes:
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#8 Alx

Alx

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:

Posted 05 March 2007 - 19:39

mbenz много си бърз :)

Разбира се че когато се направят подобни промени по изпускателната система на колата трябва да се пренастрои и горенето за оптимален резултат. При по-новите коли това става с промяна на т.нар. горивни карти - софтуерно и е много лесно.

Ако колата е с атмосферно пълнене при подобно оптимизиране може да се достигне до около 20% ръст в мощността (да се има предвид че софтуернo без да се пипа генерацията може да се постигнат около 10%) особено е добре в такъв случай да сложиш и хубав високо пропусклив филтър. Ако е с турбо - тогава става интересно :)

Аз разбира се бих предложил ако някой иска да прави подобно нещо да се обърне към специалист иначе рискува, както се изразява един мой познат англичанин, "unless you're an expert would have the car running like shit, at best"
  • 0

#9 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,892 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Posted 05 March 2007 - 19:50

A-не че съм бърз,но този въпрос винаги ми е бил много интересен!Но газодинамиката е нещо непредсказуемо/много често/ ,а и често съм бил свидетел на отрицателни резултати!Иначе с резонансен ауспух по-лесно се постига повишаване на мощността,но в много тесни граници на оборотите!Но там се разчита на повишаване на налягането в ауспуха!Абе въобще това е много дълга и интересна тема!Но експериментите с нещо непознато и неизползвано досега не са препоръчителни!Да спирам дотук аз,пък,който иска да продължи!:)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#10 Alx

Alx

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Posts:

Posted 05 March 2007 - 23:37

Абе виждал съм тунинг фирми с много подходяща апаратура която замерва всичко по газовете и могат да ти настроят колата според генерацията и обратно :)

Добър тунинг без да се пипа генерацията не става, уви :boxing
  • 0

#11 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,892 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Posted 06 March 2007 - 11:21

Ти пък-как бих могъл да се нацупя за такава кратка и точна корекция?! :rolleyes:
Alx също е прав,че добрия тунинг не минава без корекция на изпуск.система!Но за да се спестят време,нерви и пари нека се прави нещо доказано и наистина работещо вместо да се експериментира!А,вече всеки сам да решава!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,599 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 28 January 2008 - 16:06

С риск да оспамя и аз темата - покрай другото ми хоби - акустиката, съм се сблъсквал с четвъртвълновите реознатори в друга насока. А оттам пък, търсейки информация попаднах случайно на теми за резонаторните изпускателни системи.
Не само дължината, но диаметъра на тръбата, както и температурата на газовете също са от значение за правилно пресмятане на една резонанторна система.

ОФФ: Има и двигатели без движещи се части, които разчитат изцяло на резонанса в тръбата за засмукване на въздух и издухване на изгорелите газове - наричат се Valveless Pulsejets и са познати от 30-те години на миналия век. Представляват най-често U-образна тръба, която е по дълга и се разширява в едната си част, а някъде по-средата на U-то се подава горивото. Двигателят се стартира като му се подава сгъстен въздух с компресор и му се подава искра и след това горенето му продължава благораение на самовъзпламеняване докато не се изчерпа горивото. Макар и просто устроени, тези двигатели почти не се използват защото имат ниска ефективност.
http://www.home.no/a...valveless_e.htm
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users