От личен опит съм разбрал, че неизправност на системата на гюрука в болшинството от случаите може да бъде лесно установена и отстранена, тъй като дава лесно забележими симптоми и удобен бърз достъп до нейните различни компоненти. След като се наложи да рециклирам хидравличната помпа (60лв), прецакана поради голямо натоварване от един изпуснал амортисьор на капака на гюрука който аз не съм забелязал, реших да направя снимки и да пусна темата, за да не се стряскат настоящите и бъдещи собственици на модела кабриолет че е нещо капризно и безбожно скъпо за ремонт.
Защо се рови там: Симптомите (и проблемите) са различни - внезапно спиране процеса на отваряне/затваряне на гюрука (т.е. той замръзва в една позиция), по-дълго време за работа от 16 сек., непълното му затваряне при което мига лампата на бутона и се чува сигнал, липса на реакция при управление на бутона и липса на реакция на възглавките отзад (поради липса на масло в системата те само щракат а не мърдат). Също и омазнявания - по легена на багажника, по кичето и амортисьорите на капака на гюрука (там е помпата).
Най-лесно е да се проверят:1) възглавките - да са в най-ниско положение; 2) правилно затворен капак на багажника; 3) издърпан ролетен капак вътре в багажника (защото има 2 щипки в края които не дават да се отвори гюрука).
За да се стигне до системата, се отваря гюрука но той често поради проблема е неработещ електрически. Има 2 начина - ако реагира на копчето, да го вдигнем до най-висока степен (както е показано на снимката) DSC_0219.jpg 171.03K 27 downloads Ако гюрука не работи, се ползва манивелата към комплекта с инструменти - тя е ключе 10 и шестограм и служи за отключване/заключване на двата края на гюрука. Ползва се като отключим гюрука в предната му част с ръкохватката и провираме вертикално манивелата в нишата зад задните седалки (където е парктроника), докато напипаме болта-ключалка. Другата ключалка е в багажника, за нея е шестограма.
Капакът на системата е покрит с две кичета DSC_0224.jpg 148.79K 26 downloads на щипчици. След тях се развиват 2та болта на капака, и след тях 20те болчета десетки за да го извадите. Под него получавате достъп до резервоара за хидравлично масло, ел.системата, цилиндърчетата, ел-релетата, компа и т.н. DSC_0223.jpg 119.12K 22 downloads
За ентусиасти като мен без Стар Диагнозис бе нужно да се прегледа за течове на масло там. Ако в резервоарчето няма масло, причината най-вероятно е в помпата или някъде по пътя на маслото. Ако ще се долива масло, е хубаво да се размърдат и възглавките от бутона няколко пъти. Ако пък няма теч, е възможно да е изгоряло черното реле с 4 крачета пред бялата фуния (и на моята се е случвало и по англо-форумите съм чел, че е чест проблем). Струва 5 лева.
Как се сглобява обратно - първо се завива капака с всичките 20 болчета, после се слагат 2те сиви кичета с техните щипки, а накрая се завиват двата болта за държача на ролетния капак. Нужно е след края на процедурата, ако сте отключвали гюрука с манивелата, и да го заключите. След това замервате процеса отваряне/затваряне на гюрука - 16 секунди във всяка посока е нормално. Ако се застопорят двете щипки на ролетния капак, може да се изпробва няколко пъти работата на гюрука чрез бутона, за да се проследи дали няма да се получи пак омасляване или загуба на масло в резервоарчето.
Проблеми в процеса: Най-често при неработещ гюрук не може да се отвори багажника. Немецът го е измислил - с аварийно управление на бутона за възглавките и натискане надолу, гюрука се заключва автоматично и багажника може да се отвори. Друг проблем е ако възглавките са заседнали в най-висока степен, което също не позволява да се отвори електрически гюрука и ще трябва да го правите ръчно с манивелата и придържане с ръка от вътрешната страна на самия гюрук, за да не се опира във възглавките. Тук е мястото да отбележа, че при W209 има възможност с дълга отверка от вътрешната страна на всяка възглавка да се бръкне и да се натисне пластината, която позволява бутане на възглавката надолу.
Накрая, вижда се проблемът в моя случай с амортисьора DSC_0221.jpg 148.09K 23 downloads и показвам къде е монтирана помпата DSC_0222.jpg 71.75K 23 downloads