Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Масло в турбото, ЕГРML W163 270 CDI


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Tihomir

Tihomir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes ML 270 CDI 2002

Posted 15 March 2014 - 18:46

Колеги имам следния въпрос за Мерцедес МЛ 270 CDI 2001 год :

- От както е сменено маслото джипа е минал около 6 000 км и забелязах, че нивото на маслото е намаляло с около 3 мм от индекса за максимум на щеката. Демонтирах въздухопровода, който излиза от филтърната кутия и влиза в турбото и забелязах, че има масло на корпуса преди перката на турбото и в самия въздухопровод. Демонтирах и от лявата страна въздухопровода от интеркулера и той беше омаслен. Пипнах оста перката на турбото с клатене ляво - дясно милиметър луфт няма, с клатене горе - долу мърда едвам едвам дори бих казал незначително. Маслото е mobil 3000 5w/40, двигателя не го гори, според БС диагностика е на 106 000 км. При каране с каквато и да е скорост и в каквито и да е обороти въобще не изпушва. Каква е причината това масло да е в турбо пътищата?

Другият въпрос е за някакъв ЕГР. Какво е това и къде се намира? Казват, че се демонтирало за почистване. И то свързано ли е с турбото? 

Това са ми питанките, благодаря ви предварително за отговорите.


  • 0

#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5,223 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Posted 15 March 2014 - 23:39

Нормално е да има масло, но ако е много и е избило около турбото и маркучите, те съветвам да си смениш масления сепаратор.


  • 0

logo-600-1002.png


#3 Tihomir

Tihomir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes ML 270 CDI 2002

Posted 15 March 2014 - 23:55

Според мен не е много но все пак на кое казваш маслен сепаратор за да го сменя ?


  • 0

#4 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5,223 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Posted 15 March 2014 - 23:59

Като махнеш кората на мотора, ще видиш пред капачката за наливане на маслото, едно черно с маркуч от страни, където отива в турбото :)

Задължително като си го поръчваш ново, си викни о-пръстените под него, че често ги забравят.


  • 0

logo-600-1002.png


#5 Tihomir

Tihomir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes ML 270 CDI 2002

Posted 16 March 2014 - 00:07

Хиляди благодарности, ще го сменям дано да е от него защото луфта който има турбото ми се стори минимален дори незначителен. 


  • 0

#6 /////AMG

/////AMG

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 172 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    NEW Sprinter 314 CDI 2019 Maxi
    Sprinter 316 CDI BlueEfficiency 2012 Maxi
    E290 TURBODIESEL
    ML 270 CDI
    Citroën Berlingo 2.0 HDI
    Peugeot 307 1.6 16v

User's Awards

9
2
2
2

Posted 16 March 2014 - 09:51

На баща ми  МЛ е на 250 000 км и както повечето автомобили, ако маслото е до максимума го изгаря и стигне ли 3/4 спира да го пипа. До колкото съм запознат не е добре маслото да ти е до последната черта ,защото си "търси" място да избие... Иначе го караме само с Кастрол 5В40


  • 0

#7 Tihomir

Tihomir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes ML 270 CDI 2002

Posted 16 March 2014 - 20:17

Масленият сепаратор ще се сменя а за ЕГР нищо не казахте, има ли нещо общо с маслото в турбопътищата ?


  • 0

#8 /////AMG

/////AMG

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 172 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    NEW Sprinter 314 CDI 2019 Maxi
    Sprinter 316 CDI BlueEfficiency 2012 Maxi
    E290 TURBODIESEL
    ML 270 CDI
    Citroën Berlingo 2.0 HDI
    Peugeot 307 1.6 16v

User's Awards

9
2
2
2

Posted 17 March 2014 - 10:29

Да почиства се, защото събира много гняз.Има буталце вътре в него което се управлява с вакуум. Когато запече буталцето остава или затворено или отворено и се разваля. Цената на нов с отстъпка преди 5г беше 370лв ,ние не успяхме да спасим стария.Attached File  Capture.PNG   686.96K   36 downloads

разположението му е сходно с тези снимки  ---> Attached File  CapsuledelavalveEGR.JPG   69.19K   38 downloads Attached File  Motvudessus.jpg   130.13K   31 downloads Иначе е нормално да имаш масло по турбо пътищата и в интеркулера,дори  от самите изпарения на маслото се образува филм по тях.Разбира се всичко да е в някакви норми при теб мисля ,че всичко е в рамките на нормалното.При замърсен ЕГР и неправилната му работа засмуква повече маслени изпарения ,а от там омаслява повече турбо пътищата и кулера.


Edited by /////AMG, 17 March 2014 - 13:21 .

  • 0

#9 Tihomir

Tihomir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes ML 270 CDI 2002

Posted 17 March 2014 - 18:30

Супер е тази информация,братле жесток си !!! Още утре това ще се демонтира да установя състоянието му и хич няма да се мъча да чиста ако е зле, а направо нов. 


  • 0

#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 17 March 2014 - 19:56

http://forums.mbclub...аращите-цди-та/


  • 0

#11 /////AMG

/////AMG

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 172 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    NEW Sprinter 314 CDI 2019 Maxi
    Sprinter 316 CDI BlueEfficiency 2012 Maxi
    E290 TURBODIESEL
    ML 270 CDI
    Citroën Berlingo 2.0 HDI
    Peugeot 307 1.6 16v

User's Awards

9
2
2
2

Posted 17 March 2014 - 20:50

Може и да го изолираш.Сега така го караме пуши малко повече,но върви повече и не се "трови" с тия боклуци.


  • 0

#12 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,881 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
Garage View Garage

Posted 17 March 2014 - 22:01

Не бързай с купуване. Моят съм го чистил 2-3 пъти. Горе-долу веднъж в годината гледам да го погледна. Последният път беше абсолютно чист, за разлика от първия път :)
Ако си му работи механиката няма нужда да бързаш с нов. С нашите горива и новият ще е в същото състояние за две години. :)

Edited by drjivago, 17 March 2014 - 22:02 .

  • 0

#13 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 17 March 2014 - 23:37

Още в първия си пост ти бях писал ферман,който незнайно как  се изтри и нямах сили да го пиша пак.

Общо взето:не си давай парите на вятъра,съвсем нормално е да имаш масло в турбопътищата и това не ти е проблема с горенето на масло,ако изобщо има такъв ;оста на турбината в положение горе-долу също е нормално да има лек луфт;ако маслото е пълнено до горе може малко да го е поизгорила в началото,трябва да я наблюдаваш по-дълго време,а и зависи къде спираш за да го мериш на щека.По принцип е добре да бъде на едно и също сравнително равно място.Общо взето,както обясняваш,че колата ти е в добро състояние,върви не пуши и пр.,няма смисъл да я човъркаш.


  • 0

#14 /////AMG

/////AMG

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 172 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    NEW Sprinter 314 CDI 2019 Maxi
    Sprinter 316 CDI BlueEfficiency 2012 Maxi
    E290 TURBODIESEL
    ML 270 CDI
    Citroën Berlingo 2.0 HDI
    Peugeot 307 1.6 16v

User's Awards

9
2
2
2

Posted 18 March 2014 - 09:35

Още в първия си пост ти бях писал ферман,който незнайно как  се изтри и нямах сили да го пиша пак.

Общо взето:не си давай парите на вятъра,съвсем нормално е да имаш масло в турбопътищата и това не ти е проблема с горенето на масло,ако изобщо има такъв ;оста на турбината в положение горе-долу също е нормално да има лек луфт;ако маслото е пълнено до горе може малко да го е поизгорила в началото,трябва да я наблюдаваш по-дълго време,а и зависи къде спираш за да го мериш на щека.По принцип е добре да бъде на едно и също сравнително равно място.Общо взето,както обясняваш,че колата ти е в добро състояние,върви не пуши и пр.,няма смисъл да я човъркаш.

:friends


  • 0

#15 Tihomir

Tihomir

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Mercedes ML 270 CDI 2002

Posted 18 March 2014 - 18:58

Още в първия си пост ти бях писал ферман,който незнайно как  се изтри и нямах сили да го пиша пак.

Общо взето:не си давай парите на вятъра,съвсем нормално е да имаш масло в турбопътищата и това не ти е проблема с горенето на масло,ако изобщо има такъв ;оста на турбината в положение горе-долу също е нормално да има лек луфт;ако маслото е пълнено до горе може малко да го е поизгорила в началото,трябва да я наблюдаваш по-дълго време,а и зависи къде спираш за да го мериш на щека.По принцип е добре да бъде на едно и също сравнително равно място.Общо взето,както обясняваш,че колата ти е в добро състояние,върви не пуши и пр.,няма смисъл да я човъркаш.

Маслото го наблюдавах до първите 1 000 км и беше все на максимум не мърдаше. От тогава го погледнах сега на изминати 6 000 и е спаднало. Мерено е все на едно и също равно място на спиране. Колата не пуши и върви доста добре, Пробвах я на старт набра до 100 км/ч за около 11 сек което ме изненада много и на скоро разви скорост от 200км/ч на новия участък от магистрала Хемус, който заобикаля Богровците. Съвсем леко изпушва при смяна на предавките когато се кара агресивно. Но все пак ще почиста колекторите, ще сменя масления сепаратор, а за ЕГР-а ще реша дали ще е чистене или подмяна след като го демонтирам и видя в какво състояние е.


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users