След като Мечо заприлича на немска каска /воинишко канче ; виетнамка/, ми се откри чудесна възможно да му вдъхна нови сили за живот и кураж да ми служи още поне 6-7 години. За да не бъда голословен ще подкрепя епитетите, които използвах за Мечо с малко снимков материал.
Удара прилича на следствие от нескопосан опит за дрифт, но историята е съвсем друга Накратно вижте какво може да се случи с колата ви, ако се плъзнете по лед със скорост от около 40-50км/ч. и се забиете в задната броня на изгнил Опел
Няколко месеца преди това един бек спрял в/у тротоара реши да си отвори вратата без да гледа дали някои се движи по платното и без малко да ми среже калника. Мисля, че нямам снимка на калника, но и той е в леко трагично състояние Но да беше само това - по колата има леки вдлъбнатини във вратите, малко ръждичка на вратите при широките лайсни, ръжда по праговете, под казанчетата за вода и антифриз, на лайсната на ключалката на багажника иииииии счупена предна броня.
За щастие имам познат тенекеджия/бояджия, който се нае да направи колата като нова. По негова заръка не купих нови калници, въпреки че единия е почти срязан от долния ръб на шофьорска врата, а на другия се е качвал кон (без майтап ) , защото не се знае на какъв калник мога да случа и се притесняваше, че би имал проблеми с напасването. Задния калник предполагам ще се изчука и ще му се плеснат 2 кила кит, а може и да се наложи малко рязане. Не знам, виждал съм изделията на човека и му имам доверие - нека твори
Предната броня беше счупена, липсваше парче около 20 сантиметра по дължината и около 10 по височина. Водих я при един човек да я възстанови и за 50 кинта смятам, че се справи страхотно. Само, че нямам снимка "Преди", но ето ви две "след"
Другото, което направих е да сваля задната част на интериора, едно за да услесня майстора, друго, че исках лично да се уверя, че няма ръжди на неприятни места.
Червените закопчалки оградени в черно се дърпат нагоре и се скубе седалката. Облегалката е захваната на две болта 8ца на местата оградени в жълто - отвиват се с по-дълъг накрайник, а може и с ключе. Страничните кори се махат като се извади копчето за ел.стъклата. Развият се двете винта (звезда) оградени в черно, както и долната черна пластмаса, която също е звезда. Развиват се коланите от праговете, там вече трябва по-голям ключ (мисля, че 19ка беше). Кората се издърпва навътре. САМО ЧЕ !!!! Кората и пластмасите, на от външната страна (до стъклото) на подаващия се колан са залепени (при мен пластмасите се счупиха така че чакам оферти за здрави, може и черни ) Средния подлавник е на болче, а подлакътника е на щифтчета 4 на брой като свалите седалките ще ги видите. Тук идва и един друг момент. Трябва да свалите напълно мокетчето на под подглавника и да развиете болчето (аз не знаех за това болче, махнах мокетчето на половина) и пак посчупих захвата
Ами това е в общи линии до тук. Колата е вече при майстора и си я чакам до половин месец. Пристигне ли се почва реновиране на кожения салон и пребоядисването му. Минава се към смяна на външен десен накрайник на кормилната щанга, ново озвучение на задната линия, полиране на махагонивите елементи и разни други дребни забележки и доработки. Някой ще го сметнат за грешно, но доправянето на ел.инсталацията и смяната на дебитомера ще ги оставя за накрая нацяло