Здравейте колеги.
От няколко дни имам проблем с моя автомобил на ГАЗ.
Проблема тръгна, първоначално като гасеше цилиндър на газ ,когато подам по-рязко газ !
Забелязах, че и на бензин когато я насмета почва да прекъсва, но не гаси цилиндър...
Оказа се повредена лула на бобината.Беше сменена с нова заедно с комплект свещи на БОШ, от Елит кар (по ВИН номера ми ги изкараха за моя модел).
Резултата.
На бензин се изтребва като изтребител, но на газ проблема започна да се изразява на прекъсване на 4500 оборота, все едно някой е преместил прекасвача от 6000 на 4500 оборота (това е само на ГАЗ)!
Да уточня уредбата е СТАР ГАЗ, модел 2003 година, монтирана 2006 година !
И се почна.
1. Смяна на инжекторните дюзи с нови за проба...
2. Смяна на по-бързи дюзи с нови...
3. Отваряне на изпарителя и почистването му. Оказа се че една гумичка е износена и едно колче леко е изкривено, заради гумичката.Съответно бяха заменени с нови...
4. За проба сменихме и изпарителя с друг с мощност до 250 кс. (за целта се правеха едни схеми да излъжем датчика на температурата, който на СТАР газ е на изпарителя на на инжекторите като на повечето инжекциони)...отново без резултат...
5. Отваряне на едното филтърче и почистването му (сменено беше с ново преди 2-3 хил км, но го проверихме и него)...
6. Смениха се някои маркучи, които се сториха на майстора понацепени...
7. Разменяхме бубините (защото само от едната газовата уредба мерила някакви данни)...
8. Сменихме свещите с нови на НЖК за проба...
9. Днес последно от сондата на газовата бутилка извадихме някаква съчма, в която се съмняваха, че може да прави проблема....
Всяка една от горе изброените манипулации, беше следвана от тест на автомобила с вързан компютър на газта в реално време и настройки...Като данни в реално време, налягането в изпарителя леко падало, а би трябвало да се вдига, още повече че е мотора е компресорен...
И като крайно заключение за момента е :
След като е изгоряла лулата на бубината, компютъра на газовия инжекцион се е ошашкал и си е върнал заводските настройки.Като съмнението е че след или на 4500 оборота компютъра е дохранвал двигателя и с бензин за по-добра работа и повече мощност (20 такта ГАЗ и 1 такт бензин-примерно).
Обаче, понеже газовата уредба била много стара (2006 год. монтаж) и нямало никъде такъв софтуер, който да е отворен и да прави пълни настройки на тази уредба.Само в Карлово където бил официалния представител на СТАР и СИМ газ за България евентуално !
Така звъним там.
Някаква лелка ме пита от нас ли е купувана уредбата.Казвам НЕ.
Тя ми дава някакъв номер да се обадя в сервиза на ИВАН.
Звъня аз на Иван.
Почвам да му обяснявам подробно случая.Той ме прекъсва и ми казва, че те ремонт на компютри не правели, ако искам нов можели да ми поръчат.Не казвам аз искам диагностика на моя и евентуалното решаване на проблема.И ако може да се настрои да работи и на бензин след 4500 оборота, ако е възможно и препоръчателно.
Човека пак ме прекъсна и започна да ми обяснява, че не може от това да е проблема (с дохранването на бензин) нещо било запушено или компа бил повреден.Тоест за нов !
Не беше много словоохотлив, няколко пъти го питах за час и ден за диагностика, както го и питах има ли тази уредба възможност за настройка с дохранване с бензин, те могат ли да го направят...но за съжаление не получих смислени отговори на въпросите си.Само повтаряше че уредбата била много стара...
Газаджията, който я правеше вдигна ръце от нея.Казва ми такова чудо не бил виждал.
Иначе момчето 2 дни се занимава с нея и го виждам, че тества доста неща, направи ми цялостна профилактика на уредбата, но уви не дадоха резултат...:_(
Днес ще отида и до друг майстор на газови в града да видим и той какво ще направи...
Ако някой е имал подобен проблем моля помагайте...
PS Проблема е само на ГАЗ.На бензин върви като самолет :_)