Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ксенон срещу ЛЕД система за фарове

ксенон лед clk цлк led

  • Please log in to reply
50 мнения по тази тема

#31 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 24 февруари 2014 - 23:31

Но фаровете са различни!!!!!!!!!

... нищо че изглеждат на пръв поглед еднакви, няма нищо общо м/у тях.

140 също има с фабричен ксенон и фаровете не са различни ;)


  • 0

#32 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 24 февруари 2014 - 23:37

На запад за да излезе с ксенон доколкото знам трябва да е от завода така

което е наложило промени по фаровете / точно какви не знам / и за това фаровете с фабричен ксенон имат различна маркировка  / заводска / ? Както и пръскалките на фаровете били задължителни за колите с фабричен ксенон ?


Този пост е редактиран от Наско: 24 февруари 2014 - 23:38

  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#33 vasil.genov

vasil.genov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 128 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz X204 GLK 320 CDI 4matic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 февруари 2014 - 09:10

 Както и пръскалките на фаровете били задължителни за колите с фабричен ксенон ?

Да, защото ксенона не нагрява, съответно при студени условия ако фарът е заледен, няма да се размрази и няма да се вижда ясно светлината, което пък е опасно иии от там и задължителните пръскалки :)


  • 0

#34 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 25 февруари 2014 - 11:18

Да, защото ксенона не нагрява, съответно при студени условия ако фарът е заледен, няма да се размрази и няма да се вижда ясно светлината, което пък е опасно иии от там и задължителните пръскалки :)

Да допълня само, че пръскалките са задължителни, но след година 2000 (примерно). За колите, произведени с ксенон преди това важат изискванията към момента на производство.


  • 0

#35 doich

doich

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Кораби,морета ,океани и Втората Световна Война
  • Автомобил:
    clk 230 cоmpresor
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 февруари 2014 - 12:59

Да, защото ксенона не нагрява, съответно при студени условия ако фарът е заледен, няма да се размрази и няма да се вижда ясно светлината, което пък е опасно иии от там и задължителните пръскалки :)

Не е тази причината ,а това че когато се замърсят стъклата ,светлината на ксенона се пречупва и започва да заслепяват.Поради тази причина и стъклото  не е разделено на фасети.


Този пост е редактиран от doich: 25 февруари 2014 - 13:00

  • 1

Бий червените докато побелят и бий белите докато почервенеят!Батько Махно


#36 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 25 февруари 2014 - 17:41

Авто отговор:

http://www.avto.bim....la_pr46614.html

смятам да пробвам между другото...


  • 0

#37 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 25 февруари 2014 - 17:49

Това пък определено не става за осветяване. Става за ползване вместо day lights на фаровете за мъгла, ама не и за да си светиш с него.


  • 0

#38 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 25 февруари 2014 - 18:00

Това пък определено не става за осветяване. Става за ползване вместо day lights на фаровете за мъгла, ама не и за да си светиш с него.

Ще видим и ще се чуе...


  • 0

#39 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 февруари 2014 - 20:14

Успех ;)

Само една молба...

Кажи като ги сложиш и бъди честен след колко време са се прецакали и са почнали да мигат ;)


  • 0

#40 ivanhow

ivanhow

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 865 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W203 220CDI 143hp ex
    Mercedes W211 E500 306 hp

Публикувано 25 февруари 2014 - 20:21

Преди 3 години закупих от Германия такива крушки с диоди. Пълен боклук. Въобще не светеха както трябва. Лично на мен не ми харесаха. А и нямаха никакво полезно действие. Гледаш фара и все едно вътре има църковни свещички.  Дано тези са по-различни, ама ме съмнява.

 

Поздрави


  • 0

#41 benz111

benz111

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Varna
  • Интереси:Мерцедеси
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 230 KOMPRESSOR

Публикувано 26 февруари 2014 - 09:09

ето една снимка https://fbcdn-sphoto...055925341_o.jpg няма как тези китайски крушки да светят добре,тъй като виж как е устроен фара по групи и колко диоди има и тези диоди са много мощни 


  • 0

#42 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 февруари 2014 - 09:56

Мен лично ме зариби това първо,че ги има,защото не бях чувал за тях и второ че са със 120 диода,което не е малко и са по-скъпи от другите предлагани такива.Навремето си бях купил голям фенер варта с халогенна крушка и 6 батерии ЕР-20.Към 70лв струваше на едро.В комплект беше с тези батерии.Голяма светлина,голямо чудо.След като се изхабиха батериите със следващите такива,така и не постигна бялата и мощна светлина от преди.Имаме една виличка на балкана и миналата година баща ми купил от пазара за там комбиниран диоден фенер,който се самозарежда за 6.50 лв.Като го видях подходих скептично,викам си за кво го е купил тоя боклук!Да ама като светна направо грейна,ползвах го много дълго време и след няколко ходения,като му отслабна светлината му извадих зарядното и оп в контакта и така...Викам си мама им китайска кви неща правят!Така,че от време на време има попадения.Относно тези крушки съм си навил да пробвам и 50 лв. не могат да ме спрат.Междувременно ще разпитам,защото имам познати в тези среди за някой вносител тук при мен и ако може да ги пробвам преди да купя и те така...Идеята е да не слагам ксенон,не че не ми светят фаровете и с халогенките,ама ще пробвам,поне да знам кого да псувам :) .


  • 0

#43 benz111

benz111

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Varna
  • Интереси:Мерцедеси
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 230 KOMPRESSOR

Публикувано 26 февруари 2014 - 10:02

Добре колега като ги пробваш кажи дали стават :)


  • 0

#44 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2014 - 12:30

...Навремето си бях купил голям фенер варта с халогенна крушка и 6 батерии ЕР-20...
...баща ми купил от пазара за там комбиниран диоден фенер...

Тук има една дребна подробност - халогенната крушка свети с различна яркост при различно напрежение, докато диодите не. На теория диод може и да 220 волта да си свети, стига правилно да му се ограничи количеството ток. Освен това повечето диоди, за да имат приемливо дълъг живот се управляват с електроника. На тия крушки няма никаква електроника - само диоди. И не на последно място - има различни видове диоди и различни технологии за производство. Стандартните диоди в "балонче" са различни от SMD диодите, които се ползват на тези крушки, които си показал. Освен това имат и различни лещи (самите диоди) което дава огромна разлика в светенето им. Така или иначе при всички положения тези диоди са с относително много малка мощност.

А линка от първото мнение - това са CREE диоди, CREE са един от големите производители на диоди с висока мощност. Както споменах по-горе - диодите светят за сметка на тока, който протича през тях, а не на напрежението (както крушката с нажежаема жичка). Затова, за да свети с 30 вата мощност през диода протича мтого голям ток (десетки ампери) което предизвиква и много голямо нагряване. При крушката с нажежаема жичка - самата жичка е от волфрам в балон с аргон - нагряването не може да я унищожи, но при диодите става дума за полупроводник и при нагряване диодът може да изгори за част от секундата. Затова тези диоди имат доста сериозни алуминиеви радиатори за охлаждането, а тези от примера имат и вентилатори, защото при тия размери и мощности ако няма перка ще трябва три - четири пъти по-голям алуминиев радиатор, който няма къде да го побереш във фара.

Крушката с нажежаема жичка отделя голямо количество топлина, но то е за сметка на това, че светлината не е само във видимия спекът и има и голямо количество инфрачервена светлина, която грее - ако си поставиш ръката на пътя на светлинния поток ще усетиш как грее. За разлика от крушките с нажежаема жичка диодите излъчват топлината от задния си край (не от към светещия) както правят крушките, защото топлината не е от светлинния потик, а от протичането на голям ток през тях, иначе светлинния им поток е доста по-съсредоточен във видимия спектър.

А по отношение на източника на светлина също има големи разлики. При крушките с жичка източникът е на светлината е самата жичка. Съответно рефлекторите на фаровете са така изчислени, че оптимално да отразяват светлината от конкретна точка във фара.

Когато се постави ксенонова крушка, тя няма жичка, а е запълнена с газ, който има свойството да свети, когато през него протича ток. Разликата е, че източник на светлината става целия балон, тъй като целият е изпълнен с газ. По този начин светлината вече не идва от една точка, а от доста по-голям по размери източник. Това е причината да не се ползват рефлектори, а лупи, тъй като те могат доста по-прецизно да фокусират светлината. Това е пряко свързано и с оребряването на стъклата на фара, защото начинът на фокусиране на лъчите е различен. Същото важи и за LED крушките при които светлината идва от много точки, които са на различни места, при това всяка точка има собствена леща. CREE диодите също променят точката от която идва светлината... Затова трудно можеш да изкараш особено добри резултати от такива aftermarket системи.
  • 7

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#45 benz111

benz111

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Varna
  • Интереси:Мерцедеси
  • Автомобил:
    Мерцедес CLK 230 KOMPRESSOR

Публикувано 01 март 2014 - 09:11

Много благодаря за ясния и изчерпателен отговор :)


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: ксенон лед clk цлк, led

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни