Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпрос за смяна на филтри


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 locque

locque

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 500 cabrio

Публикувано 11 февруари 2014 - 18:18

Здравейте колеги,

 

минах 10к км с CLK-то и ми предстои смяна на филтри и масло. Проверих цени за оригинални - 

излизат общо към 670 лева (49 маслен филтър, 150 въздушен, 285 горивен, 189 климатик с активен въглен или 78 лв без). 

 

Видях и някакъв сайт www.mister-auto.bg, където всичко ми излиза към 300 лева. (19 маслен, 58 въздушен, 100 горивен и 112 климатик за Thermotronic с активен въглен).

Марките на частите от въпросния сайт  са съответно Bosch и Mann. 

 

Мога да търся и в Технопарт и някакви подобни фирми, където ползвам отстъпка. До колко според вас качеството на заместителите отговаря на оригиналните? 

Според човека дето ми поддържа колата - в случая няма смисъл от оригинални. Досега съм купувал само оригинални части от Балканстар или Ивайджет, като изключим

накладките и дисковете - там купих ATE. Майсторът препоръча филтърът за купето да е с активен въглен, а аз имам Thermotronic, та филтрите са два и са малко скъпи на фона

на обикновен филтър за 20 лева. 

 

Гледах и някакви noname части - примерно горивен филтър за 30 лева, но ми изглеждат съмнителни и смятам че не си заслужава риска. 

 

Колата ми e W209 CLK500. 

Благодаря предварително за инфото.

 


  • 0

#2 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 11 февруари 2014 - 19:44

Здрасти колега,

 

Голям фен съм на филтри Mann. Доста ги използваме и смея да твърдя, че са на качеството на оригиналните, а много често оригиналните горивни филтри на по-новите Мерцедеси от тип W212 примерно, имат и щампа на Mann. Знам за два магазина от големи вериги, които са вносители на тези филтри (предполагам там цената ще е най-добра), но няма да ги споменавам, за да не излезне като реклама.

 

За измислени фирми, по-добре недей да рискуваш

 

 

Поздрави


Този пост е редактиран от Grozdanov: 11 февруари 2014 - 19:45

  • 1

#3 locque

locque

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 500 cabrio

Публикувано 11 февруари 2014 - 21:55

Колега, 

 

благодаря много за инфото. Звучи добре, ще се ориентирам към Mann. Ще пиша отзиви като мина някой и друг километър. 


  • 0

#4 Grozdanov

Grozdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 251 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Публикувано 12 февруари 2014 - 08:15

Колега, 

 

благодаря много за инфото. Звучи добре, ще се ориентирам към Mann. Ще пиша отзиви като мина някой и друг километър. 

 

Добър избор  :beer

Прикачени файлове


  • 0

#5 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 12 февруари 2014 - 10:22


До колко според вас качеството на заместителите отговаря на оригиналните? 

Според човека дето ми поддържа колата - в случая няма смисъл от оригинални....

 

Здравей, първо трябва да подходиш с доста голямо внимание към човека, дето ти поддържа колата.

Второ, имам приятел с хубав Спринтер. Наскоро при едно обслужане някой му сложил непретенциозен маслен филтър, който вътре станал като тапа и спрял да пропуска маслото. Двигателя му се счупи на Игуменица, та айде дърпане дотука, нов двигател и т.н. Това само заради един нищо и никакъв ментелив запушен маслен филтър, доколкото правилно съм го разбрал като ми разказваше, заради който един също такъв човек дето подържа коли, взе хубави пари за смяна на двигател.

Относно масления и бензиновия филтър не трябва да правиш компромис и ще слагаш само най-доброто, щом караш на бензин. (Примерно аз карам на газ и не ме притеснява бензиновия филтър чак толкова).

За въздушния филтър не мога да говоря, но Маnn и Mahle са добри марки, особено втората при дистрибутор, за мойта каручка е 23лв. Разните Шампиони за по 5-7лв. аз лично не съм доволен от тях.

Двата ти филтъра за климатика с разните им там въглени са безмислено скъп разход според мен. И най-евтините стават, стига пролет и есен да продухваш системата с тоя спрей за климатици дето е 10лв - по-ефективно ще е, слушай патило.

Стига бе, аз също карам нон-стоп кабрио, знаеш ли колко често в годината пускам климатик, че да му слагам и филтри с активни въглени? :)


  • 1

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#6 locque

locque

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 24 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 500 cabrio

Публикувано 12 февруари 2014 - 18:23

Адв. Петров, 

 

благодаря ти за инфото. Поръчах Mann горивен, въздушен и маслен, само филтърът за купето не съм поръчал, та имам още време да реша.  Аз пускам климатика лятото, като пътувам по магистралите, там карам с затворен гюрук.

Иначе си прав че като си отворил гюрука е все тая :-). От човека който ми поддържа колата засега съм доста доволен - като я взех имаше разни дребни бъгове (примерно светеше SRS - проблем с буксата на пасажерската седалка),

после ми протече един цилиндър на покрива дето в Балканстар срока за доставка им беше 3 месеца, щото го нямаше и в Германия наличен  -  аз го пратих до Щатите, там срещу 150$ една фирма го рециклира и го шипна с UPS - цялата процедура отне 1 седмица заедно с пътя в двете посоки :-)) и пича тука ми го монтира / демонтира за 30 минути и пей сърце. Представям си това в Балканстар - 2 часа диагностика - 120 лева, 3 месеца цилиндър доставка, 5 часа монтаж / демонтаж още 300-400 лева. В Балканстар си смених предните амортисьори - доставяха ги около 1 месец и половина, добре че не ми беше спешно. Ивайджет са бая по-добре в това отношение. Та затова за такива елементарни процедури 

ползвам един приятел, който е доста добър, има си стар диагноза, основния му бизнес е ремонт на камиони, но тук таме прави и по някоя кола.

 

В тази връзка какво масло бихте ми препоръчали за M113 двигателя? Виждам че одобрени са 229.5 - 0W30, 0W40, 5W30, 5W40. Мисля за Castrol или Mobil1?


  • 0

#7 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 12 февруари 2014 - 23:13

...
Второ, имам приятел с хубав Спринтер. Наскоро при едно обслужане някой му сложил непретенциозен маслен филтър, който вътре станал като тапа и спрял да пропуска маслото. Двигателя му се счупи на Игуменица, та айде дърпане дотука, нов двигател и т.н. Това само заради един нищо и никакъв ментелив запушен маслен филтър, доколкото правилно съм го разбрал като ми разказваше, заради който един също такъв човек дето подържа коли, взе хубави пари за смяна на двигател...



може ли да дадеш повече информация как така масления филтър е станал тапа и е спрял потока на масло. станал е на парчета ли?
  • 0

#8 dimitar stoichev

dimitar stoichev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 13 февруари 2014 - 09:53

Ефтинджос маслен филтър  :dry 

img_4724_f4384_30308196.jpg


  • 0

#9 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 14 март 2016 - 20:34

Колеги според вас има ли смисъл да се поставят магнити около масленият филтър на автомобилите?
За да могат да притеглят и микрочастиците които филтърната хартия не успява да задържи. Според този клип трябва.


  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.





2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни