Наскоро ми се отлепи целия таван. Мой приятел си го е направил с изкуствена кожа.. Каза че станал хубаво ( не съм го виждал).
Салона е черен, със сив таван и сиви сенници. Да търся някой да го залепи или и аз да го направя с изкуствена кожа, сива на цвят?
Падна ми тавана
Started by OneReason, 25 Jan 2014 - 21:04:03
11 replies to this topic
#1
Posted 25 January 2014 - 21:04
#2
Posted 25 January 2014 - 21:08
Наскоро ми се отлепи целия таван. Мой приятел си го е направил с изкуствена кожа.. Каза че станал хубаво ( не съм го виждал).
Салона е черен, със сив таван и сиви сенници. Да търся някой да го залепи или и аз да го направя с изкуствена кожа, сива на цвят?
Направи си го така както си е било оригинално. Ако искаш малко разнообразие, направи го черен, но не кожа. И ще трябва да си поиграеш малко, да боядисаш сенниците и огледалото за обратно виждане...както е на новите коли
The Best or Nothing
#3
Posted 26 January 2014 - 23:07
Имаш няколко опции... проучвам ги от половин година, понеже и моят се отлепи:
1. Слагаш текстил - ще стане като оригиналния. Ако искаш - има и сив текстил. Текстилът за таван е специален и се продава, има оригинални текстили. Продават се от фирма Аутотекстил (известен като гръка), която се намира в София на пътя към Панчарево... на около 800 метра след караулката на околовръстното отляво има газостанция, а отдясно има една жълта сграда - хотел Галант. Складът на фирмата е на гърба на хотела, влиза се през двора на хотела. Цената на текстила е около 18 лв. за линеен метър. Самият текстил за тавани е с 3 мм. дунапрен, който фабрично е залепен на гърба на текстила. За таван ти трябват около 2 линейни метра, зависи от колата. Ще ти трябва и кутия лепило от 1 кг. Лепилото се маже на двете повърхности - дунапрена на гърба на текстила и върху старата кора. Чакаш 10 минути, притискаш двете повърхности. След 24 часа можеш да монтираш кората обратно в колата. Преди лепенето кората трябва да е добре почистена от старото лепило и остатъци от дунапрен. Най-лесно става с бормашина с мека телена четка. Мека теленачетка се намира трудно, но има, най-добре да емесингова, а не стоманена. Когато четкаш - внимавай по ръба на кората, да не я скъсаш!
2. Слагаш изкуствена кожа - не става много добре... основният проблем е, че се лепи малко по-сложно - където има чупки, вдлъбнатини (на сенниците) или изпъкнатини (на плафона) - трябва да се нагрява с пистолет за горещ въздух, за да се размекне материала, да приеме формата на кората максимално точно... при това - без да изгориш материала и без да изпечеш лепилото... с две думи - пипкава работа. С текстила няма такъв проблем, тъй като памучните материи са еластични и могат да се разтеглят. Накрая резултатът никак не е добър - на изкуствената кожа много ѝ личи, че е изкуствена, а цената ѝ е по-висока от тази на текстила. Не на последно място - изкуствената кожа няма дунапрен фабрично на гърба и имаш два варианта: или сам да си го залешиш - двойна играчка... или да го направиш без дунапрен - тогава всяка неравност на кората ще се вижда и пак няма да ти хареса.
3. Слагаш алкантара - това е пак изкуствена кожа, но не е на основата на винил, а на основата на полиестер. Този материал е много по-качествен от горните два варианта, но и много по-скъп. Линеен метър алкантара струва около 60 лв. Освен това алкантарата, за разлика от текстила, който е еластичен и виниловата кожа, която се моделира с горещ въздух, алкантарата няма почти никаква еластичност и не се размеква при висока температура. Затова алкантарата обикновено изисква шевове на всяка чупка, което я прави не просто скъпа като материал, но и доста сложна (съответно още по-скъпа) и за работа.
4. Разбира се - винаги имаш и опцията да го дадеш на тапицер да ти го направи. С текстил ще ти искат около 200 - 250 лв. с алкантара около 1000 лв. Цените съм ги проверявал през декември 2013 г. така че са относително актуални, но разбира се - могат да варират от тапицер до тапицер и от материал до материал.
Успех и да пуснеш снимки и описание, като го оправиш...
Аз моя го оправям от половин година, ама все не остава достатъчно време.
В момента съм свалил всички кори и съм ги почистил, но още не съм купил материал.
Аз съм решил да слагам алкантара с шевове, ама ще видим...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#4
Posted 26 January 2014 - 23:20
С какво лепило го съветваш да го залепи,г-н Горанов.Аз мисля че хелметекса ще почне да се размеква от жегата,моля да ме извините ако бъркам...
#5
Posted 26 January 2014 - 23:59
Има си специално тапицерско лепило и най-вероятно това има в предвид Илия,за расфасовки от 1кг.По принцип гледам хамериканците ползват спрей или направо с пистолет,ама тука ми казаха,че нямало.После обаче на скоро в някакво женско предаване чух че имало...Евал съм го Аз пробвах сам на Ц-ката на жена ми със стария плат(щото вече имах клиент) и не стана много добре,ама не съм се и старал.На времето правих таван на един Плимут с велур и ползвах българско лепило прома и стана супер без никакви подложки и др.просто тябва да се подходи според случая и мерака и смятам,че няма да има проблем.На тапицер може да се занесе по всяко време.Мен това ме отказа...
#6
Posted 20 February 2014 - 18:14
Колеги, закупих си направо таван - 50 лева.
Сега остава да го монтирам.
Някой ако има клипчета как се сваля стария ще съм благодарен
#7
Posted 26 February 2014 - 22:53
Таванът е лично сменен. час и половина работа.
#8
Posted 28 February 2014 - 13:36
А от къде го взе?
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#9
Posted 28 February 2014 - 19:46
Автоморга "Енчеви" Сливен.
А ми и казаха за едно момче тука в Ямбол, че ги правило направо като нови за 150 лева
Edited by OneReason, 28 February 2014 - 19:50 .
#10
Posted 04 March 2014 - 14:09
Мислих го варианта с моргите, ама - никва гаранция, че след 3 месеца няма да падне и тоя!
Иначе - плата за тавана е 14-18 лв. линейния метър, за тавана на CLK трябват не повече от 2 линейни метра. Една кутия лепило за целта струва около 30 лв. В най-скъпия вариант го добутахме 30 лв. + 2 * 18 лв. 66 лв. материали. До 150 лв. останалото е работа...
На мен ми искаха над 1000 лв. за да го направят с Алкантара. При положение, че лепилото е същото, а алкантарата за таван струва около 30€ литейния метър - сметката показва 150 лв. за материали... до над 1000 лв. остават над 850 лв. то работа, работа, ама чак пък толкова... Освен това - нямат материали, каквито аз искам.
В крайна сметка моят таван затова още си седи гол (вече свалих кората), че нямам време да седна и да го направя, иначе съм си намерил почти всичко необходимо. Някой ден като стане (сигурно през април, че до края на март имам много ангажименти)... ще пусна някоя снимка да си изкажете мнението... а ако не ме свръхдомързи, ще направя и някоя снимка от правенето.
Иначе - плата за тавана е 14-18 лв. линейния метър, за тавана на CLK трябват не повече от 2 линейни метра. Една кутия лепило за целта струва около 30 лв. В най-скъпия вариант го добутахме 30 лв. + 2 * 18 лв. 66 лв. материали. До 150 лв. останалото е работа...
На мен ми искаха над 1000 лв. за да го направят с Алкантара. При положение, че лепилото е същото, а алкантарата за таван струва около 30€ литейния метър - сметката показва 150 лв. за материали... до над 1000 лв. остават над 850 лв. то работа, работа, ама чак пък толкова... Освен това - нямат материали, каквито аз искам.
В крайна сметка моят таван затова още си седи гол (вече свалих кората), че нямам време да седна и да го направя, иначе съм си намерил почти всичко необходимо. Някой ден като стане (сигурно през април, че до края на март имам много ангажименти)... ще пусна някоя снимка да си изкажете мнението... а ако не ме свръхдомързи, ще направя и някоя снимка от правенето.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Posted 09 March 2014 - 09:45
Хайде чакаме! А тези с техните 1000 лева... на старите пари ли работят?
#12
Posted 10 January 2015 - 00:35
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users