Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W221 - S 500 и S 350


  • Please log in to reply
38 мнения по тази тема

#1 NAV1

NAV1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W140 300TD ; 420
    W210 300D
    W211 200k face
    W220 320;320CDI;500
    W221 320CDI
    A209 320
    W218 350CDI 4matic
    W164 350CDI 4matic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 януари 2014 - 17:42

Здравейте колеги ! С наближаването на пролетта ме налягат мисли за смяна на автомобила, въпреки че от сегашният съм повече от довеолен, безпроблемен е, но не е S класа. Спрял съм се върху бензинов модел 500, предлагаха ми бартер за 350, но отказах. Бихте ли споделили информация за това къде са проблемите при 2та мотора и за какво трябва да се оглеждам, както и поддръжката на всеки от тях.


Този пост е редактиран от NAV1: 22 януари 2014 - 17:44

  • 0

#2 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 22 януари 2014 - 19:50

На бензиновия двигател 350 имаше масов проблем с ронещи се зъбци на зъбните колела, които веригата върти. 

Мисля че бяха заменили въпросните зъбни колела при фейслифта. 

Взимай 500, никой не се оплаква от него, а разликата в цената не е голяма.


  • 0

#3 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 22 януари 2014 - 20:06

Оглеждай се единствено за възможно по запазен и по добре поддържан екземпляр .

 

Двата двигателя са като братя, обслужването е еднакво, 2 свещи и въздушен филтър разлика .

350 е 272 конски сили със 116 коня по малко от 500 който е 388кс. ама гледам хората си

карат успешно и 320 CDI който е само 235кс ама дизел ! .

Разлика в разхода на гориво 1-2-3 литра в полза на по малкия брат .

Разлика при данък и застраховка ГО, около 300лв. на година .

 

Вярно е и че големия двигател може и много и малко а по малкия просто толкова си може .

 

Гледам имал си достатъчно Мерцедеси и би трябвало да знаеш в какво точно да се

вглеждаш при конкретен избор и след това каква е процедурата преди купуване . 

Оглед от компетентен майстор и задължително Стар Диагноза .


  • 2

#4 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 22 януари 2014 - 20:52

Мерцедес лош и недомислен двигател няма . 

 

Имаше един потребител който се оплакваше от М272 350 но не може

да набедяваме двигателя като лош .

 

Както имаше и един който много изстрада от М112 280 и от тогава всички

заключиха че от това двигател не ставало .

 

Имаше и един потребител Top който много, ама много ревеше от неговата W220 и

всички в купом проклеха тази кола като провал и не искат и да чуват за нея

а истината е че той на лош екземпляр беше попаднал .

Което не е лошо за форума защото неговите теми с проблеми и ремонти са много полезни и поучителни .

 

Търсенето и купуването на кола е свързано голяма доза късмет подплатен с добър избор .


Този пост е редактиран от vencislav: 22 януари 2014 - 21:00

  • 2

#5 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 22 януари 2014 - 21:36

Истината е,че за 350 не се съди от един случай, ами от много - от цял свят.

 

 

Колкото до колата на top, беше си много добър екземпляр,защото той трошки не кара, просто 220 си е калпав, каквото и да говориш.

Няма форум и група във Фейсбук, свързани с Мерцедес, където да не се обсъжда световноизвестната "слава" на W220.

 

Освен това Росен /top/ e сигурно най-педантичният собственик на кола, който може да съществува - всичко се сменяше превантивно с оригинално,

парите за него нямаха значение, и въпреки това на колата все нещо и ставаше, особено с въздушното окачване и постоянни грешки за missfire на някой цилиндър.

Разбирам, че като собственик на 220 ти е неприятно да ги слушаш тези работи, но просто няма смисъл да спориш, след като фактите са такива. Ти, ако нямаш

проблеми, значи си изключение, един от малкото - чувствай се късметлия.

 

 

П.С. top сега е наистина щастлив собственик на БМВ Х5 3.0d.


Този пост е редактиран от shotgun600: 22 януари 2014 - 21:37

  • 1

#6 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 януари 2014 - 22:04

Ако не е тайна кой модел или година му е Х5-цата ,знаеш ли ,че и там какви филми са с мотори и турбини.


  • 0

#7 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 22 януари 2014 - 22:57

Фейслифт Е53...


  • 0

#8 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 22 януари 2014 - 23:10

Тук пише за проблемните зъбни колела,но уж засягали само МЛ и CLS

 

''От Щутгарт признаха за проблем със зъбните колела на MLиCLS

След като пощата на АутоБилд в Германия се препълни с гневни писма от собственици на 6 и 8 цилиндровите модели на ML и CLS от април 2005 до септ.2006 год.
Първо писмо било на 25 годишна немска гражданка с 6 цилиндров ML 350, чието зъбно колело на ангренажна верига се счупило едва на 46 000 км.
В сервиза на Мерцедес и поискали 2125 евро за ремонта и тя се отказва. След писмото на госпожицата до АутоБилд от сервиза и звънят че ще поемат за своя сметка 1000 евро от ремонта и ще плати само 1125 евро.
Скоро обаче праща писмо и гневен немец с CLS 500, на който на 102 000 км. му се чупи зъбното колело. Ремонтът на зъбното колело му е още по скъп, но след намесата на Ауто Билд от Мерцедес поемат 2000 евро от цената.
В крайна сметка от Мерцедес признат че имат много сериозен проблем със зъбните колела на 6 и 8 цл. си двигатели от 2005 и 2006 г. - уточнява се обаче че са засегнати не повече от 15 000 бройки.
От Мерцедес подменят лошият материал на проблемните зъбни колела.
Проблемът със зъбните колела се състои в това че се правеха през споменатия период от синтерована стомана, а след септември 2006г. от конвенционална.''


Този пост е редактиран от DEOdriver: 22 януари 2014 - 23:10

  • 3

#9 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 22 януари 2014 - 23:32

Не знам, това още LYNX го каза за 221цата 350, когато стана въпрос преди няколко години в една тема /мисля, че беше в на Добрин форума/.

Съвета му беше да се избягват тези.


Този пост е редактиран от shotgun600: 22 януари 2014 - 23:32

  • 0

#10 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 януари 2014 - 23:39

аз карам 272 мотор на w209. "малък" мотор с много приятни възможности.
преди малко го оставих в гаража но усмивката ми от прибирането тази вечер ще остане дълго :) много е приятен както за леко , така и за забавано каране. не мога да кажа как ще се държи на малко по-тежко купе, но мисля няма да е толкова проблем.
родилна болка на мотора са зъбни колела на балансиращите валове . нямат допир с веригата. веригата върти разпределителните валове от там със зъбни колела се предава движение на балансиращите валове. след даден сериен номер на мотора проблема е отстранен (много има писано в www гугъл ще ти покаже) , а на засегнатите коли процедура по смяната се прави от оторизиран сервиз на цена от 0 до към 3 х. лева, в зависимост даймлер колко разрешат разход за конкретния случай - важи и за 2-ра, 3-та и т.н. ръка коли.
друго, което аз имам впечетление и инфо от много хора в нет-а е всмукателния колектор. горят клапи, разбиват им се гнездата на осите и т.н. побългарени варианти има много успешни ... не съм карал , но съм чувал. лично моя съм го сменил с нов.

която и да вземеш няма да съжаляваш. просто я избери с търпение и не прескачай детаилна проверка и диагностика преди покупката.

личното ми предпочитание е 500 , но съм още много малък за такава кола :) ;)

Този пост е редактиран от cyberpig1: 22 януари 2014 - 23:40

  • 0

#11 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 януари 2014 - 07:12

.личното ми предпочитание е 500 , но съм още много малък за такава кола :) ;)


Крайно време е да порасТнеш;)
  • 1

#12 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 януари 2014 - 14:37

Мнения на други колеги и собственици относно двата двигателя...     Поздравления за решението да се върнеш обратно към Мерцедес, не са лоши коли to_become_senile.gif 

За Цлс а имам го почти от година и си го използвам редовно, в началото се спичах заради уж много популярноя проблем с балансиращият вал, заради който в Америка си отписвали колите, ама да ама ние не живеем в Америка и ако недай си боже се случи на някого като процента се предполага, че е под 20/100 от произведените автомобили, ремонта струва 3000лв в Мерцедес иначе има и други надежни сервизи където се правил за 2000лв. Така че това според мен може да се изключи като довод. 

Кой двигател да се избере за ЦЛС ? 

Тука всичко зависи от дълбочината на джоба аз съм с 2 ръце за 55АМГ но 5000лв. годишно няма да ти стигнат. Следващият двигател, който препоръчвам е новият 500 - 5.5 литра 388к.с - това е прекрасен мотор, доста гладен, но здрав и лесен за подръжка. Старият 500 - е железен, но найстина е доста стар като концепция - гори много, не върви много, но е елементарен и много здрав. 350 бензин - според мен най-удачният между разходи и динамика - пословично здрав ( изключая балансиращия вал ), но имам колега с S350 М272 на 970000км и е без ремонт и не гори масло. средният разход е около 12 на 100 ( в книгата пише 10 но това е мечта). 350 дизел - нищо не знам за него. 320 дизел - много добър двигател, динамичен с умерен разход на гориво, но според мен лично не е за ЦЛС защото е шумен особенно при високи скорости където също доста огладнява и загубва прединатата си пред 350. Поддръжката на дизела е винаги по трудна и значително по скъпа и е много по вероятно да е бил каран като за последно и кораво превъртан след това ( то коя кола в България не е ? ).

СБЦ то е гаранционно отсервизирано (сменено) на ЦЛС си те, това лесно се проверява при покупката на колата в оторизиран сервиз в моята сервизна книжка си е отбелязано.

7Г троника е много добра скоростна кутия, която при редовна смяна на маслото на 60000км не създава грижи.

Цената на консумативите е добра - аз пазарувам само оргинални филтри и части и не ми е натежало, единствено интериорните елементи правят изключение, те са скъпи, затова при покупка гледай, внимателно дали всичко работи.

Слабо място са повдигачите за стъклата, защото работят постоянно ( колата няма рамки на вратите и прозорците се оварят и затварят постоянно), нов механизъм оргинален струва около 500лв ( познай как разбрах smile.gif , но има лек срещу този проблем просто трябва да се смажа повдигачите и няма да се счупят. Иначе окачването без аерматик е прекрасно - много здраво, без да губи от возията, която е по добра от е класта зарати по голямото междуосие и е устойчиво в завои.
Лично аз съм патил от аерматик и то много, но ако е в час е определено голямо удоволствие. (всички 500 и нагоре са с аерматик) 

Аз ходя често в сервиза, защото са ми приятели и пием кафе иначе за колата - обслужванията. 

Ако нещо скърца в ЦЛС значи, нещо не е наред - тази кола е доста добре направена и Мерцедес с нея искат да докажат, че не са намалили качеството на автомобилите си, само разработката и е струвала 2милярда евро, така че ако скърца помисли си дали е читава колата.

За мен лично ултимативния вариант да се кефиш на такава кола и е да си купи 350 бензин без аерматик, че и навигация не ти трябва защото команда е пълна боза, а е много по лесно да се сложи готина мултимедиина система с дизайн еднакъв с този на оргиналаната система, слагаш сериозно газово, най- добре БРЦ / Принц или както в моя случай монтирано от Мерцедес в Италия( те работят с БРЦ, но си правят сами софта) началното обслужване ще ти е масла за двг и с.к. филстри, спирачна течност и масло на диффа. - това е около 1000 - 1200лв. добави и да разбереш защо колата е за продаване още 1000-2000 лв. и ти си човека - каското в зависимост от годината е 1000-2000лв. Спирачки и прочие не са въобще скъпи, гумите са големи, но там нещата са ясни. 

А и не на последно място гледай да купиш колата от човек, а не от автокъща има причина частните лица да искат 2000-3000лв отгоре на колите си и това е че това са вървящи ежедневно използвани коли, а не гробници събирани от автоморгите в Италия. За километри мога да те посъветвам дори да не обръщаш внимание какво пише в автокъщите защото мой приятел си купи Е320 цди на 90К а се оказа, че колата е на 490К просто новите автомобили, доста трудно се разбират, може да са в перфектно състояние на 400К и да са гробници на 100К всичко зависи от задкормилното устройство, а иначе двигателите и окачването имат ресурс близък до безкрайността. 

Надявам се да съм ти полезен.
 


Този пост е редактиран от daimler1: 23 януари 2014 - 14:40

  • 2

#13 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 януари 2014 - 14:39

Още...       Малко късно се намесвам в темата, но ще споделя моя опит, въпреки че Elrond е бил доста изчерпателен както винаги.

Карам CLS350 от Май 2013. Мога само да кажа, че е страхотна кола, уникална визия, много лукс, добра динамика, здраво окачване.
Последното го казвам понеже за тези 8 месеца съм сменил само 2 шарнира по окачването, което не беше ремонтирано никога - т.е. оригиналното от завода.
Цената беше 130лв. за двата - Lemfӧrder, срещу 300лв. за оригинални.
Аз взех колата на късмет от автокъща в Сливен, без дори да я карам в оторизиран сервиз за диагностика и съм много доволен, така че няма гаранция от къде я купуваш.
Обслужване:
Масло Fuchs TITAN Supersyn LONGLIFE 5W-40 по спецификация 229.5 - 200лв.
Филтри около 200лв., може и по-евтини, ако не са оригинални.
Пълна смяна на масло скоростна кутия - 470лв. в специализиран сервиз за скоростни кутии, 570лв. беше в Балкан Стар.

Когато я докарах в София и след месец я закарах в сервиз, единствената грешка беше P0015 - camshaft magnet. Струва 46лв. оригинален от Балкан Стар.
Наболялият проблем с балансиращия вал много лесно се хваща на диагностика - грешки P0016 и/или P0017. Ако Check Enine лампата свети на таблото по-добре бягай от колата, каквото и да ти говорят.
Ако си харесал кола, тук може да провериш по VIN дали влиза в засегнатите от проблема с балансиращия вал:
http://mbworld.org/f...tml#post5888520

Както е написал Elrond ел. стъклата са проблемни. Аз имах проблем и с двете, но не с механизма а с жилото. Тук в София има едни момчета, които са много добри:
http://www.mikrondocev.com/index.htm
Оправят проблема за 120лв. на стъкло с 2 години гаранция.За механизма ми обявиха 419лв. от Балкан Стар. Предполагам щяха да ми вземат 120лв. само за труд.
Често срещан проблем до колкото разбрах е GPS-a. При мен се оказа че не работи и трябва да сменям GPS антената, което е пипкава работа, а не ми се занимава с "майстори" за да не стане по-зле.
За съжаление при мен гори масло, без никакви признаци на проблеми - колата върви перфектно, няма никакви грешки. Като цяло я карам сравнително бързо - 180-200km/h извън градско, където всъщност гори масло.
Ако карам в града нивото не мърда.
Ако искаш да избегнеш разход от 1200лв на амортисьор избягвай Airmatic, въпреки че според мен вози много по-комфортно от обикновеното окачване. Чух че ги рецикклират някъде, но все пак рано или късно ще дойтоде време за нов.
Скоростната кутия при по-старите модели е проблемна. Аз нямам оплаквания, но в чуждите форуми има доста писано за проблемите. Хубавото е, че след толкова четене попаднах на фирма от Варна, която може да препрограмира управляващата платка, да смени проблмените датчици, ако има такива и т.н. за 500лв. Има хора които са си пращали платките от Англия тук и са много доволни.

Като екстри би било добре да е с подгрев и обдухване на седалките, но кожата на колите които за гледах с тези екстри, беше напукана и като цяло в по-лошо състояние.
Задължително Thermotronic(4-зонов климатроник), другия двузоновия е ръчен и като цяло според мен не подхожда на кола от този клас.
Аз предпочитам ел. седалки, понеже седалките с памет са с ръчно преместване(или аз не съм виждал комбинация от седалки с памет + ел. седалки).
Distronic e много яка екстра, но за съжаление почти не видях кола с тази екстра в България, поне докато търсех.

Ако имаш някакви въпроси питай.
Ако пък случайно вече си избрал може да се похвалиш с новата придобивка.

Поздрави!


  • 0

#14 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 23 януари 2014 - 15:24

500 с 388кс изобщо не гори много, имаме такъв! Със сигурност разликата във вървежа и разхода на гориво е като тази при сравнението м/у W140 320 и 500 - а именно - 320върви значително по-бавно от 500, а разхода на гориво не е значително по-малък!

 

Т.е. и при 221 най-оптималният мотор е V8 500.


Този пост е редактиран от shotgun600: 23 януари 2014 - 15:25

  • 1

#15 NAV1

NAV1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 139 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W140 300TD ; 420
    W210 300D
    W211 200k face
    W220 320;320CDI;500
    W221 320CDI
    A209 320
    W218 350CDI 4matic
    W164 350CDI 4matic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 януари 2014 - 15:42

Странно ми е къде колегата е виждал ръчни седалки с памет... :D


  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни