Мнения на други колеги и собственици относно двата двигателя... Поздравления за решението да се върнеш обратно към Мерцедес, не са лоши коли
За Цлс а имам го почти от година и си го използвам редовно, в началото се спичах заради уж много популярноя проблем с балансиращият вал, заради който в Америка си отписвали колите, ама да ама ние не живеем в Америка и ако недай си боже се случи на някого като процента се предполага, че е под 20/100 от произведените автомобили, ремонта струва 3000лв в Мерцедес иначе има и други надежни сервизи където се правил за 2000лв. Така че това според мен може да се изключи като довод.
Кой двигател да се избере за ЦЛС ?
Тука всичко зависи от дълбочината на джоба аз съм с 2 ръце за 55АМГ но 5000лв. годишно няма да ти стигнат. Следващият двигател, който препоръчвам е новият 500 - 5.5 литра 388к.с - това е прекрасен мотор, доста гладен, но здрав и лесен за подръжка. Старият 500 - е железен, но найстина е доста стар като концепция - гори много, не върви много, но е елементарен и много здрав. 350 бензин - според мен най-удачният между разходи и динамика - пословично здрав ( изключая балансиращия вал ), но имам колега с S350 М272 на 970000км и е без ремонт и не гори масло. средният разход е около 12 на 100 ( в книгата пише 10 но това е мечта). 350 дизел - нищо не знам за него. 320 дизел - много добър двигател, динамичен с умерен разход на гориво, но според мен лично не е за ЦЛС защото е шумен особенно при високи скорости където също доста огладнява и загубва прединатата си пред 350. Поддръжката на дизела е винаги по трудна и значително по скъпа и е много по вероятно да е бил каран като за последно и кораво превъртан след това ( то коя кола в България не е ? ).
СБЦ то е гаранционно отсервизирано (сменено) на ЦЛС си те, това лесно се проверява при покупката на колата в оторизиран сервиз в моята сервизна книжка си е отбелязано.
7Г троника е много добра скоростна кутия, която при редовна смяна на маслото на 60000км не създава грижи.
Цената на консумативите е добра - аз пазарувам само оргинални филтри и части и не ми е натежало, единствено интериорните елементи правят изключение, те са скъпи, затова при покупка гледай, внимателно дали всичко работи.
Слабо място са повдигачите за стъклата, защото работят постоянно ( колата няма рамки на вратите и прозорците се оварят и затварят постоянно), нов механизъм оргинален струва около 500лв ( познай как разбрах , но има лек срещу този проблем просто трябва да се смажа повдигачите и няма да се счупят. Иначе окачването без аерматик е прекрасно - много здраво, без да губи от возията, която е по добра от е класта зарати по голямото междуосие и е устойчиво в завои.
Лично аз съм патил от аерматик и то много, но ако е в час е определено голямо удоволствие. (всички 500 и нагоре са с аерматик)
Аз ходя често в сервиза, защото са ми приятели и пием кафе иначе за колата - обслужванията.
Ако нещо скърца в ЦЛС значи, нещо не е наред - тази кола е доста добре направена и Мерцедес с нея искат да докажат, че не са намалили качеството на автомобилите си, само разработката и е струвала 2милярда евро, така че ако скърца помисли си дали е читава колата.
За мен лично ултимативния вариант да се кефиш на такава кола и е да си купи 350 бензин без аерматик, че и навигация не ти трябва защото команда е пълна боза, а е много по лесно да се сложи готина мултимедиина система с дизайн еднакъв с този на оргиналаната система, слагаш сериозно газово, най- добре БРЦ / Принц или както в моя случай монтирано от Мерцедес в Италия( те работят с БРЦ, но си правят сами софта) началното обслужване ще ти е масла за двг и с.к. филстри, спирачна течност и масло на диффа. - това е около 1000 - 1200лв. добави и да разбереш защо колата е за продаване още 1000-2000 лв. и ти си човека - каското в зависимост от годината е 1000-2000лв. Спирачки и прочие не са въобще скъпи, гумите са големи, но там нещата са ясни.
А и не на последно място гледай да купиш колата от човек, а не от автокъща има причина частните лица да искат 2000-3000лв отгоре на колите си и това е че това са вървящи ежедневно използвани коли, а не гробници събирани от автоморгите в Италия. За километри мога да те посъветвам дори да не обръщаш внимание какво пише в автокъщите защото мой приятел си купи Е320 цди на 90К а се оказа, че колата е на 490К просто новите автомобили, доста трудно се разбират, може да са в перфектно състояние на 400К и да са гробници на 100К всичко зависи от задкормилното устройство, а иначе двигателите и окачването имат ресурс близък до безкрайността.
Надявам се да съм ти полезен.
Този пост е редактиран от daimler1: 23 януари 2014 - 14:40