Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W208 W209 смяна на пружини или смяна на амортисьориМнения и практики


  • Please log in to reply
15 мнения по тази тема

#1 cdk8998

cdk8998

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:много са
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 270 CDI 2003
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:05

Привет на всички с поредния ми въпрос :)

Оказва ли някакво влияние върху окачването на автомобила смяната само на пружините или е по-добрият вариант смяната на цялото окачване? Колата ми е елеганс и много ми се иска да й придам повече стил в излъчването като я смъкна с няколко сантиметва по-ниско. Но кой вариант е по-удачен? 


  • 0
PUT THE PEDAL, GET THE MEDAL !!!

#2 cdk8998

cdk8998

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:много са
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 270 CDI 2003
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:16

Това съм си заплюл за лятото :

 

http://www.ebay.co.u...984.m1438.l2649

от 30мм - 100мм - регулира се

Лятото нисък , зимата висок :) 

 

И каква е разликата м/у Авангард и Елеганс? Само в пружините ли?


Този пост е редактиран от cdk8998: 17 януари 2014 - 10:18

  • 0
PUT THE PEDAL, GET THE MEDAL !!!

#3 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:22

Зависи. Не знам при CLK-то как точно са размерите, но попринцип зависи от хода на амортесьора. Ако тези на CLK-то позволяват 3-те вида пружини (спортни, нормални, комфортни - т.е. ниски, среди, високи), значи можеш да смениш само пружините, а тежеста на колата ще се оправи с другото :) Ако обаче искаш да я сваляш повече от това което оригиналното окачване позволява, то тогава вече трябва да сменяш и амортесьорите и пружините.


  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 17 януари 2014 - 10:26

Колега аз мога да ти кажа това което знам от опит от модели преди твоя,та да приложиш информацията за намиране на верния отговор.Да започна отначало,първо бях собственик на 124ка но вече Е класата 200 купе, но ме дразнеше външния вид с това голямо разстояние от калника до гумата.Писах във форума и зададох същият въпрос като теб и ми отговориха че не може трябва и амовете да се сменят.Е смених само пружините и о чудо страхотна стойка...и страхотно поведение и в завой.След това следващата ми кола която е и в момента едно ЦЛК 230 компресор модел208 е елеганс и пак задавам същият въпрос тук,и отново същият отговор.Започнах по задълбопено да търся отговор и разбрах че фабрично по ниско и твърди са версиите есприт и спорт,техните пружини са по къси и по твърди.Що се отнася да амортесиорите фабричните са Закс и нямат разлика,т.е.нямат спортен вариант с по къс ход за есприт и спорт.Значи същите пружини ще станат и не е нужна смяна на амовете,но разбирасе със спортни амортесьори ще е още по добре мн ясно.Дано съм бил полезен.
П.п. Когато променяш височината се променя и страничния наклон и после задължително отиваш на реглаж не става така кеф ти ниско кеф високо...

Този пост е редактиран от mitkofitnes: 17 януари 2014 - 10:32

  • 0

#5 cdk8998

cdk8998

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:много са
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 270 CDI 2003
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:27

Да аз това се чудех каква е разликата между елеганс и авангард в окачването. Че има , има !

 

Спортното окачване най-лесно - плащаш и слагаш, но ако има и по евтин вариант, защо да не се възползвам :)


  • 0
PUT THE PEDAL, GET THE MEDAL !!!

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:37

Всеки си знае неговото :)
При 209 няма значение дали е елеганс или нещо друго. Всички са еднакви, освен ако не си поръчаш от завода окачване "спорт". Пише го в екстрите. Това вече е съвсем друга галактика.
При 208 преди фейслифта има значение. Принципно трябва да се сменят и амовете, но в БГ се случват чудеса. Че ще върви, ще върви, ясно е. Щом хората слагат подложки от лада и каучукови гребени, сега едни амове ли ще ни спрат.
При 208 след фейслифта -> вж. по-горе като за 209, същото е.

Аз обаче откровено не се кефя на едно нещо.
Всички сме големи маняци, ентусиасти, тунери, модъри, всеки клепа по нещо, обаче...
Някой има ли представа от кога е последната DIY тема със снимки и обяснения? Не, нали? Ми и аз.
Иначе всички питаме и после се псуваме кой кого бил подвел.
Ами възможно ли е евентуално, ако не е прекалено нахално от моя страна, да демонстрираме малко ентусиазъм и за в бъдеще и да отделяме половин час да се напише една детайлна тема, когато се правят разни модове.

По този начин информацията си остава и за бъдещите ентусиасти.
  • 2

Audi_A4_avatar.gif


#7 cdk8998

cdk8998

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:много са
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 270 CDI 2003
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:41

Колега аз мога да ти кажа това което знам от опит от модели преди твоя,та да приложиш информацията за намиране на верния отговор.Да започна отначало,първо бях собственик на 124ка но вече Е класата 200 купе, но ме дразнеше външния вид с това голямо разстояние от калника до гумата.Писах във форума и зададох същият въпрос като теб и ми отговориха че не може трябва и амовете да се сменят.Е смених само пружините и о чудо страхотна стойка...и страхотно поведение и в завой.След това следващата ми кола която е и в момента едно ЦЛК 230 компресор модел208 е елеганс и пак задавам същият въпрос тук,и отново същият отговор.Започнах по задълбопено да търся отговор и разбрах че фабрично по ниско и твърди са версиите есприт и спорт,техните пружини са по къси и по твърди.Що се отнася да амортесиорите фабричните са Закс и нямат разлика,т.е.нямат спортен вариант с по къс ход за есприт и спорт.Значи същите пружини ще станат и не е нужна смяна на амовете,но разбирасе със спортни амортесьори ще е още по добре мн ясно.Дано съм бил полезен.

Перфектния отговор , благодаря ти! Не очаквах толкова бързо да се стигне до решение :) Що се отнася до това дали да са само пружините или целите амортисьори , зависи изцяло от портфейла ... 


  • 0
PUT THE PEDAL, GET THE MEDAL !!!

#8 cdk8998

cdk8998

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:много са
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 270 CDI 2003
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:46

Всеки си знае неговото :)
При 209 няма значение дали е елеганс или нещо друго. Всички са еднакви, освен ако не си поръчаш от завода окачване "спорт". Пише го в екстрите. Това вече е съвсем друга галактика.
При 208 преди фейслифта има значение. Принципно трябва да се сменят и амовете, но в БГ се случват чудеса. Че ще върви, ще върви, ясно е. Щом хората слагат подложки от лада и каучукови гребени, сега едни амове ли ще ни спрат.
При 208 след фейслифта -> вж. по-горе като за 209, същото е.

Аз обаче откровено не се кефя на едно нещо.
Всички сме големи маняци, ентусиасти, тунери, модъри, всеки клепа по нещо, обаче...
Някой има ли представа от кога е последната DIY тема със снимки и обяснения? Не, нали? Ми и аз.
Иначе всички питаме и после се псуваме кой кого бил подвел.
Ами възможно ли е евентуално, ако не е прекалено нахално от моя страна, да демонстрираме малко ентусиазъм и за в бъдеще и да отделяме половин час да се напише една детайлна тема, когато се правят разни модове.

По този начин информацията си остава и за бъдещите ентусиасти.

Напълно подкрепям предложението


  • 0
PUT THE PEDAL, GET THE MEDAL !!!

#9 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 10:54

Аз да споделя моя опит... Въпреки че съм с "оригинално" окачване, каквото и да значи това (с нови "усилени" пружини и bilsteain амортесьори), над задната гумата има няма максимум 2 пръста. Лично смятам, че виновника е един леко закръглен индивит от около 60 литра, но събираш едва 45л :P

 

Сега малко по-сериозно :) Когато взех колата, веждата на задния калник беше точно на нивото на гумата, нещо което общо взето не съм виждал при друго CLK (с нормално окачване става дума), тъй като мойто не е спортно (Elegance съм). Всички имаха едно 5-6 сантима разстояние, ако не и повече. Така стойката на колата ставаше малко водоравна, което лично ме дразни. Предположихме че пружините са изпуснали и така и се оказа. Смених само задните пружини с нови уж усилени за по-голямо натоварване, че нали съм с газова и да колата се вдигна с 2-3см, но толкова. Пак значително по-ниско от останалите CLK-та, повечето от които съм сигурен че също са с газ.

 

Идеята ми е, че наистина ще е хубаво някой който знае точно какви са видовете окачване при CLK-тата (точно както kdl започна, но малко по-подробно) да постне по въпроса или най-добре наистина да се пусне темичка със съответните размери, марки, комбинации и тем подобни. От там нататък вече могат да се изваждат заключения за допълнително тунинговане и т.н. Даже може да се комбинира и със списък с подходящите минимални, максимални и оптимални размери на гумите.


  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#10 cdk8998

cdk8998

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:много са
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz CLK 270 CDI 2003
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 11:05

Ето я с 18" джанта, свалена ще заспи 
2012-11-17 11.28.53.jpg Размер: 157,85K, Сваляния: 322012-11-17 11.28.53.jpg

  • 0
PUT THE PEDAL, GET THE MEDAL !!!

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2014 - 11:09

Нали знаеш какъв е подхода?
Отваряш EPC и почваш модел по модел да им вадиш парт номерата на предни и задни пружини, и амове.
Нов ексел и вътре ги делиш на 9 колони: 208 преди (елеганс, авангард, спорт, мастър едишън или там каквито са всички/след фейслифт/ спорт на фейса и 209/209 спорт окачване
Вляво редове: предни пружини, задни пружини, предни амове, задни амове.
Парт номерата на всяко в съответната клетка и после почваш Google за допълнителна информация.

И ако се появи нещо изненадващо, допълнително променяш формата.
Нямам физическа възможност да го направя аз. :)

Алфонсо беше писал една доста детайлна тема за окачванията, породена от подмяната на неговите амове с Кони.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 17 януари 2014 - 18:59

Нали знаеш какъв е подхода?
Отваряш EPC и почваш модел по модел да им вадиш парт номерата на предни и задни пружини, и амове.
Нов ексел и вътре ги делиш на 9 колони: 208 преди (елеганс, авангард, спорт, мастър едишън или там каквито са всички/след фейслифт/ спорт на фейса и 209/209 спорт окачване
Вляво редове: предни пружини, задни пружини, предни амове, задни амове.
Парт номерата на всяко в съответната клетка и после почваш Google за допълнителна информация.

И ако се появи нещо изненадващо, допълнително променяш формата.
Нямам физическа възможност да го направя аз. :)

Алфонсо беше писал една доста детайлна тема за окачванията, породена от подмяната на неговите амове с Кони.

И къде е тази тема на Алфонсо .


  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 януари 2014 - 22:56

Моя грешка, sers. Останал съм с впечатлението, че Алфонсо беше писал с детайли разлики в окачванията, но не можах да намеря такава, значи бъркам.

Ако някой я мерне, постнете я в тази тема, моля.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#14 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Публикувано 19 януари 2014 - 23:41

Koце аз от всички форуми знам само Диксън да е сложил КОНИ , друг още едно момче с 124 и аз с моята в202 която дойде от германия с четири Конита , който вече ги няма ... Та специално за в202 мога да направя тема за предни оригинални амове нормални/ спортни , разлики и прилики между тях . !


  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#15 LISUNGERA

LISUNGERA

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    ex W211 E500
    W164 350 CDI

Публикувано 03 март 2014 - 17:55

Колеги,не знам дали е тук мястото да питам, но ме интересува стават ли пружините от е класа в210 на цлк  в208 ? Благодаря предварително ! 


  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни