Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

ДебитомерДебитомер или не.


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 06 януари 2014 - 11:37

Здравейте,

 

След диагностика ми казаха, че колата ми не е наред от дебитомера. Не искам направо да купувам нов, без да съм сигурен дали причината е в него. 

 

Молбата ми е, ако някой колега от София има свободно време, да разменим дебитомерите и да видим дали колата ми ще тръгне с другия дебитомер.

 

Става въпрос за CLK230 kompressor 2000г. 197k.c.

 

Поздрави,

Крум


  • 0

#2 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2014 - 15:54

Имам излишен дебитомер, който е в изправност и ми седи в багажника. Кратка проверка показа, че би трябвало да е един и същ с този за твоя мотор. След работа ще погледна номера му, който съм почти сигурен, че е 7.22684.09.0. Същия се използва в десетки модели така че би трябвало да стане. Тествал съм го и знам, че работи, но вече бях купил нов. Не съм сигурен само дали е Pierburg или Bosch.


  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#3 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 06 януари 2014 - 20:20

Здравей колега,

 

Благодаря за бързия отговор, но днес успяхме да намерим проблема и той не е в дебитомера.

 

 

Всичко хубаво,

Крум


  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 07 януари 2014 - 09:35

Би ли споделил проблема и как си го решил,ще бъде полезно надявам се на някой.
  • 0

#5 dimitar stoichev

dimitar stoichev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 07 януари 2014 - 14:24

Това мислех и аз да споделя, че всеки влиза пише имам проблем и после бяга.

Ми като имаш проблем сподели какъв е. След като си го решил кажи и на нас как си го оправил. Нали за това е този форум да си помагаме.

 


  • 4

#6 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 07 януари 2014 - 23:38

Здравейте,

 

Не съм споделил все още, защото проблема е временно решен. Като за начало, сменям кабела, който е отпред на двигателя под пластмасовото капаче, там влиза масло и създава проблеми. Второ, ще сменям предна ламбда сонда, защото е мъртва. 

 

При мен специално, главният проблем идва от газовата инсталация. Колата ми прекъсва на газ и от там компютъра на колата записва грешки от типа "бедна смес", изключва цилиндри и т.н. След като колата запише тези грешки спира да върви нормално. За момента сме изтрили грешките и я карам само на бензин и колата си е наред. Все още съм в период на тестване, но за сега нещата изглеждат добре. Когато сменя сондата и кабела, ще споделя дали проблем е решен наистина.

 

Ако някой има сходен проблем, бих помогнал, с каквото мога.

 

И все пак, към колегите, които са очаквали експресен отговор, не съм 24/7 във форума.

 

Поздрави,

Крум


  • 0

#7 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 януари 2014 - 09:47

Сигурно само за последните месеци в раздела има 10-тина колеги с този проблем, включително и аз.

 

Първото и най-важното което трябва да направиш е (както си и почнал) да спреш да караш на газ и да видиш дали има проблеми на бензин. Ако има и след като ги изчистиш, вече отиваш при газаджията да настройва.

 

След като ще сменяш ламба сонда, те съветвам задължително да го направиш в комбинацията с газ анализатор, тъй като аз 2 пъти сменях с чисто нови, като и двата пъти се оказа че не работят оптимално, та се наложи да побългаряваме работата, за да не купувам и 3-та :) Общо взето трябва да се провери какъв волтаж държи в спокойствие и при натоварване, както и изходните газове при запалване и кога горивната смес успява да се обедни достатъчно, тъй като първоначално е доста богата.

 

Следващото нещо което е хубаво да погледнеш с кабелите, бубините и свещите. Те също имат голяма роля в гасненето на цилиндри на газ.


  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#8 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 08 януари 2014 - 15:00

Благодаря, колега. 

 

Точно това направих и аз, започнах да карам само не бензини отидох пак да погледнем грешките. Сега записва ламбда сонда и нищо друго. Ще я сменя и ще споделя дали проблема е решен генерално.

 

Поздрави,

Крум


  • 0

#9 Kainy

Kainy

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 396 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK 200 Kompressor 1997
    Audi A6 3.0TDI 2005
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 януари 2014 - 15:56

Само за информация, аз пробвах с 2 чисто нови на Beru, като и двете не станаха и даваха богата смес (смисъл работеха си, не пишат грешки, но не работят коректно. СО емисията на едната беше 9% и падаше максимум до 6%, а на другата падаше максимум до 1%, а трябва да е между 0.5% и 0.6%). Накрая за да не се набутвам за 3-та (изцяло) взех универсална на Bosch и само сменихме кабела за да пасне, т.е. взехме кабела на Beru-то и го сложихме на Bosch-a. Самия датчик е същия, а реално спестих кинти от това че е с универсален кабел, а не специално за бенца. Сега СО-то е между 0.5% и 0.6% точно както трябва.

 

Да отбележа, че по каталог ми излизаше Beru и реално дилъра после ми го смени пак с Beru и затова пробвах два пъти. Нямаше как да го сменя с друга марка, така че трябваше да се бръкна.


  • 0
"My armies are all slain. My castle lies in ruins. My enemies have taken everything from me, all my wealth and power. But they could not kill me. I still walk the earth, weak but alive. They have taken everything but the beating of my undead heart.
Now they will learn of fear, these mewing babies who thought they could destroy me. I shall regain my powers, and I shall come to them in the night. And my visits shall not be kind."

#10 amgsport

amgsport

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 63 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич, София...
  • Автомобил:
    Mercedes CLK230 2000g

Публикувано 10 януари 2014 - 18:35

Здрасти,

 

Значи при мен проблема се реши след подмяната на ламбда сонда, сложих универсална, майстора ми каза, че стойностите са в нормите и сондата работи нормално. Вече не свети check engine лампата. Колата започна да си върви нормално. Сега тепърва ще видим дали ще има промяна в разхода на гориво.

 

Поздрави,

Крум


  • 0

#11 Алби

Алби

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    Mercedes E290 TD
    Меrcedes CLK W208 230

Публикувано 30 януари 2016 - 13:41

 Здравейте!

Колата ми ,CLK 230, 2000 г. 193кс,автоматик - гори доста откакто я взех преди няколко месеца.Някъде 22-28 л градско,което си е мъка...щото я карам само градско и то в Хасково. На бензин съм, няма газова. Когато е студена при тръгване като дам газ и забива муцуната и се чува някво пукане..трещене ...това става само при потегляне или най-вече след старта ,като стигна някоя пресечка,намаля и реша да тръгна-тогава се "давичка" най-много. Загрее ли-дерт няма.
Ходил съм на диагностика с Стар- всичко друго,но не и ламбда или дебитомер вади...но вади богата смес 20 ,при норма до 14. За мен виновникът е дебитомера и мисля да го сменя.
Откъде да си купя дебитомер-оригинален или барем марков- от някой немски сайт за авточасти или щото било пълно с ментета според майстора...?

 дебитомер номер:

      bosch       0 280 217 114
     патрона : F 00C 2G2 025

Поздрави!


  • 0

#12 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 30 януари 2016 - 16:17

Гледахте ли живи данни на ламбдата, в движение?

Имах същите симптоми и се оказа ламбда. Хванах я с блутут ОБД адаптер и едно програмче за Андроид.


  • 0

#13 Алби

Алби

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хасково
  • Автомобил:
    Mercedes E290 TD
    Меrcedes CLK W208 230

Публикувано 30 януари 2016 - 17:46

ламбдата на СТАР-а не дава грешка,питах майстора-да я сменям ли тая сонда-вика "не"..инак живи данни на ламбда не сме гледали... не знам и как става ...

 

Живи данни гледохме на дебитомера ,показва по-богата смес-20. 

 

Ако знам,че от смяната на ламбдата ще се оправи колата -ще взема нова.Впрочем питах по магазините-предлагат някаква универсална,нз става ли?


  • 0

#14 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 31 януари 2016 - 00:02

ламбдата на СТАР-а не дава грешка,питах майстора-да я сменям ли тая сонда-вика "не"..инак живи данни на ламбда не сме гледали... не знам и как става ...

 

Живи данни гледохме на дебитомера ,показва по-богата смес-20. 

 

Ако знам,че от смяната на ламбдата ще се оправи колата -ще взема нова.Впрочем питах по магазините-предлагат някаква универсална,нз става ли?

"универсална" на мен ми звучи неблагонадеждно. аз си взех НГК ламбда точно за моя модел (беше към 160 лева).

Иначе можеш да засечеш живи данни с блутуут ОБД четец от интернет за 15ина лева + програма за смартфон. При мен ламбдата даде много нелогични стойности живи данни и така заложих на нейна смяна. При подаване и отпускане на газ, кривата й трябва да наподобява синусоида (най-близко до такава форма я оприличавам).


Този пост е редактиран от Praetorian: 31 януари 2016 - 00:10

  • 0

#15 go6o78

go6o78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Clk 2.0

Публикувано 05 ноември 2017 - 13:19

Че колеги имаме ли букса са OBD2 четец. Аз знам че моята е някаква кръгла под предния капак над дясното точили не не като тия четци
  • 0




3 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 3 гости, 0 анонимни