Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Когато S-Klasse W126 беше хечбек


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 януари 2014 - 18:38

 
2e16ce58bec10394b6c52e6db4e758aa_big.jpg

Прогнозите за бъдещето винаги звучат интересно, когато то настъпи. През 80-те години до настъпването на новия век остават цели две десетилетия и 2000-ата година изглежда далече. За немските автопроизводители това става повод да покажат на какво са способни в технологичен план и да демонстрират превъзходство.

e520250d7a9d577c3fd3bc6b164d9218.jpg

Салонът във Франкфурт през 1981 г. минава под знака на нововъведенията в безопасността. По това време в Mercedes-Benz вече са доста напред с материала в това отношение. Флагманът W126 се предлага с въздушна възглавница за водача (от 1987-а и за пасажера), система за контрол на сцеплението, предпазни колани с предварително обтягане, ABS, абсорбиращи зони на деформация при удар и т.н.

4dea17a40741743fc0d7889012a5a691.jpg

Без да забравят за сигурността инженерите от Щутгарт съсредоточават усилията си върху екологията и разхода на гориво, който продължава да тормози производителите след постоянното поскъпване на петрола през 70-те. Резултатът от усилията на немските конструктори е Mercedes-Benz Auto 2000 - прототип, чиято механика хвърля поглед в бъдещето, а в дизайна могат да се открият чертите на дебютиралата десетилетие по-късно S-Klasse W140.

f8fcda7bd19ae23dc7f98017287610b8.jpg

В създаването на прототипа е използван целият опит в областта на аеродинамиката, с която W126 печели толкова овации. Чистачките са скрити под предния капак, а пръскалките са вградени в колонките на предното стъкло. Най-съществена роля за обтекаемостта обаче играе специфичната задница, позната като Kamm-tail. Днес подобна каросерия имат повечето хибриди.

e43e30762daf67550d57d35cc0061b45.jpg

Auto 2000 има коефициент на въздушно съпротивление 0.28. Днес, 33 години по-късно, с подобна стойност могат да се похвалят Nissan Leaf и Lexus CT200h. Това помага на немците е да постигнат главната си цел - среден разход под 10 л/100 км.

d7d8e06207741dd0c57ab55d47a90270.jpg

Mercedes-Benz подготвя три версии на футуристичния си прототип, всяка с различна задвижваща система и дизайнерски нововъведения. Първата има бензинов V8 с мощност 150 к.с. и система за деактивиране на половината цилиндри при леки натоварвания. Едва ли има нужда да се обяснява колко производители разчитат на тази технология за намаляване на разхода днес. Макар да не е най-бързият Benz на планетата, бензиновият Auto 2000 харчи впечатляващите за онези години 9.3 л/100 км.

fb52cae7fe8b20931fb2bf1238dc08dd.jpg

Вторият концепт е оборудван с 3.3-литров шестцилиндров дизел с два турбокомпресора. Разходът му при скорост 120 км/ч впечатлява дори днес - 7.5 л/100 км.

ec580e4ce23126d18999188a0d8eb057.jpg

Специалистите обаче смятат третата версия на Auto 2000 за най-новаторска. Тя се задвижва от газова турбина. Агрегатът отделя много малко вредни емисии, изключително лек и компактен е, развива много висок въртящ момент и не се нуждае от водно охлаждане. Технологията все още се смяташе за футуристична през 2010 г., когато бе представен Jaguar C-X75.

2755e424af9ec21e97bb71bec3f3d690.jpg

Каросерията тип хечбек никога не си пробива път до серийната S-Klasse, за което надали някой съжалява. Откъдето и да го погледне човек, Mercedes-Benz Auto 2000 далеч не е дизайнерски връх. В технологичен план обаче този 33-годишен прототип си остава едно от най-значимите произведения на щутгартските инженери.

eba46a263542c75ec6db12c3a25fc768.jpg

 


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#2 rosen sn

rosen sn

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 241 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Шумен
  • Автомобил:
    MERCEDES 560 SEC BRABUS
    MERCEDES 300CE-24, turbo,wide body project - 360 hp
    MB, 350 CLS Shooting brake
    AMG 123 COUPE 320 hp project

Публикувано 03 януари 2014 - 21:30

Ужас за очите.....
Инженеринга е 20 години напред, а дизайна 20 години настрана .....
  • 2

#3 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 януари 2014 - 23:15

Баси щайгата...
  • 0

#4 petertyp44

petertyp44

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 356 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W126 260SE 1987

Публикувано 13 януари 2014 - 16:25

Браво за статията :beer


  • 0
Die Mercedes-Benz S-Klasse, fruher vie heute - ein Auto der Superlative!
Публикувано изображение
Uploaded with ImageShack.us

Няма МЕРЦЕДЕС лош.
Бенца си е БЕНЦ велик. Има магия в тази марка - знай го това





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни