Когато става дума за входове и изходи на видео сигнал, съществуват няколко стандарта по които може да се предава:
* RGB - това е стандартът по който работят повечето компютри, таблети, телефони и т.н. Сигналът е аналогов и се състои от три честоти за червено, зелено и синьо. Поддържа резолюция до около 800 * 600 пиксела и не пренася взук. Има много разновидности на куплунгите, но най-често се срещат SCART (известен още като FLAT PIN, защото е с плоски пинове) или VGA - куплунгите на старите компютърни монитори.

* Composite - известен още като нискочестотен, чинч или композитен - обикновено такъв е сигнала при повечето телевизионни приемници, видео и DVD плеъри и подобни устройства. Най често се свързва с малка кгърга букса, обикновено до нея има още две със същия размер за звука, като обикновено се кодират с цветове - жълто = видео, червено = десен звук, бяло = ляв звук. Сигналът е аналогов с относително ниско качество - до 560 линии.


* YPbPr - известен още като Component Video и сигнал, който е разделен на три канала но не по цветове (както RGB), а по luma и chroma - двата параметъра предават информация за контраст и разлика между основните цветове и контраста. Този стандарт е въведен предимно при повечето DVD устройства и цифровите приемници, тъй като при JPEG/MPEG компресията се използва именно такъв начин на описване на цветовете с luma и chroma. По този начин сигналът за видеото и лесно съвместим с всички устройства, които използват MPEG компресирано видео. Въпреки това не е много популярно...


Среща се алтернативно и като куплунг за S-Video (Separate Video)

* DVI/HDMI - това са цифрови видео сигнали, които се отличават с два важни фактора - освен видео в тях има и звук и също така поддържат доста високо качество на изображението - минимум full HD резолюция. Не бих казал, че тези два фактора са кой знае какъв плюс при автомобилната аудио-видео техника, защото: 1. рядко кабелите в колата се откачат и закачат и дали ще има отделни кабели за ляв, десен звук и картина или един общ - няма особено значение. В домашна обстановка е удобно да нахлузиш един кабел на лаптопа и да си пуснеш филм на телевизора - там HDMI е удобен стандарт. 2. При размери на екраните в автомобилите от 4 до 10 инча (най-често около 6 - 7) е доста безсмислено да имаш full HD сигнал, тъй като резолюцията на матриците в най-добрия случай ще бъде 1024*768 което без малко надхвърля максималното качество на повечето аналогови сигнали, но в повечето случаи всъщност са около 800*600 и по-малко, което 100% си покрива като възможности от всички аналогови сигнали. Единствен сериозин плюс на цифровия сигнал е, че се влияе по-слабо от смущения, което може да е плюс в автомобила... Така или иначе - тези стандарти засега не са особено популярни в автомобилното аудио-видео.


Така че, ако някой ще си купува аудио-видео оборудване за автомобила е добре преди да го купи, да провери - какъв е стандартът на сигналите при наличните в колата устройства и какви сигнали използва това, което ще купува. Ако не са съвместими има преходници, но по-често е по-смислено да купиш подходящото устройство, отколкото да конвертираш сигнали по няколко пъти.