Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Зависимост между температурата и превключването на АСК


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 Dido_N

Dido_N

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    MB W211 E270 2005 Combi

Публикувано 13 декември 2013 - 11:25

Здравейте колеги,

 

Колата е Е 270 CDI 2005 Т-модел. От известно време карайки детето до яслата забелязвам че когато колата е студена (около 0 градуса), кутията превключва мудно, имам чувството че дори и не се предава целия въртящ момент от двигателя към кутията, т.к. двигателя се форсира а колата се движи бавно. Знам че има много масло в кутията и си давам сметка че се сгъстява при ниски температури, но не е ли съобразено. Маслото е сменено в Балканстар Варна.....какво масло са сложили не знам.

Когато колата загрее (измина 2-3 километра) всичко е перфектно, без удари, вибрации и проблеми.

 

Дали маслото не е подходящо или си въобразявам?

 

 

Поздрави

Дидо 


  • 0

#2 ivanhow

ivanhow

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 865 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W203 220CDI 143hp ex
    Mercedes W211 E500 306 hp

Публикувано 13 декември 2013 - 11:46

Здравей

 

 

Пиша в твоята тема защото и аз имам същият проблем на W203 220 cdi 2003 година.

 

Поздрави


  • 0

#3 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 13 декември 2013 - 11:47

Нормално е.

Първото превключване да е на малко по високи обороти,над 2500,предполагам че след това си включва нормално.

И аз го имам това мудно първо превключване,но като говорих с майстор,той ми каза че първото превключване е нормално да е по късно когато времето е по студено.


Този пост е редактиран от alipi: 13 декември 2013 - 11:49

  • 0
Не хапи този,който може да те изяде.

#4 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 декември 2013 - 12:05

Не че маслото не е съобразено, напротив то е достатъчно тънко, просто целта е мотора да достигне работна температура по бързо.

Дори съм забелязал при 722.9 7 G tronic, че и има леко причукване при смяната от 2ра на 3та. особено когато отнемеш леко газта точно преди превключването което си е нормално

Наблюденията са ми както върху коли на под 2 000км, така и на такива над 150 000.


  • 0

#5 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 13 декември 2013 - 14:20

Нормално е когато е студено АСК да реагира по мудно, студено е, както за кутията така и за двигателя .

 

Не знам колко е удачно но аз правя следния номер при палене на студена кола:

паля - изчаквам 10 секунди, лоста на R - 15 секунди, лоста на D 10 секунди и тогава тръгвам .

И при топла кола така правя, само съкращавам секундите наполовина .


Този пост е редактиран от vencislav: 13 декември 2013 - 14:22

  • 0

#6 Dido_N

Dido_N

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    MB W211 E270 2005 Combi

Публикувано 13 декември 2013 - 14:27

Точно това се случва. Първото превключване става над 2500-2800 оборота. Мудно превключва само докато е студена.....после всичко си е наред. Явно не е само при мен този феномен.

 

Поздрави

Дидо


  • 0

#7 ivanhow

ivanhow

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 865 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W203 220CDI 143hp ex
    Mercedes W211 E500 306 hp

Публикувано 13 декември 2013 - 15:07

И какъв е извода от всичко: Да си караме колите със здраве. Всичко е в рамките на нормалното.

 

Поздрави на всички и Весели празници


  • 0

#8 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 13 декември 2013 - 16:09

Само при мене ли е обратното :D

С оригинално масло съм и нямам никакви  впечатления за по различно сменяне на предавките , все едно и също е :)

Но сигурно защото съм с друг тип кутия , дори когато е студена колата и не минавам нарочно 2000к оборота докато не мина поне километър и малко и до тогава си сменя предавки без проблеми :)


Този пост е редактиран от mbthepower: 13 декември 2013 - 16:11

  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#9 GYGeorgiev

GYGeorgiev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    320 CDI 4 Matic 2007

Публикувано 13 декември 2013 - 17:39

Здравейте колеги! 

Като гледам проблема най-вероятно е в Хидротранформатора.

Симптомите които описвате се появяват при пробег от 180 000 - 200 000 км.

Трудното превключване рано сутрин се дължи от получелите се по-големи хлабини в Хидротранформатора от студеното време. След като загрее маслото в АСК проблема превидно изчезва до другата сутрин. 


  • 1

#10 GYGeorgiev

GYGeorgiev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    320 CDI 4 Matic 2007

Публикувано 13 декември 2013 - 17:43

Смяната на Хидротранформатора с промиване на АСК, масло и филтър струва няколо около 1400 лв. 

Иначе отлагането на ремонта ще Ви коства и подмяна на АСК поради факта, че стружките ще прецакат зъбните колела 


  • 1

#11 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 13 декември 2013 - 18:15

Проблем няма .

 

Във рамките на нормалното е да е по мудна кутията при студен автомобил,

още повече и при студено време .

Маслото в кутията достига най оптимална работна температура след 20-30 километра шофиране .

Така пише в библията .

 

Иначе от скука винаги могат да се намерят поводи за скъпи и не чак толкова но излишни за момента ремонти .


  • 2




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни