Здравейте, тъй като искам да вкарам Мерджо в гаража за дължо време, за да го направя от-до ТОП ПАЛЕ, реших да си взема друга кола. Тъй като ще се кара само временно единственото ми изискване към тази кола е просто да се движи. Едно приятелче има Twingo и го спазарих за 400 лв. Обаче в/у колата има запор. Запора в полза на банка, заради необслужван кредит. Въпроса ми е как да процедирам, кво да правя, да си търся ли други варианти или какво ? Питам понеже си нямам ни най-бегла идея как стоят нещата.
Искам да купя кола, в/у която има запор. Как да стане ?
Started by BG - 681, 12 Nov 2013 - 12:41:54
14 replies to this topic
#1
Posted 12 November 2013 - 12:41
Немеца го е измислил !
#2
Posted 12 November 2013 - 13:18
Караш си я със запора и като се разчекне... в първият скрап и си вземаш 400стинтях леа.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Posted 12 November 2013 - 15:43
ако не мине първо съдия изпълнител да я прибере или не я задържат още в кат или я кара нелегално.
аз не бих се занимавал.
аз не бих се занимавал.
#4
Posted 12 November 2013 - 15:54
Ква ралта има в КАТ?
Ако собственикът по талон каже че няма ядове а па и съдия шет не знае къде е бръснарският стол......
Биги, за 400 кинта няма кво да си купи и да го вози, все с нещо ще трябва да се съобразява.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Posted 12 November 2013 - 15:58
аз казвам рисковете и възможностите.
кво ще се случи никой не знае...
за 1000лв се намират прилични коли.
кво ще се случи никой не знае...
за 1000лв се намират прилични коли.
#6
Posted 12 November 2013 - 17:26
Карай смело никой няма да я потърси запора е направен просто да не може да се прехвърли собствеността на автомобила и задължението да остане а и 400 лева нее огромна сума има коли които струват маса пари и имат запор там е по страшно!!!
#8
Posted 12 November 2013 - 19:01
Не съм запознат, но съм чувал, че със запор не можеш и да я караш (легално). Т.е. при една проверка на кат или евентуално ПТП ще те гъзят здраво, ако е вярно това което съм чувал.
The best or nothink.
#9
Posted 12 November 2013 - 19:08
Не съм запознат, но съм чувал, че със запор не можеш и да я караш (легално). Т.е. при една проверка на кат или евентуално ПТП ще те гъзят здраво, ако е вярно това което съм чувал.
Запора е върху продажбата ,не е забрана да се кара колата.
#10
Posted 12 November 2013 - 19:15
Абе не съм много сигурна..мъжа ми запорира два апартамента и си ги продаде като топъл хляб. Нали тва е идеята на запора..да се приберат дълговете.
Помисли хубаво преди да вземеш запорирана вещ..реално могат да ти я вземат всеки един момент.
#11
Posted 12 November 2013 - 19:45
Да се приберат, но първо трябва да се приберат, после да се продава. Аз съм пробвал да пререгистрирам запорирана кола на мое име - не става. В последствие хвърлих купето на вторични, тъй като я бях платил вече... Хем имах договор, но запора явно беше станал след договора, и преди момента на пререгистрация.. В кат просто ми казаха че е запорирана, не искаха да я прибират. Ако те спрат за проверка няма как да знаят че е запорирана. Плащай 400те лева, казвай на твоя приятел да ти прави едно пълномощно да не се заяждат куките че караш чужда кола и си карай... А ако отиде съдия изпълнител при приятеля ти да я търси, я мяташ на вторичните, прибираш си 200-300лв от там и се правиш на ударен ако те потърсят.
Голям мерак ми е и на мен да си взема едно туинго за градска бегачка, майка ми от 15 години е на рендаци за служебни коли, може да се каже че съм отгледан с марката Но за това пък баща ми от 25 е на мерцедес, така че мерцедеса ми е по-така
http://www.youtube.c...h?v=-0TCU15jkSE
Follow your own star...
#12
Posted 12 November 2013 - 23:11
Не съм запознат, но съм чувал, че със запор не можеш и да я караш (легално). Т.е. при една проверка на кат или евентуално ПТП ще те гъзят здраво, ако е вярно това което съм чувал.
И аз съм чувал такива неща. Тръгне ли ЧСИ да си я прибира по-добре да не минаваш през камера. Тъй съм чувал малко ас
Немеца го е измислил !
#13
Posted 13 November 2013 - 02:52
И що ще те гъзят КАТ, ако караш запорирана кола? Все едно да дойдат да те гъзят полицаите, ако живееш в запорирания си апартамент.
Запорът е най-обикновено изпълнително действие, в този конкретен случай направено от ЧСИ с най-вероятна цел да изкара пари от изпълнително действие.
По-скоро няма да седне да търси колата къде е и да организира изземването й. Защо? Защото струва такса, която взсикателя трябва да плати, а после да си търси сумата от длъжника. Което никак не е сигурно.
Взимай, карай и да не ти пука.
Sent from my iPad using Tapatalk
Запорът е най-обикновено изпълнително действие, в този конкретен случай направено от ЧСИ с най-вероятна цел да изкара пари от изпълнително действие.
По-скоро няма да седне да търси колата къде е и да организира изземването й. Защо? Защото струва такса, която взсикателя трябва да плати, а после да си търси сумата от длъжника. Което никак не е сигурно.
Взимай, карай и да не ти пука.
Sent from my iPad using Tapatalk
#14
Posted 23 November 2013 - 17:56
........... Хем имах договор, но запора явно беше станал след договора, и преди момента на пререгистрация........
Или хитруват или не познават закона. За разлика от прехвърлянето на недвижими имоти, където собствеността преминава от момента на вписването, т.е. вписването в имотния регистър е част от фактическия състав, да бъде осъществена продажбата, то пререгистрацията на МПС не е част от фактическия състав, за да се счита, че собствеността е преминала у купувача. Това става в момента от изповядване на сделката пред нотариуса, т.е. от момента на заверката на подписите ви върху договора. Не случайно и самият ЗДП си го казва, т.е. говори, че приобретателя има задължението да пререгистрира МПС-то в 14 дневен срок от придобиването му. Демек то и в самия ЗДП не се оспорва кога е преминала собствеността, а пререгистрацията е едно последващо задължение на лицето, което вече е станало собственик. Той си е такъв и преди пререгистрацията, но ако не го направи в срок, се носи административнонаказателна отговорност.
ЧСИ няма как да знае дали длъжника си е продал колата, нотариусите не пращат веднага инфо в КАТ по месторегистрация на МПС, та да се знае. Поради това е възможно да бъде наложен запор върху МПС след датата на продажбата му. Какво следва от това: запорът е наложен върху вещ, която към деня на налагането му може вече да не е собственост на длъжника, поради което той трябва да бъде вдигнат. Ако ЧСИ се дърпа и не иска да го вдигне, просто малко жалбички срещу него в Камарата на ЧСИ, прокуратура и т.н. Ако пък продаде вещта, въпреки да не е била собственост на длъжника към момента на налагане на запора, вече ще си носи отговорността. Ако обаче запора е наложен преди продажбата, няма пречка новият собственик купувач да придобие вещта, тъй като такава продажба не е забранена-тя просто ще е недействителна срещу кредиторите на продавача, които от своя страна могат да продадат МПС-то, въпреки, че вече не е собственост на длъжника. Аз затова бързам, когато купувам кола, веднага да я пререгистрирам, а не да чакам 14-те дни, щото после може да трябва да се разправям. Нищо сигурно няма, каквито и мерки да вземеш но точно в този срок от 14 дни, за кола която не е била запорирана, може точно тогава да наложат запор. Рядка хипотеза, но възможна.
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#15
Posted 01 December 2013 - 14:02
Аз се опитах да я пререгистрирам доста по късно, може би вече беше минала година, но колата имаше проблеми които трябваше да се отстранят. Като цяло в кат отидох с чисто нови спирачки, окачване, тампони, ревизиран двигател, скорости, диференциал, полуоски, колата беше пребоядисана и стегната, бях я направил меко казано като нова. Но бях минал през кат да си удължа срока за пререгистрация, който се удължава за неограничен период.
Като цяло тоя срок за пререгистрация е голямата простотия. Дори и колата да я купя от съседния град, може по пътя да ме ударят и да нямам възможност да я оправя в близките 2 седмици или 2 месеца или 2 години, в зависимост от щетите.. Може да съм си купил ретро кола за реставрация, от някое село където е стояла 40 години неподвижно в някоя колиба, и да има нужда от основен ремонт на ходова част, окачване, спирачна система, задвижваща система, ел система и тн и тн и тн, някой ще очаква да стане в 2 седмичен срок ли?
Follow your own star...
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users