Към съдържанието

  •  

Снимка

Теч на масло до дюзите на C220 CDI W202/611 дв


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 dob4ozmeia

dob4ozmeia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 6 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Bulgaria North

Публикувано 07 февруари 2007 - 22:43

Здравейте,

Тези дни като си сменях маслото открих следния проблем. Като махнах кората на двигателя отгоре видях нещо черно голямо колкото два юмрука. След като го разгледах внимателно забелязах, че това е обгоряло масло. Все още не съм ходил на сервиз и затова първо искам да се допитам до Вас дали имате някаква идея от къде може да е този теч. Определено не от гарнитурата на главата, защото е само до последните 2 инжекторни дюзи. Повече ме притеснява да не е някое уплътнение между дюзата корпуса на двигателя или от самата дюза. Не съм забелязал някакъв специфичен шум на двигателя или от дюзите. Единственото нещо, което ми направи впечатление е че преди около 5 месеца маслото спадна под средата на нивомера, след което долях около 300 мл. и вече не спадна. Отначало си помислих, че ми гори масло, а явно е текло след, което се е позапекло. Странното е че няма осезаема загуба на мощност или компресия.
Поразпитах малко и ме интересува дали мога сам да си развия дюзите и да сменя тия уплътнители /дифтунги или както там се казват/ или ми трябва специален инструмент и след това някаква фина настройка.
Тези дни ще направя и снимка, за да можете да видите как изглежда двигателя.

Предварително Ви благодаря за съдействието
  • 0

#2 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 07 февруари 2007 - 23:43

дай снимки по добре
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#3 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 08 февруари 2007 - 09:44

Може да е теч от лагерите на турбото и по смукателния колектор да се стича към главата и от там, през хлабава гарнитура на колекторните тръби, да изтича навън. Може да не звучи много възможно, но съм го виждал и този вариант. Тогава теча трябва да се локализира при някоя от смукателните тръби, там, където се съединяват с главата.
Мен ми е по-интересно, как така е станало на буца? :dontknow:
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#4 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 февруари 2007 - 16:42

а аз да попитам (понеже днеска гледах един такъв)
как стои ситуацията с нафтата. както знаем тука в БГ е супер калпава. от колко време го караш, с каква нафта (шел,омв и т.н.) и имал ли си проблеми??
  • 0

#5 dob4ozmeia

dob4ozmeia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 6 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Bulgaria North

Публикувано 10 февруари 2007 - 21:38

Здравейте отново,

Днес си поиграх да поизчистя черния нагар на маслото около дюзите - доста триене падна с отверките ама се справих.
Изчистих добре около дюзите - кофтито обаче че пластмасовите накрайници, които се свързват към дюзите, бяха изцяло покрити с нагоряло масло. Затова взех малко разредител за боя и започнах с една малка четчица да чистя тия накрайници и кабелите, които също бяха се понапоили с масло. След като изчистих всичко запалих двигателя и видях, че втората по ред дюза от към стъклото, изтърва и се чува един пуфтящ шум и от нея излиза нещо като мъгла премесена с масло. Явно от там губя и компресия. Мястото от където изпуска дюзата е точно под този пластмасов накрайник, за който споменах по-горе и има формата на гайка - не знам дали може да се завива или е част от дюзата.
Иначе на по-горното питане досега съм зареждал главно от OMV, много рядко от Лукойл, а от 4 месеца от Ромпетрол. За последните бях влизал в сайта им и твърдят в спецификацията си на английски, че нафтата им е с най-ниско съдържание на сяра и отговаря на EURO3 стандарта. На другите съм питал дали горивото им отговаря на този стандарт ама познайте дали някой можа да ми отговори - даже и е-мейли им бях пращал ама пак глас в пустиня.
А това е снимка на двигателя както изглеждаше преди да се заема с почистването.

Прикачени миниатюри

  • Duzi.JPG Размер: 380,52K, Сваляния: 286Duzi.JPG
  • Duzi2.JPG Размер: 427,43K, Сваляния: 283Duzi2.JPG

  • 0

#6 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 11 февруари 2007 - 00:46

Имаш проблем с въпросните дюзи- остави маслото- казваш че издиша- дюзите се разгобяват, но ти не го прави в никакъв случай. Както е така я закарваш в Супер Дизел и им показваш какво прави. Ако се хванеш да човъркаш по самата дюза, можеш да я повредиш така, че да ти напълни цилиндъра с нафта, да направи хидравличен удар и да бракуваш двигателя- за това отиваш в оторизиран бош дизел сервиз или фирмен сервиз на МБ.В сервиза да измият мотора, да извадат дюзите и да им сменят уплътнителните дифтунги и ако трябва и самите дюзи.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#7 dob4ozmeia

dob4ozmeia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 6 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Bulgaria North

Публикувано 29 юли 2007 - 17:44

Здравейте отново,
Проблемът се оказа една т.н дифтунга /diftung/ така мисля, че се пише на немски върху, която ляга въпросната дюза. Работата е доста лесна като гледах момчетата от сервиза, но си има един специален инструмент за избиване на дюзите, без който много трудно би се справил човек. След като я подмениха измиха почистиха ми ги с нафта и ги върнаха обратно. От тогава 6 месеца нямам проблем с тях, но все пак от време на време проверявам дали няма някакви страни шумове и новото на маслото. От сервиза ми казаха, че това нещо било нормално и не трябва да ме притеснява.
Дано да е така.
  • 0

#8 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 29 юли 2007 - 18:07

Хубаво,че проблемът е решен и не се е оказало нещо сложно и скъпо!
А относно нафтата...с най-ниско съдържание на сяра е ОМВ-Премиум-Евро-5 стандарт.Но лично аз мисля,че сярата не е лошо да я има,защото смазва!Минус е,че съсипва еднакво бързо и най-качественото,и най-евтиното масло-на 8000км. и дошло време за смяна!Другият минус е,че е вредна...
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#9 LYNX

LYNX

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 29 юли 2007 - 19:31

Здравейте отново,
Проблемът се оказа една т.н дифтунга /diftung/ така мисля, че се пише на немски върху, която ляга въпросната дюза. Работата е доста лесна като гледах момчетата от сервиза, но си има един специален инструмент за избиване на дюзите, без който много трудно би се справил човек. След като я подмениха измиха почистиха ми ги с нафта и ги върнаха обратно. От тогава 6 месеца нямам проблем с тях, но все пак от време на време проверявам дали няма някакви страни шумове и новото на маслото. От сервиза ми казаха, че това нещо било нормално и не трябва да ме притеснява.
Дано да е така.



Относно това че си оправил пвредата-Браво!
Разминал си се евтино предполагам!
Моя съвет е да направиш същата процедура и с останалите дюзи,защото от опит мога да те уверя че ще има и следваща!
Според инструкциите на Мерцедес Бенц подмяната на дифтунгите трябва да се прави на всеки 30.000км!
  • 0

#10 bobyii

bobyii

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 71 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W210 250 turbodiesel

Публикувано 01 август 2007 - 21:30

Здравейте,

Тези дни като си сменях маслото открих следния проблем. Като махнах кората на двигателя отгоре видях нещо черно голямо колкото два юмрука. След като го разгледах внимателно забелязах, че това е обгоряло масло. Все още не съм ходил на сервиз и затова първо искам да се допитам до Вас дали имате някаква идея от къде може да е този теч. Определено не от гарнитурата на главата, защото е само до последните 2 инжекторни дюзи. Повече ме притеснява да не е някое уплътнение между дюзата корпуса на двигателя или от самата дюза. Не съм забелязал някакъв специфичен шум на двигателя или от дюзите. Единственото нещо, което ми направи впечатление е че преди около 5 месеца маслото спадна под средата на нивомера, след което долях около 300 мл. и вече не спадна. Отначало си помислих, че ми гори масло, а явно е текло след, което се е позапекло. Странното е че няма осезаема загуба на мощност или компресия.
Поразпитах малко и ме интересува дали мога сам да си развия дюзите и да сменя тия уплътнители /дифтунги или както там се казват/ или ми трябва специален инструмент и след това някаква фина настройка.
Тези дни ще направя и снимка, за да можете да видите как изглежда двигателя.

Предварително Ви благодаря за съдействието

Струва ми се, че там някъде под кората влиза маркуч за маслени пари, идващи от картера. Ако не е добре напъхан, може да духа малко масли наоколо, което след това засъхва.
  • 0

#11 to4nia

to4nia

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:

Публикувано 05 август 2007 - 20:30

Колега,колко ти струваше смяната на дефтунките( дефтунките+работа),че май ще трябва и аз да сменям?
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни