Теч на масло до дюзите на C220 CDI W202/611 дв
Започната от dob4ozmeia, 07 фев 2007 - 22:43:07
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 февруари 2007 - 22:43
Здравейте,
Тези дни като си сменях маслото открих следния проблем. Като махнах кората на двигателя отгоре видях нещо черно голямо колкото два юмрука. След като го разгледах внимателно забелязах, че това е обгоряло масло. Все още не съм ходил на сервиз и затова първо искам да се допитам до Вас дали имате някаква идея от къде може да е този теч. Определено не от гарнитурата на главата, защото е само до последните 2 инжекторни дюзи. Повече ме притеснява да не е някое уплътнение между дюзата корпуса на двигателя или от самата дюза. Не съм забелязал някакъв специфичен шум на двигателя или от дюзите. Единственото нещо, което ми направи впечатление е че преди около 5 месеца маслото спадна под средата на нивомера, след което долях около 300 мл. и вече не спадна. Отначало си помислих, че ми гори масло, а явно е текло след, което се е позапекло. Странното е че няма осезаема загуба на мощност или компресия.
Поразпитах малко и ме интересува дали мога сам да си развия дюзите и да сменя тия уплътнители /дифтунги или както там се казват/ или ми трябва специален инструмент и след това някаква фина настройка.
Тези дни ще направя и снимка, за да можете да видите как изглежда двигателя.
Предварително Ви благодаря за съдействието
Тези дни като си сменях маслото открих следния проблем. Като махнах кората на двигателя отгоре видях нещо черно голямо колкото два юмрука. След като го разгледах внимателно забелязах, че това е обгоряло масло. Все още не съм ходил на сервиз и затова първо искам да се допитам до Вас дали имате някаква идея от къде може да е този теч. Определено не от гарнитурата на главата, защото е само до последните 2 инжекторни дюзи. Повече ме притеснява да не е някое уплътнение между дюзата корпуса на двигателя или от самата дюза. Не съм забелязал някакъв специфичен шум на двигателя или от дюзите. Единственото нещо, което ми направи впечатление е че преди около 5 месеца маслото спадна под средата на нивомера, след което долях около 300 мл. и вече не спадна. Отначало си помислих, че ми гори масло, а явно е текло след, което се е позапекло. Странното е че няма осезаема загуба на мощност или компресия.
Поразпитах малко и ме интересува дали мога сам да си развия дюзите и да сменя тия уплътнители /дифтунги или както там се казват/ или ми трябва специален инструмент и след това някаква фина настройка.
Тези дни ще направя и снимка, за да можете да видите как изглежда двигателя.
Предварително Ви благодаря за съдействието
#2
Публикувано 07 февруари 2007 - 23:43
дай снимки по добре
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#3
Публикувано 08 февруари 2007 - 09:44
Може да е теч от лагерите на турбото и по смукателния колектор да се стича към главата и от там, през хлабава гарнитура на колекторните тръби, да изтича навън. Може да не звучи много възможно, но съм го виждал и този вариант. Тогава теча трябва да се локализира при някоя от смукателните тръби, там, където се съединяват с главата.
Мен ми е по-интересно, как така е станало на буца?
Мен ми е по-интересно, как така е станало на буца?
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#4
Публикувано 09 февруари 2007 - 16:42
а аз да попитам (понеже днеска гледах един такъв)
как стои ситуацията с нафтата. както знаем тука в БГ е супер калпава. от колко време го караш, с каква нафта (шел,омв и т.н.) и имал ли си проблеми??
как стои ситуацията с нафтата. както знаем тука в БГ е супер калпава. от колко време го караш, с каква нафта (шел,омв и т.н.) и имал ли си проблеми??
#5
Публикувано 10 февруари 2007 - 21:38
Здравейте отново,
Днес си поиграх да поизчистя черния нагар на маслото около дюзите - доста триене падна с отверките ама се справих.
Изчистих добре около дюзите - кофтито обаче че пластмасовите накрайници, които се свързват към дюзите, бяха изцяло покрити с нагоряло масло. Затова взех малко разредител за боя и започнах с една малка четчица да чистя тия накрайници и кабелите, които също бяха се понапоили с масло. След като изчистих всичко запалих двигателя и видях, че втората по ред дюза от към стъклото, изтърва и се чува един пуфтящ шум и от нея излиза нещо като мъгла премесена с масло. Явно от там губя и компресия. Мястото от където изпуска дюзата е точно под този пластмасов накрайник, за който споменах по-горе и има формата на гайка - не знам дали може да се завива или е част от дюзата.
Иначе на по-горното питане досега съм зареждал главно от OMV, много рядко от Лукойл, а от 4 месеца от Ромпетрол. За последните бях влизал в сайта им и твърдят в спецификацията си на английски, че нафтата им е с най-ниско съдържание на сяра и отговаря на EURO3 стандарта. На другите съм питал дали горивото им отговаря на този стандарт ама познайте дали някой можа да ми отговори - даже и е-мейли им бях пращал ама пак глас в пустиня.
А това е снимка на двигателя както изглеждаше преди да се заема с почистването.
Днес си поиграх да поизчистя черния нагар на маслото около дюзите - доста триене падна с отверките ама се справих.
Изчистих добре около дюзите - кофтито обаче че пластмасовите накрайници, които се свързват към дюзите, бяха изцяло покрити с нагоряло масло. Затова взех малко разредител за боя и започнах с една малка четчица да чистя тия накрайници и кабелите, които също бяха се понапоили с масло. След като изчистих всичко запалих двигателя и видях, че втората по ред дюза от към стъклото, изтърва и се чува един пуфтящ шум и от нея излиза нещо като мъгла премесена с масло. Явно от там губя и компресия. Мястото от където изпуска дюзата е точно под този пластмасов накрайник, за който споменах по-горе и има формата на гайка - не знам дали може да се завива или е част от дюзата.
Иначе на по-горното питане досега съм зареждал главно от OMV, много рядко от Лукойл, а от 4 месеца от Ромпетрол. За последните бях влизал в сайта им и твърдят в спецификацията си на английски, че нафтата им е с най-ниско съдържание на сяра и отговаря на EURO3 стандарта. На другите съм питал дали горивото им отговаря на този стандарт ама познайте дали някой можа да ми отговори - даже и е-мейли им бях пращал ама пак глас в пустиня.
А това е снимка на двигателя както изглеждаше преди да се заема с почистването.
#6
Публикувано 11 февруари 2007 - 00:46
Имаш проблем с въпросните дюзи- остави маслото- казваш че издиша- дюзите се разгобяват, но ти не го прави в никакъв случай. Както е така я закарваш в Супер Дизел и им показваш какво прави. Ако се хванеш да човъркаш по самата дюза, можеш да я повредиш така, че да ти напълни цилиндъра с нафта, да направи хидравличен удар и да бракуваш двигателя- за това отиваш в оторизиран бош дизел сервиз или фирмен сервиз на МБ.В сервиза да измият мотора, да извадат дюзите и да им сменят уплътнителните дифтунги и ако трябва и самите дюзи.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#7
Публикувано 29 юли 2007 - 17:44
Здравейте отново,
Проблемът се оказа една т.н дифтунга /diftung/ така мисля, че се пише на немски върху, която ляга въпросната дюза. Работата е доста лесна като гледах момчетата от сервиза, но си има един специален инструмент за избиване на дюзите, без който много трудно би се справил човек. След като я подмениха измиха почистиха ми ги с нафта и ги върнаха обратно. От тогава 6 месеца нямам проблем с тях, но все пак от време на време проверявам дали няма някакви страни шумове и новото на маслото. От сервиза ми казаха, че това нещо било нормално и не трябва да ме притеснява.
Дано да е така.
Проблемът се оказа една т.н дифтунга /diftung/ така мисля, че се пише на немски върху, която ляга въпросната дюза. Работата е доста лесна като гледах момчетата от сервиза, но си има един специален инструмент за избиване на дюзите, без който много трудно би се справил човек. След като я подмениха измиха почистиха ми ги с нафта и ги върнаха обратно. От тогава 6 месеца нямам проблем с тях, но все пак от време на време проверявам дали няма някакви страни шумове и новото на маслото. От сервиза ми казаха, че това нещо било нормално и не трябва да ме притеснява.
Дано да е така.
#8
Публикувано 29 юли 2007 - 18:07
Хубаво,че проблемът е решен и не се е оказало нещо сложно и скъпо!
А относно нафтата...с най-ниско съдържание на сяра е ОМВ-Премиум-Евро-5 стандарт.Но лично аз мисля,че сярата не е лошо да я има,защото смазва!Минус е,че съсипва еднакво бързо и най-качественото,и най-евтиното масло-на 8000км. и дошло време за смяна!Другият минус е,че е вредна...
А относно нафтата...с най-ниско съдържание на сяра е ОМВ-Премиум-Евро-5 стандарт.Но лично аз мисля,че сярата не е лошо да я има,защото смазва!Минус е,че съсипва еднакво бързо и най-качественото,и най-евтиното масло-на 8000км. и дошло време за смяна!Другият минус е,че е вредна...
#9
Публикувано 29 юли 2007 - 19:31
Здравейте отново,
Проблемът се оказа една т.н дифтунга /diftung/ така мисля, че се пише на немски върху, която ляга въпросната дюза. Работата е доста лесна като гледах момчетата от сервиза, но си има един специален инструмент за избиване на дюзите, без който много трудно би се справил човек. След като я подмениха измиха почистиха ми ги с нафта и ги върнаха обратно. От тогава 6 месеца нямам проблем с тях, но все пак от време на време проверявам дали няма някакви страни шумове и новото на маслото. От сервиза ми казаха, че това нещо било нормално и не трябва да ме притеснява.
Дано да е така.
Относно това че си оправил пвредата-Браво!
Разминал си се евтино предполагам!
Моя съвет е да направиш същата процедура и с останалите дюзи,защото от опит мога да те уверя че ще има и следваща!
Според инструкциите на Мерцедес Бенц подмяната на дифтунгите трябва да се прави на всеки 30.000км!
#10
Публикувано 01 август 2007 - 21:30
Струва ми се, че там някъде под кората влиза маркуч за маслени пари, идващи от картера. Ако не е добре напъхан, може да духа малко масли наоколо, което след това засъхва.Здравейте,
Тези дни като си сменях маслото открих следния проблем. Като махнах кората на двигателя отгоре видях нещо черно голямо колкото два юмрука. След като го разгледах внимателно забелязах, че това е обгоряло масло. Все още не съм ходил на сервиз и затова първо искам да се допитам до Вас дали имате някаква идея от къде може да е този теч. Определено не от гарнитурата на главата, защото е само до последните 2 инжекторни дюзи. Повече ме притеснява да не е някое уплътнение между дюзата корпуса на двигателя или от самата дюза. Не съм забелязал някакъв специфичен шум на двигателя или от дюзите. Единственото нещо, което ми направи впечатление е че преди около 5 месеца маслото спадна под средата на нивомера, след което долях около 300 мл. и вече не спадна. Отначало си помислих, че ми гори масло, а явно е текло след, което се е позапекло. Странното е че няма осезаема загуба на мощност или компресия.
Поразпитах малко и ме интересува дали мога сам да си развия дюзите и да сменя тия уплътнители /дифтунги или както там се казват/ или ми трябва специален инструмент и след това някаква фина настройка.
Тези дни ще направя и снимка, за да можете да видите как изглежда двигателя.
Предварително Ви благодаря за съдействието
#11
Публикувано 05 август 2007 - 20:30
Колега,колко ти струваше смяната на дефтунките( дефтунките+работа),че май ще трябва и аз да сменям?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни