Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Подгряване на антифриза. Малко да побългариме Бенца :)


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 11 октомври 2013 - 10:56

Дойде зимата почти и разхода на бензин скочи неимоверно. Тъй като карам колата на предимно къси разстояния от километър и половина до макс 5 ми става все по-трудно със загряването. Колата е газифицирана и обръща на газ след 1вата, чертичка (около 50 градуса). Лятото над 3000км съм изкарал с 20-25л. бензин. Сега обаче бензин/газ сипвам по равно. Та идеята ми е да преместя нагревателя от казанчето за вода за чистачките в разширителния съд на антифриза. За тези, които ще ме нарекат дребнав ще им кажа, че ми е през (бип) кво си мислят. А за тези, които проявяват някакъв интерес към темата ще споделя, че смятам да изкарам и други ползи от операцията. Елеминиране на студения старт (ще го пожалиме мотора) и по-бързо ще почне да духа топлото в купето, което за мен си е + , предвид, че нямам подгрев на седалките (кожени са и са ледени).

 

Предполагам, че нагревателчето директно няма да влезне в разширителния съд, така че съм готов да го заменя с друг (било то и от друга марка). Въпросът ми е какъв е принципът на работа на този нагревател ? При определена температура ли се включва ? Ако да, то на контакт включва ли се или трябва да запалиш задължително?


Този пост е редактиран от Subsonic: 11 октомври 2013 - 21:44
малко цензура

  • 1

Немеца го е измислил !


#2 E220T

E220T

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 72 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    W124 '95 E220T (М111.960) automatic
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 октомври 2013 - 11:15

Тоя нагревател е серпентина с термостат. През него минава антифриз :). Имаш нужда от block heater . 


  • 1

#3 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2185 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

Публикувано 11 октомври 2013 - 11:18

Нагревателя от казанчето работи само при запален мотор,и не е нагревател а е тръбичка по която минава затоплен антифриз.При достигане на определена температура която не съм сигурен колко е,но предполагам е около 30-40 градуса,има клапанче което се затваря и не пуска топлия антифриз да циркулира повече по тая тръбичка защото ще ти кипне течността.

Ако се премести тази тръбичка в разширителния съд,няма да има очаквания ефект.Водата в разширителния съд започва да се загрява и да се завърта с отварянето на термостата.Това значи че преди да се стопли водата в съда,водата на двигателя вече е достатъчно загрята.

По рационално и лесно за реализиране на тази идея,която не е никак лоша,е да си купиш фабрична печка и да си я монтираш културно.


Този пост е редактиран от alipi: 11 октомври 2013 - 11:20

  • 3
Не хапи този,който може да те изяде.

#4 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 11 октомври 2013 - 12:55

Кола с печка ми е мечта и тази кола ще има печка, но няма да е тази зима. Освен ако не изпадне нещо читава за около 100тина лева, което е в сферата на фантазиите :) Търся някъв компромисен вариант до пролетта. Може би някакъв реотан с превключвател в купето, който да вържа към акумулатора и като запаля и заработи алтернатора тогава да го пускам ?

 

Е220Т разкажи за блок хийтъра ? Смисъл намерих някви чудесии от сорта, които работят на 220 волта. А колата седи пред блока...

 

http://saabpartspeop...ne Block Heater какъв е принца на работа на това устройство ?

 

Ще го измисля някакък. Българския гений си е живо чудо. Ясно е, че няма да върши работа като печката, но все трябва да се измисли нещо, което да щади двигателя от студен старт и каране при ниска работна температури, да щади джоба и да запазва комфорта :)


Този пост е редактиран от BG - 681: 11 октомври 2013 - 13:00

  • 0

Немеца го е измислил !


#5 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 октомври 2013 - 13:06

 Може би някакъв реотан 

 

 

Преди това обаче, трябва да си купиш и друг по-мощен алтернатор, отиии...

 

Ако вали + фарове + вентилатор за парно - шот нали ке искаш и да ти е жешко + други консумации + като рапнеш котлоно и ке подпалиш алтернаторо!

 

Запиши си телефона на Мимо. ;)


  • 2


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#6 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 11 октомври 2013 - 13:21

Не бре, Васе, то идеята е да грее 5 мин. и да го гасим. За 5 мин. едва ли ще умре алтернаторо, но тва си е моя догатка. От тоци знаеш, че не вдевам много много тъй, че ти ше каиш. То пък.... Ся начи.... Целта е и да не палим на студено, коет ще рече, че тая х..ня трее да грее на загасен двигател. Следователно ще черпи ток от акумулатора. Следователно у студовете има шанс акумулатора да сгъне. Ай ся въпрос с повишена трудност  :D Ко е туй нещо дет прилича на онуй нещо ???? Айде сега сериозно. Схемата се оказа по-сложна. Не домислих някои неща. Търси се нагревател, който да не хаби много ток и в същото време да има достатъчно високо полезно действие, че да върши няква работа нали ..


Този пост е редактиран от Subsonic: 11 октомври 2013 - 21:50
пак цензура

  • 0

Немеца го е измислил !


#7 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 октомври 2013 - 18:12

такова нещо не съществува :D
  • 1

#8 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 11 октомври 2013 - 18:36

Търси се нагревател, който да не хаби много ток и в същото време да има достатъчно високо полезно действие, че да върши няква работа нали ..

Като някаквата работа е с 12 волта напрежение и под 100 ампера ток да се загрее една система от 5-7 литра течност (блоковете няма да ги броим) от 0 до 30 градуса за под 10 мин?

 

В едни по-северни страни, освен печката в автомобила имат нагреватели за двигател. Истина е, че западняците не са се докоснали до българския гений, та затова блъскат с 220 волта че и толкова сложно го правят, завалиите. Малко жокери:

http://www.ebay.com/...A-/290825808695

http://accessories.v.../S60_(-09)_2005

 

 Ако искаш да им рационализираш подхода мисли за бързовар в охладителната система. Ще ти трябва и удължител за през балкона.


Този пост е редактиран от Praetorian: 11 октомври 2013 - 18:37

  • 1

#9 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 11 октомври 2013 - 20:20

...

 


  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 октомври 2013 - 21:35

Преди време едни пичове от Ауди форума бяха експериментирали с реотани, монтирани в изпарителя.

 

Но трябва и някакво управление на реотаните. Реле и термодатчик поне.

 

По спомен - реотаните бяха от някаква италиянска каляска - JTD мотор или нещо от сорта.

 

Според мен, достатъчно ти е да вдигнеш леко Т на изпарителя, съответно на малкия кръг, за да си в играта.

 

М102 мотор след 89-та има реотан на смукателния колектор - един фланец, който стои между главата и колектора и грее до достигане на Т от 60 градуса на антифриза.

 

Обаче и то работи само на запален двигател (за да не ти източи акумулатора)


  • 0

#11 BG - 681

BG - 681

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 498 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    220CE

Публикувано 12 октомври 2013 - 16:32

Подгревна свещ от дизел в изпарителя на газовата ? How ?


  • 0

Немеца го е измислил !


#12 swindler

swindler

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хисаря
  • Автомобил:
    Audi B3 '91

Публикувано 29 ноември 2013 - 01:46

да ви светна как го правим при аудитата
при TDI моторите на блока има монтиран заводско фланец с 3 подгревни свещи които да подгряват антифриза за повишаване КПД-то на дизелака ;) колко е вярно не знам :)
та въпросния фланец е същия като при бензиновите мотори само дето те нямат място за свещи. та смених си фланеца с такъв със свещи и по проста схема с термостат си го монтирах и аз.

как ще го навържете е въпрос на избор... при мен съм си го направил с едно основно 70А реле масата на което съм прекъснал с термостат и едно управляващо реле което ползвам и за други неща така че както казах е въпрос на избор как ще се подпалват свещите :) сигурен съм че има кадърни и мислещи хора във форума дето ще предложат добри идеи.

 

въпроса е че с някъв термостат системата ще прекъсне работата си когато температурата на антифриза достигне 50-60 градуса в зависимост какъв термостат ползвате.

 

та тъй като тоя фланец дето ползваме ние при аудитата няма да свърши работа при вас ... може да си измайсторите при стругар нещо подобно на тръба на която има място за монтаж на 2-3 подгревни свещи и я монтирате на маркуча преди изпарителя да речем

 

пример

 

оставям ви да творите :) на хартия би трябвало да работи... при мен е още в тестов период и за сега не съм забелязал съществена разлика... другите във форума казват че разлика има :) темата във форума се казва "Подгряване на изпарителя"


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни