Благодаря ти за отговора. Аз в момента нямам достъп до Star и трябва да направя процедурата без него. Имам Delphy, но не съм гледал дали той може да изключи SBC-то. Ти с каква диагностика го спря?
Метода с изключване буксата на модула го практикуват всички сервизи дето нямат Star, не само в БГ ето:
И май няма проблеми или поне никой не е казал, че това може да навреди. Иначе и на мен ми се струва hard подход…
Има и процедура на МБ по изключване на SBC без диагностика и общо взето е това:
Deactivate:
- Разхлабват се болтовете на джантите, но не се отвиват докрай с цел после лесно да се свалят гумите.
- Вдига се автомобила – на подемник или на трупчета
- Скоростния лост се мести на неутрална N (много важно и никой не го пише това)
- Оставя се отворен прозореца на водача
- Уверете се, че всички електрически консуматори са изключени
- Извадете ключа от ключа за EIS модула (за стартиране на двг)
- Извадете KEYLESS-GO от автомобила и го оставете извън обхвата на предавателя (ако има)
- Затворете всички врати и заключете автомобила
- Изчакайте 30 секунди
- Отключете автомобила
- Изчакайте 15 секунди
- Заключете автомобила
- Спирачната система вече може да бъде ремонтирана
Внимание! Автомобилът НИКОГА НЕ трябва да бъде отключван по време на работа на спирачната система
След като са сменени дискове/накладки/спирачна течност/спирачни апарати, ако се ремонтират се монтират гумите и следва обратната процедура.
Activate:
Температурата на хидравличното устройство не трябва да надвишава 80 ° C
- Отключете автомобила
- Вкарйте ключа в EIS модула и дайте на контакт
- Изключете контакт
- Изчакайте 5 секунди
- Дайте отново на контакт
- Завъртете 2 оборота на лявото задно колело
- Завъртете колелото равномерно в посоката на движение
- В рамките на 1 минута, завъртете лявото предно колело с 2 оборота
- SBC модула ще се активира автоматично
Ако е необходимо колата да е във въздуха щея кача на трупчета /стойки/ и готово, но ако няма нужда ще ми е безмислено забавяне, затова питах.
Не съм решил на 100% дали да действам по процедурата или просто да дръпна кабела на SBC-то и да си спестя 20-30мин вдигни свали и тн. Разполагам само с крик за момента, но ще намеря и стойки/трупчета щом е необходимо.
Относно смяната на спирачна течност, понеже се смята, че не може да я смениш без Star Diagnosis, до някъде е така. Аз не съм го правил, но ще разбера скоро и доколкото четох, всъщност след спиране на системата би трябвало да може да издърпаш течността от пробките на всяко колело. Това се прави като първо е издърпана течността от разширителния съд и е напълнен с нова течност, а нивото му по време на работа се следи да не остане под минимума. После с вакуум се изтегля старата, а след нея идва новата налята горе.
Другия начин е с налягане в разширителния съд да се сипва новата течност и тя пак бута старата. Аз обаче искам с вакуум, че ме притеснява да надувам съда с 2бара, а и нямам с какво де. Вакуум помпа съм поръчал и чакам да пристигне.
Eдинственото, което не съм сигурен е дали ще се смени, то това е течността в помпата и сферата. Но ако SBC е деаткивирано, то не би следвало там да има налягане и течността да си се избута от новата, която е налята в разширителния съд. В краен случай ще подменя 70-80% от старата и ще съм с много по-малко влага в нея, което е най-важното.
Обслужването на спирачната система е много важно да се направи, за да си сигурен, че е в изправност, и няма да се повреди преждевременно.