Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна спирачки без изключване на SBC


  • Please log in to reply
42 мнения по тази тема

#31 lybrator

lybrator

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 E280 M272 RWD,
    CL203 C180 Kompressor M271,
    W169 A160 M266 FL

Публикувано 01 юни 2018 - 10:27

За смяна на дискове и накладки мисля, че даже нищо не трябва да се откача. Поне при мен беше така. После като запалих ми светеха грешки за СБЦ, които изчезнаха след 2-3 паления и натискания на спирачката.

 

Може и да не съм го направил по най-правилния начин. Просто споделям какво беше при мен.


  • 0

#32 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 юни 2018 - 17:05

Ти си си играел с огъня. Ако системата тръгне да прибира апаратите може да останеш и без пръсти. То точно затова се деактивира. Не защото ще ти светят грешки.


  • 0

#33 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 02 юни 2018 - 10:31

Играл съм си да видя с каква сила излиза буталото.... не мисля че е нещо фрапантно, малко се преекспонира ситуейшъна :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#34 laleksiev

laleksiev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E320 CDI W211

Публикувано 27 февруари 2019 - 11:38

Здравейте. Имам нужда от съвет.

Въпросите ми са без значение дали става дума за смяна на накладки, дискове или спирачна течност, та ако става дума и за трите процедури, или коя да е от тях. Може ли да споделите:

 

#1 След деактивиране на self check системата, чрез откачане на буксата от хидроблока, трябва ли да се откача и малкия акумулатор, който отговаря за convenience функциите и работата на SBC-то?

 

#2 Задължително ли е да се вдига колата на подемник (4те гуми да са във въздуха) или може с крик, едно по едно да се обслужват колелата?

 

#3 Колко литра спирачна течност е необходима за подмяна при седан W211? В нета срещам на места пише 1,5литра, на други 2,5литра?

 

Благодаря предварително.


  • 0

#35 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 февруари 2019 - 16:29

За момента съм сменял само предни дискове с накладки, но self check не го направих по този грубиянски начин :) Със обикновена диагностика, може да не е СТАР се деактивира система и без да откачаш акумулатори, без да вадиш букса работиш. В моя случай колата бе на подемник.

 

А относно смяната на спирачна течност, нека по-запознатите да споделят.


  • 0

#36 laleksiev

laleksiev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E320 CDI W211

Публикувано 27 февруари 2019 - 19:00

Благодаря ти за отговора. Аз в момента нямам достъп до Star и трябва да направя процедурата без него. Имам Delphy, но не съм гледал дали той може да изключи SBC-то. Ти с каква диагностика го спря?

Метода с изключване буксата на модула го практикуват всички сервизи дето нямат Star, не само в БГ ето:

И май няма проблеми или поне никой не е казал, че това може да навреди. Иначе и на мен ми се струва hard подход

Има и процедура на МБ по изключване на SBC без диагностика и общо взето е това:

Deactivate:

  • Разхлабват се болтовете на джантите, но не се отвиват докрай с цел после лесно да се свалят гумите.
  • Вдига се автомобила – на подемник или на трупчета
  • Скоростния лост се мести на неутрална N (много важно и никой не го пише това)
  • Оставя се отворен прозореца на водача
  • Уверете се, че всички електрически консуматори са изключени
  • Извадете ключа от ключа за EIS модула (за стартиране на двг)
  • Извадете KEYLESS-GO от автомобила и го оставете извън обхвата на предавателя (ако има)
  • Затворете всички врати и заключете автомобила
  • Изчакайте 30 секунди
  • Отключете автомобила
  • Изчакайте 15 секунди
  • Заключете автомобила
  • Спирачната система вече може да бъде ремонтирана

Внимание! Автомобилът НИКОГА НЕ трябва да бъде отключван по време на работа на спирачната система

След като са сменени дискове/накладки/спирачна течност/спирачни апарати, ако се ремонтират се монтират гумите и следва обратната процедура. 

 

Activate:

Температурата на хидравличното устройство не трябва да надвишава 80 ° C

  • Отключете автомобила
  • Вкарйте ключа в EIS модула и дайте на контакт
  • Изключете контакт
  • Изчакайте 5 секунди
  • Дайте отново на контакт
  • Завъртете 2 оборота на лявото задно колело
  • Завъртете колелото равномерно в посоката на движение
  • В рамките на 1 минута, завъртете лявото предно колело с 2 оборота
  • SBC модула ще се активира автоматично

 

Ако е необходимо колата да е във въздуха щея кача на трупчета /стойки/ и готово, но ако няма нужда ще ми е безмислено забавяне, затова питах.

Не съм решил на 100% дали да действам по процедурата или просто да дръпна кабела на SBC-то и да си спестя 20-30мин вдигни свали и тн. Разполагам само с крик за момента, но ще намеря и стойки/трупчета щом е необходимо.

 

Относно смяната на спирачна течност, понеже се смята, че не може да я смениш без Star Diagnosis, до някъде е така. Аз не съм го правил, но ще разбера скоро и доколкото четох, всъщност след спиране на системата би трябвало да може да издърпаш течността от пробките на всяко колело. Това се прави като първо е издърпана течността от разширителния съд и е напълнен с нова течност, а нивото му по време на работа се следи да не остане под минимума. После с вакуум се изтегля старата, а след нея идва новата налята горе.

Другия начин е с налягане в разширителния съд да се сипва новата течност и тя пак бута старата. Аз обаче искам с вакуум, че ме притеснява да надувам съда с 2бара, а и нямам с какво де. Вакуум помпа съм поръчал и чакам да пристигне.

Eдинственото, което не съм сигурен е дали ще се смени, то това е течността в помпата и сферата. Но ако SBC е деаткивирано, то не би следвало там да има налягане и течността да си се избута от новата, която е налята в разширителния съд. В краен случай ще подменя 70-80% от старата и ще съм с много по-малко влага в нея, което е най-важното.

 

Обслужването на спирачната система е много важно да се направи, за да си сигурен, че е в изправност, и няма да се повреди преждевременно.


  • 1

#37 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Публикувано 28 февруари 2019 - 07:09

Може спокойно да смениш всички накладки, като вдигаш колелетата едно по едно. ВАЖНО УСЛОВИЕ Е: по никакъв повод и причина да не се отваря която и да е врата/багажник на автомобила!!! Най добре е ако заключиш колата и оставиш ключа някъде настрани.Работата на подемник е удобство особено при смяна на спирачна течност. Започва се от задно ляво колело, но се прави с Star Diagnose, тъй като няма как да накараш клапаните ( особено за предния мост ) да отворят и спирачната течност да премине свободно. При задния мост това е възможно, но трябва да имаш налягане в резервоара за спирачна течност, и помощник, който да следи нивото. Така обаче, течността излиза бавно. С вакуум също е възможно да опиташ, но отново само на задния мост. Ако се опиташ да пускаш течност по конвенционалния метод (помпи, дръж, дай пак помпи.....) рискуваш модула да засече недопустим спад в налягането към съответното колело и да светне дисплея в червено. Разбира се същото може да се случи и след смяната на накладките, но е по-малко вероятно, а и след като системата "прибере" накладките всичко се нормализира. Е, записва грешки, но те не правят системата неоперативна. 

И накрая с цел безопасност силно препоръчвам преди работа по накладките/дисковете системата да бъде деактивирана с необходимия хардуер!

Това, че може да изскочи някое бутало не е проблем. По-големия проблем е да не смачка някой пръст........

Успех!


  • 1

#38 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 февруари 2019 - 11:42

Аз го изключих със WOW Snooper, но преди време работих и с Делфи и мисля че и в него има опция за деактивиране на SBC модула за да можеш да извършиш необходимата операция. Направи ми впечатление, че след като деактивирах SBC на таблото изписа че е редуцирана силата на спиране на колата, един вид си предупреждава да не вземеш да правиш глупости. А след като го активирах след смяната на дисковете и накладките изчезна предупреждението.


  • 0

#39 laleksiev

laleksiev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E320 CDI W211

Публикувано 03 март 2019 - 17:37

WOW не е ли пак autocom? Проверих с Autocom-a (Delphi) какво има като възможности и фигурират Deactivate, Activate, и Bleed system.

6mbKgVMm.jpg

https://imgur.com/6mbKgVM.jpg

 

Ето и процедурата по смяна на течността в help-a на софтуера

 

Bleed brake system / change brake fluid

 

This function is used to bleed the brake system. In connection with bleeding all brake fluid will be replaced.

  •  
  • Battery charger must be connected during the entire sequence.
  •  
  • The container must have a capacity of at least 3 litres of fluid.
  •  
  • Filling and bleeding unit must be filled sufficiently. Approx. 2-3 litres of brake fluid is needed to finish the sequence.
  •  
  • The wheels will be bled in the following order: right rear, left rear, left front, and right front.
  •  

Note:

High pressures will be generated, therefore the bleeder hose must be secured so that it cannot slide off the bleed nipple.

Test conditions:

  •  
  • Engine off.
  •  
  • Battery charger connected to vehicle.
  •  
  • The container must be empty.
  •  
  • The brake fluid reservoir may not become empty during the sequence (if it becomes empty the function must be restarted).
  •  

Procedure:

  1.  
  2. Start the function.
  3.  
  4. Dialogue boxes guide the sequence.
  5.  
  6. A dialogue box shows if the operation was successful or failed when bleeding is finished.
  7.  
  8. The function is done.
    1.  
    2. If the function fails, check the test conditions and repair any faults.
    3.  
    4. If the function is cancelled, the SBC-system may need to be activated via separate function.

       

Естествено не съм пробвал все още дали работи, но реших да тествам Deactivate да видя дали става.

Пуснах процедурата и излиза съобщение Deactivate system SBC и нищо не се случва. В описанието не пише да правя нещо освен колата да е на контакт или запалена. Не можах да деактивирам SBC-то, но проблема сигурно е в настройките нещо...

 


Този пост е редактиран от laleksiev: 03 март 2019 - 17:38

  • 0

#40 Bewolf

Bewolf

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 329 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:На Юг
  • Автомобил:
    W211 E320 on LPG
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 март 2019 - 22:24

Ако не се лъжа е на autocom. При мен успешно си ми ги деактивира и активира. Но го ползвам на лаптоп на който е само диагностиката и нищо друго.

Но ми минават разни мисли да го продам заедно с лаптопа и да си търся Launch, а таблет си имам.

 

От скромния ми опит Launch-a има повече възможности от WOW Snooper. Но пък на WOW понеже е Win програма е доста по-добре като дизайн и user experience. Но в случая се търси функционалност.


  • 0

#41 laleksiev

laleksiev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E320 CDI W211

Публикувано 05 март 2019 - 11:15

Хм, аз съм през виртуална машина, но диагностиката като цяло си работи не само с моята кола. Възможно е да има неработеща функция, така че ще тествам и с чиста инсталация. А може и самата диагностика да е лошо копие.

Ще държа в течение като тествам дали е било от инсталацията и дали може с delphi да се пуска/спира SBC-то и да се сменя спирачната течност адекватно.


Този пост е редактиран от laleksiev: 05 март 2019 - 11:16

  • 0

#42 syn4o

syn4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:г.оряховица
  • Автомобил:
    W211 3.2 4matic benz

Публикувано 21 май 2020 - 23:33

Здравейте колеги, след смяна на предни накладки се получи следния проблем.

При стартиртиране на колата и достигане 50км/ч се чува метално припукване от пред от към сбц модула.

След това докато се кара спира тръгва, няма нищо. При следващото стартиране и достигане на 50км/ч отново се чува припукване.

Ако стартирам и карам със скорост под 50км/ч не се чува нищо.

сцб модула работи нищо не свети като предупреждение.


  • 0

#43 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 22 май 2020 - 08:45

Здравейте колеги, след смяна на предни накладки се получи следния проблем.
При стартиртиране на колата и достигане 50км/ч се чува метално припукване от пред от към сбц модула.
След това докато се кара спира тръгва, няма нищо. При следващото стартиране и достигане на 50км/ч отново се чува припукване.
Ако стартирам и карам със скорост под 50км/ч не се чува нищо.
сцб модула работи нищо не свети като предупреждение.

Здравей!
Мисля че няма как да установиш при скорост от 50км/ч.от къде точно се чува това припукване.Често шумовете се разпространяват по купето.По-скоро се съсредоточи към мястото където сте работили.Първо провери там дали всичко е завито,дали е монтирано правилно и пр.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни