Ще се опитам подробно да обясня, колкото е възможно.
Преди да отида в сервиза, колата предърпваше. Дори от това предърпване, според мен и работата на автомата не беше гладка, защотото при кик-даун, смъква предавка прави 2,3 насичания и тогава смъква още една предавка и целия процес става доста бавен. А и това предърпване дразнеше.
Другото което ми направи впечетление е, че когато колата се кара без газ, върви на много ниски обороти според мен(правя сравнение със w203, 270cdi, автомат). Така си избира предавка, че да седи на 1000-1300 оборота. Иначе колата се форсира, вдига си обороти, стига до червено при настъпване... но кара ли се така, че да подържа скорост и вдига предавките и почва да върви на 1000-1300 оборота.
Мотора трябва да работи равно и да се форсира без замисляне - важно е за автоматика!
Когато е на ниски обороти и дам газ, леко, колата се замисля, не поема веднага. Малко става като на кола с ръчни скорости на ниски обороти на висока предавка. ПОдава се газ,колата се мъчи да кара така, оборотите не се вдигат, не сменя предавка веднага. При w202, w203 това го няма. Подава се газ, мотора си вдига обороти а скоростната кутия или сменя или си поема веднага.
При мен има нещо "забавящо", затормозва се, не върви гладко. Даде ли се газ, мотора не се форсира, да вдигне обороти и "колата" да почне да "изравнява" а се влияе от предавките.
Закарах колата в сервиз да я видят как е и главно заради предърпването. След тест на колата се констатира хидротрансформатор, без диагностика със софтуер. Реших да направят въпросния трансформатор и също да огледат цялата скоростна кутия. Така и така ще се прави, поне да е 6. Казаха, че всичко е 6, само покрай ремонта на трансформатора е сменено и някакво клапаново тяло(250лв).
Още на първото каране, веднага усетих въпросния шум, доста ясно се чува, покрай шума има и силна вибрация, усеща се все едно точно под коата, понякога и леко към задната част(мислех си дали не е кардан нещо). Все едно има запчатки и не са напаснати правилно и румоли, вибрира.
Това се появява когато колата се кара на ниски обороти(1000-1400) и се подаде съвсем леко газ, т.е. когато има много лек напън на кутията(така си мисля аз). Когато я настъпя повече, от ниски обороти не се чува. Същото се появява на същите обороти когато колата е по енерция и мотора спира колата. Според мен нещо не е папаснато както трябва.
Другото което е, когато колата спира от висока скорост до покой, в процеса на спиране кутията смъква скорости, малко преди да спре колата се чува нещо като "освобождаване", все едно нещо пада. И шума пак е подобен. Понякога ми се струва че ще ми падне кутията на земята. Според мен и 2та шума са свързани и нещо не е ОК.
В началото след сервиза, нямаше предърпване, сега почвам да го усещам(почти 2000км) съм минал след ремонта. От сервиза казаха след 2к км да отида за смяна на масло.
Тампоните ги смених, защото казаха че вибрацията и шума идвали от мотора, тампоните му биле зле. Да, зле бяха но и преди ремонта бях със тях и нямаше нищо такова. Смених ги, като ме увериха че от тях ще се оправи. Е не се оправи. Пратиха ме да оправям ЕГР, защото спъвал мотора, от там мотора бърка работата на кутията и колата върви на ниски обороти... Така или не, оправих и ЕГР-а колата си е същата при вървежа.
Незнам дали е достатчно ясно, всякакви съвети са ми от ползва. Ясно ми е, че по "телефона" е трудно да се диагностицира, но поне да имам насока.