Здр колеги , имам странен проблем с охладителните перки на радиатора!Колата е 124ка , м104 мотор с климатроник и 2 перки за охлаждане пред радиатора !
--Първи проблем - само един вентилатор се вкл още колата докато е студена,едва е стигнала 50гр а перката вие отпред , мислих си че е от реленцето което ги управлява купих ново...но с новото реле перката не се вкл. когато достигне без именната чертичка над 80градуса , за това пак си върнах старото..по-добре да охлажда си казах..
--Втори проблем - вадя буксичката на датчика,който се намира на тялото на термостата,с мост окасявам двете кабелчета ефекта е пукане в реленцето перката не тръгва,за втората не говоря тъй като никога не съм я виждал да работи ?!? Пробвах да завъртя с ръка перката и хоп тя се задейства.. но само едната, така ли би трябвало да е ?
Замерих термо датчика на термостата , при загряло положение показва:440-470 Ома , при абсолютно студен мотор (след предстой 12ч) стойностите са : 5.5 К ом-а което според мен не би трябвало да е така...
Нали по пътя на логиката трябва да има стойности чак като загрее течността?
Моля за съвет кое по-напред да сменя? датчик,перки или инсталацията ...
Проблем с Ел.Перки за Охлаждане на Радиатор!124ка
Започната от red bull, 14 сеп 2013 - 17:48:19
8 мнения по тази тема
#1
Публикувано 14 септември 2013 - 17:48
#2
Публикувано 14 септември 2013 - 20:14
Спри да окъсяваш на буксата да не стане друга беля! Достатъчно е само да извадиш буксата и ако системата е здрава, перките ще тръгнат.
Трябват ти здрави мотори, мери тока и ако е наред, търси други...
Здрава ли е инсталацията? Коя година е тоз Бенц?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Публикувано 15 септември 2013 - 14:34
С инсталацията съм нямал др проблеми... набор 93 е ! Стойностите на термо датчика нормални ли са ?
#4
Публикувано 18 септември 2013 - 22:05
Да, това е NTC датчик - на студено показва няколко килоома, на топло няколко-стотин ома.
Не знам точно как е на 104 мотор, но имаш поне още 2 термодатчика - единият е за показанията на таблото, а другият е за ЕКУ-то.
Или този е за ЕКУ-то, а другият е за климатика.
104 мотор не е ли с виско?
Двете ел. перки са за климатика, или резервно да охлаждат мотора ако виското не смогне или е повредено и то чак като стигнеш 110 градуса.
Иначе като работи климатика е нормално да се включват, едната или двете, в зависимост от Т на мотора и налягането на фреона.
Виж си пресостатите за налягане на фреона в дехидратора. Да няма и там изненади.
#5
Публикувано 19 септември 2013 - 15:22
Ето много добър сайт с информация за охладителната система на м104 мотор - http://www.w124perfo...olingSystem.htm
ПДФ-четата са теглени директно от WIS.
Обърни специално внимание на този:
http://www.w124perfo...104/20-0020.pdf
Първа степен на ел. перката се включва при налягане на фреона 16 бара и изключва при 11 бара.
Втора степен се включва при Т на антифриза 107 градуса и се изключва при 100 градуса.
#6
Публикувано 24 септември 2013 - 21:51
Установихме проблема заедно с колега от форума , проблема е в самите перки ... не работят ,електрически нещо им е проблемно... управлението и релето работят!
При този мотор охлаждането опира повечето на виско,тези перки са при по-високи температури...виското ми е добре..сега издирвам такива перки
Прикачени файлове
#7
Публикувано 25 септември 2013 - 00:22
При мен беше изгорял ротора в перката .
http://forums.mbclub...а-на-климатика/
Този пост е редактиран от vencislav: 25 септември 2013 - 00:27
#8
Публикувано 26 септември 2013 - 21:38
Ясно колега,кажи как се разглобява??
#9
Публикувано 26 септември 2013 - 22:46
Нямам никаква представа как се разглобява .
Оставих я и на другия ден си я взех поправена .
Исках само да има снимки кое как е било .
Просто и било дошло времето .
Ако може да си позволя един съвет към всички .
Когато карате с 200 по магистралата не си включвайте и
изключвайте климатика по 15 пъти защото на 865-тия път
може да стане бау .
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни