Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с Ел.Перки за Охлаждане на Радиатор!124ка


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 red bull

red bull

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 14 септември 2013 - 17:48

Здр колеги , имам странен проблем с охладителните перки на радиатора!Колата е 124ка , м104 мотор с климатроник и 2 перки за охлаждане пред радиатора !
--Първи проблем - само един вентилатор се вкл още колата докато е студена,едва е стигнала 50гр а перката вие отпред , мислих си че е от реленцето което ги управлява купих ново...но с новото реле перката не се вкл. когато достигне без именната чертичка над 80градуса , за това пак си върнах старото..по-добре да охлажда си казах..
--Втори проблем - вадя буксичката на датчика,който се намира на тялото на термостата,с мост окасявам двете кабелчета ефекта е пукане в реленцето перката не тръгва,за втората не говоря тъй като никога не съм я виждал да работи ?!? Пробвах да завъртя с ръка перката и хоп тя се задейства.. но само едната, така ли би трябвало да е ?

Замерих термо датчика на термостата , при загряло положение показва:440-470 Ома , при абсолютно студен мотор (след предстой 12ч) стойностите са : 5.5 К ом-а което според мен не би трябвало да е така...
Нали по пътя на логиката трябва да има стойности чак като загрее течността?
Моля за съвет кое по-напред да сменя? датчик,перки или инсталацията ...


  • 0

#2 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 септември 2013 - 20:14

Спри да окъсяваш на буксата да не стане друга беля! Достатъчно е само да извадиш буксата и ако системата е здрава, перките ще тръгнат. 

 

Трябват ти здрави мотори, мери тока и ако е наред, търси други...

 

Здрава ли е инсталацията? Коя година е тоз Бенц?


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#3 red bull

red bull

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 15 септември 2013 - 14:34

С инсталацията съм нямал др проблеми... набор 93 е ! Стойностите на термо датчика нормални ли са ?


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 18 септември 2013 - 22:05

Да, това е NTC датчик - на студено показва няколко килоома, на топло няколко-стотин ома.

 

Не знам точно как е на 104 мотор, но имаш поне още 2 термодатчика - единият е за показанията на таблото, а другият е за ЕКУ-то.

 

Или този е за ЕКУ-то, а другият е за климатика. 

 

104 мотор не е ли с виско?

 

Двете ел. перки са за климатика, или резервно да охлаждат мотора ако виското не смогне или е повредено и то чак като стигнеш 110 градуса.

 

Иначе като работи климатика е нормално да се включват, едната или двете, в зависимост от Т на мотора и налягането на фреона.

 

Виж си пресостатите за налягане на фреона в дехидратора. Да няма и там изненади.


  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 септември 2013 - 15:22

Ето много добър сайт с информация за охладителната система на м104 мотор - http://www.w124perfo...olingSystem.htm

 

ПДФ-четата са теглени директно от WIS.

 

Обърни специално внимание на този:

 

http://www.w124perfo...104/20-0020.pdf

 

Първа степен на ел. перката се включва при налягане на фреона 16 бара и изключва при 11 бара.

 

Втора степен се включва при Т на антифриза 107 градуса и се изключва при 100 градуса.


  • 1

#6 red bull

red bull

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 24 септември 2013 - 21:51

Установихме проблема заедно с колега от форума , проблема е в самите перки ... не работят ,електрически нещо им е проблемно... управлението и релето работят!

При този мотор охлаждането опира повечето на виско,тези перки са при по-високи температури...виското ми е добре..сега издирвам такива перки

 

Прикачени файлове


  • 1

#7 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 25 септември 2013 - 00:22

При мен беше изгорял ротора в перката .

 

http://forums.mbclub...а-на-климатика/


Този пост е редактиран от vencislav: 25 септември 2013 - 00:27

  • 0

#8 red bull

red bull

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 26 септември 2013 - 21:38

Ясно колега,кажи как се разглобява??


  • 0

#9 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 26 септември 2013 - 22:46

Нямам никаква представа как се разглобява .

Оставих я и на другия ден си я взех поправена .

Исках само да има снимки кое как е било .

Просто и било дошло времето .

 

Ако може да си позволя един съвет към всички .

Когато карате с 200 по магистралата не си включвайте и

изключвайте климатика по 15 пъти защото на 865-тия път

може да стане бау .


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни