Според стандартите съществуват “лятна” и “зимна” газ. Разликата между тях е в процентното съотношение на пропана и бутана.
При “лятната” пропана и бутана са в почти равни съотношения.
При “зимната” пропана е до 90-95%, а останалото е бутан.
Всеки производител на газ дава предписания за пропорциите съобразени с температурата на околната среда и сезона.
Дали нашите търговци и производители спазват стандартите остава само да гадаем. Октановото число на газта е 103-105, при 95 за масовия бензин в момента, т.е. тя има по-добра антидетонационна способност. За изгарянето на един килограм газ са нужни около 15,7 кг въздух, при 14,7 кг за килограм бензин.
Молекулярната маса на газта е по – ниска от колкото на бензина и това влошава работата на двигателя. Газта постъпва в цилиндрите в газообразно състояние и затова се влошава пълненето им при високи обороти на двигателя. При намаляване на оборотите пък се подава по малко количество газ. От казаното горе следва че при работа на газ се намалява мощноста на двигателя.
Горното е извадка от друг форум.
Този пост е редактиран от hir: 17 октомври 2013 - 14:32