Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Различни проблеми с паленето на 200Dпалене W123

палене стартер

  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 victork

victork

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes C250 TD (1998 год)
    Mercedes 200D (1980 год)

Публикувано 08 септември 2013 - 10:12

Привет!

 

Искам да помоля за съвет относно новата ми придобивка. Става въпрос за 200D (1980 год).

Взех го наскоро и имам проблеми с паленето на тази машина. Пали единствено с бутане, но когато запали моторчето работи като часовник :) Няма качване на температура, няма промяна на обороти... Но тук свършва хубавото.

Реших, че проблема е в акумулатора. За щастие имам познат, който има магазин за акумулатори. Вчера му дадох моя за добро зареждане и проверка (колата е стояла почти година без да е палена и карана). Но за проверка решихме да сложим чисто нов Bosch (100 MAh), който е доста силен дори и за моята машина. Резултата е... не пали!

 

С този нов (и проверен) акумулатор върти една идея по-добре... Но все пак върти някак си бавно. Т.е... не зная как да го опиша, но въртенето е все едно се опитвам да я запаля с някой 10 годишен акумулатор. А както казах е чисто нов и моя познат го провери. Думите му бяха "има ток да те убие". Според него проблема е в стартера, но все пак искам да чуя вашите мнения. Не искам само да разглобявам и да действам на метода "проба-грешка".

 

Въпрос номер 2 (не е електро)... В кутията на въздушния филтър има масло по дъното. Знам че има маркуч, който е от капака на главата към филтъра (вероятно за маслени изпарения). Но надали идеята на този маркуч е да цапа с масло въздушния филтър. Взел съм нов филтър, но не смея да го сложа... Няма смисъл да го сменям, ако новия ще бъде омаслен. Трябва да има обяснение за маслото там...

 

Благодаря предварително за отговорите :)


  • 0

#2 OneReason

OneReason

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 224 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Интереси:Ако си добър в нещо, никога не го прави безплатно!
  • Автомобил:
    W210 2.5 113hp

Публикувано 08 септември 2013 - 11:26

Провери и по маркучите  да не гълта въздух от някъде. 


  • 0

#3 victork

victork

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes C250 TD (1998 год)
    Mercedes 200D (1980 год)

Публикувано 08 септември 2013 - 11:34

Провери и по маркучите  да не гълта въздух от някъде. 

Да, предния собственик каза точно това... въздух в маркучите. Но на първо четене не видях нацепени маркучи (макар че вероятно му е нужно доста малко).

 

Отделно от това... възможно ли е от въздух да върти така при чисто нов (и мощен) акумулатор?

 

За съжаление не мога да опиша с думи въртенето, но не е така бързо както е нормално. Върти бавно, все едно го мъча с 10 годишен акумулатор.

 

Благодаря за отговора!


  • 0

#4 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 09 септември 2013 - 10:19

Както ти е казал по-горе колегата - в маркучите за нафта ако има въздух - има драма с паленето.

Защо не закараш да ти проверят и евентуално рециклират стартера? (защо не и проба с друг как върти).

За акумолатора - предполагам приятелят ти е проверил точно какъв ти трябва като мощност. Не съм сигурен дали на старите дизели не им трябва по-мощен. Какъв беше старият като мощност?

За маслото в кутията на филтъра - почисти го и виж за колко време ще се появи пак. Ако е в рамките на 10 хил. км - аз не бих се притеснявал.


  • 0

#5 victork

victork

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes C250 TD (1998 год)
    Mercedes 200D (1980 год)

Публикувано 09 септември 2013 - 10:39

Както ти е казал по-горе колегата - в маркучите за нафта ако има въздух - има драма с паленето.

Защо не закараш да ти проверят и евентуално рециклират стартера? (защо не и проба с друг как върти).

За акумолатора - предполагам приятелят ти е проверил точно какъв ти трябва като мощност. Не съм сигурен дали на старите дизели не им трябва по-мощен. Какъв беше старият като мощност?

За маслото в кутията на филтъра - почисти го и виж за колко време ще се появи пак. Ако е в рамките на 10 хил. км - аз не бих се притеснявал.

Благодаря, @Blond...

Ще започна отзад напред. Маслото при филтъра ще почистя и ще го следя. Както казах, взех я преди 10 дни и още не я карам заради проблемите с паленето.

Стартера ще го сваля и рециклирам, гледах доста подробно в един друг форум (със снимки) какви са стъпките. В момента търся добър електичар за целта.

Въпросът ми бе дали може от маркучите за нафта да се получава този ефект. Пак казвам... върти бавно, все едно акумулатора е на 10 години. Старият ми бе 85 MAh, този с който тествахме бе 100 MAh, чисто нов и замерен. Тези 100 MAh трябва да са достатъчни за 60 к.с. (2000 куб. см). Не е логично с нов акумулатор да върти така бавно, все едно батерията е на умиране...

Т.е. питам какви са признаците от въздух в маркучите?

 

Благодаря за мненията ви!


  • 0

#6 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 09 септември 2013 - 15:09

Въздуха в маркучите се изразява в лоша работа на мотора, по-трудно палене, прекъсване, липса на мощност. Според мен правилно си се насочил към стартера, явно няма сила да върти както трябва или нещо му пречи.Със 100 амперова батерия....трябва и без нафта да върви :)


  • 1

#7 victork

victork

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Mercedes C250 TD (1998 год)
    Mercedes 200D (1980 год)

Публикувано 09 септември 2013 - 15:16

Въздуха в маркучите се изразява в лоша работа на мотора, по-трудно палене, прекъсване, липса на мощност. Според мен правилно си се насочил към стартера, явно няма сила да върти както трябва или нещо му пречи.Със 100 амперова батерия....трябва и без нафта да върви :)

Именно... много е възможно да има проблем с тези маркучи, но си мисля че няма как с нов (и мощен) акумулатор да върти толкова бавно. Т.е. ще се насоча към едно оглеждане и рециклиране на стартера (помислих и за нов, но цена от 450 лв ме отказа). След което ще мисля маркучите...

 

А относно проблема с маслото в кутията на въздушния филтър... Намерих подобна тема, но за W124. Там се говори за някаква метална пластинка... Изобщо не виждам логиката да има маркуч, който да е за маслените пари и да ги отвежда точно при въздушния филтър. Но за съжаление не мога да намеря инфо (все още) по въпроса.


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 октомври 2013 - 15:46

 

 

А относно проблема с маслото в кутията на въздушния филтър... Намерих подобна тема, но за W124. Там се говори за някаква метална пластинка... Изобщо не виждам логиката да има маркуч, който да е за маслените пари и да ги отвежда точно при въздушния филтър. Но за съжаление не мога да намеря инфо (все още) по въпроса.

 

Ти не виждаш логика, но логика има - и тя е че картера трябва да се вентилира някъде. Не е правилно да се запушва маркуча за картерните газове както го превеха едно време "разбирачите" на Лади и Москвичи. 

 

Повишеното картерно налягане води до избиване на масло от други места, откъдето то не трябва да излиза - семеринги, през щеката, и т.н.

 

Ако просто си излизат в атмосферата са много вредни за дишане - това са въглеводороди, които са канцерогенни при вдишване, и понеже хората са една крачка пред нас още отпреди 50 години и са решили, че не е хубаво да ги дишаме, са измислили тези маслени пари да се вкарват обратно в мотора за доизгаряне.

 

Ако обърнеш внимение ще забележиш, че те обикновено влизат от чистата страна на филтъра, т.е. не се филтрират.

 

Ако наистина маслото в кутита на филтъра е много, не е зле да провериш компресията на мотора.


  • 0

#9 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 декември 2013 - 19:48

Извинявай колега но късно виждам темата.

1.Мотор ОМ 615-617-619 стартера им върти бавно защото са без редуктор.

2.След като го запалиш на бутане двигателя как работи?В смисъл отчетливо(твърдо)или меко.Това е важно.Този тип мотори са с пред камерно горене и ако 

дюзите не разпрашават нафтата, а пикаят няма да запали на стартер.Дюзита работят на 115-120 атмосфери.

3.Подгревните свещи сигурно ли е че работят всичките?Две да не работят и край.С кой тип свещи е?Как са свързани последователно или по отделно?

4.Лампата за подгрев обикновенно гасне след 7 сек.но релето подгрява до 20 сек.Недей да въртиш след като изгасне лампата на таблото,а брой до 15 и тогава завърти.Не подгрявай два пъти или три.Подгяваш и въртиш,ако не запали пробваш пак.

5.Ако дюзите не работят правилно(пикаят)пускат повече гориво и промиват цилиндрите.

6.Пипано ли е нещо по мотора,ГНП или друго?

7.ГНП-то ако не е зацепено правилно също няма да запали.

Тези мотори са практически вечни,но и те си имат някои детски болести.


Този пост е редактиран от niki7111: 21 декември 2013 - 20:09

  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение





Also tagged with one or more of these keywords: палене, стартер

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни