Каква температура трябва да държи Мерцедес C180 1995г. 122 к.с. бензин ? Благодаря предварително !
Каква температура е нормална за C180 95г.
Започната от zeaxton, 04 сеп 2013 - 14:03:32
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 04 септември 2013 - 14:03
#3
Публикувано 05 септември 2013 - 13:10
Моя държи 90-97 ! Нормално ли е това ? Смених Силиконова перка ефект няма ? Радиатора го чистих , маркучи не се надуват , радиоатора е топъл навсякъде ? Градско не грее 80 - 85 дига! На магистрала на 5 с 100kh дига на 100 градуса ?
#4
Публикувано 05 септември 2013 - 19:16
Термостата започва да отваря от 87 градуса, при 102 е отворен напълно (ако колата е с климатик или е сложен такъв термостат, тези стойности са по-ниски с 2 - 3 градуса). При това положение 90 - 95 градуса е нормална температура. Не е нормално на магистралата температурата да се качва. Трябва даже леко да слиза надолу. Тук перката не играе особена роля (обикновено се включва в задръстване). Как се проверява термостат е писано на много места. Остават радиатор, ремък, водна помпа и антифриз. Да не би да е много ниска температурата на замръзване на антифриза? При "силен" антифриз охлаждането се влошава.
Не се доверявай на показанията на уреда в таблото. В смисъл по него разбираш дали се качва или пада температурата, но точни стойности от типа 97 гр. може и да не са верни. Отгоре на термостата има два глухи отвора. За добър контакт някой от тях се пълни с масло и там се поставя точен термометър. Така може да се свери уреда от таблото.
#5
Публикувано 12 септември 2013 - 13:12
Има ли значение че има газов инжекцион ?И променя ли се температурата ?
Чистих радиатора, смених водната помпа , силиконовата перка ефект никaкъв ?
#6
Публикувано 12 септември 2013 - 14:31
Не е нормално на магистралата температурата да се качва. Трябва даже леко да слиза надолу. Тук перката не играе особена роля (обикновено се включва в задръстване).
Ще си позволя да коментирам само тази част от поста, понеже само с нея не съм съгласен.
Колкото по висока е скоростта на автомобила толкова по нужна е перката, тъй като точно пред радяторната решетка въздуха се забавя.
Мерцедес имаха сериозен проблем при разработването на 212 фейс през 2011. При скорост над 200км моторите преграяваха.
Помолих батко ми да ми направи една симулация, макар набързо и с доста едра мрежа и на 203 купе (няма по нов 3Д модел при него) се вижда как пред колата се създава област на по високо налягане което спира потока.
Прикачени файлове
#7
Публикувано 12 септември 2013 - 20:33
При скорост над 200км моторите преграяваха.
Имах предвид магистрала в БГ и скорости до 150 -160км/ч (нормално 130). При мен винаги леко ми пада температурата дори и при изкачване, стига движението да позволява равномерно темпо. При над 4000 об/мин виско перката изостава (така пише в описанието на охладителната система), така че ефективността и не е голяма. Мотора ми е 180, така че 200км/ч е недостижима...
#8
Публикувано 12 септември 2013 - 20:57
Малко извън темата, но за Ц180 200км/ч са напълно достижими дори съм свидетел познат с неговия Ц180 двигна 225км/ч с мен в колата, а друг мой познат спокойно вдижаше 215км/ч на газ с обикновенно газово
Сега малко по темата:
И според мен не е нормално да загрява на магистрала, карал съм с какви ли не скорости (до 240 това са ми възможностите на колата) и то не за малко и никога не се е вдигала повече от 85 градуса, само в града е достигала 90 градуса в най-големите жеги по световарите.
C200 KOMPRESSOR
#9
Публикувано 28 септември 2013 - 14:39
Такава температура държи! Като му скимне почва да дига без да има натоварване дина на следващата линия над 80 градуса ... Пускам климатика да духа топло за 10 секунди пада на 80 !Радиатора е студен ! при повече от 80 градуса ... ?
http://prikachi.com/...96/6605196R.jpg
http://prikachi.com/...91/6605191A.jpg
#10
Публикувано 29 септември 2013 - 12:29
Сега ми направи впечатление че радиатора откъм двигателя е топъл а отпред е студен ?
#13
Публикувано 29 септември 2013 - 22:24
Температурата на снимките е нормална.
100градуса е делението м/у 80 и 120 а на втората снимка стрелката е м/у 80 и 100, тоест към 90градуса.
Ако температурата не се вдига повече от колкото на втората снимка не се плаши.
Вдига над тая линия малко над 100 ?
#14
Публикувано 29 септември 2013 - 23:12
Малко offtopic:
При новите БМВ-та, температурата на антифриза варира м/у 95 и 118-120 градуса при каране в трафик и кротко, пада около 100 при малко по-нервно шофиране в града, а на магистралата е постоянно 85-90. Говоря не за М-ките, а за нормалните автомобили.
Идеята на високата температура при кротко каране е икономичност. И аз бях втрещен, но е факт.
Това разбира се отнася за коли с електрическа водна помпа.
При моите Мерцедеси, температурата е варирала м/у 80 и няколко и 110ина градуса.
На магистралата загряват осново такива с много мръсотия м/у климатичен и воден радиатор.
Колкото до газовата, изстиват обикновено повече от нормалното в студено време.
Сега он-топик. Първото ми БМВ, при скорост около 200 и продължително поддържане на такова темпо, вдигаше над 110 градуса поради 2 причини:
1. не бях монтирал дифузьора на радиатора от задната страна. Явно е ставало някакво завихряне, водещо до незадоволително охлаждане.
- поука: от тогава слагам всички възможни кори, с които колата излиза от завода.
2. не бях вързал втора степен на ел.перката. При Е36, дори и при изключен климатик, и студено време, втората степен на ел.перката се ползва за аварийно охлаждане. Ама аз чел недочел схемите, мислех че е първата степен
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни