C 250TD,проблемче при палене
Започната от psychopath, 03 фев 2007 - 17:18:12
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 03 февруари 2007 - 17:18
Здравейте колеги!Имам Ц250 ТД,преди два дена,сутринта като я подгрях и запалих,двигателя започна да тресе,оборотите варираха между 600-800,тресеше около 5 сек. и после се оправи,изгасих я и после пак я запалих и нямах такъв проблем.След като изстине мотора и като я запаля първоначално пак тресе,съмнявах се да не е изгоряла някоя свещ,но днес бях на сервиз и ги провериха и ми казоха,че всички работят.Двигателя има компресия,върви отлично,горивния филтър е сменен преди 2000 км..От какво ли идва този проблем-възможно ли е да взема въздух от някъде или има някакъв клапан който не държи гориво или нещо подобно?EDC и реотанчето си светят само когато е на контакт,като запаля изгасват,т.е не се съмнявам да е от там.Благодаря ви предварително
#2
Публикувано 04 февруари 2007 - 01:38
http://www.mbclub.bg...?showtopic=3172
Възможно е да дърпа въздух от обратната нафта да речем и да не държи налягане в системата както и да има въздух.
Имах подобен проблем с нацепени маркучета за обратната нафта - пали все едно ще я бия,след минута я загася и си пали цял ден след това,преспи ли обаче пак се надиша и пали с псуване.
Прегледай горната тема и виж дали няма да намериш теч от някъде,но аз залагам 5 лева,че е от въздух в системата.Дюзи ако са ще ти прекъсва постоянно или поне такава е реалността,филтър ако е същата работа - само някъде някои кирлив маркуч ти бърка в нервите.
Възможно е да дърпа въздух от обратната нафта да речем и да не държи налягане в системата както и да има въздух.
Имах подобен проблем с нацепени маркучета за обратната нафта - пали все едно ще я бия,след минута я загася и си пали цял ден след това,преспи ли обаче пак се надиша и пали с псуване.
Прегледай горната тема и виж дали няма да намериш теч от някъде,но аз залагам 5 лева,че е от въздух в системата.Дюзи ако са ще ти прекъсва постоянно или поне такава е реалността,филтър ако е същата работа - само някъде някои кирлив маркуч ти бърка в нервите.
.
#3
Публикувано 04 февруари 2007 - 02:53
Нищо не каза как се държи лампата за подгряването.Показва ли някаква ненормална работа-да светва малко по-късно или да гасне по бързо.Хубаво я загледай утре като е студена.Ако е така,залагам на свещ.А онея в сервиза може и да са объркали.Задължително погледни лампата и пиши за резултат.Успех.
#4
Публикувано 04 февруари 2007 - 10:34
Здравейте,значи лампата за подгрев си изгасва нормално,но като я запаля и отначало пропушва бял пушек(сурова нафта) за секунди и после се оправя,иначе пали много бързо,но ми казват че подгряващата свещ или работи или не работи и затова незнам какво да правя.
#5
Публикувано 04 февруари 2007 - 11:24
Сурова нафта е неправилно изгаряне ,а това е нередовна смес / въздух в системата / или някои цилиндър не се подгрява.
Бял пушек може да е лоша нафта,филтъра е добре,че е сменен,но и чисто нов филтър с кофти гориво не ти върши работа.Прегледай пак свещите и погледни да не дърпа въздух.
Дръж се сега - това може да е издухана гарнитура на главата от прегряван мотор,да влиза антифриз в цилиндър някои и от там да ти пуши.Очаквай в скоро време да ти обърка маслото с вода ако още не е станало.Майтап или шега се замисли кога за последно е палена тази кола,кога и е сменян антифриза,катерил ли си планини с нея и нощувала ли е на много студено както и прегрявана ли е колата.Прегледай качеството и цвета на маслото както и това на антифриза.Стискам палци да не е това,но и това е една гадна вероятност
Бял пушек може да е лоша нафта,филтъра е добре,че е сменен,но и чисто нов филтър с кофти гориво не ти върши работа.Прегледай пак свещите и погледни да не дърпа въздух.
Дръж се сега - това може да е издухана гарнитура на главата от прегряван мотор,да влиза антифриз в цилиндър някои и от там да ти пуши.Очаквай в скоро време да ти обърка маслото с вода ако още не е станало.Майтап или шега се замисли кога за последно е палена тази кола,кога и е сменян антифриза,катерил ли си планини с нея и нощувала ли е на много студено както и прегрявана ли е колата.Прегледай качеството и цвета на маслото както и това на антифриза.Стискам палци да не е това,но и това е една гадна вероятност
.
#6
Публикувано 04 февруари 2007 - 15:16
Значи колата я имам от 1 година и съм и навъртял около 30 000 км.,лично аз си я карам и нито веднъж не е прегрявана или такива работи,маслото си е черно,което е нормално за дизела,не ми се губи охладителна течност.Но просто си мисля,че гълта въздух(малко но го гълта) и преди малко смених маркучите за излишната нафта,бяха като кокал.Та сега чакам и вечерта ще я запаля да видя дали има няква промяна.Ще ви информирам непременно
#7
Публикувано 04 февруари 2007 - 16:22
колега и мойта правеше така само зимата като е студено пали като на 4 цилиндъра и пуши бяло и не може да се изфорсира като поработи малко и се оправя сменях филтри и какво ли не и се оказа 4та дюза разпръсквача леко пикаеше след смяната се оправи ама ако питаш мен смени само болния разпръскващ защото новите не са по-добри от оргиналните
#8
Публикувано 04 февруари 2007 - 17:38
През седмицата ще се наложи сигурно да посетя някой дизелджия да погледне и да види за какво става въпрос,може да е нещо елементарно но ме дразни
#9
Публикувано 04 февруари 2007 - 21:57
Само като идея - неправилното палене на дизел се равнява на около 500 километра нормално каране.Генератор дизелов може да бие 10 пъти часовете на работа от тия на кола която е карана до центъра и обратно за по 15 минути.
Предстои ми пътуване с една лодчица и сметката е да работи мотора в продължение на 12-15 дни,умножавай по 24 часа скорост с около 120 на кола да видиш до къде стигаш с толкова работа на мотора.Много му е важно да дизела да пали като хората,ма много важно.
Предстои ми пътуване с една лодчица и сметката е да работи мотора в продължение на 12-15 дни,умножавай по 24 часа скорост с около 120 на кола да видиш до къде стигаш с толкова работа на мотора.Много му е важно да дизела да пали като хората,ма много важно.
.
#10
Публикувано 04 февруари 2007 - 22:00
Ако е само разпръсквач пробвай някоя химия за отпушване на такива.Има едни модели които препоръчват отвиване на маркуч,буташ го в бутилката и палиш колата,работи докато изгори течноста в бутилката и после ЧУДЕСА,но не съм го пробвал и не мога та ти кажа доколко е верно това.На МОЛИ гледах такива,около десетина лева трябва да струва в БГ.
.
#11
Публикувано 05 февруари 2007 - 18:40
Значи и на мен ми го направи същия номер тая сутрин.Но след оглед се оказа свещ.А сега ще се ощуря да си намеря качествена.
#12
Публикувано 05 февруари 2007 - 22:34
А иначе запали ли бързо?Защото моя пали много бързо ,но тия дни ще видим майстора какво ще откриеЗначи и на мен ми го направи същия номер тая сутрин.Но след оглед се оказа свещ.А сега ще се ощуря да си намеря качествена.
#13
Публикувано 05 февруари 2007 - 23:53
Абе то за паленето-пали,ама си тресе няколко секунди и пуши.За втори път ми гори свещ.Първия път сложих една 2ра употреба подарък от стария собственик,но в момента ми направи проблем друга.
А това е гадното че по магазините има една камара ментарляци и не ми се купуват боклуци.Относно свещите за дизела имаше цяла епопея във форума.За сега ще закърпя положението,но се надявам на лято да получа един платен от мен "подарък"-комплект свещи от Немско,специялно доставени от Щурман Оберфюрер Хектор Давам си заявка от сега
А това е гадното че по магазините има една камара ментарляци и не ми се купуват боклуци.Относно свещите за дизела имаше цяла епопея във форума.За сега ще закърпя положението,но се надявам на лято да получа един платен от мен "подарък"-комплект свещи от Немско,специялно доставени от Щурман Оберфюрер Хектор Давам си заявка от сега
#14
Публикувано 07 февруари 2007 - 18:58
Здравейте отново!Значи досега нищо не е открито по моя проблем и днес си викам да си проверя свещите отново както аз си знам(с кабел от буксата дето влиза в релето давам + без да вадя свещите) и кво да видя,свещта на първи цилиндър ни приема ни предава,т.е не дава никаква искра(МАЙСТОРИТЕ са ме заблудили),а другите направо правят заря и така вече съм 99.9% сигурен,че е свещ.Обаче ме уплашиха и ми казоха,че като се развивала свещта е имало вероятност да се скъса.Реотанчето пак си свети нормално,не дава никакви признаци на изгоряла свещ.Та утре имам час при един дизелджия и само ме е страх от развиването на въпросната свещ.Стискайте ми палци
#15
Публикувано 07 февруари 2007 - 20:48
Има много начини за проверка на свещите.Например с пробна лампа на 12 V (става от габарит,мигач,крушка от Лада...).Както си направил ти,само че слагаш на + единия кабел на лампата,а с другия даваш контакт на извода на свещта.Ако светне значи протича ток и всичко е ок.Ако лампата не светне значи е пркъснат реотана вътре и проблема е в нея.
Друг начин е с мултицет като замерваш съпротивлението,а най-лесно е ако мултицета ти е със зумер да го дадеш на маса а другия край пак на полюса на свещта.Ако свирне ОК,ако не-смяна.Но тези операции е хубаво да ги направиш при свален куплунг от релето.
Сегааа...дето си ходил при тея "майстори" дето са ти казали че сещите са ОК,не че не са я видяли,ами просто са искали да я оставиш,да оправят някакъв "ОГРОМЕН" ремонт по "ОГРОМНИЯ" ти проблем.И така да ти "лъхнат" 100-тина левчета.Ако са ти приятели може и да не е така,а просто са некадърници.Да не можеш да хванеш свещ на дизел си е просто невежество.
А относно смяната...Значи наистина е мнооого страшно.Цялата какафония протича за 10 минути,като 8 от тях са времето за цигара и изтриване на ръцете.
Необходими инструменти-
1.Нова свещ
2.Ключ 12
3.Ключ 8
Развиваш гайката на кабела с 8-мицата.
С 12-ската започваш да развиваш свещта като ако усетиш някакво по-голямо усилие навиваш малко и пак развиваш.Общо взето все едно нарязваш резба с медчик или плашка.Оборот напред,1/3 назад.Но това при положение че всичко се е спекло.Но съм на 90% сигурен че няма да имаш проблеми.
Сваляш старата,навиваш новата (не се престаравай със стягането),слагаш кабела,гайката му,триеш ръцете,пушиш една цигара,палиш,бягаш и се кефиш...
Пробвай да си я смениш сам.Ако усетиш усложнение и те хване страх,стегни я и тогава върви при майстора.
Ако се справиш сам и икономисаш някой лев от цялата процедура,като идваш към Пловдив,ша звъннеш да черпиш едно Пепси.
Друг начин е с мултицет като замерваш съпротивлението,а най-лесно е ако мултицета ти е със зумер да го дадеш на маса а другия край пак на полюса на свещта.Ако свирне ОК,ако не-смяна.Но тези операции е хубаво да ги направиш при свален куплунг от релето.
Сегааа...дето си ходил при тея "майстори" дето са ти казали че сещите са ОК,не че не са я видяли,ами просто са искали да я оставиш,да оправят някакъв "ОГРОМЕН" ремонт по "ОГРОМНИЯ" ти проблем.И така да ти "лъхнат" 100-тина левчета.Ако са ти приятели може и да не е така,а просто са некадърници.Да не можеш да хванеш свещ на дизел си е просто невежество.
А относно смяната...Значи наистина е мнооого страшно.Цялата какафония протича за 10 минути,като 8 от тях са времето за цигара и изтриване на ръцете.
Необходими инструменти-
1.Нова свещ
2.Ключ 12
3.Ключ 8
Развиваш гайката на кабела с 8-мицата.
С 12-ската започваш да развиваш свещта като ако усетиш някакво по-голямо усилие навиваш малко и пак развиваш.Общо взето все едно нарязваш резба с медчик или плашка.Оборот напред,1/3 назад.Но това при положение че всичко се е спекло.Но съм на 90% сигурен че няма да имаш проблеми.
Сваляш старата,навиваш новата (не се престаравай със стягането),слагаш кабела,гайката му,триеш ръцете,пушиш една цигара,палиш,бягаш и се кефиш...
Пробвай да си я смениш сам.Ако усетиш усложнение и те хване страх,стегни я и тогава върви при майстора.
Ако се справиш сам и икономисаш някой лев от цялата процедура,като идваш към Пловдив,ша звъннеш да черпиш едно Пепси.
4 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 4 гости, 0 анонимни