Застраховки
Започната от Илия Горанов, 13 авг 2013 - 09:17:03
24 мнения по тази тема
#16
Публикувано 24 октомври 2013 - 15:50
В Северна Америка (САЩ и Канада) и Западна Европа - навсякъде вече застраховките се определят на базата на досие на водача... и е така от десетилетия. Май в България "някой" не иска да има такава система, иначе досега да го бяха вкарали 1000 пъти. Асоциацията(те) на застрахователите и те дремят и си чешат оная работа вече години наред. Само се чудят каква глупост да вкарат - то не беше според обем на двигателя (нищо, че има двулитрови двигатели от 70 до 500 коня), то не беше според цвета на автомобила, то не беше според възрастта на шофьора... и т.н.
Аз и за друго апелирам от много време насам, ама и това няма да мине никога... ГО трябва да се сключва на името на водача, а не на превозното средство! В крайна сметка - това е застраховка, която покрива щети, които водачът ще нанесе, а не превозното средство само! Ако ми откраднат колата и направят катастрофа, покритието няма да е от моята полица! Ако имам 5 коли - няма как да ги карам и петте едновременно... Защо трябва да плащам ГО на всичките автомобили? Ами ако съм фирма и имам 5 товарни и 5 леки автомобила с общо 3 шофьори и ги комбинирам както ми е удобно? В същото време в едно семество може да има 3-ма еднакво некадърни шофьори, които имат обща кола на 30 години със сумарна стойност 500 лв. желязо в Надин и те тримата плащат общо 200 лв. застраховка. Да не би рискът от тях тримата да е по-малък?
Това с автомобилите, които не се карат, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имат ГО също е зловеща глупост. И е глупост, не по принцип, а защото процедурата да спреш кола от движение и после пак да я пуснеш е супер сложна и тромава... Хората по света си спират колата от движение за месец, докато са отпуска, за да не плащат данъци, ГО и т.н. а у нас това кога ще стане - никога!
Аз и за друго апелирам от много време насам, ама и това няма да мине никога... ГО трябва да се сключва на името на водача, а не на превозното средство! В крайна сметка - това е застраховка, която покрива щети, които водачът ще нанесе, а не превозното средство само! Ако ми откраднат колата и направят катастрофа, покритието няма да е от моята полица! Ако имам 5 коли - няма как да ги карам и петте едновременно... Защо трябва да плащам ГО на всичките автомобили? Ами ако съм фирма и имам 5 товарни и 5 леки автомобила с общо 3 шофьори и ги комбинирам както ми е удобно? В същото време в едно семество може да има 3-ма еднакво некадърни шофьори, които имат обща кола на 30 години със сумарна стойност 500 лв. желязо в Надин и те тримата плащат общо 200 лв. застраховка. Да не би рискът от тях тримата да е по-малък?
Това с автомобилите, които не се карат, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имат ГО също е зловеща глупост. И е глупост, не по принцип, а защото процедурата да спреш кола от движение и после пак да я пуснеш е супер сложна и тромава... Хората по света си спират колата от движение за месец, докато са отпуска, за да не плащат данъци, ГО и т.н. а у нас това кога ще стане - никога!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#17
Публикувано 25 октомври 2013 - 07:20
Много правилно аз знам също за ГО в Германия,ако си е платиш цялата за цяла година и после примерно след 6 месеца ти щъкне на акъла,че искаш да е спреш временно от движение или да е продадеш отиваш при застрахователя и ти връща парите за останалите 6 месеца които няма да ползваш колата.Ама тука на нашите гадове няма такова нещо.
#18
Публикувано 25 октомври 2013 - 09:02
Напротив, премията се връща.Даже когато се сключи полица, клиента има право да се откаже в едномесечен срок от полицата.
#20
Публикувано 29 октомври 2013 - 13:38
В Северна Америка (САЩ и Канада) и Западна Европа - навсякъде вече застраховките се определят на базата на досие на водача... и е така от десетилетия. Май в България "някой" не иска да има такава система, иначе досега да го бяха вкарали 1000 пъти. Асоциацията(те) на застрахователите и те дремят и си чешат оная работа вече години наред. Само се чудят каква глупост да вкарат - то не беше според обем на двигателя (нищо, че има двулитрови двигатели от 70 до 500 коня), то не беше според цвета на автомобила, то не беше според възрастта на шофьора... и т.н.
Аз и за друго апелирам от много време насам, ама и това няма да мине никога... ГО трябва да се сключва на името на водача, а не на превозното средство! В крайна сметка - това е застраховка, която покрива щети, които водачът ще нанесе, а не превозното средство само! Ако ми откраднат колата и направят катастрофа, покритието няма да е от моята полица! Ако имам 5 коли - няма как да ги карам и петте едновременно... Защо трябва да плащам ГО на всичките автомобили? Ами ако съм фирма и имам 5 товарни и 5 леки автомобила с общо 3 шофьори и ги комбинирам както ми е удобно? В същото време в едно семество може да има 3-ма еднакво некадърни шофьори, които имат обща кола на 30 години със сумарна стойност 500 лв. желязо в Надин и те тримата плащат общо 200 лв. застраховка. Да не би рискът от тях тримата да е по-малък?
Това с автомобилите, които не се карат, но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да имат ГО също е зловеща глупост. И е глупост, не по принцип, а защото процедурата да спреш кола от движение и после пак да я пуснеш е супер сложна и тромава... Хората по света си спират колата от движение за месец, докато са отпуска, за да не плащат данъци, ГО и т.н. а у нас това кога ще стане - никога!
За номера (летни и зимни за по 6 месеца с 50% данък и застраховки, както е в белия свят) Имаш кабрио или мотор... никакъв проблем.
За застраховка ГО на водача, ама ще паднат приходите, + промо цени за хора без нарушения и катастрофи по тяхна вина. И така всеки ще почне да внимава повече... а не само нови глоби и т.н.
С последното и аз съм съгласен, но с една особеност. Ако колата няма застраховка и преглед, да не седи на пътя. Сега какво, колата ми стои прибрана в гараж, не пречи на никого и пак гражданска, да не би сама да се блъсне в гаража.
#21
Публикувано 05 ноември 2013 - 23:32
Вече задължително ли е колата да има ГО целогодишно, дори и да не се кара редовно 3-5 месеца?
#22
Публикувано 06 ноември 2013 - 07:36
Да, даже може да се наложи санкция на собственика.
#23
Публикувано 06 ноември 2013 - 17:55
Практиката сочи, че има и обходен маршрут. В закона пише, че трябва да има ГО всеки автомобил, който се използва - ако може да се докаже (с документ), че автомобилът не се използва, може да се "спести"... ама първо ти налагат глобата, после обжалваш в съда и там представяш доказателства, че автомобилът не е бил използван в определен период... и ако съда приеме ... евентуално.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#24
Публикувано 08 ноември 2013 - 10:16
Супер тъпо, ама какво да се прави.
Много ми се иска да се направи това ГО да се води на човек, а не на всяка кола по отделно, ама едва ли ще стане някога.
#25
Публикувано 08 ноември 2013 - 16:44
И аз смятам, че трябва да е на човек - в крайна сметка е ГРАЖДАНСКА отговорност и от човека зависи, дали ще направи щета или не...
Тъпото е, че зависи от закона, не от застрахователите, но и от тях да зависеше - пак се съмнявам, че щяха да го променят.
Тъпото е, че зависи от закона, не от застрахователите, но и от тях да зависеше - пак се съмнявам, че щяха да го променят.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни