cdi двигатели
Започната от kdl, 08 авг 2013 - 21:41:12
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 08 август 2013 - 21:41
Времето си върви, годините минават и колкото и да ми се кара бензин, все повече набирам смелост за cdi. Не знам дали е временно влечение, но V6 моторите са лакоми и е тегаво за евридейка, няма нови редови 6аци, а 4цил. ми идват слаби и с компресор на голямо купе.
Понеже нямам никаква идея от дизели, ме интересуват следните неща.
200/220/270/320cdi?
200 е ясен, че е при 204, но го обмислям, понеже карах такава ръчка и е доста добре, но не ми се кара ръчка... въпреки всичко, има шанс да се преборя със себе си.
Та... интересуват ме следните неща.
Какво по мотора подлежи на профилактична подмяна?
Как работи CDI? Не разбирам как се случват нещата там, може ли някой да ми обясни просто как работят тези мотори?
Защо 270 не е за предпочитане спрямо 320 от гледна точка надеждност?
Какво се подменя?
Турбото може да се рециклира профилактично, налага ли се?
Дюзите развалят ли се при тези? Ако да, какво да очаквам и при какви обстоятелства?
Ако сериозно тръгна да се оглеждам, как да позная добре работещ дизел? Имам идея как работи на 204 200цди, толкова кротък празен ход ли да чакам или то е прекалено нов модел и трябва да е по-грубо?
Ясно е, че не трябва да пуши при никакви обстоятелства. Не търся чип тунинги.
Не намерих подобна тема...
(да, мразя дизел)
Понеже нямам никаква идея от дизели, ме интересуват следните неща.
200/220/270/320cdi?
200 е ясен, че е при 204, но го обмислям, понеже карах такава ръчка и е доста добре, но не ми се кара ръчка... въпреки всичко, има шанс да се преборя със себе си.
Та... интересуват ме следните неща.
Какво по мотора подлежи на профилактична подмяна?
Как работи CDI? Не разбирам как се случват нещата там, може ли някой да ми обясни просто как работят тези мотори?
Защо 270 не е за предпочитане спрямо 320 от гледна точка надеждност?
Какво се подменя?
Турбото може да се рециклира профилактично, налага ли се?
Дюзите развалят ли се при тези? Ако да, какво да очаквам и при какви обстоятелства?
Ако сериозно тръгна да се оглеждам, как да позная добре работещ дизел? Имам идея как работи на 204 200цди, толкова кротък празен ход ли да чакам или то е прекалено нов модел и трябва да е по-грубо?
Ясно е, че не трябва да пуши при никакви обстоятелства. Не търся чип тунинги.
Не намерих подобна тема...
(да, мразя дизел)
#2
Публикувано 08 август 2013 - 21:56
Като се видим - покарай мойта и ми напомни да ти покажа списъка със смени по нея и по предишната, за да видиш какво толкова им се сменя.
#3
Публикувано 08 август 2013 - 22:20
Профилактично турбо не се рециклира, само ако има проблем, но това е отделна тема.
Дизела си пуши, мани я тая при никакви обстоятелства. При кик си изпушва и това е нормално. Може да пуши от сто неща иначе- дебитомер, клапи на колектора, турбо, ЕГР. Последният е дерт, при нашите горива се налага почистване веднъж годишно или когато ти вкара колата в авариен режим . Нов е около хиледарка, ако механиката не му сработи. Друго тампони на двигателя, не са евтини и от там нататък си ги знаеш нещата. .
Ако беше толко добър 270 едвали щяха да го спрат от производство, просто заради разни данъци го смениха със скопения 320, а именно 280цди.
Иначе, как работи цди- ми нормално, сравнително пъргаво с повече шум при изпреварване. Бавно загрява на място, но иначе за 2-3 км е готов т.е. на 60*
(Да, аз пък мразя газ)
Дизела си пуши, мани я тая при никакви обстоятелства. При кик си изпушва и това е нормално. Може да пуши от сто неща иначе- дебитомер, клапи на колектора, турбо, ЕГР. Последният е дерт, при нашите горива се налага почистване веднъж годишно или когато ти вкара колата в авариен режим . Нов е около хиледарка, ако механиката не му сработи. Друго тампони на двигателя, не са евтини и от там нататък си ги знаеш нещата. .
Ако беше толко добър 270 едвали щяха да го спрат от производство, просто заради разни данъци го смениха със скопения 320, а именно 280цди.
Иначе, как работи цди- ми нормално, сравнително пъргаво с повече шум при изпреварване. Бавно загрява на място, но иначе за 2-3 км е готов т.е. на 60*
(Да, аз пък мразя газ)
Този пост е редактиран от drjivago: 08 август 2013 - 22:29
#4
Публикувано 08 август 2013 - 22:35
Карал съм w204 220cdi ръчка, много е приятна, а на баща ми цедката w204 320cdi вече 5 години няма никакви грижи по двигателя, освен редовните обслужвания в балкан стар. До колкото знам новите дизели имат някакъв DPF - diesel particulate filter, който доста хора го махат, предполагам е някаква подобна на egr система, която може да затлачва двигателя с времето
Follow your own star...
#5
Публикувано 08 август 2013 - 22:39
Дпф е отделен филтър. Имат си е ЕГР. Тоест още една чекня.
Като му туриш и една старт/стоп система и .....
Като му туриш и една старт/стоп система и .....
Този пост е редактиран от drjivago: 08 август 2013 - 22:40
#6
Публикувано 08 август 2013 - 22:41
Няколко коли с дпф карам. Не са мерцедеси. На всички лека им за дпф е един редовно издуване за флъшване на филтъра.
#7
Публикувано 08 август 2013 - 22:43
Демек, магистрало здравей . Сега имане много, дерзайте
#8
Публикувано 08 август 2013 - 22:46
.Няколко коли с дпф карам. Не са мерцедеси. На всички лека им за дпф е един редовно издуване за флъшване на филтъра.
Но не е вечен. Ако се взима кола на старо, винаги трябва да се има предвид неговата подмяна (2к средно). А и маслото за дпф е по-скъпо. По МБ е 229.51 или 229.31
Този пост е редактиран от drjivago: 08 август 2013 - 22:47
#9
Публикувано 08 август 2013 - 23:05
По-принцип проблем с CDi мотор можеш да имаш след като е навъртял 250хил.км.Казвам по-принцип,защото знаеш,че начина на каране и подъжката са си фактор.Главния проблем им са дюзите,които запичат и трудно се вадят,защото са здали багажа от нашето "качествено гориво".Вече ги рециклират и ремонта излиза по-малко пари.Рециклирана дюза започва от 250лв,нова 1000 и кусур.Вече са ти споменали ЕГР клапана,който иска почистване редовно,за да няма проблеми.Турбината се скапва при неправилна експлатация,иначе си кара доволно доста километри.Горивна помпа също може да се нуждае от сменя на уплътнения след опр.километри.
Иначе няма такъв кеф от високия им въртящ момент и добра икономия зависеща от двигателя.Ако попаднеш на добър екземпляр,а ти вярвам,че намериш такъв като ти знам предишните коли и подръжката им при теб няма да имаш толкова ядове.Като цяло дизелите са по-сложни от бензина и ако караш много си струва определено.А икономията на гориво отива малко по-дяволите при ремонта на дюзи,ГНП и т.н.Например моята 202-ка гори 6,5-7 градско и 5,0-5,5 извън,което си е супер,ама като излетяха 2 бона за ремонт на шибаната помпа Лукас на кола стуваща 5 тогава и сметни колко нафта е това.Мисълта ми е,че на дизела икономията излиза с ремонта и идва наравно да караш бензин.Разбира се зависи от това колко км. минаваш на година.
Този пост е редактиран от DEOdriver: 08 август 2013 - 23:07
#10
Публикувано 09 август 2013 - 00:58
при горе долу сходни двигатели и купета , бензина излиза с около 5 лева по скъпо на 100 км , което реално , ако си дребнав човек ще си направиш някаква преценка , а ако ли не няма те бъркат 5 лева
Всичко е относително !
Имам приятел с 2.2цди 150 коня и го пръска от каране , ама буквално го пребива от каране , нещо от сорта на 80 000 км - 100 000 км на година , досега му е направил около 250 000км нали само негово каране и нито помпа му е дала дефект , нито дюзи , нито мотора е започнал да прави проблеми , дори колата е чипната + махане на тия филтри и отворена генерация и все се кара във високи обороти .... единствения проблем бе кантара на седалката и ролката на климатика ли нещо такова , но от към масла филтри и т.н е безупречен !
Лилов аз все си мисля , че нещо те влече към 3.2 цди :?
Този пост е редактиран от mbthepower: 09 август 2013 - 00:59
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#11
Публикувано 10 август 2013 - 08:11
За Лилов със сигурност трябва 3.2, че даже и едно чипосване, за да не помисли никога повече за бензин. <br /><br />Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#12
Публикувано 15 август 2013 - 13:58
Лилов, за теб само редовия шестак(горе-долу върви, дълъг живор, малко проблеми, лесна и евтина поддръжка), ако дават редовно бонуси - може и V-образния
"An inline six engine is in perfect primary and secondary mechanical balance, without the use of a balance shaft. The engine is in primary couple balance because the front and rear trio of cylinders are mirror images, and the pistons move in pairs"
Сега ще кажеш, че искаш да е по-нова година, но да не е V6 и усещам, че все натам те тегли...
"Exceptions to the shift from inline six to V6 engines is BMW, which specializes in high-performance straight-sixes used in a lineup of front-engine/rear-wheel-drive vehicles..."
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#13
Публикувано 20 август 2013 - 15:34
Нищо си му няма на V6-така. Иначе ЦДИ-тата са железни. Аз на мойто му бях навъртял към 100к без нищо сериозно - смяна на масла, филтри (по-често от предписанието), водна помпа, ремък, ролки и обтегач
#14
Публикувано 21 август 2013 - 01:37
Я кажете за ЕГР клапана - ако не се чисти - колата влиза в авариен режим или ?
#15
Публикувано 21 август 2013 - 05:41
Ако блокира механиката му от нагар вкарва колата в авариен режим да. Това става, заради много хубавите ни горива и особено ако се съчетаят с повече градско каране
Този пост е редактиран от drjivago: 21 август 2013 - 05:42
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни