Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с вентилатора на кондензатора на климатикаРаботи непрекъснато и при спрян климатик


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 Ioan

Ioan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 300 D 20.04.1993
    W210 E 200 CDI 10.1998

Публикувано 06 август 2013 - 15:44

Колеги, моля за малко помощ !

Колата е МБ 124 1993 г 300D с фабричен климатик ( климатроник) с една голяма ел. перка пред питата на кондензатора и виско перка за мотора. 

До тази зима перката се включваше при студена кола за малко когато колата е напечена от слънцето.

Април като я подкарах, се включи и не спря докато не й махнах бушона. Климатика беше останал без фреон и не работеше.

Преди два дни реших, че мога да си позволя лукса да го напълня. Пълненето стана в сервиз на машина, която отчете,че ще му сложи 880 гр. (със стария фреон беше 1100 гр). Мислех, че като е напълнен и заработи климатика вентилатора ще се върти както си трябва, Сложих предпазителя и се оказа, че пак си върти нонстоп.Не спира и при изключен климатик. А климатика си работи нормално, Компресора включва и изключва. Махнах буксите от двата датчика, които са на главата. махнах и тези до дехидратора - ефект никакъв. Един приятел електричар сложи тример резистор върху единия от датчиците на главата и намери положение при което перката спря да се върти и реших, че той е проблема, но като го свалих реших да го измеря и ми даде 65 Кома съпротивление, което се променя като започна да го нагрявам,и което значи че работи. Видях, че в Ивайджет тоя датчик е 25 Евро, а не съм убеден на 100%, че проблема е в него.

Моля ви, някой ако има възможност да измери какво е съпротивлението на тоя датчик при студен мотор. Или ако някой знае някаква друга причина за тоя проблем, да даде съвет.


Този пост е редактиран от Ioan: 06 август 2013 - 21:15

  • 0

#2 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 08 август 2013 - 19:51

Датчика показва около 3.5килоома към 35 градуса. По спомени перката се пуска когато съпротивлението му падне до 350 ома на първа скорост и втора под 230 ома.
Имам здрав оригинален такъв - давам го за 10лв.
ПП: пробвай да го почистиш първо.

Този пост е редактиран от rado_penev: 08 август 2013 - 19:55

  • 0

#3 Ioan

Ioan

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 300 D 20.04.1993
    W210 E 200 CDI 10.1998

Публикувано 08 август 2013 - 21:33

Датчика показва около 3.5килоома към 35 градуса. По спомени перката се пуска когато съпротивлението му падне до 350 ома на първа скорост и втора под 230 ома.
Имам здрав оригинален такъв - давам го за 10лв.
ПП: пробвай да го почистиш първо.

Благодаря , Радо.

Правих тест с един променлив резистор и установих горе долу същите параметри, както и това, че над 3,5 Кома или при прекъсната верига също се включва. Вероятно някаква защита при прекъсване на данни от датчика.Ще ти пиша л.с., ако не стане номера с почистването.


  • 0

#4 red bull

red bull

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:

Публикувано 21 юли 2014 - 21:35

Здравейте колеги , темата е стара ... но имам същия проблем като на колегата , успя ли да оправиш проблема и от къде беше той?

При мен също перката работи нонстоп...няма студен,няма топъл мотор...постоянно е пусната


  • 0

#5 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 август 2014 - 09:02

Ако е възможно, дайте малко яснота по въпроса, при мен проблема е сходен, само че става дума за М111.940 2.0 бензин 136 к.с. с една ел. перка. Перката се включва при даване на контакт без да е запален двигателя но не винаги, тази сутрин в гаража се включи и след това по път към работа спря


  • 0

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 август 2014 - 10:32

Тази перка включва по-рано когато линията за температурният датчик е повредена, прекъсната или окъсила. Пробвайте с друг датчик, ако не ремонтирайте линията.


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 август 2014 - 13:48

Довечера ще ги прегледам датчиците и ще пиша.


  • 0

#8 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 август 2014 - 10:44

За съжаление не се получи неконтролирано пускане на перката, като се получи ще дебъгвам


  • 0

#9 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 септември 2014 - 12:47

Проблема е решен, буксата на датчика за температура с двата пина даваше  на късо Прикачен файл  dat4ik.jpg   102,11K   10 Брой сваляния

 

 


  • 0

#10 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2014 - 09:54

;)


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни