Колеги, моля за малко помощ !
Колата е МБ 124 1993 г 300D с фабричен климатик ( климатроник) с една голяма ел. перка пред питата на кондензатора и виско перка за мотора.
До тази зима перката се включваше при студена кола за малко когато колата е напечена от слънцето.
Април като я подкарах, се включи и не спря докато не й махнах бушона. Климатика беше останал без фреон и не работеше.
Преди два дни реших, че мога да си позволя лукса да го напълня. Пълненето стана в сервиз на машина, която отчете,че ще му сложи 880 гр. (със стария фреон беше 1100 гр). Мислех, че като е напълнен и заработи климатика вентилатора ще се върти както си трябва, Сложих предпазителя и се оказа, че пак си върти нонстоп.Не спира и при изключен климатик. А климатика си работи нормално, Компресора включва и изключва. Махнах буксите от двата датчика, които са на главата. махнах и тези до дехидратора - ефект никакъв. Един приятел електричар сложи тример резистор върху единия от датчиците на главата и намери положение при което перката спря да се върти и реших, че той е проблема, но като го свалих реших да го измеря и ми даде 65 Кома съпротивление, което се променя като започна да го нагрявам,и което значи че работи. Видях, че в Ивайджет тоя датчик е 25 Евро, а не съм убеден на 100%, че проблема е в него.
Моля ви, някой ако има възможност да измери какво е съпротивлението на тоя датчик при студен мотор. Или ако някой знае някаква друга причина за тоя проблем, да даде съвет.
Edited by Ioan, 06 August 2013 - 21:15 .