Към съдържанието

  •  

Снимка

124 Automat Problem.........


  • Please log in to reply
18 мнения по тази тема

#1 XAOC

XAOC

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:

Публикувано 01 февруари 2007 - 23:04

Здравейте приятели...имам леко проблемче със автоматичната скоростна кутия, като имам в предвид MB 124 2,5D...та проблема ми е следния: при превключване от 2-ра на 3-та на позиция D(drive) има едно изфорсирване на полусъединител, което никак не ми харесва, и се чудя какво ли е това, дали не се е прецакала центровка няква ако има такава или е нещо по-сериозно.
  • 0

#2 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2007 - 06:06

Колата ти трябва да е на около 300 000 километра.

Ако не е започни със смяна на масло и филтър на скоростната и не я мъчи повече,това е първата и най-евтина стъпка,другите вече болят.
  • 0
.

#3 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2007 - 09:04

Аз това го казах в смисъл,че ако не е пипана от десетина години и е на около 300 000 може да се е прецакала самата кутия,но ако някои си е мръднал пръста да смени поне 5 пъти маслото вероятността да се размине само с масло и филтър е голяма. :D
  • 0
.

#4 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 02 февруари 2007 - 14:30

Здравейте приятели...имам леко проблемче със автоматичната скоростна кутия, като имам в предвид MB 124 2,5D...та проблема ми е следния: при превключване от 2-ра на 3-та на позиция D(drive) има едно изфорсирване на полусъединител, което никак не ми харесва, и се чудя какво ли е това, дали не се е прецакала центровка няква ако има такава или е нещо по-сериозно.


Маслото и филъра така и така е добре да ги смениш, но не очаквай чудеса.
По скоро виждам два варианта на развитие:

1. Караш си така и може и още 100 000 км или даже повече да изкара, преди да стане по-сериозно. През това време заделяш пари за основен ремонт на трансмисията, защото накрая ще се наожи да смениш всичко. Ако караш обаче всеки ден по много градско или търпаш ремаркета, може и доста по-скоро да снесе трансмисията.
2. Ремонтираш кутията още сега, което може да излезне сравнително евтино, ако попаднеш обаче на верен майстор, което е малко вероятно.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#5 XAOC

XAOC

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:

Публикувано 02 февруари 2007 - 17:10

Аз това го казах в смисъл,че ако не е пипана от десетина години и е на около 300 000 може да се е прецакала самата кутия,но ако някои си е мръднал пръста да смени поне 5 пъти маслото вероятността да се размине само с масло и филтър е голяма. :D



Ами аз съм почти сигурен, че филтъра и маслото са сменяни от предния собственик...а аз я карам от половин година като тва са около 5-6000км. и според мен няма нужда от смяна още...затова се замислям за някакъв по-сериозен проблем а и сега се сетих че съм чувал че не е хубаво да се кара на неутрална, а аз още като я взех на 2-рия месец може би баща ми се качи да я покара и ми се похвали, че карал малко по инерция и колата имала страшна инерция...направо ми побеляха косите ама вече беше станало...та се замислям дали не се е случило нещо именно тогава...нали всичко е на вакуум и може да се е разцентровало нещо или тва няма нищо общо не знам, но вече взех да се притеснявам сериозно...
  • 0

#6 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 02 февруари 2007 - 19:56

Значи и при мен го има този въпрос,но не е на дневен ред.Определено проблема не ти е във управлението на кутията,а вътре в нея.Изчетох половината нет по този въпрос.Има нещо износено по лентовите спирачки на муфите,но така и не разбрах точно за какво става дума,все още съм в процес на изучаването на принципа на действието на Мерцедесовите кутий.
Това се получава предполагам и при теб,когато си караш колата нормално.Ако си натиснал педала повече-респективно се превключва при по-висока скорост,не се усеща чак толкова това изфорсиране.
Въпроса го реших по следния начин-натегнах малко модулатора,и така колата превключва при по-висота скорост на движение.Първоначално е малко некомфортно понеже човек не е свикнал,но в последствие при мен се оказа доста добра манипулация.Защо.Карам повече и предимно в града,и това превключване при по-висока скорост,ми помага да се поизцеди колата повечко,от където по кръстовищата се подобрява динамиката.
Извън градско разлика няма,принципно си държа четвърта и това не се отразява на работата на кутията-следователно на оборотите на двигателя.
Препоръчвам ти да го направиш и ти,защото остави това че двигателя се форсира малко повече,ами това че почти не се забелязва това преплъзване което определено товари някой елемент.
Ако не можеш да си го направиш сам,отиди в някой сервиз да ти го врътнат.Става за 1 минута.Пробваш приценяваш и дорегулират докато се получи що годе почти без изфорсиране и мотора да не се развърта много.
  • 0

#7 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2100 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 февруари 2007 - 20:24

Преди няколко дни дадох една E класа W210 E320 1996г. (5 скоростен автоматик) на ремонт беше и се развалил автоматика до такава степен че вече не можеше да включва нито напред нито назад просто не зацепваше все едно е на "N". Преди това близо две години е карана така с леко изфорсиране между смяната на предавките и нямаше проблем също маслото съм го сменял на около 30000 километра заедно с филтъра (по принцип може и на по големи интервали, но аз съм си решил че на 30000 хиляди е хубаво да се сменя) и винаги съм го следил да не би нивото му да не е наред. Две седмици преди да се развали окончателно автоматика се случваше да не може да включва и да работи двигателя на по бързи обороти но без да върви повече колата - явно това са признаците преди окончателно да спре. Закарах колата на ремонт и веднага за един час и извадиха автоматика и го разглобиха и ми казаха какво е и колко ще струва и поръчаха части от Германия които пристигнаха за една седмица. Оказаха се някакви дискове които са се износили 5 или 6 на брой и някакво малко което ми приличаше на ел моторче и то също се беше прецакало, смениха всичко това и сега колата е като нова не и се усеща как сменя предавките и върви много добре. Хубавото беше че ми казаха че нямало нищо счупено а само износени части които по принцип се сменяли на определено време а на тази кола със сигурност и беше дошло времето все пак 11 години не са малко а километрите сигурно са над 400-500 000 които е навъртяла въпреки че на километража пишеше като я взимахме през 2002 около 130 000 и не се знае с колко са го върнали. Ремонта с труда и с ново масло и филтър излезе 1300лв. направо евтино като се има предвид че за тия години не е ремонтирана нито веднъж.
  • 0

#8 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 02 февруари 2007 - 20:45

Извисявам се - прочетете първия отговор по темата. :lol:
  • 0
.

#9 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 02 февруари 2007 - 21:02

... Ремонта с труда и с ново масло и филтър излезе 1300лв. направо евтино ...

:kill_myself:
  • 0

#10 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2100 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 февруари 2007 - 21:28

... Ремонта с труда и с ново масло и филтър излезе 1300лв. направо евтино ...

:kill_myself:


Ами като имаш предвид че това е 5 степенен автоматик който се води много по скъп за ремонт от 4 степенния си е евтино. На мен сега ми искат 1400лв. за ремонт на съединителя на ситроен ц5 модел 2003г. който е на 124000 хиляди километра (купувал съм го нов и затова знам че е на толкова) и като сравниш двете коли кое излиза по евтино за поддръжка ? стар мерцедес на който веднъж на 10 години му се ремонтира нещо или кола на 4 години и на 124хил. километра която освен че изглежда много по зле (по избушена) от мерцедеса е и с мизерна ръчна скоростна кутия и въобще и се налагат по чести ремонти.
  • 0

#11 XAOC

XAOC

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 17 Мнения:

Публикувано 03 февруари 2007 - 00:17

Въпроса го реших по следния начин-натегнах малко модулатора,и така колата превключва при по-висота скорост на движение.


ОК...ама къде се намира тоя модулатор...ако може и някакви снимки да пратиш цена няма да имаш...а при мене това изфорсирване го прави като сам я настъпал мъжката, а инъче с умерена газ не се усеща почти...БЛАГОДАРЯ ви за отговорите
  • 0

#12 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 03 февруари 2007 - 03:36

Публикувано изображение

Публикувано изображение

ШААААТ НА ПАТКАТА ГЛАВАТА.

Ето малко матрял кое и как се прави на даден модел трансмисии,че и обяснение има,но е на някакъв странен език.Надявам се на колегата да са му от полза тия снимки и да ти обясни правилно.

Имаше някъде из форума лек списък на моделите скоростни кутии,но ми трябва година на колата ако не се лъжа,а такава никъде не видях.
  • 0
.

#13 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 03 февруари 2007 - 03:38

http://www.continent...er_ic20242.html

На патката главата.............забрави да пусне линка от къде го е крал това.Отивам още да крада и като наскубя идейки ще ви ги пускам.
  • 0
.

#14 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 03 февруари 2007 - 03:43

http://www.peterschmid.com/

Крал,крал,недокрал ма поне попаднал на какви ли не трансмисии на Мерцедес,части за тях,сxеми разни,кое и как се прави,какво масло и колко събират.

Ма как крада а,ако знаете какво става като почна да лъжа ще затворите форума веднага. :lol: :lol: :lol:
  • 0
.

#15 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 03 февруари 2007 - 09:23

Значи виж сега.На 123-ката модулатора се намира от дясната страна на кутията по посока на движението,в задната част.Представлява една капачка хваната с една пружинна скоба и в нея влиза една от вакуумните магистрали.Като се свали капачката,вътре се вижда една пластина.Общо взето самата пластина е с формата на буквата "Т".Леко се издърпва и се завърта по посока на часовниковата стрелка-така се увеличава подналягането необгодимо за превключване.
Вадиш я леко,завърташ и пак я вкарваш.Главата на точно тази пластина неслучайно е по-широка и има формата на "Т" защото като я вкараш си влиза в улейте и не позволява да се завърти.
На твойта като гледам е по същия начин.По снимките ми прилича на фиг.5 -червената капачка,но не съм на 100% сигурен.Може при теб да е от ляво,и да се сваля по друг начин,но по схемите на вашите кутий е така както съм ти го описал.
Пак ти препоръчвам ако не можеш да се справиш,отиди до някой сервиз за автомати,и там ще ти я врътнат.Ще ти вземат не повече от 5 лева а става за 1 минута.
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни