124 Automat Problem.........
Започната от XAOC, 01 фев 2007 - 23:04:48
18 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 февруари 2007 - 23:04
Здравейте приятели...имам леко проблемче със автоматичната скоростна кутия, като имам в предвид MB 124 2,5D...та проблема ми е следния: при превключване от 2-ра на 3-та на позиция D(drive) има едно изфорсирване на полусъединител, което никак не ми харесва, и се чудя какво ли е това, дали не се е прецакала центровка няква ако има такава или е нещо по-сериозно.
#2
Публикувано 02 февруари 2007 - 06:06
Колата ти трябва да е на около 300 000 километра.
Ако не е започни със смяна на масло и филтър на скоростната и не я мъчи повече,това е първата и най-евтина стъпка,другите вече болят.
Ако не е започни със смяна на масло и филтър на скоростната и не я мъчи повече,това е първата и най-евтина стъпка,другите вече болят.
.
#3
Публикувано 02 февруари 2007 - 09:04
Аз това го казах в смисъл,че ако не е пипана от десетина години и е на около 300 000 може да се е прецакала самата кутия,но ако някои си е мръднал пръста да смени поне 5 пъти маслото вероятността да се размине само с масло и филтър е голяма.
.
#4
Публикувано 02 февруари 2007 - 14:30
Здравейте приятели...имам леко проблемче със автоматичната скоростна кутия, като имам в предвид MB 124 2,5D...та проблема ми е следния: при превключване от 2-ра на 3-та на позиция D(drive) има едно изфорсирване на полусъединител, което никак не ми харесва, и се чудя какво ли е това, дали не се е прецакала центровка няква ако има такава или е нещо по-сериозно.
Маслото и филъра така и така е добре да ги смениш, но не очаквай чудеса.
По скоро виждам два варианта на развитие:
1. Караш си така и може и още 100 000 км или даже повече да изкара, преди да стане по-сериозно. През това време заделяш пари за основен ремонт на трансмисията, защото накрая ще се наожи да смениш всичко. Ако караш обаче всеки ден по много градско или търпаш ремаркета, може и доста по-скоро да снесе трансмисията.
2. Ремонтираш кутията още сега, което може да излезне сравнително евтино, ако попаднеш обаче на верен майстор, което е малко вероятно.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#5
Публикувано 02 февруари 2007 - 17:10
Аз това го казах в смисъл,че ако не е пипана от десетина години и е на около 300 000 може да се е прецакала самата кутия,но ако някои си е мръднал пръста да смени поне 5 пъти маслото вероятността да се размине само с масло и филтър е голяма.
Ами аз съм почти сигурен, че филтъра и маслото са сменяни от предния собственик...а аз я карам от половин година като тва са около 5-6000км. и според мен няма нужда от смяна още...затова се замислям за някакъв по-сериозен проблем а и сега се сетих че съм чувал че не е хубаво да се кара на неутрална, а аз още като я взех на 2-рия месец може би баща ми се качи да я покара и ми се похвали, че карал малко по инерция и колата имала страшна инерция...направо ми побеляха косите ама вече беше станало...та се замислям дали не се е случило нещо именно тогава...нали всичко е на вакуум и може да се е разцентровало нещо или тва няма нищо общо не знам, но вече взех да се притеснявам сериозно...
#6
Публикувано 02 февруари 2007 - 19:56
Значи и при мен го има този въпрос,но не е на дневен ред.Определено проблема не ти е във управлението на кутията,а вътре в нея.Изчетох половината нет по този въпрос.Има нещо износено по лентовите спирачки на муфите,но така и не разбрах точно за какво става дума,все още съм в процес на изучаването на принципа на действието на Мерцедесовите кутий.
Това се получава предполагам и при теб,когато си караш колата нормално.Ако си натиснал педала повече-респективно се превключва при по-висока скорост,не се усеща чак толкова това изфорсиране.
Въпроса го реших по следния начин-натегнах малко модулатора,и така колата превключва при по-висота скорост на движение.Първоначално е малко некомфортно понеже човек не е свикнал,но в последствие при мен се оказа доста добра манипулация.Защо.Карам повече и предимно в града,и това превключване при по-висока скорост,ми помага да се поизцеди колата повечко,от където по кръстовищата се подобрява динамиката.
Извън градско разлика няма,принципно си държа четвърта и това не се отразява на работата на кутията-следователно на оборотите на двигателя.
Препоръчвам ти да го направиш и ти,защото остави това че двигателя се форсира малко повече,ами това че почти не се забелязва това преплъзване което определено товари някой елемент.
Ако не можеш да си го направиш сам,отиди в някой сервиз да ти го врътнат.Става за 1 минута.Пробваш приценяваш и дорегулират докато се получи що годе почти без изфорсиране и мотора да не се развърта много.
Това се получава предполагам и при теб,когато си караш колата нормално.Ако си натиснал педала повече-респективно се превключва при по-висока скорост,не се усеща чак толкова това изфорсиране.
Въпроса го реших по следния начин-натегнах малко модулатора,и така колата превключва при по-висота скорост на движение.Първоначално е малко некомфортно понеже човек не е свикнал,но в последствие при мен се оказа доста добра манипулация.Защо.Карам повече и предимно в града,и това превключване при по-висока скорост,ми помага да се поизцеди колата повечко,от където по кръстовищата се подобрява динамиката.
Извън градско разлика няма,принципно си държа четвърта и това не се отразява на работата на кутията-следователно на оборотите на двигателя.
Препоръчвам ти да го направиш и ти,защото остави това че двигателя се форсира малко повече,ами това че почти не се забелязва това преплъзване което определено товари някой елемент.
Ако не можеш да си го направиш сам,отиди в някой сервиз да ти го врътнат.Става за 1 минута.Пробваш приценяваш и дорегулират докато се получи що годе почти без изфорсиране и мотора да не се развърта много.
#7
Публикувано 02 февруари 2007 - 20:24
Преди няколко дни дадох една E класа W210 E320 1996г. (5 скоростен автоматик) на ремонт беше и се развалил автоматика до такава степен че вече не можеше да включва нито напред нито назад просто не зацепваше все едно е на "N". Преди това близо две години е карана така с леко изфорсиране между смяната на предавките и нямаше проблем също маслото съм го сменял на около 30000 километра заедно с филтъра (по принцип може и на по големи интервали, но аз съм си решил че на 30000 хиляди е хубаво да се сменя) и винаги съм го следил да не би нивото му да не е наред. Две седмици преди да се развали окончателно автоматика се случваше да не може да включва и да работи двигателя на по бързи обороти но без да върви повече колата - явно това са признаците преди окончателно да спре. Закарах колата на ремонт и веднага за един час и извадиха автоматика и го разглобиха и ми казаха какво е и колко ще струва и поръчаха части от Германия които пристигнаха за една седмица. Оказаха се някакви дискове които са се износили 5 или 6 на брой и някакво малко което ми приличаше на ел моторче и то също се беше прецакало, смениха всичко това и сега колата е като нова не и се усеща как сменя предавките и върви много добре. Хубавото беше че ми казаха че нямало нищо счупено а само износени части които по принцип се сменяли на определено време а на тази кола със сигурност и беше дошло времето все пак 11 години не са малко а километрите сигурно са над 400-500 000 които е навъртяла въпреки че на километража пишеше като я взимахме през 2002 около 130 000 и не се знае с колко са го върнали. Ремонта с труда и с ново масло и филтър излезе 1300лв. направо евтино като се има предвид че за тия години не е ремонтирана нито веднъж.
#8
Публикувано 02 февруари 2007 - 20:45
Извисявам се - прочетете първия отговор по темата.
.
#9
Публикувано 02 февруари 2007 - 21:02
... Ремонта с труда и с ново масло и филтър излезе 1300лв. направо евтино ...
#10
Публикувано 02 февруари 2007 - 21:28
... Ремонта с труда и с ново масло и филтър излезе 1300лв. направо евтино ...
Ами като имаш предвид че това е 5 степенен автоматик който се води много по скъп за ремонт от 4 степенния си е евтино. На мен сега ми искат 1400лв. за ремонт на съединителя на ситроен ц5 модел 2003г. който е на 124000 хиляди километра (купувал съм го нов и затова знам че е на толкова) и като сравниш двете коли кое излиза по евтино за поддръжка ? стар мерцедес на който веднъж на 10 години му се ремонтира нещо или кола на 4 години и на 124хил. километра която освен че изглежда много по зле (по избушена) от мерцедеса е и с мизерна ръчна скоростна кутия и въобще и се налагат по чести ремонти.
#11
Публикувано 03 февруари 2007 - 00:17
Въпроса го реших по следния начин-натегнах малко модулатора,и така колата превключва при по-висота скорост на движение.
ОК...ама къде се намира тоя модулатор...ако може и някакви снимки да пратиш цена няма да имаш...а при мене това изфорсирване го прави като сам я настъпал мъжката, а инъче с умерена газ не се усеща почти...БЛАГОДАРЯ ви за отговорите
ОК...ама къде се намира тоя модулатор...ако може и някакви снимки да пратиш цена няма да имаш...а при мене това изфорсирване го прави като сам я настъпал мъжката, а инъче с умерена газ не се усеща почти...БЛАГОДАРЯ ви за отговорите
#12
Публикувано 03 февруари 2007 - 03:36
ШААААТ НА ПАТКАТА ГЛАВАТА.
Ето малко матрял кое и как се прави на даден модел трансмисии,че и обяснение има,но е на някакъв странен език.Надявам се на колегата да са му от полза тия снимки и да ти обясни правилно.
Имаше някъде из форума лек списък на моделите скоростни кутии,но ми трябва година на колата ако не се лъжа,а такава никъде не видях.
.
#13
Публикувано 03 февруари 2007 - 03:38
http://www.continent...er_ic20242.html
На патката главата.............забрави да пусне линка от къде го е крал това.Отивам още да крада и като наскубя идейки ще ви ги пускам.
На патката главата.............забрави да пусне линка от къде го е крал това.Отивам още да крада и като наскубя идейки ще ви ги пускам.
.
#14
Публикувано 03 февруари 2007 - 03:43
http://www.peterschmid.com/
Крал,крал,недокрал ма поне попаднал на какви ли не трансмисии на Мерцедес,части за тях,сxеми разни,кое и как се прави,какво масло и колко събират.
Ма как крада а,ако знаете какво става като почна да лъжа ще затворите форума веднага.
Крал,крал,недокрал ма поне попаднал на какви ли не трансмисии на Мерцедес,части за тях,сxеми разни,кое и как се прави,какво масло и колко събират.
Ма как крада а,ако знаете какво става като почна да лъжа ще затворите форума веднага.
.
#15
Публикувано 03 февруари 2007 - 09:23
Значи виж сега.На 123-ката модулатора се намира от дясната страна на кутията по посока на движението,в задната част.Представлява една капачка хваната с една пружинна скоба и в нея влиза една от вакуумните магистрали.Като се свали капачката,вътре се вижда една пластина.Общо взето самата пластина е с формата на буквата "Т".Леко се издърпва и се завърта по посока на часовниковата стрелка-така се увеличава подналягането необгодимо за превключване.
Вадиш я леко,завърташ и пак я вкарваш.Главата на точно тази пластина неслучайно е по-широка и има формата на "Т" защото като я вкараш си влиза в улейте и не позволява да се завърти.
На твойта като гледам е по същия начин.По снимките ми прилича на фиг.5 -червената капачка,но не съм на 100% сигурен.Може при теб да е от ляво,и да се сваля по друг начин,но по схемите на вашите кутий е така както съм ти го описал.
Пак ти препоръчвам ако не можеш да се справиш,отиди до някой сервиз за автомати,и там ще ти я врътнат.Ще ти вземат не повече от 5 лева а става за 1 минута.
Вадиш я леко,завърташ и пак я вкарваш.Главата на точно тази пластина неслучайно е по-широка и има формата на "Т" защото като я вкараш си влиза в улейте и не позволява да се завърти.
На твойта като гледам е по същия начин.По снимките ми прилича на фиг.5 -червената капачка,но не съм на 100% сигурен.Може при теб да е от ляво,и да се сваля по друг начин,но по схемите на вашите кутий е така както съм ти го описал.
Пак ти препоръчвам ако не можеш да се справиш,отиди до някой сервиз за автомати,и там ще ти я врътнат.Ще ти вземат не повече от 5 лева а става за 1 минута.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни