Здравейте колеги,
От около 2 месеца съм собственик на ML 320 (W163) с инсталирана газова уредба LANDIRENZO. От около месец имам следния проблем - палене колата няма проблем, но се чуства лека нестабилност при работата на двигателя, при подаване на газ на около 3000-4000 оборота колата забива муцуна и започва да прекъсва и тресе на свободна. След гасене и палене наново се възстановява до следващото видгане на оборотите. В началото проблема беше осезаем главно на бензин, но вече дори на газ не може да се кара нормално.
Водвих я на 4 различни места за диагностика, на първото ми казаха, че няма проблем с бензина, проблема бил в газовата уредба. В сервиза за газови ми казаха, че не е от нея, а трябва да сменя свещите, което и направих - проблема остана. Ходих на 3-то място където вече си записах какво изкара бошовската диагностика:
080 Catalytic converter deterioration misfire detected
081 Misfiring harmful to catalytic converter, cylinder 1 detected
083 Misfiring harmful to catalytic converter, cylinder 3 detected
085 Misfiring harmful to catalytic converter, cylinder 2 detected
На въпроса каква е причината, ми беше казано отново свещи, кабели или бобини, не бях склонен да вярвам, че 6 бобини изведнъж ще спрат да работят, а кабелите съм ги измерил и са по 2,1кОм. Затова закарах най-накрая колата в евростарс сервиза. Там колата стоя 2 дни и диагнозата поставена беше запушени катализатори, решението според тях - смяната им или премахването. Не изглеждаха убедени в твърднеито си и реших да не сменям катализаторите, а да ги премахна. След премахването им освен, че колата започна да бръмчи ужасно, ефект друг нямаше.
Моля, дайте идея къде може да се крие проблема ? Утре ще занеса колата на 5-то място, този път ще искам да замерят и компресията, но вече нямам идея каква може да бъде причината за проблема.
Изключва 1, 2 и 3 цилиндър
Started by DarkCrimson, 02 Jul 2013 - 23:40:41
10 replies to this topic
#1
Posted 02 July 2013 - 23:40
#2
Posted 03 July 2013 - 09:49
В началото проблема беше осезаем главно на бензин, но вече дори на газ не може да се кара нормално.
Ако кабелите и бубините са ок, проверете за омазняване по въздушните пътища.
За дебитомер нищо ли не се споменава?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#3
Posted 03 July 2013 - 17:42
В грешките не излиза нищо за дебитомера, но още в началото ме беше усъмнил и пробвах да го откача, да видя дали ще се влоши положението и то се влоши наистина, което ме навежда на мисълта, че все пак работи.
Кои въздушни пътища да проверя - вакуум линиите ли или от въздушния филтър пътя към двигателя ?
#4
Posted 03 July 2013 - 17:55
защо 6 бубини те са двойни ама на теб ти излизат трите и
дори и едната част само да не работи излиза като грешка
смени тези които излизат на диагностика
или ако ти се играе размени им местата
с другите
малко вероятно е от едната страна всички да издумкат ама
има и случайности същото направи и с кабелите щото
това ,че имат съпротивление незначи че не прехвърля искра
и не си писал коя година е
ама сигурно е по-старичък щом не излиза грешка по лабдите
#5
Posted 03 July 2013 - 22:19
Нищо хубаво не произлиза от газта - за пореден път се убеждавам.
Съвсем лично и неангажиращо мнение.
Пробвай да я покараш известно време само на бензин за да си върне адаптациите.
#6
Posted 04 July 2013 - 12:46
А за да намалее шума, може да сложиш малко гърне на мястото на катализатора да обира...
#7
Posted 04 July 2013 - 23:48
Ще сложа гърненца там, както предлага колегата. А иначе да я карам само на бензин опитах още в началото на проблема, но не помогна, нямаше никаква разлика.
И колата е 2001 година, но по-важното е, че днес и вчера си играхме с бобини, кабели, свещи, датчици и сонди, като се оказваше, че не е там проблема всеки път - неработещите цилиндри си оставаха същите. За момент имаше светлина в тунела, като откачихме датчика на разпределителния вал се подобри леко, но след смяната с нов се разбра, че не е и от него. Започвам да се изчерпвам, ще я водя пак в оторизирания сервиз да помислят и те още по въпроса.
#8
Posted 05 July 2013 - 14:41
първо намери сервиз със стардиагноза
и вижте придната дясна ламбда на но осцилоскоп
#9
Posted 05 July 2013 - 22:56
Другата седмица ще я закарам пак в Евростарс там със стар диагноза да я видят отново, а катализаторите ги пазя и ще ги върна по местата им. Ще пиша пак като има развитие на нещата.
#10
Posted 13 September 2013 - 14:21
При мене е същото положение на свободна работи неравномерно както на газ така и на бензин иначе ускороява добре без да прекъсва освен когато рязко не изцепя до краи тогава 1,2,3 цилиндър спират гася паля и се оправя(не винаги случи ми се 2-3 пъти) така изписва на диагностиката, кабели свещи бубини смених няма разлика компресията е добре на всички цилиндри,дебитомера също ходя по сервизи никой не може да ми каже какво става' и на мен ми казаха да махна катализаторите но не го направих защото върви добре,единствено на място претриса и .Някой ако има идея да пише.
#11
Posted 14 September 2013 - 16:52
При мене е същото положение на свободна работи неравномерно както на газ така и на бензин иначе ускороява добре без да прекъсва освен когато рязко не изцепя до краи тогава 1,2,3 цилиндър спират гася паля и се оправя(не винаги случи ми се 2-3 пъти) така изписва на диагностиката, кабели свещи бубини смених няма разлика компресията е добре на всички цилиндри,дебитомера също ходя по сервизи никой не може да ми каже какво става' и на мен ми казаха да махна катализаторите но не го направих защото върви добре,единствено на място претриса и .Някой ако има идея да пише.
Ще цитирам личното съобщение към колегата, за да споделя резултата от моето ходене по мъките:
"Здравей колега, колата се оправи след повече от 2 месеца престой в сервиза на Евростарс (наскоро я взех). Мога да ти споделя какво ми казаха от сервиза като го върнаха, защото на мен лично обяснението им беше достатъчно уклончиво, за да ме усъмнят, че не знаят точно от коя интервенция се е подобрило положението. Та те бяха разпиляли цялата кола и все не ставаше, но след послените им интервенциии колата се оправи, а те са именно: смяна на гарнитура на смукателните колектори, почистване на EGR и почистване на дроселова клапа. Не се снае от кое от трите е било и изобщо от това ли било, но ми споменаха интересен факт, че пи измерване на компресията е била добра, но въпреки това имало масло в колекторите преминало, най-вроятно и там е идвал по-високия разход на масло. Поради тази причина минах на 10W40 полусинтетика и за по-сигурно сложих добавка. От тук нататък ще я следя, за да видя дали консумира масло, да не ме изненада със същия проблем.
Прави ми впечетление, че макар колата да се държи чудесно при шофиране (има си двете степени на kick down, може да видга обороти и изобщо се усеща повече като 218 коня), на празен ход пак има една неравномерност на работата на мотора и според мен трябва да се направят обученията на газовия инжекцион и на бензиновия модул наново, за да се оправи и това."
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users