Дизела и филтритечелен морски опит
Започната от BENZBOSS, 31 яну 2007 - 02:03:18
30 мнения по тази тема
#1
Публикувано 31 януари 2007 - 02:03
Темата ще е с дописване,не е никак малка или маловажна еле при условията в БГ и нафтата която се продава.Нещата които ще напиша долу са неща научени по време на моqта работа свързана с ремонти и каране на различни видове лодки с дизелови мотори.На някои може странно да му прозвучи,но сам сигурен,че на други ще им е полезно да научат нещо ново или поне за тях.Айде дръжте се,че се почна.
Морските дизелови мотори се различават от тия сухоземни дизеляци по малко неща.Едно от малкото е по-високата натовареност,защитата им от корозия както и работата им на празен ход или почти разтоварени с часове.
Темата е за дизела,а не за моторите и по тая причина хващам дизела.
Работили сме с лодки които имат мотори от 20 коня 2 цилиндъра до 12 цилиндрови мотори с по 1800 коня всеки,резервоарите от 15 галона до около 2500 галона резервоар или грубо 8 тона.Работил сам с гориво което е било пълно с бактерии които зе развиват в стара нафта,имал сам раjdясали резервоари пълни с гадории,забравени капачки на резервоарите и 200-300 килца със солена водица,бензин в дизела от кьорави бензинджии.................какви ли не гадости.
Снимките по-долу показват някои от посочените гадорийки,размера на моторите както и размера на резервоарите,качеството на нафтата и филтрите са които ще стане въпрос.
Всеки един морски мотор подобно на автомобилните има нормален горивен филтър,твърдо и желязно тяло които не позволява следенето на състоянието на филтъра.99% от лодките които караме / аз и брата близнак,ше се умеша и той сигурен съм / разполагат с филтрираща система която се монтира допълнително преди горивния филтър.
Системата от филтри или само един филтър има доста предимства пред нормалния такъв - може да се следи качеството на нафтата,може да се точи без да се сменя филтъра,може да се чисти тялото на прозрачна колба,може да се спре горивото,не връща в посока обратна на системата,монтажа на датчик за вакума или това колко ти е задънена системата е децка игра,монтажа на подгревател на филтъра става за 15 минути,а моя рекорд са десетина филтъра за около 40-50 минути - смяната е толкова проста,че всеки без никакви познания може да се справи,а и не изисква никакви инструменти.
Тази система е незаменима при нафта в което има твърди частици,нафта което има вода или други течни примеси и много полезна при кола която работи на тежък режим на работа.
Морските дизелови мотори се различават от тия сухоземни дизеляци по малко неща.Едно от малкото е по-високата натовареност,защитата им от корозия както и работата им на празен ход или почти разтоварени с часове.
Темата е за дизела,а не за моторите и по тая причина хващам дизела.
Работили сме с лодки които имат мотори от 20 коня 2 цилиндъра до 12 цилиндрови мотори с по 1800 коня всеки,резервоарите от 15 галона до около 2500 галона резервоар или грубо 8 тона.Работил сам с гориво което е било пълно с бактерии които зе развиват в стара нафта,имал сам раjdясали резервоари пълни с гадории,забравени капачки на резервоарите и 200-300 килца със солена водица,бензин в дизела от кьорави бензинджии.................какви ли не гадости.
Снимките по-долу показват някои от посочените гадорийки,размера на моторите както и размера на резервоарите,качеството на нафтата и филтрите са които ще стане въпрос.
Всеки един морски мотор подобно на автомобилните има нормален горивен филтър,твърдо и желязно тяло които не позволява следенето на състоянието на филтъра.99% от лодките които караме / аз и брата близнак,ше се умеша и той сигурен съм / разполагат с филтрираща система която се монтира допълнително преди горивния филтър.
Системата от филтри или само един филтър има доста предимства пред нормалния такъв - може да се следи качеството на нафтата,може да се точи без да се сменя филтъра,може да се чисти тялото на прозрачна колба,може да се спре горивото,не връща в посока обратна на системата,монтажа на датчик за вакума или това колко ти е задънена системата е децка игра,монтажа на подгревател на филтъра става за 15 минути,а моя рекорд са десетина филтъра за около 40-50 минути - смяната е толкова проста,че всеки без никакви познания може да се справи,а и не изисква никакви инструменти.
Тази система е незаменима при нафта в което има твърди частици,нафта което има вода или други течни примеси и много полезна при кола която работи на тежък режим на работа.
.
#2
Публикувано 31 януари 2007 - 02:20
Ето какво представлява моя любим модел филтър,дебита ми е 60 галона на час или грубо около 200 литра.
Фирмата произвежда и други модели филри които са доста по неудобни за работа,трудно се следят и смяната им е отвратителна.Този модел за разлика от други се отваря от горната си част,маха се само капака и мръсната нафта си стои в самята колба,никога не се налага обезваждушаване на мотора,а в комбинация с два такива не се налага и гасенето на мотора,но това при кола ще е голяма каскада и няма да го обяснявам как става.
Това горе е капака на филтъра,маха се само горната част и после се вади самия филтър,като различните модели филтри са 2,10 и 30 микрона.При наличието на вода ясно че вижда промяната на цвета през прозрачната колба на дъното,а с крана които се намира там може да се точи без да се налага отваряне или смяна на филтър.
Това го обяснявам за да сравните този с другите модели на пазара които са подобни на автомобилните.Ето един такъв които за почистването на водата е необходимо да се точи нафтата от филтъра и в повечето случаи си цапаш ръцете което е някак си неприятно и различно от модела които показах преди това.
Ясно се вижда долу в дясно какви са филтрите на този модел и как става смяната им - отваря се долната част на елемента и се развива филтъра,няма как да се сменя само филтър без да се точи нафтата.Звучи безмислено,но смяната на единия не може да се сравнява със смяната на другия,първия е с пати по-добър и лесен за работа.
Фирмата произвежда и други модели филри които са доста по неудобни за работа,трудно се следят и смяната им е отвратителна.Този модел за разлика от други се отваря от горната си част,маха се само капака и мръсната нафта си стои в самята колба,никога не се налага обезваждушаване на мотора,а в комбинация с два такива не се налага и гасенето на мотора,но това при кола ще е голяма каскада и няма да го обяснявам как става.
Това горе е капака на филтъра,маха се само горната част и после се вади самия филтър,като различните модели филтри са 2,10 и 30 микрона.При наличието на вода ясно че вижда промяната на цвета през прозрачната колба на дъното,а с крана които се намира там може да се точи без да се налага отваряне или смяна на филтър.
Това го обяснявам за да сравните този с другите модели на пазара които са подобни на автомобилните.Ето един такъв които за почистването на водата е необходимо да се точи нафтата от филтъра и в повечето случаи си цапаш ръцете което е някак си неприятно и различно от модела които показах преди това.
Ясно се вижда долу в дясно какви са филтрите на този модел и как става смяната им - отваря се долната част на елемента и се развива филтъра,няма как да се сменя само филтър без да се точи нафтата.Звучи безмислено,но смяната на единия не може да се сравнява със смяната на другия,първия е с пати по-добър и лесен за работа.
.
#3
Публикувано 31 януари 2007 - 02:53
Пиша го на порции,че форума доста ме изхвърля и се губят моите светли мисли.Та да си продължа да светя.
На първия модел дръжката на капака mode да се смени с датчик които показва кога и колко е задънен филтъра,при наличието на бяла,jaлта и червена зона се съмнявам дали някои може да се обърка колко още трябва да си тормози филтъра преди да го смени.
Dолу показва къде се монтират датчика за наличие на вода и подгревателя ако искате да имате такъв.Аз съм карал такива филтри с датчици за вода и датчика за вакум или колко е задънен,но подгрев никога не съм работил,няма смисъл на топло или поне не е голям.
При наличието на вода в системата тя остава на дъното на филтъра като ясно се различава от цвета на нафтата,но ако ви мързи да следите филтъра се извежда датчик в купето кото писва като напипа водата и гасенето на мотора е задължително.
Филтъра е на цена около 5$,а целия елемент е около 200$+.
Елемента е така направен,че не позволява връщането на нафта в самия филтър,но въпреки това аз харесвам системи със стоп кранове и на входа и на изхода на елемента.Такъв елемент в комбинация с 12V помпичка за нафта позволява пълненето на филтъра и елемента за около 6 секунди,а самaтa смяна е по бърза от времето което ми отне да го напиша това долното изечение.
Спираш крана на входа и този на изхоdа,развиваш ръчката на капака,отваряш кранчето на дъното на филтъра и вадиш филтъра,затваряш кранчето долу на колбата,слагаш нов филтър и отваряш входния кран,включваш помпиchката за пълнене на елемента и като се напълни / 6-7 секунди / затваряш входния,слагаш капака и го завиваш / около 10 витки,но при як чембер се завива за около 2 секунди / и отваряш двата крана на входа и изхода,спираш си помпичката и караш като си спомняш за мен.
На първия модел дръжката на капака mode да се смени с датчик които показва кога и колко е задънен филтъра,при наличието на бяла,jaлта и червена зона се съмнявам дали някои може да се обърка колко още трябва да си тормози филтъра преди да го смени.
Dолу показва къде се монтират датчика за наличие на вода и подгревателя ако искате да имате такъв.Аз съм карал такива филтри с датчици за вода и датчика за вакум или колко е задънен,но подгрев никога не съм работил,няма смисъл на топло или поне не е голям.
При наличието на вода в системата тя остава на дъното на филтъра като ясно се различава от цвета на нафтата,но ако ви мързи да следите филтъра се извежда датчик в купето кото писва като напипа водата и гасенето на мотора е задължително.
Филтъра е на цена около 5$,а целия елемент е около 200$+.
Елемента е така направен,че не позволява връщането на нафта в самия филтър,но въпреки това аз харесвам системи със стоп кранове и на входа и на изхода на елемента.Такъв елемент в комбинация с 12V помпичка за нафта позволява пълненето на филтъра и елемента за около 6 секунди,а самaтa смяна е по бърза от времето което ми отне да го напиша това долното изечение.
Спираш крана на входа и този на изхоdа,развиваш ръчката на капака,отваряш кранчето на дъното на филтъра и вадиш филтъра,затваряш кранчето долу на колбата,слагаш нов филтър и отваряш входния кран,включваш помпиchката за пълнене на елемента и като се напълни / 6-7 секунди / затваряш входния,слагаш капака и го завиваш / около 10 витки,но при як чембер се завива за около 2 секунди / и отваряш двата крана на входа и изхода,спираш си помпичката и караш като си спомняш за мен.
.
#4
Публикувано 31 януари 2007 - 03:06
ОБАЧЕ...................винаги има едно обаче.Ето какво може да измисли телешкия акъл на някои американец.
Сложил филтър,сложил помпичка,вързал всичко и............го наврял на майка си в ..............под колата.Смисъла да е там е никакъв за мен ако нямаш комбинация от филтър с датчик за вода,но после самата смяна е една мечта.
ЗАЛЕЕЕГНИ,а сега отвърти тоя гаден филтър които е сложен и се опитай да не си напълниш ръкавите с нафта,че калта по косата ти е достатъчна,с левия палец ма крака включи помпичката и.................баси акалията.Ей го на примера.
http://www.thediesel...res/leefilt.htm
Така не се прави,губи се смисъла от радостта да караш дизел с мръсна нафта.Това се монтира под предния капак за да се следи и работи нормално с филтрите,а не всеки път на канал да я качваш,няма смисъл.На някои обаче им е трудно и не им идва.Както и да е,поне пример кое не се прави е дал човека.
Така също не се прави,но странните дизелджии по света не са единици.
http://www.maesco.co.../r_duramax.html
Това горе е датчика за това колко ти е задънен филтъра,слагаш го след елемента и когато мотора почне да дърпа повече от дебита на филтъра стрелката почва да катери към червения сектор.Ние ги проверяваме по хайдушкия начин - палиш мотора,затваряш крановете на елемента и следиш дали датчика отчита вакум в системата.Това може да се монтира както написах след елемента,но има модели които се монтират вместо дръжката на капака на самия елемент.
Сложил филтър,сложил помпичка,вързал всичко и............го наврял на майка си в ..............под колата.Смисъла да е там е никакъв за мен ако нямаш комбинация от филтър с датчик за вода,но после самата смяна е една мечта.
ЗАЛЕЕЕГНИ,а сега отвърти тоя гаден филтър които е сложен и се опитай да не си напълниш ръкавите с нафта,че калта по косата ти е достатъчна,с левия палец ма крака включи помпичката и.................баси акалията.Ей го на примера.
http://www.thediesel...res/leefilt.htm
Така не се прави,губи се смисъла от радостта да караш дизел с мръсна нафта.Това се монтира под предния капак за да се следи и работи нормално с филтрите,а не всеки път на канал да я качваш,няма смисъл.На някои обаче им е трудно и не им идва.Както и да е,поне пример кое не се прави е дал човека.
Така също не се прави,но странните дизелджии по света не са единици.
http://www.maesco.co.../r_duramax.html
Това горе е датчика за това колко ти е задънен филтъра,слагаш го след елемента и когато мотора почне да дърпа повече от дебита на филтъра стрелката почва да катери към червения сектор.Ние ги проверяваме по хайдушкия начин - палиш мотора,затваряш крановете на елемента и следиш дали датчика отчита вакум в системата.Това може да се монтира както написах след елемента,но има модели които се монтират вместо дръжката на капака на самия елемент.
.
#5
Публикувано 31 януари 2007 - 03:32
Десния крак на долната снимка си е моя,филтрите работят и на такива условия.
Тоя бидон на снимката не е това което е.Това е един страхотен,неповторим,нечуплив,евтин..............резервоар за нафта.Да не се чуди някои какъв е тоя надпис ШАМПОАН ЗА КОЛА.
И така 17 дни и нощи,вода не плаши душите наши,ни в дизела ни в гащите.
Тоя бидон на снимката не е това което е.Това е един страхотен,неповторим,нечуплив,евтин..............резервоар за нафта.Да не се чуди някои какъв е тоя надпис ШАМПОАН ЗА КОЛА.
И така 17 дни и нощи,вода не плаши душите наши,ни в дизела ни в гащите.
.
#6
Публикувано 31 януари 2007 - 03:35
Та да си дойдем на мисълта.
Никога не е било проблем да работим с мръсна нафта при наличието на такава филтрираща система.Имало е случаи когато горивото е било толкова мръсно,че смяната на филтри е била без почивка - 2 елемента вързани с Т обръсни снадки и след смяната на единия почваш другия и така..........4 часа докато вържеш лодката.
Вие каскади няма да правите,няма никoй да сменя филтри,а другия да кара и единична система е напълно достатъчна за целта.
Цената както казах на цялата система е - 200$+ за елемента,по около 5$ за филтър,25-30 за помпичка и около 30-40 за вакумен датчик.Подгряващ пишлек и воден датчик са екстра в цената.
Едно обаче не съм наясно - кой ги внася тия в БГ,къде се купуват и колко струват и дали въобще някои се занимава с това.
Ето долу малко снимки на мотори с които сме работили и филтриращи системи по тях както и .........намирани в някои от резервоарите след проверка.
Ако на някой му е интересно мога да му снимам какъв монтаж спретнахме с брата на една лодка преди около седмица.2 филтъра независими един от друг,помпа и датчик.Монтажа отне около 3 часа,че се плаща на час все пак.
Никога не е било проблем да работим с мръсна нафта при наличието на такава филтрираща система.Имало е случаи когато горивото е било толкова мръсно,че смяната на филтри е била без почивка - 2 елемента вързани с Т обръсни снадки и след смяната на единия почваш другия и така..........4 часа докато вържеш лодката.
Вие каскади няма да правите,няма никoй да сменя филтри,а другия да кара и единична система е напълно достатъчна за целта.
Цената както казах на цялата система е - 200$+ за елемента,по около 5$ за филтър,25-30 за помпичка и около 30-40 за вакумен датчик.Подгряващ пишлек и воден датчик са екстра в цената.
Едно обаче не съм наясно - кой ги внася тия в БГ,къде се купуват и колко струват и дали въобще някои се занимава с това.
Ето долу малко снимки на мотори с които сме работили и филтриращи системи по тях както и .........намирани в някои от резервоарите след проверка.
Ако на някой му е интересно мога да му снимам какъв монтаж спретнахме с брата на една лодка преди около седмица.2 филтъра независими един от друг,помпа и датчик.Монтажа отне около 3 часа,че се плаща на час все пак.
.
#7
Публикувано 31 януари 2007 - 09:15
ААААААА аз такива работи правя само ако се налага.
Това са ръцете на един които наехме в Хавай да почисти резервоарите на 30 годишна лодка която трябваше да пресече половината океан.Човека дойде с една помпа и центрофуга с която помпи и прекарва нафтата през подобни на наще филтри,но първо бръкна малко да извади кофтаци от дъното на единия резервоар.
Снимката е правена специално за собственика,да не стане после,че сме му взели много пари без да я свършим както ние си знаем.То така и стана де,но не е наша вината.Лодката разполагаше с 5 по 100 галона резервоари - единия пробит и беше складче,втория беше чист,а другите 3 бяха пълни с нафта в която се беше размножила бактерия и излизаше мътна на боза - като бръкнеш с едно шило и го забърсхеш в салфетка и излизаше кафяво,а не червено.Да не стъпваме обаче в темата ЧИСТЕНЕ НА РЕЗЕРВОАРИ С ДИЗЕЛ,че и там е една мътна и дизелова............
Лодката таки и не стигна до другия бряг,още си е на Хавай,но нас ни изостави почти на около 900 километра северно от островите.Мотора харчеше около 5 литра на час,но беше с моя любим модел филтри та падна малко смяна,но поне е правилен модела.
На една от снимките е брата с 1600 коня моторетка,а зад него се вижда резервоара,там пак бяхме с такива филтри,но сдвоения модел.Всеки един мотор беше на около 600 000 $ цена и под 1000 часа,да не си помисли някои,че само на таралясници ги слагаме тия филтри.
Това са ръцете на един които наехме в Хавай да почисти резервоарите на 30 годишна лодка която трябваше да пресече половината океан.Човека дойде с една помпа и центрофуга с която помпи и прекарва нафтата през подобни на наще филтри,но първо бръкна малко да извади кофтаци от дъното на единия резервоар.
Снимката е правена специално за собственика,да не стане после,че сме му взели много пари без да я свършим както ние си знаем.То така и стана де,но не е наша вината.Лодката разполагаше с 5 по 100 галона резервоари - единия пробит и беше складче,втория беше чист,а другите 3 бяха пълни с нафта в която се беше размножила бактерия и излизаше мътна на боза - като бръкнеш с едно шило и го забърсхеш в салфетка и излизаше кафяво,а не червено.Да не стъпваме обаче в темата ЧИСТЕНЕ НА РЕЗЕРВОАРИ С ДИЗЕЛ,че и там е една мътна и дизелова............
Лодката таки и не стигна до другия бряг,още си е на Хавай,но нас ни изостави почти на около 900 километра северно от островите.Мотора харчеше около 5 литра на час,но беше с моя любим модел филтри та падна малко смяна,но поне е правилен модела.
На една от снимките е брата с 1600 коня моторетка,а зад него се вижда резервоара,там пак бяхме с такива филтри,но сдвоения модел.Всеки един мотор беше на около 600 000 $ цена и под 1000 часа,да не си помисли някои,че само на таралясници ги слагаме тия филтри.
.
#8
Публикувано 31 януари 2007 - 10:04
Попаднах на снимка на която е показан филтъра с елемента и завит датчик на капака вместо нормалната тапа.
.
#9
Публикувано 31 януари 2007 - 10:26
Интересно и полезно четиво!!! Благодаря!
Единственият търговец тук,който прави реклама на подобни филтри и навярно ги има в наличност,е Ипо ООД,представител на Cummins за България(филтрите Fleetguard са част от Cummins Filtration)...и предвид големия брой техника ,оборудвана с тези двигатели,сигурно имат пазар...
http://www.ipo-bg.co...ages/index.html
Има маниаци,които освен подобни горивни филтри,си слагат по леките автомобили и байпасни маслени,а някои и ситеми за предварителна циркулация на маслото(няколко секунди ел.помпа развръща маслото до всички точки по двигателя,преди да сте стартирали мотора)...въобще,ако има място под капака и стотинки в касичката...
Ей тука гор.филтър в W123:
http://www.mercedess...water separator
Добре поне ,че тука няма от тез микроорганизни,дето живеят в нафтата(Алги ли бяха..пък може и да има вече...)
Ами по принцип такива системи правят от европейските производители правят и МАН,и Хенгст,ама едва ли в магазина на вносителя ще има(но може да се поръча от дилъра на Волво и Ман да речем)...Едно обаче не съм наясно - кой ги внася тия в БГ,къде се купуват и колко струват и дали въобще някои се занимава с това.
Единственият търговец тук,който прави реклама на подобни филтри и навярно ги има в наличност,е Ипо ООД,представител на Cummins за България(филтрите Fleetguard са част от Cummins Filtration)...и предвид големия брой техника ,оборудвана с тези двигатели,сигурно имат пазар...
http://www.ipo-bg.co...ages/index.html
Има маниаци,които освен подобни горивни филтри,си слагат по леките автомобили и байпасни маслени,а някои и ситеми за предварителна циркулация на маслото(няколко секунди ел.помпа развръща маслото до всички точки по двигателя,преди да сте стартирали мотора)...въобще,ако има място под капака и стотинки в касичката...
Ей тука гор.филтър в W123:
http://www.mercedess...water separator
Добре поне ,че тука няма от тез микроорганизни,дето живеят в нафтата(Алги ли бяха..пък може и да има вече...)
Blood, Sweat and Diesel !
#10
Публикувано 31 януари 2007 - 10:30
Ето един келеш които си играе със старо олио,но ползва един огромен модел от тия филтри за които пиша аз.
.
#11
Публикувано 31 януари 2007 - 10:37
Да,АЛДЖИ го наричат това което се развива в нафтата.Филтъра показан на снимката е подобен,но пак изисква разглабяне и въртене на филтри което в студен симен ден няма да е приятно.Видеото горе е малко дълго и глупаво,но поне се вижда устройството на филтъра за които аз говоря,пича го сменя за...........нам си колко секунди без да се мъчи с глупости.
На видеото се вижда тест за премахване на лека мътилка от влагата в маслото,при наличие на повечко вода ясно ще се забележи как остава на дъното на прозрачната колба без да и се налага да минава през филтъра.
На видеото се вижда тест за премахване на лека мътилка от влагата в маслото,при наличие на повечко вода ясно ще се забележи как остава на дъното на прозрачната колба без да и се налага да минава през филтъра.
.
#12
Публикувано 31 януари 2007 - 10:58
Само едно уточнение - алджи-то са микроскопични водорасли всъщност.
#13
Публикувано 31 януари 2007 - 10:59
Използвано олио,чисто олио,Б5,Б20,Биодизел 100%...при тез цени на горивото...и кои помпи са най-подходящи?...кой знай,ако еколозите някога ни отсвирят,дотам ще опрем....
Blood, Sweat and Diesel !
#14
Публикувано 31 януари 2007 - 12:12
Respect за темата към BENZBOSS !!!
Моите ядове покрай Бенца са били предизвикани едиствено от лошото гориво: задръстена с-ма и оттам въздух или пълен отказ.
BENZBOSS, това червеното от снимките със специална индикация ли е или и по бензиностанциите е такова?
Моите ядове покрай Бенца са били предизвикани едиствено от лошото гориво: задръстена с-ма и оттам въздух или пълен отказ.
BENZBOSS, това червеното от снимките със специална индикация ли е или и по бензиностанциите е такова?
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
#15
Публикувано 31 януари 2007 - 20:35
Такъв е цвета на морския дизел в САЩ,в Мексико сам виждал zеленикав както и синкаv,виждал сам бял и жълтеникав,но американския морски дизел е правен от динозаври индианци май.Много ме радва мен цвета,малко вода да има в елемента и веднага се вижда на дъното на прозрачната колба като леко жълтеникава мътилка,ако има и твърди частици се виждат и те много ясно в чистата вода,нафтата си стои над тях червена.
В Мерцедес форум сме,повечето мотори на Бенца и то дизеляк ако им поддържаш системата за охлаждане и горивната система чисти и в нормално работно положение,ще си работят вечно.Вчера мернах елемента с филтъра за около 150$ из нета и то малкия модел на показаните горе,идеален за кола.
Гледах и преди време в една тема подобен филтър има и W210 в dизеловата си версия,но няма как да се следи какво става с него,няма как да се отвори бяз да наклепаш целия свят,трудно се обезваzдушава.............мъка някаква.Мога да ви пусна и малко снимки които мернах из нета да видите по какви експедиции ги ползват тия системи.
В Мерцедес форум сме,повечето мотори на Бенца и то дизеляк ако им поддържаш системата за охлаждане и горивната система чисти и в нормално работно положение,ще си работят вечно.Вчера мернах елемента с филтъра за около 150$ из нета и то малкия модел на показаните горе,идеален за кола.
Гледах и преди време в една тема подобен филтър има и W210 в dизеловата си версия,но няма как да се следи какво става с него,няма как да се отвори бяз да наклепаш целия свят,трудно се обезваzдушава.............мъка някаква.Мога да ви пусна и малко снимки които мернах из нета да видите по какви експедиции ги ползват тия системи.
.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни