Разбрах, че скоростната кутия в колата ми C220 според мерцедес е 5G tronic, която се вгражда в доста коли и за това реших да поставя въпроса в общия форум.
Малко предистория. След като взех колата се установи, че има чип. И наистина всички твърдяха, че върви доста добре. Мен ми правеше впечатление, че реагираше много добре на педала на газта. Мина време и реших да сменя горивни маркучи, понеже бяха протрити. Процедурата беше извършена в БС-Варна. Като към смяната видях, и че е правено и регулиране на горивната смес. Не знам защо, не съм ги молил. Изглежда е стандартна процедура. След това обаче колата започна да върви една идея по-малко. Което е нормално защото преди да отида в БС когато я закачих на компютър при един познат той ведната ми заяви, че порцията гориво е много и вероятно има чип. През цялото това време особено зимата работата на двигателя беше доста твърда и се усещаха вибрации, но колата все така реагираше мигновенно на подаване на газ с педала. Днес както си карах по магистралата с около 70 настъпах около половината педала на газта, колата се изфорсира и оборотите паднаха до тези на празен ход. Натиснах спирачката, колата си свали едва предавка на долу и продължих нормално. Какво обаче ми направи впечатление след това. Твърдата работа на двигателя вече я няма. Скоростната кутия сменя още по-леко, и колата започна да реагира по-мудно на подаването на газ. Та питам се възможно ли е това цялото със скоростната кутия да е свързано с предварението на впърскване. И съответно когато колата се е изфорсирала са се върнали заводските данни ?
Този пост е редактиран от 190D: 22 юни 2013 - 17:58