Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем със запалването


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#16 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 21 май 2013 - 18:38

Ай сега го презапои  или го тествай кое не му е в час.Прилагам индаинаски превод google  разбира се горе доло основното

 

OVP релейни защо и wherefores
Защита от пренапрежение (OVP) реле електроенергийната система на автобус, който доставя CIS-E електронен блок за управление на електронния блок за управление на ABS, а също и скоростта на празен ход контрол (ISC) клапан, педала на газта превключвател клапан (TVS, намиращ се на педала на газта клапан края на вала) и микропревключвател (на газта връзка).

Релето OVP съдържа ценерови диод, който ще се изключи релето, ако разбивка ценерови напрежение е превишен. Не съм намерил стойност, но ще се досетите, че е в диапазона от 16-18 волта, които могат да бъдат произведени от определени видове Voltage Regulator недостатъчност. Това ще предпази на микроелектрониката в ABS и CIS-E контролните звена от щети, причинени от пренапрежение условие. Има също 10 ампера предпазител в серията с релейни контакти (монтиран под прозрачна пластмаса върху горната част на релето), която ще се отвори, ако автобус ток надвиши десет усилватели, които могат да бъдат причинени от кратък, за да обосновем навсякъде на автобус.

Предварителни обсъждания показват, че самото реле може да има проблем за надеждност поради пукнатини, които могат да развият в спойки, които ще я предпази от постигането на мощност на автобус. Те могат да бъдат поправени чрез премахване на капака на релето и reflowing спойка, обаче, също трябва да са наясно на други електрически проблеми, които могат да причинят реле за пътуване, а не само виновен дефектен реле - или действително пренапрежение състояние се дължи на системата за таксуване грешка, или автобус кратко на земята.

Тъй като всички студените функции стартиращи се предоставят от "Е", част от системата на CIS-E, кола с повреден OVP или проблем, който причинява OVP за пътуване на разстояние ще бъде много трудно да се започне студено. Ако успеете да получите на двигателя, ABS светлина предупреждение ще бъдат осветени поради никаква власт и няма да има празен контрол на скоростта или студено или горещо.

Вероятно най-лесният начин да се провери дали релето OVP е осигуряване на захранване е да се премахне конектора от микропревключвател и го проверете за напрежение при включено запалване. Ако нито един от тях не е налице, може да се спъват OVP дължи на неизправност в системата или не функционира поради вътрешна грешка.

На W201s OVP реле се монтира скоба на външния край на CIS-E контролен блок и е лесно разпознаваема поради пластмасовия капак над предпазител в горната част на релето. TEMPMATIC климатичен контрол (Klima) реле е непосредствено извънбордови или с реле OVP, и релето на горивната помпа е непосредствено преди релето KLIMA.

Тази зона е достъпна чрез премахване на мека пластмасовия капак зад батерията (без крепежни елементи - само разделите). В зависимост от размера на батерията, тя помага да извадите батерията, задръжте натиснат и да се премести на батерията напред за по-добър достъп или можете просто извадете батерията.

По-горе обяснение на какво OVP е от моя преглед на магазин ръководства (включително електрически ръководство за отстраняване на неизправности, която има всички системни схеми) са изтеглили от наскоро публикуван линк. Ако сте собственик на W201 ще бъде много разумно да изтеглите цялата тази информация. Това е около 225MB на данни, така че той ме взе на по-добре част от три дни да изтеглите всички на приложимите ръководства за моята кола и двигател ми набиране линия, но имало никакви проблеми, и аз просто го завтече във фонов режим, докато аз е прави друга работа. Към началната страница, ще намерите магазин ръководства за други модели.

Релето OVP или пренапрежение релейна защита обикновено се намира зад батерията с червена пластмаса отгоре. Релето къщи една (ранни модели) или две (по-късно модели) 10 Amp предпазители блейд. OVP поддържа пикове на напрежението от увреждане на ключови компоненти в електрическата система на автомобила (на запалване и гориво). Напрежение шпайкове може да бъде причинено от различни неща в електрическата система на автомобила. От липса на регулатор на напрежение в алтернатора обръщане на полярността на опит за скок на проекта.
Ако колата ви показва не се паля или искра не / няма ситуация гориво, проверете предпазителите на върха на реле OVP преди да става чрез някакъв дълъг диагноза на жизненоважни системи на автомобила. Обикновено светлината ABS ще дойде, ако имате повреден реле. Колата може да се забави, докато дойде до пълно спиране или тя може да бъде много трудно да се започне, когато топла. Човек може също така да забележите леко увеличение на оборотите на празен ход с OVP отстранени реле.

Можете да проверите за изгорял предпазител, като го извадите от OVP реле и проверка за изгорени или напукани център лента. Ако това се окаже случай, сменете предпазителя и рестартирайте колата. Ако състоянието на колата се е подобрило, намерили своя вина. Сега, ако няма промяна, как да тестваме OVP реле? Това е проста:

Първи тест на електропроводната система:
Ключа за запалване OFF
Изключете конектора, използвайте пробна лампа или мултицет провери цялата пин от конектора за захранване. Трябва да има един щифт с напрежението на батерията, това е пин 30 (винаги). Ако не можете да намерите някой, това е проверка колан инсталация проблем за прекъснат проводник или лош терминал.
Проверка на релето, за да намерите щифта 31 това е земята ви, конектор терминал, който включите към този щифт и да го проверите за земята, това може да стане с пробна лампа или ohmeter.
Ключа за запалване ON
Отново провери пинов конектор за напрежението на батерията трябва да имат два значка с напрежението на батерията щифта 30 от предишния ни тест и pin15. Ако не можете да намерите два значка с напрежението на батерията, проверете отново окабеляване.

Какво ще постигнем с този тест е:
Уверете се, че имаме акумулатора към релето
Уверете се, че земята е добро
Уверете се, че имаме сила от ключа за да активирате електромагнитна буталото в щафетата.

Тестване на реле:
Ние може да използва скок конектор или просто включете реле в конектора, така че ние може да се докосне щифта с нашия тест лампа или мултицет.
Ключа за запалване ON
Сега трябва да се тества за напрежението на батерията 30 Pin Pin 15, и всички, но Pin 87 трябва да има напрежение на батерията. Ако не се хвърлят на релето в жабката и си купи нова.

и на английски

First test the wiring harness:
Ignition switch OFF
Unplug the connector, use a test lamp or a multimeter check all the pin from the connector for power. You should have one pin with battery voltage this is the pin 30(always). If you can't find one, this is a wiring harness problem check for broken wire or bad terminal.
Check on the relay to find the pin 31 this is your ground find the connector terminal who plug to that pin and check it for ground this can be done with a test lamp or ohmeter.
Ignition switch ON
Again check the connector pin for battery voltage you should have two pin with battery voltage the pin 30 from our previous test and the pin15. If you can't find two pin with battery voltage again check the wiring harness.

What we achieve with this test is:
Make sure we have battery power to the relay
Make sure the ground is good
Make sure we have power from the switch to activate the electromagnetic plunger in the relay.

Testing the relay:
We might use jump connector or just plug the relay into the connector so we can touch the pin with our test lamp or our multimeter.
Ignition switch ON
Now you should test for battery voltage on Pin 30, Pin 15, and all but the Pin 87 should have battery voltage. If not throw the relay in the glove box and buy a new one.

Hopefully this information will help you diagnose and repair your rough running or stalling W124. Below is an image of the OVP relay. There are 2 different styles of OVP relay. They all, however, have a red top on the W124. Some aftermarket replacements may have a black top, but they're all functionally the same.
 


Този пост е редактиран от 200E-16V: 21 май 2013 - 18:46

  • 0

#17 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 22 май 2013 - 18:47

Проблема е решен. След почистване на клапаните на изпарителя и този преди него всичко си е наред. Колата си пали от раз и няма никакви проблеми с обороти или богата смес. :)

 

Благодарско на колегата niki7111 за идеята за спиране на газта :) 


Този пост е редактиран от pitona: 22 май 2013 - 18:48

  • 1

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#18 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 08 юни 2013 - 19:27

Така...проблема пак е на лице. Мина само ден и малко каране и пак не искаше да пали. Отново направих следната проверка: Спрях газта от клапана на бутилката и запалих колата. Останалата газ по тръбите свърши и мотора изгасна. На сутринта запали от раз на бензин. След това пуснах газта от бутилката и си я подкарах на газ. След няколко часа престой пак същия проблем. Ходих днес при газаджиите. Те само мигат и не могат да разберат от къде е проблема. Пак пробваха със сапунена вода на маркуча, който отива към плочката, но не изтичаше газ. Реших да сменя клапана преди изпарителя като някакво начало, но за жалост без резултат. Започнах да пробвам всякакви начини за установяване на проблема. Дойде ми следната идея: Спрях газта до изгасване на мотора, след което покарах малко на бензин. Оставих я за час със спряна газ. Запали без никакъв проблем на бензин, след което я изгасих. Пуснах газта от бутилката, но без да паля и да обръщам на газ с идеята да разбера дали изпуска клапана на изпарителя или от някъде другаде. Мина още примерно и излизам аз да паля, като си мисля на акъла, че ще е изпуснало от някъде и ще въртя пак яката... Уви, колата запали от раз на бензин. Това ме навежда на мисълта, че клапаните работят и спират газта. (новият със сигурност...не знаех за този на изпарителя) След всички тези проби се чудя каква е причината. Въпросът ми е: дали е възможно след изгасяне, въпреки затварянето на клапаните, да остава газ в цилиндрите? Другото пък е да не би сместа да е прекалено богата и от това да прави мизерии? Най-лошото е, че газаджиите само умуват и не могат да разберат за какво иде реч, а до колкото знам от доста хора са много добри в работата си... Освен да препоръчате други майсторчета? Благодаря предварително и се надявам да съм бил достатъчно изчерпателен, за да ме разберете :) 


  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#19 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 10 юни 2013 - 13:13

Здравейте.

Много не ми стана ясна схемата за проверка. Имам обикновено АГУ на М111 и ти предлагам следното: откачи плюсовата клема на газ клапана - няма никакво значение дали имаш 1 литър газ по тръбопровода. След това два - три дена я карай само на бензин. Ако нямаш никакви проблеми на палене сутрин, вечер, студено, топло и т.н. ускорението е ок, тогава значи имаш проблем с АГУ. Но тези половинчати тестове , които правиш,не дават ясна представа за нещата. Това, че газаджия проверява за течове със сапунена вода няма никакво отношение към паленето и вървенето - само ще ти се вдигне разхода на газ ако имаш теч. Друг вариант е газаджиите да ти я направят да пали и работи на газ - сега е топло и трябва да можеш да палиш директно на газ. Единственото което може да е проблем на електрониката на АГУ-то /не на клапана и изпарителя/ е да сработва газов клапан при работещи бензинови дюзи и да смесва горивата.

Поздрави, Райчо.


  • 0

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#20 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 10 юни 2013 - 13:28

Здравейте.

Само да допълня предишното си мнение : това, че колата е работила "супер" на бензин преди монтирането на АГУ нищо не означава. При монтаж на АГУ се пипа по инсталацията и ако не е "рециклирана" веднага ще даде проблеми. За това след монтаж на АГУ не е лошо да я тестваш /покараш/ само на бензин.

Поздрави, Райчо.


  • 1

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#21 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 10 юни 2013 - 16:30

АГУ-то е вече почти 2 години на колата и до сега не съм имал никакви проблеми. Преди малко повече от месец започнаха ей така от нищото. От събота до сега само на бензин я карам и няма грам проблем с паленето. 

 

 Единственото което може да е проблем на електрониката на АГУ-то /не на клапана и изпарителя/ е да сработва газов клапан при работещи бензинови дюзи и да смесва горивата.

Поздрави, Райчо.

Това как може да се провери?


  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.


#22 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 11 юни 2013 - 09:19

Здравейте.

На теория АГУ-то има блок за управление, кйто е настроен да превключва от бензин на газ на обороти, температура или и двете. Обикновено при достигане на 40 градуса и над определени обороти /напр.2500/ този блок спира бензина, от бензинов клапан или емулатор на дюзи /може и двете/, и пуска газовия клапан. Изпарителя е или с вакуумно или с електронно управление. Не знам каква уредба имаш, но най-често гори блокчето със светодиодите в купето. Другият електронен блок се намира в двг отсек - най-често го слагат близо до ЕКУ-то или изпарителя. Би трябвало като изгасиш колата АГУ-то да я обръща на бензин /офлайн де/. Предполагам, че може да провериш на газ-анализатор? Трябва да се направи някаква смислена диагностика преди да харчиш пари за подмяна на части. Направи диагностика на ДВГ за някой датчик. Странна работа!?

Поздрави, Райчо.


  • 1

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#23 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2013 - 10:27

 Иначе инсталацията не съм я гледал, по простата причина, че не разбирам толкова много :)

 

Следя темата, интересна ми е, както участващите колеги и аз искам да помогна ама ние не знаем НАЙ-ВАЖНОТО!

 

 

Предлагам да се уверим, здрава ли е инсталацията и чак тогава да продължим?


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#24 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 11 юни 2013 - 12:45

АГУ-то е вече почти 2 години на колата и до сега не съм имал никакви проблеми. Преди малко повече от месец започнаха ей така от нищото. От събота до сега само на бензин я карам и няма грам проблем с паленето. 

 

Това как може да се провери?

 

Здравейте.

Васко и аз си мисля, че проблема е електрически. Но не мога да преценя дали е от инсталацията на колата или от електрониката на АГУ-то. Според мен трябва да се направи диагностика, защото метода проби-грешки ще излезне скъп. Иначе ако газаджиите са свои хора нека да сменят само електронния ключ  на АГУ-то в купето за проба.

Поздрави, Райчо.


  • 1

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#25 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2013 - 13:15

За инсталацията на мотора е достатъчно само да погледне буксата за бубините кабелите се виждат много ясно и няма смисъл да се човърка,ако са напукани значи цялата инсталацията е за подмяна.Там е най-безопасно за проверка че ако вземе да размотава при процедурата може да донатроши изолацията и става още по зле.Виждал съм мотори с газово и кофти инсталация газаджийте просто са омотали всеки кабел на инжекторите с обикновен изолирбанд и проблема е решен да ама не.Запознах се един газаджия и той ми каза че няма 124-ка и 202-ка на която да са и слагали газово и да е била със здрава инсталация и по принцип избягвали да ги правят.

Прикачам снимка на която съм оградил въпросната букса

Прикачен файл  117.JPG   71,77K   79 Брой сваляния


  • 1

#26 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юни 2013 - 13:41

Райчо, плюсовете са ти от мен, както ти, 200Е-16V и аз мисля че смока е в тока.


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#27 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 11 юни 2013 - 14:31

За инсталацията на мотора е достатъчно само да погледне буксата за бубините кабелите се виждат много ясно и няма смисъл да се човърка,ако са напукани значи цялата инсталацията е за подмяна.Там е най-безопасно за проверка че ако вземе да размотава при процедурата може да донатроши изолацията и става още по зле.Виждал съм мотори с газово и кофти инсталация газаджийте просто са омотали всеки кабел на инжекторите с обикновен изолирбанд и проблема е решен да ама не.Запознах се един газаджия и той ми каза че няма 124-ка и 202-ка на която да са и слагали газово и да е била със здрава инсталация и по принцип избягвали да ги правят.

Прикачам снимка на която съм оградил въпросната букса

attachicon.gif117.JPG

Здравейте.

Само да припомня, че първата ми тема в този форум беше именно въпрос за подмяна/направа на ел. инсталация, защото едните газаджиите се оказаха коректни и си казаха в прав текст :"оправи си инсталацията и ела".

При мен сигнал за превключване на обороти се взима от бубините /оградената букса в червено на снимката/. Но пак няма логика - колата се пали ок на бензин и се обръща на газ и после след гасене става някаква мизерия при последващ старт. Нали така?

Поздрави, Райчо.


  • 0

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#28 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 12 юни 2013 - 11:08

до колкото разбрах колегата е с обикновенна газова

опитай да я запалиш директно на газ

и какъв е ключа за прехвърляне на газ бензин

ръчен или автоматичен


  • 0

#29 Ray4o

Ray4o

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 70 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E200 94г.

Публикувано 12 юни 2013 - 13:38

Здравейте.

И аз съм с обикновена АГУ, но превключването става автоматично на температура и обороти и няма начин да се запали колата само на газ. Въпрос на електроника.

Поздрави, Райчо.


  • 0

"... Уникалната клапа на Уошматик не признава гравитацията!... "


#30 pitona

pitona

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 208 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Now: Мерцедес-Бенц C220 S203 OM 646.963 2003г.
    Ex: Мерцедес-Бенц C220 S202 OM 611.960 2000г.
    Ex: Мерцедес-Бенц E200 W124 M 111.940 1995г.

Публикувано 15 юни 2013 - 15:42

о пак няма логика - колата се пали ок на бензин и се обръща на газ и после след гасене става някаква мизерия при последващ старт. Нали така?

Поздрави, Райчо.

 

Точно това е проблема. Ако я карам само на бензин всичко е ок. В момента, в който пусна газовата...доста въртене си трябва. Ключа е настроен на 2500 оборота да обръща на газ. Никога не я паля директно на газ. Винаги първо на бензин и след като позагрее малко я форсирам и обръща на газ. Ще погледна въпросната букса и ще пиша за състоянието и. 


  • 0

Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.





2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни