Колеги, стигнах до момента да си купя най-сетне едно добро комби, въпросът е, че не мога да реша какво точно, защото имам избор между две конкретни коли и двете са на 200 000 км по километраж:
124 от 1993 в почти идеално състояние, 2.0 М111 двигател, без газова, много малко забележки по външен вид- ръждичка в долната част на стъклото на задната врата (врата багажник) и на преден ляв калник ръба на веждата. Като оборудване- климатроник, хладилна жабка, възд. възглавници и всичко останало, което е стандарт. Двигателят пали и работи много добре, форсира се добре, въобще изряден. Ръб има на спирачните дискове. Стойката е добра, не е клекнала колата.
210 от 1998 в много добро състояние. Същият двигател М111 2.0, 136 к.с., има газова (не инжекцион), работи добре моторът. Забележки- драскотини по горния слой на боята по различните детайли, скъсани гуми на фаровете (между фара и грила). Има един въздуховод, омотан с изолирбанд (на въздушния филтър). Стойката е гадна- изглежда доста ниска, клекнала като не мога да разбера дали е заради лошо окачване отзад или просто е така при 210 модела. 124 е малко по-вдигната задницата, докато на 210ката прагът стои хоризотално като се загледаш отстрани. И при 210ката има възд. възглавници, но 4 на брой (предни всичките) и климатроник.
Салонът и на двете коли е много запазен (на 124ката има характерната забележка от лявата страна на шоф. седалка).
124ката ми я дават за 5000 лв а 210ката за 3 500 като външният вид на 124ката е по-добър със сигурност.
Какво да правя? Основната ми идея е за кораво комби, което да карам поне 3-4 години напред и ако изникнат ремонти да са поносими. Да е здраво окачването, защото имаме къща в Самоковско, да издържа на натоварване (хора+много багаж на дълъг път).
Която и да взема, ще слагам газов инжекцион (ако взема 210ката- ще махам нейното АГУ и слагам ГИ).
Аз лично съм за 124, но ме притеснява, че е стара и след 3-4 години няма да мога да я продам и за 2000 лв. От друга страна, 210ката ме притеснява, че може да изникнат хиляди ремонти по електро частта (чувал съм, че е тегава), а и ръждата- доколкото съм запознат, 124 е по-ръждоустойчива. Макар че като ги гледах, 210ката е поодраскана, но няма ръжди. А цената е 3 500 защото е на автокъща, от която ми правят отстъпка (обявена е на 4 500). Но не са ми братовчеди, така че реално им нямам много вяра. 124ката пък е на автомонтьор.
Това е, очаквам съвет. Кое от двете е по-здраво и държеливо във времето? При положение, че са с еднакви мотори, наистина не знам какво да правя. 124ката ще ми излезе по-скъпа като сложа ГИ, но се опасявам от 210ката че има скрити мизерии.
Този пост е редактиран от Xerxes: 29 април 2013 - 11:17