
Влизане в нещо като "авариен режим" при брутално ускорение
Започната от kdl, 11 фев 2013 - 23:24:07
15 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 февруари 2013 - 23:24
Хм... за 2ри път ми се случва и реших да се допитам до Вас за възможните причини.
111.957, ако не греша. Последното поколение 111 компресорен 2.0 163к.с., 6ск. ръчка.
Нова предна сонда NGK/NTK, подозирам, че задната не е съвсем в час. Нови свещи NGK IFR6D10 (които са за фабрично вграждане) и общо взето никакви проблеми по колата... не е като нова, но определено гори приемливо и върви приемливо... около 11/100 градско.
Първият път като го направи се гоних с едно БМВ дизел от старт на светофар. Избутва прекрасно 1ва и 2ра до червеното, в момента в който бутна 3та, колата умира. Перфектен празен ход, но много мудни обороти до около 2000, след това тръгва да върви приемливо, но не съм я мъчил.
Днес ме подгони един мургав субект със син XX номер на Рено Клио от новите, което вървеше доста.
Пак 1ва, 2ра като хората... аз ги цедя до края по усет, не гледам обороти, но не е удряла прекъсвач. Бутнах 3та и пак забих муцуна. Т.е. не заби муцуна, но просто не продължи да ускорява като досега. И пак... ужасно бавно вдигане на обороти до 2000, след това върви някак си по-приемливо.
Няма светещи лампи на табло, няма нищо. Рестарт веднага не оправя нещата, спрях за 5 минути, качих се до нас и след това беше ОК.
Някой да е наблюдавал подобно поведение и да знае кое го причинява?
(Ако на някой му е интересно, 330d-то ме дръпна грозно, Клиото нямаше никакъв шанс)
111.957, ако не греша. Последното поколение 111 компресорен 2.0 163к.с., 6ск. ръчка.
Нова предна сонда NGK/NTK, подозирам, че задната не е съвсем в час. Нови свещи NGK IFR6D10 (които са за фабрично вграждане) и общо взето никакви проблеми по колата... не е като нова, но определено гори приемливо и върви приемливо... около 11/100 градско.
Първият път като го направи се гоних с едно БМВ дизел от старт на светофар. Избутва прекрасно 1ва и 2ра до червеното, в момента в който бутна 3та, колата умира. Перфектен празен ход, но много мудни обороти до около 2000, след това тръгва да върви приемливо, но не съм я мъчил.
Днес ме подгони един мургав субект със син XX номер на Рено Клио от новите, което вървеше доста.
Пак 1ва, 2ра като хората... аз ги цедя до края по усет, не гледам обороти, но не е удряла прекъсвач. Бутнах 3та и пак забих муцуна. Т.е. не заби муцуна, но просто не продължи да ускорява като досега. И пак... ужасно бавно вдигане на обороти до 2000, след това върви някак си по-приемливо.
Няма светещи лампи на табло, няма нищо. Рестарт веднага не оправя нещата, спрях за 5 минути, качих се до нас и след това беше ОК.
Някой да е наблюдавал подобно поведение и да знае кое го причинява?
(Ако на някой му е интересно, 330d-то ме дръпна грозно, Клиото нямаше никакъв шанс)
#2
Публикувано 11 февруари 2013 - 23:46
Над 80 км/ч успя ли да вдигнеш някъде?
Отчасти прилича на болежките на моята в момента.
Отчасти прилича на болежките на моята в момента.
#3
Публикувано 11 февруари 2013 - 23:49
Някъде там, мисля че втора свършва на 90
#4
Публикувано 12 февруари 2013 - 10:34
Първо херметизацията по пътя за циркуацията на въздуха между компресора и дросела на филтъра .

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#5
Публикувано 14 февруари 2013 - 22:25
Това няма отношение към забиването, но знам, че си ценител и понеже спомена за свещите а и е добре една тема да има за свещи принципна...
но ето и цена и подробности http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9791 NGK 5344 IFR6D10 - това наистина е свеща по каталог за двигателя ти M111.958 /120KW/ SLK 200 Kompressor (170) това е свещ с максимален екплоатационен срок - с централен иридиев електрод и страничен електрод с платинена вложка..., но с пърформанс 2,5 от 5 точки
бих сложил е тази http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9330 NGK 6418 BKR6EIX по-евтина е...с централен иридиев електрод по-тънък и страничен никелов с оптимизирана форма... у нас тази свещ внос от щатите е 20лв броя там е $7.83, но пърформънса е 3,5 от 5точки, икономия на гориво също също е с един пункт по-добра от горната, но екслпоатационния срок е два пъти по-малък от горната IFR6D10 ...
другото което е IFR6D10 е с вградено съпротивление 1кОм , а BKR6EIX е с 5kOm , нo това е пренебрежима разлика по отношение надежността на бобините
п.п. едно сравнение с горните две с обикновена свещ с никелови електроди и централен и страничен са никелови http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9291
но ето и цена и подробности http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9791 NGK 5344 IFR6D10 - това наистина е свеща по каталог за двигателя ти M111.958 /120KW/ SLK 200 Kompressor (170) това е свещ с максимален екплоатационен срок - с централен иридиев електрод и страничен електрод с платинена вложка..., но с пърформанс 2,5 от 5 точки
бих сложил е тази http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9330 NGK 6418 BKR6EIX по-евтина е...с централен иридиев електрод по-тънък и страничен никелов с оптимизирана форма... у нас тази свещ внос от щатите е 20лв броя там е $7.83, но пърформънса е 3,5 от 5точки, икономия на гориво също също е с един пункт по-добра от горната, но екслпоатационния срок е два пъти по-малък от горната IFR6D10 ...
другото което е IFR6D10 е с вградено съпротивление 1кОм , а BKR6EIX е с 5kOm , нo това е пренебрежима разлика по отношение надежността на бобините
п.п. едно сравнение с горните две с обикновена свещ с никелови електроди и централен и страничен са никелови http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9291
Този пост е редактиран от polaris: 14 февруари 2013 - 23:39
#6
Публикувано 14 февруари 2013 - 23:00
Нечовек 
Със сигурност не е от свещите. А и ги сложих преди 3-4 хиляди км. тези. Моторът работи фантастично сега.
Само това със забиването... но ще ходи при Бай Васо да й бае. Нещо напоследък не ми е останало време да се вманиачавам. Даже е с мръсни стелки, което е много нетипично за мен
Чудя се дали не е от кат-а, понеже е някакъв немски сменен и имам едно блендово гърне от неръждаема стомана. Другото, което ми идва на ум е недостиг на гориво от филтъра при продължително натоварване или помпа....
Но се надявам да е нещо дребно по въздушните пътища...
Иначе на нормално каране с тежки моментни натоварвания няма никакъв проблем... Само при бруталия...
Няма да мога да се гоня на 400 метра с никой, ако не мога да набода 3та като хората

Със сигурност не е от свещите. А и ги сложих преди 3-4 хиляди км. тези. Моторът работи фантастично сега.
Само това със забиването... но ще ходи при Бай Васо да й бае. Нещо напоследък не ми е останало време да се вманиачавам. Даже е с мръсни стелки, което е много нетипично за мен

Чудя се дали не е от кат-а, понеже е някакъв немски сменен и имам едно блендово гърне от неръждаема стомана. Другото, което ми идва на ум е недостиг на гориво от филтъра при продължително натоварване или помпа....
Но се надявам да е нещо дребно по въздушните пътища...
Иначе на нормално каране с тежки моментни натоварвания няма никакъв проблем... Само при бруталия...
Няма да мога да се гоня на 400 метра с никой, ако не мога да набода 3та като хората

#7
Публикувано 14 февруари 2013 - 23:54
O, ясно и горе казвам нямат отношение към забиването тези свещи , а и са точните, но мисля си ако се изтънчим максимално
в свещи...има накъде...
Иначе гориво въздух...трябва да се преслуша има нещо...това не е нормално... за филтрите също
WK720 това е горивния на МАН за нея... https://www.mann-hum...%20%28T70503%29

Иначе гориво въздух...трябва да се преслуша има нещо...това не е нормално... за филтрите също
WK720 това е горивния на МАН за нея... https://www.mann-hum...%20%28T70503%29
Този пост е редактиран от polaris: 14 февруари 2013 - 23:55
#8
Публикувано 16 февруари 2013 - 08:52
Пробвай я на диагностика, докато "бруталираш".
Погледни налягането на горивото какво е и дали не пада рязко в момента на превключване към трета.
Погледни налягането на горивото какво е и дали не пада рязко в момента на превключване към трета.
#9
Публикувано 17 февруари 2013 - 01:09
И аз тва ти казах още преди седмица-две, което и Blond ти каза

http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#10
Публикувано 10 март 2013 - 00:43
Taкааа, оказа се горивен филтър. Смених го с CoopersFIAAM, понеже не ми се даваха космически цифри за предположение само.
Цена 50ина лв. Сега си върви до края на оборотите и не забива муцуна.
Но... има ново двайсе... Потенциометъра на педала е развален.
Нали е "drive by wire", и явно потенциометрите са 2.
Като я запаля след да кажем 8+ часа некаране, пали отлично, застава си на правилните обороти, но подам ли газ все едно се дава а 4-5 секунди макс. После явно управлението разбира, че има проблем с педала на газта и нещата се оправят...
Та сега диря малко повече инфо какво представлява този компонент, продава ли се отделно и има ли смисъл да го поправям?
Ще се радвам на малко помощ тук... не ми остава време да се задълбая в тези неща напоследък.
#11
Публикувано 10 март 2013 - 03:35
Заповядаи ,ето http://korn666.my.contact.bg/u4.htm и това можеш да видиш не знам на SLK какъв е ,но тук http://www.tme.eu/bg...CFcVb3godFjgAnA има доста дани за тъсенето и ако изкараш някакви данни точно какъв е на SLK може и да се намери на доста ниска цена според мен. До колкото разбрах общо взето чрез промяна на напрежението сигурно и даните в управлнието се променят и от там и количеството на задаваното гориво ,хитро. Общо взето устроиството за мен изглежда достатъчно съвършено и достатъчно просто което е добре. Ако наистина е на такава приятна цена си го оправи всичко по количката да е фред. Готиното е ,че докато четях и аз научих нещо любопитно. Успех и лека работа.
#12
Публикувано 10 март 2013 - 09:06
Taкааа, оказа се горивен филтър. Смених го с CoopersFIAAM, понеже не ми се даваха космически цифри за предположение само.
Цена 50ина лв. Сега си върви до края на оборотите и не забива муцуна.
Но... има ново двайсе... Потенциометъра на педала е развален.
Нали е "drive by wire", и явно потенциометрите са 2.
Като я запаля след да кажем 8+ часа некаране, пали отлично, застава си на правилните обороти, но подам ли газ все едно се дава а 4-5 секунди макс. После явно управлението разбира, че има проблем с педала на газта и нещата се оправят...
Та сега диря малко повече инфо какво представлява този компонент, продава ли се отделно и има ли смисъл да го поправям?
Ще се радвам на малко помощ тук... не ми остава време да се задълбая в тези неща напоследък.
________________________________________________________________________________________
Косе, туй потенциометро ако е шит, при тест на системата за газта, диагностиката ще го даде като вероятност.
Дали не ти заминава дебитомерчето.
предположения
Този пост е редактиран от Вай Басо: 10 март 2013 - 09:08
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Публикувано 14 март 2013 - 01:21
Бай Васо, не е дебитомера. Перфектни стойности при всякакви обстоятелства. Грам никакво масло в тръбите. Разходът е перфектен. Няма причина да търся под вола теле. Виж там дето просълзява антифриз е ясно... ще се драпа
Ванюша, знам какво е потенциометър... чудех се по-скоро дали някой е намерил номера на заводския потенциометър на педала на газта да го поръчам направо. Стига да не се окаже 3 цифрена сума разбира се.
Напоследък няма време за вманиачаване и гледам да подменям директно.
Въпреки че за БМВ-то ми поискаха някакви 16лв. за крушка за иконките на фаровете и няма да се разберем, та там си търся алтернативи, но потенциометъра нямам нерви да го свалям, чистя, слагам, тествам, и пак n-на брой пъти
А сега и off/on-topic-a!
Едно огромно БЛАГОДАРЯ на crush за помощта да установим, че обеднява зверски сместа при тормоз на колицата и на cyberpig-a за компанията докато го сменяха в сервиза, че иначе е скучно, ако не простее човек по сервизите!
Бай Васо, страшен лаф моабет дръпнахме, благодарско за нервите и търпението и една молба от мен... като трябва да се върши работа, не ме чакай да се наканя, а директно ме заритвай да вадим колата, че на лаф моабет можем да си изкараме 1 седмица.
#14
Публикувано 14 март 2013 - 05:37
Тука ще ти вкарам лафа
"За мерси - не ме търси"
)))))))))))))))
Цветя, бонбони и благодаря не пиеМЕ
Сори за спамчето, ама не се сдържам. Извира тая простотия
Само можем да се радваме че каляската става все по-добре и по-добре.


Цветя, бонбони и благодаря не пиеМЕ

Сори за спамчето, ама не се сдържам. Извира тая простотия

Само можем да се радваме че каляската става все по-добре и по-добре.
#15
Публикувано 14 март 2013 - 16:46
Ще ти направя един микс от минзухарчета убавеццц...
Ето и новото инфо:
Сега отворих EPC-то и се оказа че потенциометъра си е заедно с педала.
Бърза справка в Балканстар охлади страстите... 358лв. без отстъпката, значи около 300 след нея.
На мен целият педал не ми трябва. Сега ще се поразтърся да видя дали случайно този потенциометър не го има и на други модели и ще пробвам да намеря някъде 2ра ръка.
Вариант 2: Свалям педала и разглеждам истинския парт номер на потенциометъра и търся заместител, че последното за което искам да дам 300лв. е нещо струващо 5лв. с доставката от Китай
Off: Бай Васо, нали ти ми спомена за:
P0221 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch 'B' Circuit Range/Performance Problem
Или не съм разбрал правилно. Довечера мисля да я закача да погледна дали я има пак. Това е engine mgmt грешка и би трябвало всеки code scanner да я вижда.
Прикачени файлове
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни