W 140 обръщане на волан,
Започната от Вай Басо, 07 фев 2013 - 21:47:30
26 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 февруари 2013 - 21:47
Предстои ми обръщане на дирекция на изключително запазена 140ка и понеже е полезно и интресно, реших да го споделя в детайли.
Процеса няма да бъде кратък, а пък и никой не ме гони затова ще допълвам постепенно темата.
Днес го подкарах.
P1010037.JPG 129,4K 465 Брой сваляния P1010038.JPG 139,94K 548 Брой сваляния P1010039.JPG 129,24K 479 Брой сваляния
Предстои сваляне на табло, кутия за парно и клима, инсталация, двигател, предна ходова част, челно стъкло, освобождаване от заводските точки и демонтиране на панела който разделя коша от купето и монтиране на същия със заготовки за ляв волан.....
Процеса няма да бъде кратък, а пък и никой не ме гони затова ще допълвам постепенно темата.
Днес го подкарах.
P1010037.JPG 129,4K 465 Брой сваляния P1010038.JPG 139,94K 548 Брой сваляния P1010039.JPG 129,24K 479 Брой сваляния
Предстои сваляне на табло, кутия за парно и клима, инсталация, двигател, предна ходова част, челно стъкло, освобождаване от заводските точки и демонтиране на панела който разделя коша от купето и монтиране на същия със заготовки за ляв волан.....
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#2
Публикувано 08 февруари 2013 - 20:26
Ох, намерило се е братчето на моята машина
Изглежда страхотно, успех ви желая!
Sent from my iPad using Tapatalk
Изглежда страхотно, успех ви желая!
Sent from my iPad using Tapatalk
#3
Публикувано 08 февруари 2013 - 21:01
Шопе,започна се а,успех приятелю
#4
Публикувано 08 февруари 2013 - 21:08
Бай Васо свръхЧовек. И да не забравя лека работа.
Този пост е редактиран от Ванюша: 08 февруари 2013 - 21:09
#5
Публикувано 09 февруари 2013 - 12:37
За да се свали таблото, трябва да се започне малко по от далеко.
Сваляме уплътнението на рамката за вратата и издърпваме декоративната кора на колонката, трябва да излезе от тези 3 бр метални закопчалки.
P1010001.JPG 186,08K 350 Брой сваляния
Следва малката лайсничка, под която има винт от който се освобождава решетката за тонколонката
P1010003.JPG 70,24K 386 Брой сваляния
махаме решетката
P1010004.JPG 122,28K 186 Брой сваляния
и отвиваме двата винта които държат шлюза за въздуха
P1010005.JPG 81,05K 180 Брой сваляния
издърпваме го и го изваждаме
P1010006.JPG 81,98K 194 Брой сваляния
следва говорителчето и буксичката му
P1010007.JPG 81,8K 198 Брой сваляния P1010008.JPG 94,62K 199 Брой сваляния
Бъркаме през шлюза и избутваме таблото към нас през отвора. Това е най-точният начин да го запазите без да го нараните! P1010010.JPG 135,94K 209 Брой сваляния
слизаме по-надолу и демонтираме ключа за фаровете- демонтажа му се извършва като се натисне чопа който се намира в малкият отвор от долната му страна
P1010009.JPG 76K 189 Брой сваляния
Сваляме уплътнението на рамката за вратата и издърпваме декоративната кора на колонката, трябва да излезе от тези 3 бр метални закопчалки.
P1010001.JPG 186,08K 350 Брой сваляния
Следва малката лайсничка, под която има винт от който се освобождава решетката за тонколонката
P1010003.JPG 70,24K 386 Брой сваляния
махаме решетката
P1010004.JPG 122,28K 186 Брой сваляния
и отвиваме двата винта които държат шлюза за въздуха
P1010005.JPG 81,05K 180 Брой сваляния
издърпваме го и го изваждаме
P1010006.JPG 81,98K 194 Брой сваляния
следва говорителчето и буксичката му
P1010007.JPG 81,8K 198 Брой сваляния P1010008.JPG 94,62K 199 Брой сваляния
Бъркаме през шлюза и избутваме таблото към нас през отвора. Това е най-точният начин да го запазите без да го нараните! P1010010.JPG 135,94K 209 Брой сваляния
слизаме по-надолу и демонтираме ключа за фаровете- демонтажа му се извършва като се натисне чопа който се намира в малкият отвор от долната му страна
P1010009.JPG 76K 189 Брой сваляния
Този пост е редактиран от Вай Басо: 09 февруари 2013 - 20:15
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Публикувано 09 февруари 2013 - 19:55
Понеже пропуснах да снимам демонтажа на волана и лентовият кабел ще го допълня по нататък. Отвивате еърбега през тези два отвора
P1010013.JPG 64,52K
92 Брой сваляния вадите го, следва голям болт и кормилото излиза.
За средната жабка е необходимо да се развият тези 2 винта.
P1010017.JPG 152,58K 127 Брой сваляния P1010019.JPG 112,77K 129 Брой сваляния
Под нея са винтовете които освобождават средните шлюзове.
P1010020.JPG 138,27K 116 Брой сваляния
Вадят се като се освободят и от тези чопчета.
P1010021.JPG 122,67K 122 Брой сваляния
Следва капачето за махагоновата лайсничка, винта под нея и с малко усилие излиза
P1010015.JPG 130,1K 131 Брой сваляния P1010022.JPG 114,68K 130 Брой сваляния
После винта в дясно, вадене на панела и откачане на жилата
P1010023.JPG 103,33K 122 Брой сваляния P1010024.JPG 143,53K 115 Брой сваляния
Жабката е закрепена с 4бр двукомпонентни закопчалки
P1010018.JPG 126,46K 130 Брой сваляния
Панела за климатика излиза с освобождаване през отворите от двете му страни.
P1010025.JPG 119,56K 125 Брой сваляния
За средната жабка е необходимо да се развият тези 2 винта.
P1010017.JPG 152,58K 127 Брой сваляния P1010019.JPG 112,77K 129 Брой сваляния
Под нея са винтовете които освобождават средните шлюзове.
P1010020.JPG 138,27K 116 Брой сваляния
Вадят се като се освободят и от тези чопчета.
P1010021.JPG 122,67K 122 Брой сваляния
Следва капачето за махагоновата лайсничка, винта под нея и с малко усилие излиза
P1010015.JPG 130,1K 131 Брой сваляния P1010022.JPG 114,68K 130 Брой сваляния
После винта в дясно, вадене на панела и откачане на жилата
P1010023.JPG 103,33K 122 Брой сваляния P1010024.JPG 143,53K 115 Брой сваляния
Жабката е закрепена с 4бр двукомпонентни закопчалки
P1010018.JPG 126,46K 130 Брой сваляния
Панела за климатика излиза с освобождаване през отворите от двете му страни.
P1010025.JPG 119,56K 125 Брой сваляния
Този пост е редактиран от Вай Басо: 09 февруари 2013 - 20:10
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Публикувано 20 февруари 2013 - 09:26
Още малко от миналата седмица които не успях да добавя.
Продължаваме с освобождаване на ключа за волана.
P1010026.JPG 118,08K 95 Брой сваляния
Следва дръжката за освобождаване на крачната.
P1010027.JPG 114,95K 111 Брой сваляния
Жилото от вътрешната и страна.
P1010029.JPG 76,5K 110 Брой сваляния
Ключа за фаровете.
P1010031.JPG 155,52K 116 Брой сваляния
Отвиваме двата болта 6мм които държат таблото от едната му страна - от другата има същите на огледалните места.
P1010032.JPG 110,37K 113 Брой сваляния P1010033.JPG 110,21K 95 Брой сваляния
Махагона се освобождава с подобна примка, като се издърпва освобождаващият чоп под него.
P1010034.JPG 72,98K 106 Брой сваляния
Отвиваме предните болтове които държат барчето в ляво и дясно.
P1010035.JPG 114,6K 105 Брой сваляния
Жилото в средата на средната жабка, намира се под капак на дъното и, плюс двата винта до селектора.
P1010037.JPG 273,59K 98 Брой сваляния P1010040.JPG 119,97K 104 Брой сваляния
Изваждаме задният шлюз.
P1010038.JPG 110,96K 105 Брой сваляния
Следват 4 бр болтове от двете страни, намиращи се под декоративни капачки. За по лесен достъп премествате позицията на седалката напред.
P1010039.JPG 128,41K 104 Брой сваляния
И издърпваме от към задната страна, посока небосвода.
P1010042.JPG 93,42K 142 Брой сваляния
Таблото излиза след освобождаването му от двете страни, посока нагоре и назад. Сори, не успях да снимам демонтажа му от съображение да не нараня нещо по перфектният му салон. Обемисто е и нямаше как да държа сам апарата и с една ръка да покажа ваденето. При интерес, можете да разчитате на по-подробно обяснение.
Ето го и уникално запазеният екземпляр под таблото.
P1010055.JPG 203,86K 160 Брой сваляния
Продължаваме с освобождаване на ключа за волана.
P1010026.JPG 118,08K 95 Брой сваляния
Следва дръжката за освобождаване на крачната.
P1010027.JPG 114,95K 111 Брой сваляния
Жилото от вътрешната и страна.
P1010029.JPG 76,5K 110 Брой сваляния
Ключа за фаровете.
P1010031.JPG 155,52K 116 Брой сваляния
Отвиваме двата болта 6мм които държат таблото от едната му страна - от другата има същите на огледалните места.
P1010032.JPG 110,37K 113 Брой сваляния P1010033.JPG 110,21K 95 Брой сваляния
Махагона се освобождава с подобна примка, като се издърпва освобождаващият чоп под него.
P1010034.JPG 72,98K 106 Брой сваляния
Отвиваме предните болтове които държат барчето в ляво и дясно.
P1010035.JPG 114,6K 105 Брой сваляния
Жилото в средата на средната жабка, намира се под капак на дъното и, плюс двата винта до селектора.
P1010037.JPG 273,59K 98 Брой сваляния P1010040.JPG 119,97K 104 Брой сваляния
Изваждаме задният шлюз.
P1010038.JPG 110,96K 105 Брой сваляния
Следват 4 бр болтове от двете страни, намиращи се под декоративни капачки. За по лесен достъп премествате позицията на седалката напред.
P1010039.JPG 128,41K 104 Брой сваляния
И издърпваме от към задната страна, посока небосвода.
P1010042.JPG 93,42K 142 Брой сваляния
Таблото излиза след освобождаването му от двете страни, посока нагоре и назад. Сори, не успях да снимам демонтажа му от съображение да не нараня нещо по перфектният му салон. Обемисто е и нямаше как да държа сам апарата и с една ръка да покажа ваденето. При интерес, можете да разчитате на по-подробно обяснение.
Ето го и уникално запазеният екземпляр под таблото.
P1010055.JPG 203,86K 160 Брой сваляния
Този пост е редактиран от Вай Басо: 20 февруари 2013 - 10:12
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#8
Публикувано 20 февруари 2013 - 09:59
Излизаме от салона и се захващаме с демонтажа на чистачката, сваляме декоративният и капак и болта под него.
P1010053.JPG 129,36K 120 Брой сваляния
Издърпваме я, освобождаваме от всички кори около нея, отвиваме болтовете които я държат и я измъкваме.
Важно! ...облепете стъклото с дебел скоч, защото има вероятност да го нараните или спукате. В случая не съм използвал, защото това стъкло ще се изхвърли и ще се замени с друго подходящо за ляв волан и позицията на чистачките при същият.
P1010054.JPG 148,67K 172 Брой сваляния P1010056.JPG 172,76K 184 Брой сваляния P1010059.JPG 199K 157 Брой сваляния
P1010053.JPG 129,36K 120 Брой сваляния
Издърпваме я, освобождаваме от всички кори около нея, отвиваме болтовете които я държат и я измъкваме.
Важно! ...облепете стъклото с дебел скоч, защото има вероятност да го нараните или спукате. В случая не съм използвал, защото това стъкло ще се изхвърли и ще се замени с друго подходящо за ляв волан и позицията на чистачките при същият.
P1010054.JPG 148,67K 172 Брой сваляния P1010056.JPG 172,76K 184 Брой сваляния P1010059.JPG 199K 157 Брой сваляния
Този пост е редактиран от Вай Басо: 20 февруари 2013 - 10:28
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 20 февруари 2013 - 10:29
Към модерацията:
Понеже знам че темата е важна, разбирам и стремежа да бъде чиста.
Молбата ми към вас е да не я почиствате от мненията на колегите докато не я довърша . По този начин възможността за въпроси от колеги в нужда около интервенцията ще бъде позволена и същевременно ще може да се пита за отделните детайли, които не съм успял да представя подробно.
Прав ли съм?
Благодаря!
Понеже знам че темата е важна, разбирам и стремежа да бъде чиста.
Молбата ми към вас е да не я почиствате от мненията на колегите докато не я довърша . По този начин възможността за въпроси от колеги в нужда около интервенцията ще бъде позволена и същевременно ще може да се пита за отделните детайли, които не съм успял да представя подробно.
Прав ли съм?
Благодаря!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Публикувано 28 февруари 2013 - 00:54
колега колко излиза труд+части?
#11
Публикувано 28 февруари 2013 - 10:21
Обръщането по този начин е трудоемко и в моя случай отнема много време. Тази ще я правя поне до края на лятото, защото по нея ще работя само събота и неделя.
Кеша не се жали понеже идеята е да се направи по начин по който колата ще стане както трябва. Частите са около 2000 лв а интервенцията ще надхвърли цената на нормална такава с ляв волан. За момента не мога да отговоря точно колко ще струва. Следете темата и ако намерите човек който ще се съгласи да го извърши , му я покажете за да го улесни. 0877 577 566
Поздрави!
Кеша не се жали понеже идеята е да се направи по начин по който колата ще стане както трябва. Частите са около 2000 лв а интервенцията ще надхвърли цената на нормална такава с ляв волан. За момента не мога да отговоря точно колко ще струва. Следете темата и ако намерите човек който ще се съгласи да го извърши , му я покажете за да го улесни. 0877 577 566
Поздрави!
Този пост е редактиран от Вай Басо: 28 февруари 2013 - 10:23
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Публикувано 05 април 2013 - 19:19
Леле, леле голем концерт! Голема услуга! Голем Тенкс!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Публикувано 06 април 2013 - 20:28
а да питам, бай Василе, при положение, че целия масраф с частите и многото труд ще струват колкото нормална 140-ка, тогава какъв е смисъла? супер запазена бройка е, или?
#14
Публикувано 06 април 2013 - 23:31
До колкото разбирам труда+частите > от нормална 140-ка Колата съвсем отделно се смята. Ама 2 бона за части при положение че се намират 140-ки за 4 бона, вярно доста понабити, но един двигател се ще струва повече от едно табло.
#15
Публикувано 07 април 2013 - 00:25
Колеги, понякога някои машини струват повече от първата им преценка на око.
Аз лично в момента подминавам 1000лв. части в обикновено Е36 (или не съвсем), което струва около 4000 реална цена, но на пазара се намират и такива за по 1500лв.
Последните са несъживими
Същото важи за всяка кола... обикновено средната цена на пазара е ниската граница, в която се търси автомобил. Високата е за предпочитане, стига продавача да не прекалява, ниската не си струва дори гледането.
При по-старите автомобили е желателно да се гледа високата.
Но нека не изпадаме в такива полемики. Бай Васил е човек, от който много хора можем да се учим за авто-ентусиазъм и познания. Нека няма теоритични коментари в темата, аз ще позачистя при следващите постове.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни