Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

W 140 обръщане на волан,


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 07 February 2013 - 21:47

Предстои ми обръщане на дирекция на изключително запазена 140ка и понеже е полезно и интресно, реших да го споделя в детайли.

Процеса няма да бъде кратък, а пък и никой не ме гони затова ще допълвам постепенно темата.

Днес го подкарах. ;)

Attached File  P1010037.JPG   129.4K   465 downloads Attached File  P1010038.JPG   139.94K   548 downloads Attached File  P1010039.JPG   129.24K   479 downloads

Предстои сваляне на табло, кутия за парно и клима, инсталация, двигател, предна ходова част, челно стъкло, освобождаване от заводските точки и демонтиране на панела който разделя коша от купето и монтиране на същия със заготовки за ляв волан.....
  • 6


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#2 Blago

Blago

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 220 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140, S320, 1998

Posted 08 February 2013 - 20:26

Ох, намерило се е братчето на моята машина :)
Изглежда страхотно, успех ви желая!


Sent from my iPad using Tapatalk
  • 2

#3 paco 300

paco 300

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 128 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Кютеци и Мерцедеси
  • Автомобил:
    124 300 turbodisel sportline
Garage View Garage

Posted 08 February 2013 - 21:01

Шопе,започна се а,успех приятелю :)
  • 2

#4 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Posted 08 February 2013 - 21:08

Бай Васо свръхЧовек. И да не забравя лека работа.

Edited by Ванюша, 08 February 2013 - 21:09 .

  • 1

#5 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 09 February 2013 - 12:37

За да се свали таблото, трябва да се започне малко по от далеко.

Сваляме уплътнението на рамката за вратата и издърпваме декоративната кора на колонката, трябва да излезе от тези 3 бр метални закопчалки.
Attached File  P1010001.JPG   186.08K   350 downloads

Следва малката лайсничка, под която има винт от който се освобождава решетката за тонколонката
Attached File  P1010003.JPG   70.24K   386 downloads

махаме решетката
Attached File  P1010004.JPG   122.28K   186 downloads

и отвиваме двата винта които държат шлюза за въздуха
Attached File  P1010005.JPG   81.05K   180 downloads

издърпваме го и го изваждаме
Attached File  P1010006.JPG   81.98K   194 downloads

следва говорителчето и буксичката му
Attached File  P1010007.JPG   81.8K   198 downloads Attached File  P1010008.JPG   94.62K   199 downloads

Бъркаме през шлюза и избутваме таблото към нас през отвора. Това е най-точният начин да го запазите без да го нараните!Attached File  P1010010.JPG   135.94K   209 downloads

слизаме по-надолу и демонтираме ключа за фаровете- демонтажа му се извършва като се натисне чопа който се намира в малкият отвор от долната му страна
Attached File  P1010009.JPG   76K   189 downloads

Edited by Вай Басо, 09 February 2013 - 20:15 .

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 09 February 2013 - 19:55

Понеже пропуснах да снимам демонтажа на волана и лентовият кабел ще го допълня по нататък. Отвивате еърбега през тези два отвора Attached File  P1010013.JPG   64.52K   92 downloads вадите го, следва голям болт и кормилото излиза.

За средната жабка е необходимо да се развият тези 2 винта.
Attached File  P1010017.JPG   152.58K   127 downloads Attached File  P1010019.JPG   112.77K   129 downloads

Под нея са винтовете които освобождават средните шлюзове.
Attached File  P1010020.JPG   138.27K   116 downloads

Вадят се като се освободят и от тези чопчета.
Attached File  P1010021.JPG   122.67K   122 downloads

Следва капачето за махагоновата лайсничка, винта под нея и с малко усилие излиза
Attached File  P1010015.JPG   130.1K   131 downloads Attached File  P1010022.JPG   114.68K   130 downloads

После винта в дясно, вадене на панела и откачане на жилата
Attached File  P1010023.JPG   103.33K   122 downloads Attached File  P1010024.JPG   143.53K   115 downloads

Жабката е закрепена с 4бр двукомпонентни закопчалки
Attached File  P1010018.JPG   126.46K   130 downloads

Панела за климатика излиза с освобождаване през отворите от двете му страни.
Attached File  P1010025.JPG   119.56K   125 downloads

Edited by Вай Басо, 09 February 2013 - 20:10 .

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 20 February 2013 - 09:26

Още малко от миналата седмица които не успях да добавя.


Продължаваме с освобождаване на ключа за волана.
Attached File  P1010026.JPG   118.08K   95 downloads

Следва дръжката за освобождаване на крачната.
Attached File  P1010027.JPG   114.95K   111 downloads

Жилото от вътрешната и страна.
Attached File  P1010029.JPG   76.5K   110 downloads

Ключа за фаровете.
Attached File  P1010031.JPG   155.52K   116 downloads

Отвиваме двата болта 6мм които държат таблото от едната му страна - от другата има същите на огледалните места.
Attached File  P1010032.JPG   110.37K   113 downloads Attached File  P1010033.JPG   110.21K   95 downloads

Махагона се освобождава с подобна примка, като се издърпва освобождаващият чоп под него.
Attached File  P1010034.JPG   72.98K   106 downloads

Отвиваме предните болтове които държат барчето в ляво и дясно.
Attached File  P1010035.JPG   114.6K   105 downloads

Жилото в средата на средната жабка, намира се под капак на дъното и, плюс двата винта до селектора.
Attached File  P1010037.JPG   273.59K   98 downloads Attached File  P1010040.JPG   119.97K   104 downloads

Изваждаме задният шлюз.
Attached File  P1010038.JPG   110.96K   105 downloads

Следват 4 бр болтове от двете страни, намиращи се под декоративни капачки. За по лесен достъп премествате позицията на седалката напред.
Attached File  P1010039.JPG   128.41K   104 downloads

И издърпваме от към задната страна, посока небосвода.
Attached File  P1010042.JPG   93.42K   142 downloads

Таблото излиза след освобождаването му от двете страни, посока нагоре и назад. Сори, не успях да снимам демонтажа му от съображение да не нараня нещо по перфектният му салон. Обемисто е и нямаше как да държа сам апарата и с една ръка да покажа ваденето. При интерес, можете да разчитате на по-подробно обяснение.

Ето го и уникално запазеният екземпляр под таблото.
Attached File  P1010055.JPG   203.86K   160 downloads

Edited by Вай Басо, 20 February 2013 - 10:12 .

  • 3


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 20 February 2013 - 09:59

Излизаме от салона и се захващаме с демонтажа на чистачката, сваляме декоративният и капак и болта под него.
Attached File  P1010053.JPG   129.36K   120 downloads

Издърпваме я, освобождаваме от всички кори около нея, отвиваме болтовете които я държат и я измъкваме.

Важно! ...облепете стъклото с дебел скоч, защото има вероятност да го нараните или спукате. В случая не съм използвал, защото това стъкло ще се изхвърли и ще се замени с друго подходящо за ляв волан и позицията на чистачките при същият.
Attached File  P1010054.JPG   148.67K   172 downloads Attached File  P1010056.JPG   172.76K   184 downloads Attached File  P1010059.JPG   199K   157 downloads

Edited by Вай Басо, 20 February 2013 - 10:28 .

  • 2


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#9 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 20 February 2013 - 10:29

Към модерацията:

Понеже знам че темата е важна, разбирам и стремежа да бъде чиста.

Молбата ми към вас е да не я почиствате от мненията на колегите докато не я довърша . По този начин възможността за въпроси от колеги в нужда около интервенцията ще бъде позволена и същевременно ще може да се пита за отделните детайли, които не съм успял да представя подробно.

Прав ли съм?

Благодаря! :mbcb
  • 2


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#10 MITKO651

MITKO651

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 123 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Слънчев Бряг
  • Автомобил:
    S500,w220
    s420,w140

Posted 28 February 2013 - 00:54

колега колко излиза труд+части?
  • 0

#11 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 28 February 2013 - 10:21

Обръщането по този начин е трудоемко и в моя случай отнема много време. Тази ще я правя поне до края на лятото, защото по нея ще работя само събота и неделя.

Кеша не се жали понеже идеята е да се направи по начин по който колата ще стане както трябва. Частите са около 2000 лв а интервенцията ще надхвърли цената на нормална такава с ляв волан. За момента не мога да отговоря точно колко ще струва. Следете темата и ако намерите човек който ще се съгласи да го извърши , му я покажете за да го улесни. 0877 577 566

Поздрави! ;)

Edited by Вай Басо, 28 February 2013 - 10:23 .

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#12 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 05 April 2013 - 19:19

Леле, леле голем концерт! Голема услуга! Голем Тенкс!  :beer


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#13 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Posted 06 April 2013 - 20:28

а да питам, бай Василе, при положение, че целия масраф с частите и многото труд ще струват колкото нормална 140-ка, тогава какъв е смисъла? супер запазена бройка е, или?


  • 0

#14 OBI_1

OBI_1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    200E, 300CE, ZXR750 Ninja, fronteraB

Posted 06 April 2013 - 23:31

До колкото разбирам труда+частите > от нормална 140-ка Колата съвсем отделно се смята. Ама 2 бона за части при положение че се намират 140-ки за 4 бона, вярно доста понабити, но един двигател се ще струва повече от едно табло.


  • 0

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 07 April 2013 - 00:25

Колеги, понякога някои машини струват повече от първата им преценка на око.

Аз лично в момента подминавам 1000лв. части в обикновено Е36 (или не съвсем), което струва около 4000 реална цена, но на пазара се намират и такива за по 1500лв.

Последните са несъживими ;)

Същото важи за всяка кола... обикновено средната цена на пазара е ниската граница, в която се търси автомобил. Високата е за предпочитане, стига продавача да не прекалява, ниската не си струва дори гледането.

При по-старите автомобили е желателно да се гледа високата.

Но нека не изпадаме в такива полемики. Бай Васил е човек, от който много хора можем да се учим за авто-ентусиазъм и познания. Нека няма теоритични коментари в темата, аз ще позачистя при следващите постове.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users