W 140 обръщане на волан,
Started by Вай Басо, 07 Feb 2013 - 21:47:30
26 replies to this topic
#1
Posted 07 February 2013 - 21:47
Предстои ми обръщане на дирекция на изключително запазена 140ка и понеже е полезно и интресно, реших да го споделя в детайли.
Процеса няма да бъде кратък, а пък и никой не ме гони затова ще допълвам постепенно темата.
Днес го подкарах.
P1010037.JPG 129.4K 465 downloads P1010038.JPG 139.94K 548 downloads P1010039.JPG 129.24K 479 downloads
Предстои сваляне на табло, кутия за парно и клима, инсталация, двигател, предна ходова част, челно стъкло, освобождаване от заводските точки и демонтиране на панела който разделя коша от купето и монтиране на същия със заготовки за ляв волан.....
Процеса няма да бъде кратък, а пък и никой не ме гони затова ще допълвам постепенно темата.
Днес го подкарах.
P1010037.JPG 129.4K 465 downloads P1010038.JPG 139.94K 548 downloads P1010039.JPG 129.24K 479 downloads
Предстои сваляне на табло, кутия за парно и клима, инсталация, двигател, предна ходова част, челно стъкло, освобождаване от заводските точки и демонтиране на панела който разделя коша от купето и монтиране на същия със заготовки за ляв волан.....
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#2
Posted 08 February 2013 - 20:26
Ох, намерило се е братчето на моята машина
Изглежда страхотно, успех ви желая!
Sent from my iPad using Tapatalk
Изглежда страхотно, успех ви желая!
Sent from my iPad using Tapatalk
#3
Posted 08 February 2013 - 21:01
Шопе,започна се а,успех приятелю
#4
Posted 08 February 2013 - 21:08
Бай Васо свръхЧовек. И да не забравя лека работа.
Edited by Ванюша, 08 February 2013 - 21:09 .
#5
Posted 09 February 2013 - 12:37
За да се свали таблото, трябва да се започне малко по от далеко.
Сваляме уплътнението на рамката за вратата и издърпваме декоративната кора на колонката, трябва да излезе от тези 3 бр метални закопчалки.
P1010001.JPG 186.08K 350 downloads
Следва малката лайсничка, под която има винт от който се освобождава решетката за тонколонката
P1010003.JPG 70.24K 386 downloads
махаме решетката
P1010004.JPG 122.28K 186 downloads
и отвиваме двата винта които държат шлюза за въздуха
P1010005.JPG 81.05K 180 downloads
издърпваме го и го изваждаме
P1010006.JPG 81.98K 194 downloads
следва говорителчето и буксичката му
P1010007.JPG 81.8K 198 downloads P1010008.JPG 94.62K 199 downloads
Бъркаме през шлюза и избутваме таблото към нас през отвора. Това е най-точният начин да го запазите без да го нараните! P1010010.JPG 135.94K 209 downloads
слизаме по-надолу и демонтираме ключа за фаровете- демонтажа му се извършва като се натисне чопа който се намира в малкият отвор от долната му страна
P1010009.JPG 76K 189 downloads
Сваляме уплътнението на рамката за вратата и издърпваме декоративната кора на колонката, трябва да излезе от тези 3 бр метални закопчалки.
P1010001.JPG 186.08K 350 downloads
Следва малката лайсничка, под която има винт от който се освобождава решетката за тонколонката
P1010003.JPG 70.24K 386 downloads
махаме решетката
P1010004.JPG 122.28K 186 downloads
и отвиваме двата винта които държат шлюза за въздуха
P1010005.JPG 81.05K 180 downloads
издърпваме го и го изваждаме
P1010006.JPG 81.98K 194 downloads
следва говорителчето и буксичката му
P1010007.JPG 81.8K 198 downloads P1010008.JPG 94.62K 199 downloads
Бъркаме през шлюза и избутваме таблото към нас през отвора. Това е най-точният начин да го запазите без да го нараните! P1010010.JPG 135.94K 209 downloads
слизаме по-надолу и демонтираме ключа за фаровете- демонтажа му се извършва като се натисне чопа който се намира в малкият отвор от долната му страна
P1010009.JPG 76K 189 downloads
Edited by Вай Басо, 09 February 2013 - 20:15 .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Posted 09 February 2013 - 19:55
Понеже пропуснах да снимам демонтажа на волана и лентовият кабел ще го допълня по нататък. Отвивате еърбега през тези два отвора
P1010013.JPG 64.52K
92 downloads вадите го, следва голям болт и кормилото излиза.
За средната жабка е необходимо да се развият тези 2 винта.
P1010017.JPG 152.58K 127 downloads P1010019.JPG 112.77K 129 downloads
Под нея са винтовете които освобождават средните шлюзове.
P1010020.JPG 138.27K 116 downloads
Вадят се като се освободят и от тези чопчета.
P1010021.JPG 122.67K 122 downloads
Следва капачето за махагоновата лайсничка, винта под нея и с малко усилие излиза
P1010015.JPG 130.1K 131 downloads P1010022.JPG 114.68K 130 downloads
После винта в дясно, вадене на панела и откачане на жилата
P1010023.JPG 103.33K 122 downloads P1010024.JPG 143.53K 115 downloads
Жабката е закрепена с 4бр двукомпонентни закопчалки
P1010018.JPG 126.46K 130 downloads
Панела за климатика излиза с освобождаване през отворите от двете му страни.
P1010025.JPG 119.56K 125 downloads
За средната жабка е необходимо да се развият тези 2 винта.
P1010017.JPG 152.58K 127 downloads P1010019.JPG 112.77K 129 downloads
Под нея са винтовете които освобождават средните шлюзове.
P1010020.JPG 138.27K 116 downloads
Вадят се като се освободят и от тези чопчета.
P1010021.JPG 122.67K 122 downloads
Следва капачето за махагоновата лайсничка, винта под нея и с малко усилие излиза
P1010015.JPG 130.1K 131 downloads P1010022.JPG 114.68K 130 downloads
После винта в дясно, вадене на панела и откачане на жилата
P1010023.JPG 103.33K 122 downloads P1010024.JPG 143.53K 115 downloads
Жабката е закрепена с 4бр двукомпонентни закопчалки
P1010018.JPG 126.46K 130 downloads
Панела за климатика излиза с освобождаване през отворите от двете му страни.
P1010025.JPG 119.56K 125 downloads
Edited by Вай Басо, 09 February 2013 - 20:10 .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#7
Posted 20 February 2013 - 09:26
Още малко от миналата седмица които не успях да добавя.
Продължаваме с освобождаване на ключа за волана.
P1010026.JPG 118.08K 95 downloads
Следва дръжката за освобождаване на крачната.
P1010027.JPG 114.95K 111 downloads
Жилото от вътрешната и страна.
P1010029.JPG 76.5K 110 downloads
Ключа за фаровете.
P1010031.JPG 155.52K 116 downloads
Отвиваме двата болта 6мм които държат таблото от едната му страна - от другата има същите на огледалните места.
P1010032.JPG 110.37K 113 downloads P1010033.JPG 110.21K 95 downloads
Махагона се освобождава с подобна примка, като се издърпва освобождаващият чоп под него.
P1010034.JPG 72.98K 106 downloads
Отвиваме предните болтове които държат барчето в ляво и дясно.
P1010035.JPG 114.6K 105 downloads
Жилото в средата на средната жабка, намира се под капак на дъното и, плюс двата винта до селектора.
P1010037.JPG 273.59K 98 downloads P1010040.JPG 119.97K 104 downloads
Изваждаме задният шлюз.
P1010038.JPG 110.96K 105 downloads
Следват 4 бр болтове от двете страни, намиращи се под декоративни капачки. За по лесен достъп премествате позицията на седалката напред.
P1010039.JPG 128.41K 104 downloads
И издърпваме от към задната страна, посока небосвода.
P1010042.JPG 93.42K 142 downloads
Таблото излиза след освобождаването му от двете страни, посока нагоре и назад. Сори, не успях да снимам демонтажа му от съображение да не нараня нещо по перфектният му салон. Обемисто е и нямаше как да държа сам апарата и с една ръка да покажа ваденето. При интерес, можете да разчитате на по-подробно обяснение.
Ето го и уникално запазеният екземпляр под таблото.
P1010055.JPG 203.86K 160 downloads
Продължаваме с освобождаване на ключа за волана.
P1010026.JPG 118.08K 95 downloads
Следва дръжката за освобождаване на крачната.
P1010027.JPG 114.95K 111 downloads
Жилото от вътрешната и страна.
P1010029.JPG 76.5K 110 downloads
Ключа за фаровете.
P1010031.JPG 155.52K 116 downloads
Отвиваме двата болта 6мм които държат таблото от едната му страна - от другата има същите на огледалните места.
P1010032.JPG 110.37K 113 downloads P1010033.JPG 110.21K 95 downloads
Махагона се освобождава с подобна примка, като се издърпва освобождаващият чоп под него.
P1010034.JPG 72.98K 106 downloads
Отвиваме предните болтове които държат барчето в ляво и дясно.
P1010035.JPG 114.6K 105 downloads
Жилото в средата на средната жабка, намира се под капак на дъното и, плюс двата винта до селектора.
P1010037.JPG 273.59K 98 downloads P1010040.JPG 119.97K 104 downloads
Изваждаме задният шлюз.
P1010038.JPG 110.96K 105 downloads
Следват 4 бр болтове от двете страни, намиращи се под декоративни капачки. За по лесен достъп премествате позицията на седалката напред.
P1010039.JPG 128.41K 104 downloads
И издърпваме от към задната страна, посока небосвода.
P1010042.JPG 93.42K 142 downloads
Таблото излиза след освобождаването му от двете страни, посока нагоре и назад. Сори, не успях да снимам демонтажа му от съображение да не нараня нещо по перфектният му салон. Обемисто е и нямаше как да държа сам апарата и с една ръка да покажа ваденето. При интерес, можете да разчитате на по-подробно обяснение.
Ето го и уникално запазеният екземпляр под таблото.
P1010055.JPG 203.86K 160 downloads
Edited by Вай Басо, 20 February 2013 - 10:12 .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#8
Posted 20 February 2013 - 09:59
Излизаме от салона и се захващаме с демонтажа на чистачката, сваляме декоративният и капак и болта под него.
P1010053.JPG 129.36K 120 downloads
Издърпваме я, освобождаваме от всички кори около нея, отвиваме болтовете които я държат и я измъкваме.
Важно! ...облепете стъклото с дебел скоч, защото има вероятност да го нараните или спукате. В случая не съм използвал, защото това стъкло ще се изхвърли и ще се замени с друго подходящо за ляв волан и позицията на чистачките при същият.
P1010054.JPG 148.67K 172 downloads P1010056.JPG 172.76K 184 downloads P1010059.JPG 199K 157 downloads
P1010053.JPG 129.36K 120 downloads
Издърпваме я, освобождаваме от всички кори около нея, отвиваме болтовете които я държат и я измъкваме.
Важно! ...облепете стъклото с дебел скоч, защото има вероятност да го нараните или спукате. В случая не съм използвал, защото това стъкло ще се изхвърли и ще се замени с друго подходящо за ляв волан и позицията на чистачките при същият.
P1010054.JPG 148.67K 172 downloads P1010056.JPG 172.76K 184 downloads P1010059.JPG 199K 157 downloads
Edited by Вай Басо, 20 February 2013 - 10:28 .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Posted 20 February 2013 - 10:29
Към модерацията:
Понеже знам че темата е важна, разбирам и стремежа да бъде чиста.
Молбата ми към вас е да не я почиствате от мненията на колегите докато не я довърша . По този начин възможността за въпроси от колеги в нужда около интервенцията ще бъде позволена и същевременно ще може да се пита за отделните детайли, които не съм успял да представя подробно.
Прав ли съм?
Благодаря!
Понеже знам че темата е важна, разбирам и стремежа да бъде чиста.
Молбата ми към вас е да не я почиствате от мненията на колегите докато не я довърша . По този начин възможността за въпроси от колеги в нужда около интервенцията ще бъде позволена и същевременно ще може да се пита за отделните детайли, които не съм успял да представя подробно.
Прав ли съм?
Благодаря!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#10
Posted 28 February 2013 - 00:54
колега колко излиза труд+части?
#11
Posted 28 February 2013 - 10:21
Обръщането по този начин е трудоемко и в моя случай отнема много време. Тази ще я правя поне до края на лятото, защото по нея ще работя само събота и неделя.
Кеша не се жали понеже идеята е да се направи по начин по който колата ще стане както трябва. Частите са около 2000 лв а интервенцията ще надхвърли цената на нормална такава с ляв волан. За момента не мога да отговоря точно колко ще струва. Следете темата и ако намерите човек който ще се съгласи да го извърши , му я покажете за да го улесни. 0877 577 566
Поздрави!
Кеша не се жали понеже идеята е да се направи по начин по който колата ще стане както трябва. Частите са около 2000 лв а интервенцията ще надхвърли цената на нормална такава с ляв волан. За момента не мога да отговоря точно колко ще струва. Следете темата и ако намерите човек който ще се съгласи да го извърши , му я покажете за да го улесни. 0877 577 566
Поздрави!
Edited by Вай Басо, 28 February 2013 - 10:23 .
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#12
Posted 05 April 2013 - 19:19
Леле, леле голем концерт! Голема услуга! Голем Тенкс!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#13
Posted 06 April 2013 - 20:28
а да питам, бай Василе, при положение, че целия масраф с частите и многото труд ще струват колкото нормална 140-ка, тогава какъв е смисъла? супер запазена бройка е, или?
#14
Posted 06 April 2013 - 23:31
До колкото разбирам труда+частите > от нормална 140-ка Колата съвсем отделно се смята. Ама 2 бона за части при положение че се намират 140-ки за 4 бона, вярно доста понабити, но един двигател се ще струва повече от едно табло.
#15
Posted 07 April 2013 - 00:25
Колеги, понякога някои машини струват повече от първата им преценка на око.
Аз лично в момента подминавам 1000лв. части в обикновено Е36 (или не съвсем), което струва около 4000 реална цена, но на пазара се намират и такива за по 1500лв.
Последните са несъживими
Същото важи за всяка кола... обикновено средната цена на пазара е ниската граница, в която се търси автомобил. Високата е за предпочитане, стига продавача да не прекалява, ниската не си струва дори гледането.
При по-старите автомобили е желателно да се гледа високата.
Но нека не изпадаме в такива полемики. Бай Васил е човек, от който много хора можем да се учим за авто-ентусиазъм и познания. Нека няма теоритични коментари в темата, аз ще позачистя при следващите постове.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users