Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Не превключва на газ


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 07 февруари 2013 - 18:20

Здравейте колеги, ще ми е нужен съвет от по-компетентни от мене: Купих А 210 с монтиран в Германия немски (!) ГИ "Frontgas", хората даже си имат и сайт, но за съжаление подобни немски газови инжекциони са непознати в България и до момента от 3 сервиза никой газаджия нямаше диагностичен софтуер за техния компютър ( а аз лично и в кутията пред пасажера не видях и диагностична букса).
Проблемът изглежда простичък - не ще да превключва на газ, въпреки че светят 2 зелени черти за нивото на газта и бутонът работи - когато го натиснеш да е на бензин, свети червено (писва веднъж), а като го превключиш за газ - писва 2 пъти и мига зелено/червено нон-стоп, все едно да не е достигнал още зададената софтуерно работна температура за прехвърляне. Интересно че като дадеш на контакт ключа пищи веднъж.
Дотука тръгнах от по-лесното и направих следното, за да изолирам една по една възможностите, освен 3те сериозни и уважавани от мен газови сервиза:
1) Сипах газ за 20 лв (това за всеки случай). Не изтича, мирисах навсякъде.
2) Проверих дали вдига работна температура (че А-класите нямат стрелка, тейната мама) на Стар диагнозис - точно 90 градуса. Редукторът е топъл, антифриза минава през него.
3) Смених двата филтъра (големия и този отстрани на редуктора, от Ловато станаха по размер), за да видя дали не е запушено нещо/насъбрало графит.
Проверих дали са наред електроклапаните, щото ми се е случвало на друга кола - първо, работят щото ако не бачкаха щеше да прехвърли на газ (да свети само зелено) и да угасне (така и ако бе запушен нещо редуктора), и второ, щото - чети следващото:
4) Пробвах няколко пъти с принудително палене (на контакт със задържане бутона) и прехвърли на газ за 4 поредни паления и шофиране, както си му е реда - палиш, светва червено/зелено, подадеш газчица, бутона светва само зелено, показва и нивото 1 чертичка, и чуваш как цъкне да отвори клапана на бутилката в багажника. Шофирах си из града нормално, колата бяга на газ както на бензин, няма да предръпва, няма пет лева. Значи бачкат и 2та клапана.
За съжаление след това пак почна да не прехвърля с първоначалните симптоми и съм доникъде, след много краткото обнадеждение.
Приятелче което е имало сходен проблем ми даде идея да обезвъздуша охладителната система (получавало се "въздушна възглавница"). Друго не се сещам какво да правя, освен да свалям компютъра на газта, да пиша на производителя и да им го пращам за диагностика. Ама се опитвам да го избегна това и всеки полезен съвет би ми добре дошъл, благодаря.
  • 0

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#2 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 февруари 2013 - 20:55

Клапаните как ги пробваш, подаваш им ток или слушаш дали щракат когато компа им каже?

Газовата си има нейн температурен датчик, ако не бачка, няма кое да каже на компа че температурата е достигната.

Вижте и кабела за осигуровката на клапана на бутилката, може да се е прекъснал или обелил, газаджийте обикновено го прокарват по тръбата със свински опашки и често от жулване или пристягане на опашките работата се оаква. Мястото му е вътре! Често ги срещам да висят, да се мандат и да се жулят из железата. :D

Газовите ти дюзи почисти ли ги? На някой модели е много лесно - снимай ни твоите и ги покажи. Бубинките им дали са здрави? При такъв проблем, някой уредби веднага отказват да заработят на газ.

Този пост е редактиран от Вай Басо: 07 февруари 2013 - 23:50

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#3 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 08 февруари 2013 - 01:41

Да не забравяме, че не е нужна само температура, но и налягане ;) Т.е. мапа трябва да се провери, но без софтуер едва ли... Да не говорим, че дори да е достигнала температура може да се настройва на какви обороти да превключва и на какво налягане. Това за въздушната възглавница въобще не си прави труда да му обръщаш внимание - ако беше така щеше да замръзне след минута. Да изпратиш компютъра за диагностика е мега излишно, купи си кабел ( в нета има за по 20 лв квит се сетиш, едва ли тази система е с "единствен и унилен" сериал чип ), драйвърите най-вероятно ще да са на профилик, остава ти само да си изтеглиш софтуера от някъде...
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#4 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 08 февруари 2013 - 12:05

Много Ви благодаря за отговорите, мисля че напипваме къде е проблема... Новото е, че аз явно не съм знаел добре как да паля принудително на газ (разбира се, само при загрял автомобил) - правилното е задържам бутона, давам на контакт, и без да пускам бутона, паля - колата си тръгва направо на газ. Относно въпросите по-горе:
1) Клапаните ги чувам как отварят и също им пускахме тая сутрин ток.
2) Това значи че и кабелите им са наред, колата работи нормално на газ, когато съм я включил принудително.
И аз си мислех за датчик за налягането, но като се има предвид горното (и работи по-тихо отколкото на бензин) смятам да го изключа от подозрение, него и компютъра, щото иначе нямаше да работи хич на газ.
Значи според мен остана под подозрение температурен датчик на ГИ => мерене на спокойствие какво съпротивление дава и слагане на редовен темп.датчик от друг ГИ, че да се излъже компа. Също така сме се разбрали с ел.майстора за чистене на газовите дюзи, поне да съм спокоен. Исках да ги снимам, но нещо не ги виждам и според мен са под черния пластмасов капак на главата, ще погледна пак ако се виждат, ще ги снимам тук обезателно.
Ще потърся из Интернет за такъв софтуер и за драйверите, според мен кабела е наистина лесно да се изнамери (според буксата) и е най-малкия проблем. Любопитно ми е да видя картината на газоподаването на тоя 140-коньов мотор и трябва да си задоволя любопитството :)
Другата седмица като решим живот и здраве проблема из основи, ще пиша да кажа дали и как е станало.
Приятен уикенд на заснежена София :)
  • 0

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни