Към съдържанието

  •  

Снимка

Предназначение на датчик за наляганеОхладителя на климатртоника


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 22 януари 2007 - 20:33

Колеги, забелязах че датчика за налягане на фреона в системата на климатроника е счупен и е откачен.
Диагнностиката от панела е съгласна че го няма именно този датчик.
Звъннах тук-там и разбрах присъдата - около 170лв, със доставка.
Понеже си е сериозна сумичка а климата си работи и без него, въпроса ми е риск да се кара така известно време?
То студено почти не включва сега, но все пак...
Изобщо каква е функцията му за работата на климата?
Датчика не сработва просто при достигане на определено налягане, връща стойности към контролера на климатика непрекъснато, в зависимост от налягането.
И другото за което се чудя е дали след като го сменя, ще се наложи да презаредя фреон?
Датчика се намира ей тук, позиция 62.
Почти съм сигурен че ще се наложи презареждане, така че ако някой има предполажения за цената на презареждането че да да калкулирам общата цена на ремонта :soldier:
  • 0

879897.png


#2 WWS

WWS

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:

Публикувано 22 януари 2007 - 21:00

АКО ИМА НУЖДА ОТ ПРЕЗАРЕЖДАНЕ А АЗ МИСЛЯ ЧЕ ИМА ОТИДИ ДА ТИ ДРЪПНАТ ФРЕОНА СМЕНЯВАЙ КАКВОТО ТРЯБВА И ОТИДИ ДА ГО ВЪРНАТ ЩЕ ТИ СТРУВА 5-10ЛВ А ИНАЧЕ Е 50ЛВ
  • 0

#3 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 22 януари 2007 - 21:27

датчиците са 2. единият е за виското налягане, другият е за ниското. точно в момента по снимката немога да се сетя кой от двата е. НО е лошо че не работи. защото: в единия случй, ел.блока неможе да разбере кога е високо налягането и да включи перките (при работата на климатика фреона загрява, от загряването се разширява и налягането в цялата система се повишава). и ако не се включат перките, налягането ще стане прекалено високо и някъде нещо ще се спука, но няма да е тръба!!! само си представи спукан изпарител в таблото или компресор или преден радиатор..


в другия случай---блока няма да разбере ако налягането е прекалено ниско, и тогава не съм сигурен какво ще стане ако компресора продължава да върти-специалистите казват че блокира.

аз имам 2 такива датчици в повече, които със сигурност работят, ако те интересуват-цена на лс.

за фреона не се притеснявай--издърпват го, сменяваме датчика и после пак го зареждат.


и въпрос към WWS: колега от къде го намери фреона R12 за 50лв????!!!??!
  • 0

#4 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 22 януари 2007 - 21:54

датчиците са 2. единият е за виското налягане, другият е за ниското. точно в момента по снимката немога да се сетя кой от двата е. НО е лошо че не работи. защото: в единия случй, ел.блока неможе да разбере кога е високо налягането и да включи перките (при работата на климатика фреона загрява, от загряването се разширява и налягането в цялата система се повишава). и ако не се включат перките, налягането ще стане прекалено високо и някъде нещо ще се спука, но няма да е тръба!!! само си представи спукан изпарител в таблото или компресор или преден радиатор..


в другия случай---блока няма да разбере ако налягането е прекалено ниско, и тогава не съм сигурен какво ще стане ако компресора продължава да върти-специалистите казват че блокира.

аз имам 2 такива датчици в повече, които със сигурност работят, ако те интересуват-цена на лс.

за фреона не се притеснявай--издърпват го, сменяваме датчика и после пак го зареждат.


и въпрос към WWS: колега от къде го намери фреона R12 за 50лв????!!!??!


По принцип ме интересува цена, да, давай я на лични директно ;)
Ами аз утре ще цъкна една снимка на самия датчик и ако имаш същия ще стискаме ръцете.
Е, аз мислех че перките цъкат само от температурния датчик, 65 позиция от схемата.
Последното е също важно за мен, благодаря :)
А имаш ли идея за място където ще направят процедурата с издърпването и зареждането?
  • 0

879897.png


#5 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 23 януари 2007 - 17:32

Ето ме отново с малка корекция в първоначалните данни, съответно и въпросите.
Да не кажа че се оказа коренно различна ситуацията от предполагаемата :angry:
Пуснах диагностиката на панела отново и се оказа че проблема не е в датчика за налягане.
Няколко са, и половината са свързани с датчици все пак:

B1233 - Датчик за температура на охладителя
B1231 - Датчик за температура на двигателя
B1416 - Coolant Circulation Pump Malfunction
B1459 - Недокументирана

Счупения датчик се оказа за температурата - вижда се на снимката.

Не знам обаче къде да търся датчика за температура на мотора - ако имате идея, ще бъда благодарен - това е първия въпрос.
Точния термин за грешката е "Engine Coolant Temperature Sensor Malfunction".
Предполагам че се намира тук, под всмукателния колектор - не можах да го хвана но там има нещо което прилича на температурен датчик.
Само дето може да е и за стрелката на таблото.

Втория е за Coolant Circulation Pump - не съм наясно с терминологията, какво се има предвид, компресора?

За последните 2 грешки не ми се коментира :kill_myself:
Изобщо надявам се те да са в следствие на първите...

За Боян: Както се вижда имам нужда от другия датчик, случайно да ти се намира и такъв?
Ето счупената част, това което е останало в буксата: СНИМКА
Парт номера му е 210 830 00 72.

Това е последно, разчитам да внесем малко яснота с какво ми престои да се захващам.
Като цяло си работи климатика, охлажда нормално ама с моя инат да изчистя грешките в голяма драма се хвърлям най ;)
А ако някой се интересува от методиката за диагностика на климатроника, ето една добра статия.
  • 0

879897.png


#6 WWS

WWS

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 34 Мнения:

Публикувано 23 януари 2007 - 19:45

за последно зареждах преди 6-7мес при Стенли в Горна Баня и мисля че ми взе толкова
  • 0

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 24 януари 2007 - 12:54

този температурен датчик , само се води такъв. иначе си е точно датчик за налягане. по горе ти писах, че фреона като се загрее се разширява и се вдига налягането. като стигне 20бара, датчика става проводим за ток и се вклчват перките. ще проверя по номер дали го имам този датчик. и ще ти кажа утре

а грешката за която се съмняваш че е компресора---надали. компресора на инглиш му казват Refrigarent kompressor. по скоро се отнася до водната помпа.НО при тези системи като дефектира едно, компютъра се бъгва и почва да изрежда поне още 5. като оправиш датчика мисля че ше е ок.

а за смяната на фреона имам човек. иван близо до мото-пфое. мисля че даже ти ме беше пратил при него.
  • 0

#8 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 24 януари 2007 - 16:44

този температурен датчик , само се води такъв. иначе си е точно датчик за налягане. по горе ти писах, че фреона като се загрее се разширява и се вдига налягането. като стигне 20бара, датчика става проводим за ток и се вклчват перките. ще проверя по номер дали го имам този датчик. и ще ти кажа утре

а грешката за която се съмняваш че е компресора---надали. компресора на инглиш му казват Refrigarent kompressor. по скоро се отнася до водната помпа.НО при тези системи като дефектира едно, компютъра се бъгва и почва да изрежда поне още 5. като оправиш датчика мисля че ше е ок.

а за смяната на фреона имам човек. иван близо до мото-пфое. мисля че даже ти ме беше пратил при него.


Нямам идея какъв му е принципа но датчиците са 2 - единия връща стойности за температура, другия за налягане.
Всъщност 3 са но третия мери температура на изпарителя. Той си баца.
Поне при W210 температурния не е просто прагов термостат - мери си точната температура и показание на дисплея 23 означава 23 градуса.
При мен пише Е :madcroud:
Перката предполагам се управлява от компота.

Прав си за грешка B1416 - това била някаква електрическа циркулационна помпа която подпомагала охлажданетo на двигателя при ниски обороти или когато се спре горещ.
Дори не знам имам ли такава (по сайтовете пише че не се монтра да всяка кола), а и да имам, това не е свързано с климата.
Компресора си има грешка B1419 - излиза при проблем със електромагнитния му съединител.

За човека със фреона обаче грешиш - не съм бил аз но това е без значение :tongue:
Въпреки че аз поразпитах в Перник и ме увериха че и тук работят с R134a.
Така че ще изчакам до утре и ако не го откриеш, ще поръчам един пък когато дойде.

Изобщо покрай този датчик ми премина известно количество информация по въпроса за диагностика и кодове на грешки около климатроника.
Събрал съм една импровизирана инструкция ТУК, ако някой има нужда от нея да не се срамува а да върши работа :rolleyes:
Също така, ако се открият грешки в превода и импровизацията веднага ги корегирам.
English-а не ми е силнен коз
hooray
  • 0

879897.png


#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 25 януари 2007 - 16:01

този температурен датчик , само се води такъв. иначе си е точно датчик за налягане. по горе ти писах, че фреона като се загрее се разширява и се вдига налягането. като стигне 20бара, датчика става проводим за ток и се вклчват перките. ще проверя по номер дали го имам този датчик. и ще ти кажа утре

а грешката за която се съмняваш че е компресора---надали. компресора на инглиш му казват Refrigarent kompressor. по скоро се отнася до водната помпа.НО при тези системи като дефектира едно, компютъра се бъгва и почва да изрежда поне още 5. като оправиш датчика мисля че ше е ок.

а за смяната на фреона имам човек. иван близо до мото-пфое. мисля че даже ти ме беше пратил при него.


Нямам идея какъв му е принципа но датчиците са 2 - единия връща стойности за температура, другия за налягане.
Всъщност 3 са но третия мери температура на изпарителя. Той си баца.
Поне при W210 температурния не е просто прагов термостат - мери си точната температура и показание на дисплея 23 означава 23 градуса.
При мен пише Е :madcroud:
Перката предполагам се управлява от компота.

Прав си за грешка B1416 - това била някаква електрическа циркулационна помпа която подпомагала охлажданетo на двигателя при ниски обороти или когато се спре горещ.
Дори не знам имам ли такава (по сайтовете пише че не се монтра да всяка кола), а и да имам, това не е свързано с климата.
Компресора си има грешка B1419 - излиза при проблем със електромагнитния му съединител.

За човека със фреона обаче грешиш - не съм бил аз но това е без значение :tongue:
Въпреки че аз поразпитах в Перник и ме увериха че и тук работят с R134a.
Така че ще изчакам до утре и ако не го откриеш, ще поръчам един пък когато дойде.

Изобщо покрай този датчик ми премина известно количество информация по въпроса за диагностика и кодове на грешки около климатроника.
Събрал съм една импровизирана инструкция ТУК, ако някой има нужда от нея да не се срамува а да върши работа :rolleyes:
Също така, ако се открият грешки в превода и импровизацията веднага ги корегирам.
English-а не ми е силнен коз
hooray



има още 2 датчика. общо са 5. НО по темата.баце за 70лв, направо го вземи нов. а тази рециркулационна помпа със сигурност я имаш ако си 210модел, ако е 124, не всички я имат. а дали работи лесно ще установиш. но смени датчика, изчисти грешките и мисля че няма да имаш повече тези проблем с другите грешки. ако пак се появят, потърси ме, ще проверим дали работят тези детайли. много е важно с какъв фреон си!!!! ако е R12, машината е различна от тази за R134. !!!!! р134 е на по виско налягане !!!! ако си 210 модел, мисля че си на R134, но незнам.
  • 0

#10 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 25 януари 2007 - 16:55

има още 2 датчика. общо са 5. НО по темата.баце за 70лв, направо го вземи нов. а тази рециркулационна помпа със сигурност я имаш ако си 210модел, ако е 124, не всички я имат. а дали работи лесно ще установиш. но смени датчика, изчисти грешките и мисля че няма да имаш повече тези проблем с другите грешки. ако пак се появят, потърси ме, ще проверим дали работят тези детайли. много е важно с какъв фреон си!!!! ако е R12, машината е различна от тази за R134. !!!!! р134 е на по виско налягане !!!! ако си 210 модел, мисля че си на R134, но незнам.


ОК, поръчах го ама чак на 5 февруари ще дойде.
А за фреона, навсякъде където съм чел из форуми за 210 се коментира R134.
Пък и в сервиза където питах казаха че е такъв.
Споменаха около 20лв за процедурата, като се връщал в машината се филтрирал, бла-бла...
Не ми е много ясна хладилната техника но мисля да не изпадам в подробности точно около тея принципи :tongue:
Предполагам обаче че имат машина за този фреон, човека даваше вид да знае за какво говори.

Искам да те попитам като се прави тази процедура, има ли още нещо което може да включи като профилактика около климата?
Имам предвид ако има някакви филтри, в сервиза споменаха за някакво масло в компресора,
изобщо неща които се правят само когато системата е празна?

Благодаря

:friends:
  • 0

879897.png


#11 NIK

NIK

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Град:San Diego, Callifornia
  • Автомобил:
    W 124 E 320 1995
    Honda Civic 1.7 SONC 2001

Публикувано 25 януари 2007 - 22:22

Карам В 124 95 година. Преди 4 месеца като го взех климатика не духаше много студено и го закарах на един маистор. Освен Фреон тои савсем ÿсно ми каза че ще ми слойи и ново МАСЛО в компресора, за мене това означава, че масло има и би тръбвало да си го смениш докато системата е празна.
ПС Извинавам се за правописните грешки, но програмата нещо не го превейда като хората.
  • 0
Член на УС на МБКБ- "Мисля че е очевидно, че щом е Мерцедес-Бенц КЛУБ България форума е на клуба и респективно на членовете му. Всичко други са добре дошли но са само гости. smile.gif А като отидеш на гости не даваш акъл как да си подредят хората мебелите, нали?"

#12 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 26 януари 2007 - 13:21

тва е хубаво да се направи,но за целта се сваля компресора, не е сложно, но +40лв масло и сваляне :(
  • 0

#13 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 06 февруари 2007 - 00:13

Дойде време да си финализирам темата, значи ;)
Датчика вече си е на мястото и климата получава актуални стойности за температурата на фреона.
От Ивайджет.
Пичовете от A.N.M ме издразниха яко с някакъв пиклив депозит който трябвало да отида да оставя.
Обясних им че нямам време да се мъкна 2 пъти до магазина, че съм пазаувал и друг път - не та не.
Обадих се на Ивайджет, приказах се и за същата сума от 62лв, днес пристигна.
Чиста работа.
Фреона го рециклираха в един сервиз в Борово. Цената на процедурата е 25.00лв като в нея влиза и подмяна на маслото в компресора.
За информация, цената на фреон R134 e 8.00лв за 100 грама. Наложи се да долеят около 400гр и се разделих с общо 72лв в сервиза.
Течове според машината няма или поне са в границите на нормалното -10 mB.
Не успях обаче да изчистя грешките от паметта но се оказа че процедурата ми е била грешна.
Днес се разчетох, намерих вярната (надявам се) и утре предполагам ще успея да ресетна грешките.
Стария датчик също гo "рециклирах" - проблема му беше счупено краче. Изчегъртах от пластмасата, отдолу се появи контактната площадка, лепнах ми 2 кабела със силиконова изолация, залях го с епоксидна смола и сега имам дълбох резерв. Около 8 кила (килоома) на стайна температура ;)
Ако някой закъса - да се обажда. Има хляб в него :D
  • 1

879897.png


#14 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 06 февруари 2007 - 23:39

Браво,Лоринцер-всичко,което казваш за климатика е точно така!!!!!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#15 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 07 февруари 2007 - 16:42

благодаря :)
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни