Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Технически въпрос за скоростна кутия на БМВ и влизане на скорости


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 януари 2013 - 15:54

Причината да пускам темата тук е много проста.
В БМВ форума има много клиширани версии за причината и повечето са правилни. Голяма част от хората, които биха писали по темата, не са виждали никога разглобена кутия, а просто биха повтаряли заучени тези... Затова реших да я пусна тук, за да помислим логично. Случаят е доста изолиран и съм сигурен, че е нещо глупаво.

Проблемът: Трудно влиза първа, без значение топла или студена е кутията. Първо 2ра и после 1ва и влиза идеално. Също с леко подаване на газ, влиза без проблем. Ако спра на светофар, докато съм карал, мога да бутна първа. Пусна ли съединителя, натисна пак и пробвам да вкарам първа, не се получава. Трябва да повторя от първото изречение действията. Скоростите не буксуват, маховикът е демпферен (предполагам), но също няма тресене и кофти поведение.

1. Колата е адски обгрижена механично. Сменени са невероятни неща. Почвам да изброявам тези, свързани с кутията и предавателната част.
Помпите на съединителя и 2те.
Тампони на ск.кутия
Тампони на двг.
Тампон на кардан.
Съединител, притискател, лагер (целият комплект).
Семеринги и масло на кутията (че протичат след 20ина години) :)
Цялата кутия е сменена също (предната е виела, сменена е с такава от 99та година, горните семеринги са сменени на новата, както и комплект съединителя).

Проблемът е продължил.
Спирачната течност е сменена, заедно с почти цялата спирачна система. Да се разбира: спирачни маркучи, спирачни тръби (нови и оригинални, онези металните), и т.н.

Вариант 1: Ако е лостовият механизъм, новината е добра, накупил съм всички консумативчета по него и го сменям целия с оригинален шорт шифтър. Това са втулките, пластмасовите шайби, нови скоби, нова ябълка. Добър вариант е, понеже няма да се налага да давам пари за сваляне на кутия и подмяна на нещо, което струва 3лв. в Камор.

Вариант 2: да е едно пластмасово палче, вижда се на снимките по-долу. Номера 6 и 7 от картинката със съединителя са реално една част и редовно майсторите я чупят. Може ли да е от нея? Знам, че ако съвсем го няма палчето, скоростите влизат много трудно.

Някой да се е сблъсквал с нещо подобно?

Прикачен файл  Screen Shot 2013-01-05 at 3.44.41 PM.png   119,55K   63 Брой сваляния Прикачен файл  Screen Shot 2013-01-05 at 3.45.03 PM.png   84,73K   68 Брой сваляния Прикачен файл  Screen Shot 2013-01-05 at 3.45.48 PM.png   79,97K   55 Брой сваляния

Ето и линковете:
http://bmwfans.info/...shifting_parts/
http://bmwfans.info/.../clutch/clutch/
http://bmwfans.info/...clutch_control/
http://bmwfans.info/...l_transmission/
  • 0

#2 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 05 януари 2013 - 17:08

Аз мисля,че проблема ще е от лостовия механизъм.Аз имах подобен проблем,първа влизаше понякога трудно,друг път лесно.След кратък оглед на канал се видя,че една от фтулките(предната) на щангата направо се разпада.Там беше проблема със скоростите,но смених и другите фтулки по щангите.След ремонта при мен всичко заспа с включването на скоростите,дори лекото заяждане при вкарването на 5-скорост изчезна.
  • 0

#3 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2837 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 05 януари 2013 - 17:38

Коце,логоката сочи,че щом е сменена кутията с друга и проблема пак е налице, значи търсим при лостовия механизъм .Имах бус, който вместо с втулки, беше с тел......е нямаше откриване тая задна.Смених чарколята и всичко си дойде на място.
  • 0

#4 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 януари 2013 - 18:02

Бай Лилов,

Абсолютно същите симптоми преживях с Вектрата преди години. При мен решението (след прилагане на метода на черната кутия) се оказа смяна на диска, който се вижда на втория линк под номер 2 (първата картинка в мнението ти).

...балиго как се казва тоя диск!? :)

Ама резултатът дойде при втората смяна, след като смених и майстора, и доставчика на части. Все пак при мен имаше и един допълнителен симптом - леееко притрисане при потегляне назад - пробвай дали се усеща подобно нещо и при теб.

Този пост е редактиран от Momchil: 05 януари 2013 - 18:14

  • 0

#5 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 05 януари 2013 - 18:59

ами то евентуалните проблеми са три
лостова система
феродов диск
синхронизатор на първа - това ,че е сменена
кутията не гарантира ,че и новата/стара/
не е със същия проблем
  • 0

#6 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 05 януари 2013 - 19:33

Значи много е важно за оценката на обезвъздушаването на помпите е къде ти отделя съединителя,по височина на педала.Другото което го подчерта е туй пластмасовото палче на кутията,много са важни неговите размери.Има също така и вариант да става увличане във самите дискове,като аз при моя опит дава ефект така нареченото запалване на феродовия диск,но става въпрос само ако са чисто нови.Номера става като пребоксуваш съединителя при натисната спирачка.Последната версия е голям луфт в маховика.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 януари 2013 - 20:06

Момчи, диска е феродовия. Сменен е в комплект при слагането на новата кутия. Преди това пак го е имало.
Ванка, Део, и аз се ориентирам към лостовата, че ми е безплатен ремонта ;) Дано е той...
dilqnski, именно, чупи му се около 5-8мм от пластмасовото парче и пак има такава част, но е по-ниска. Това ми е другото предположение. Някак не ми се дават 100лв да ми свалят кутията и да погледнат как е монтирано всичко, че си има особености (предполагам при всички коли). Ами нови са, но го е имало и преди. Не е душманена колата, карана е като евридейка. Тя и толко сила си има де... Иначе маховика... ще питам пича дали е сменян. Те са с демпферни принципно (конкретно моята версия на второто поколение 1.8 16кл. с климатроника) и... не ми се стори да има проблеми с маховика. Знам какво е поведението на заминал демпферен при Е36. Няма никакви симптоми... напр. хълцане на първа без подаване на газ... или поне си мисля, че знам... :)
Иначе съединителя отделя по средата, никакви съмнения там.
niknd, ами да... това е най-куция вариант, да има кофти късмет с 2 кутии. Но си мисля, че имаше и друга засегната скорост при този проблем. Мисля се опъваше или задната, или втора, ако са заминали синхронизатори на първа. Имаше някаква връзка.
  • 0

#8 Pe6o666

Pe6o666

    極真会館

  • Потребители на форума
  • 2222 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Apple & Mercedes
  • Автомобил:
    ML 270 CDI '02
    ML 320 CDI 4matic '05
    S 500L 4matic '06
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 януари 2013 - 23:49

BMW E34, 520i хапсолютно същия дразнещ проблем...така си и замина.
После като карах кола с ръчни скорости, задължително се минаваше през втора за първата :D
  • 2

#9 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 06 януари 2013 - 00:33

е просто изчерпани са всички варинти...а и щом ще смениш комплект лостове и втулки и шайби да кажа дежурното :yeah

първо с една ланча призма навремето имах подобен проблем...изключваше задна и първа влиза лесно ако първо се ръгне втора...така си остана...

тук вероятно не е от това но:

за мерцедес според WIS - BT26.00-P-0001-01A от 02.2001 г за ръчни кутии 716.60/62 за улеснено включване на 1 ва и 2ра вместо 1,5л масло да се налива 1,2л
за кутии 716.64/66 вместо 1,8л да се налива 1,5л !

за това беемве маслото е АТФ Фукс TITAN ATF 3353 май събира 1,1л

то е по БМВ спецификации
  • BMW 83 22 9 407 765
  • BMW 83 22 9 407 807
не пречи като го сменяваш /а знам че ше го смениш маняшки :beer / налей 100 или 200 грама по-малко и пробвай нищо не губиш. после ще долееш ако няма промяна

п.п. за хидравликата /сервото/ това беемве е пак с това масло 3353.

допускат и TITAN ATF 5005 и за хидравлика и скорости

Този пост е редактиран от polaris: 06 януари 2013 - 00:38

  • 2

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2013 - 01:10

polaris, задълже ще ги сменя. Частите по колата са оригинални, но маслата са наливани в Хасково, а там кой знае какво са й ливнали в бързината ;)
Пешо, карал съм адски много БМВ-та, това е първото при което ми затяга някаква скорост. Включително и такива с адски луфт в механизма. Аз затова си имам едно на ум, че може да е гадното палче на вилката в кутията.

Маховикът се оказа оригиналния демпферен. Ударихме един чат с предния собственик пак, да си опресня паметта по проблема. Никакво нацепване по гумата, което е нормално за малолитражка, карана като всекидневна.
  • 0

#11 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 11 януари 2013 - 17:32

Залагам на Предположение 1 имам същия проблем на А4 кеф му днес влиза първа предавка кеф му утре не влиза лесно първа предавака и аз както са казали съфорумците пътво втора предавка набутам и след това първа предавка. Като слушам при превключване как трополявят щангите съм почти убеден ,че е от тях и някаде по веригата има авария ама не съм ги гледал пусти му мързел и пари. Имаше и друга авария точно на самия скоростен лост не съм убеден ,че и при теб е така ,но да кажа може и да помогне.
Като махнеш/ах маншона на скоростния лост и единия куп уплатнения и изолации видях ,че има релси и шейна бе не би трябвало да е шейна ,а захващане ама заради аварията се беше превърнало в шейна и по релсичките трабичките се разхождаше напред назад свободно следователно скоростния лост се чувстваше като изваден маи работеха само първа предавка , трета предавка и пета предавка при това положение. Както и да е ,ограничих движението като на трабичките поставих по-големи трабички цепнати по средата от меко желязо за да могат да се стиснат след слагането. Иначе заводски има желязо което отива някаде под таблото и предполагам е хванато с болче което се беше извадило за нещо неподвижно и по този начин обездвижва врътката по нататък ,но не съм убеден карам си още още смутолявено и това е , дори да го оправя един ден не бих махнал приложените трабички, не ми се разглобява нещо. А и колата си работи прекрасно без последствия което е по-важното за мен. Та с малко приспособяваници и помощ от приятел се получава.
Сега ако разберете и какво съм написал заслужавате почерпка, лека работа.

Този пост е редактиран от Ванюша: 11 януари 2013 - 17:33

  • 0

#12 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 май 2013 - 22:03

Да приключа темата.

Подозирам че се оправя при подмяна на едни пластмасови тъпни по селектора, смяна на масло и ревизия на педала на съединителя.

Аз просто продадох колата Март месец :)


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни