1. Студен автомобил:
Когато запалите автомобила известно време работи в open loop без ламбда сонда, докато достигне желаната температура и данните от кислородния сензор не се взимат предвид. Щом той загрее почва да регулира. Но тъй като температури под 50 градуса се вземат като ниски горивото, което се подава е все още голямо. Затова на втората снимка се вижда регулиране на графиката в горната част, short TFT "казва" да се даде още гориво, а long TFT индикира във време 10 сек., че то ще бъде много с еди колко си процента и, че ще трябва да се извади.
SC20121230-153737.png 194,76K 89 Брой сваляния SC20121230-153722.png 193,8K 100 Брой сваляния
2. Загрял автомобил:
Когато автомобилът загрее достатъчно добре, long TFT трябва да се "върти" около 0% на празен ход, а short TFT да регулира +/- също около 0%. В студено време е нормално да се получат стойности от 5 до 10% на long TFT при празен ход, което е нормално предвид навлизащия студен въздух. На графиката се вижда идеалната синусуида. За един цикъл на long TFT графиката трябва поне веднъж да може да слезне до 100 mV.
SC20121230-154809.png 194,37K 102 Брой сваляния SC20121230-154600.png 193,94K 101 Брой сваляния SC20121230-154740.png 193,68K 96 Брой сваляния SC20121230-154747.png 191,83K 79 Брой сваляния SC20121230-154758.png 268,05K 76 Брой сваляния
3. Ускорение и принудителен празен ход ( ППХ ):
Когато ускорявате и натиснете педала на газта до ламарината графиката трябва да остане плътно горе. В този случай ако short TFT показва 0,0 това означава, че автомобилът е в open loop и бензиновият компютър "казва" давай пръскай на богато, и въобще не взема предвид ламбдата какво показва. Затова и тя показва "много гориво", т.е. графика плътно горе. В нашия случай long TFT показва 14,8% плюс на горивото, което е нормално. При настройка на газова докато се гледа това време коефициентът може да се смъква, докато стигне 10%, но не по-малко, защото в някои частен случай ( изкачване по наклон ) може и да останете с не добра смес и да се получи missfire. В обратния случай при ППХ дюзите се затварят изцяло, графиката слиза плътно долу, което означава "тук няма никакво гориво".
SC20121230-154516.png 194,85K 72 Брой сваляния SC20121230-154357.png 190,57K 75 Брой сваляния
4. Шофиране на магистрала ( постоянна скорост ):
При шофиране с постоянна скорост трябва да получите графика подобна на тази на празен ход, като разликата е, че е ще бъде по-остра и в по-кратки интервали. Трябва да може да регулира около центъра на координатната система. Графиката е снета на Цариградско шосе.
SC20121230-155123.png 196,3K 81 Брой сваляния SC20121230-154427.png 198,47K 75 Брой сваляния SC20121230-155326.png 195,43K 60 Брой сваляния
Ако вашият автомобил успешно се помества в границата на възможност на авторегулация, то поработете в/у стила си на шофиране. Ако някой модератор сметна, че това е полезно да го добави някъде в архивите .
Този пост е редактиран от crush: 30 декември 2012 - 17:42