Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Ел.схема на инсталацията на двигател 111.940


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 08 December 2012 - 05:20

Здравейте колеги,реших да направя схема на ел.инсталацията на двигател 111.940 с цел улеснение при проверяване на сигналите от комутатора така да се каже да се знае кое къде отива и от къде идва и улеснение при подмяна на инсталацията.Надявам се да ви е полезна.Ето и линкове към снимките:

http://bizona85.snim...30.29192757.big
http://bizona85.snim...30.29192758.big

И малко пояснения номерацията на буксата на комутатора започва от горния ред от ляво на дясно като 1-те 3 пина са празни за ориентация и 12-ти пин е празен общо 17 пина,А на буксата на дросела започва от зеления кабел пин 1 по посокана на часовноковата стрелка общо 8 пина

Attached Files


Edited by 200E-16V, 08 December 2012 - 05:31 .

  • 1

#2 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 08 December 2012 - 11:22

+1

Браво! Това нещо ще бъде страшно полезно за хората които ще срещнат този проблем.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#3 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 09 December 2012 - 15:38

http://bizona85.snim...718130.29204595
http://bizona85.snim...718130.29204411

На тази съм поправил малко схемата че ми се видя малко объркваща тука съм обозначил номерата на бубините и инжекторите. :beer :beer

Edited by 200E-16V, 09 December 2012 - 15:53 .

  • 0

#4 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 11 December 2012 - 23:39

И продължение на темата следващата схема е на другата букса
http://bizona85.snim...718130.29223731
http://bizona85.snim...718130.29223735
И на кръглата букса
http://bizona85.snim...718130.29223739
  • 0

#5 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 12 December 2012 - 10:25

Евала +1
  • 0

#6 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 13 December 2012 - 21:07

Здравейте колеги от няколко дни съм собственик на така желаната от мен кола ;) Почнах с оправянето на проблеми,което е нормално за всички коли втора ръка особенно на тези години. И при мен го има проблема с ел.инсталацията- явно е доста срещан за жалост. Кабелите са разхвърляни в хола вече и ремонта е почнал.Благодаря много за полезната информация . Ще ви държа в течение как протичат нещата . Все пак сме двама "жичкаджии " в нас ,надявам се да се справим успешно :D
  • 0

#7 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 14 December 2012 - 00:20

Здравейте колеги от няколко дни съм собственик на така желаната от мен кола ;) Почнах с оправянето на проблеми,което е нормално за всички коли втора ръка особенно на тези години. И при мен го има проблема с ел.инсталацията- явно е доста срещан за жалост. Кабелите са разхвърляни в хола вече и ремонта е почнал.Благодаря много за полезната информация . Ще ви държа в течение как протичат нещата . Все пак сме двама "жичкаджии " в нас ,надявам се да се справим успешно :D


Аз също се занимавам с тази процедура в момента и ся като гледам съм пропуснал да отбележа номерата на пиновете буксите на температурните сензори.Но ще поправя този пропуск.А този проблем е за всички с този мотор до една.
  • 0

#8 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 03 January 2013 - 00:12

За много години колеги!!!!Да се похваля днеска мечока вече е с нови кабели и мърка като котенце.Ако някой има въпроси да пита :)
  • 0

#9 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 03 January 2013 - 18:02

За много години и от мен колеги :) И аз преди една седмица смених кабелите от пин до пин,почистихме дебитомера и настроихме оборотите на празен ход -пак от него.Според нас беше барано едно лостче и след като се обучи или там както се казва си вдигна оборотите на около 1400 и го барникнахме и ние да си закрепи на 800.Не знам дали от там по принцип се настройва... Покарах я 10-на км и за съжаление пак ми изгасна 2-3 пъти в движение,на място вървя доста и нямаше никакви проблеми.Както си карам и газта изчезва и си изгасва,паля и си тръгвам след това -мислехме че е от кабелите това, но явно има още нещо. Възможно ли да е от бензиновата помпа(малко бучи) или от затлачен филтър?
  • 0

#10 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 03 January 2013 - 20:40

Хмм и мойта е със същия проблем ама не гасне аз ги застопорих на около 700-800 като е топла и не ги задържа както преди.Що не и направиш една диагностика да видиш какво ще покаже.След смяната на кабелите при мен си остана проблема ама мойте кабели към дросела изглеждаха читави.
  • 0

#11 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
Garage View Garage

Posted 04 January 2013 - 09:57

И аз го имам този проблем, миналата зима смених кабелите и всичко "заспа". От април 2012 до Ноември 2012 направих 21 000 км. без никакви проблеми и сега започна да гасне и да изменя оборотите на празен ход, от диагностиката излиза "8 - Управление на празен ход", "13 - Ламбда сонда", "26 - MKV и ROZ кодиране" последното незнам какво означава, но когато се рових по руските сайтове от някаде бях намерил, че абревиатурата ROZ означава катализатор но не съм сигурен. Това за лабда сондата излиза като грешка защото най - вероятно колата не работи правилно и бърка гориво - въздушната смес а не че е прецакана сондата.
Конкретно при мен имам няколко идеи по проблема:
- първо може да е от това че не съм сменил само кабелите на бобините
- второ някой температурен датчик, този отпред на двигателя защото този за температурата на входящия въздух го смених пролетта
- трето много бях учуден когато видях че има ОГРОМЕН конденз по клапата на дросела и мислех да пускам тема някой да каже от какво се получава тоя конденз, та все пак ще се възползвам тук, ако някой знае нещо по въпроса с конденза нека сподели?

Това което прави впечатление е че цяло лято нямах никакви проблеми на сухото време, но това със сигорност ще се види след като дойде пролетта.
Другото което е че аз този проблем го имам и на LPG (ГИ) и на бензин, за това предполагам, че не е бензиновата помпа въпреки че и при мен е доста шумна.

Edited by dzuvko, 04 January 2013 - 09:58 .

  • 0

#12 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 04 January 2013 - 12:26

И аз го имам този проблем, миналата зима смених кабелите и всичко "заспа". От април 2012 до Ноември 2012 направих 21 000 км. без никакви проблеми и сега започна да гасне и да изменя оборотите на празен ход, от диагностиката излиза "8 - Управление на празен ход", "13 - Ламбда сонда", "26 - MKV и ROZ кодиране" последното незнам какво означава, но когато се рових по руските сайтове от някаде бях намерил, че абревиатурата ROZ означава катализатор но не съм сигурен. Това за лабда сондата излиза като грешка защото най - вероятно колата не работи правилно и бърка гориво - въздушната смес а не че е прецакана сондата.
Конкретно при мен имам няколко идеи по проблема:
- първо може да е от това че не съм сменил само кабелите на бобините
- второ някой температурен датчик, този отпред на двигателя защото този за температурата на входящия въздух го смених пролетта
- трето много бях учуден когато видях че има ОГРОМЕН конденз по клапата на дросела и мислех да пускам тема някой да каже от какво се получава тоя конденз, та все пак ще се възползвам тук, ако някой знае нещо по въпроса с конденза нека сподели?

Това което прави впечатление е че цяло лято нямах никакви проблеми на сухото време, но това със сигорност ще се види след като дойде пролетта.
Другото което е че аз този проблем го имам и на LPG (ГИ) и на бензин, за това предполагам, че не е бензиновата помпа въпреки че и при мен е доста шумна.



Кбелите до бубините ги смени щото един колега беше споменал в темата за С-класите за тоя мотор че именно при окъсяване на тия кабели гори дъното на комутатора.А за MKV и ROZ кодиране ти казах че са кодиращи съпротивления който чрез който се настройва работата на двигателя спрямо бензина който се слага и това е едно кръгло върху комутатора от към фаровете а от другата е кръгла букса и сензора за позицията на коляновия вал.Аko температурен сензор ще ти покаже грешка аз след смяната не съм сложил хубаво буксата и веднага показа грешката номер 2 и като сложих буксата хубаво изчезна.И и ми се появи тази 13-грешка изтрих я и повече не се появи може да се е появила защото чистих дросела със спрей и от там при стартирането на двигателя да е отчела грешни данни за сместа.Полсе пускам да обдуха стъклото не тръгва духа слабо натискам на максимална степен духа силно да ама като се натисне да духа на стъклото трябва да духа винаги силно независимо на коя степен си и винаги топло с компресор и компресора не включва.Направих една диагностика и там оказа се температурен сензор като се загледах аз съм го сложил на обратно сложих както трябва и всичко се оправи.С климатроник съм.При мен го няма конденза но нямам газ.Не съм много сигурен но мисля че бях чел някъде че има подгряване на всмукателния колектор ако има и не работи може и от него да кондензира.А кабелите ти си ги рязал до буксите и така си ги сменял ама ако видиш какво е вътре в буксите ще предприемеш да ги смениш отново ама от пин до пин.Моя проблем с празния ход си остана и явно проблема е в дросела някой ден и него ще го почна и него и неговите кабели ще погледна как са.
  • 0

#13 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
Garage View Garage

Posted 04 January 2013 - 17:18

Аз пък все си мисля че проблемът с празния ход се дължи на липсата на катализатор и съответно неправилното отчитане на ламбда сондата.Нали тя също дава данни за него.При мен празният ход играе едва доловимо нагоре надолу.На една диагностика ми казаха,че на празен ход,стойностите на ламбдата не показват както трябва и вече чак след 1800 оборота се нормализирали.Оттам на празен ход вкарвала системата повече бензин и вдига разхода,като тропа на едно място.Резултатът е,че от празен ход,с рязко подаване на газ,първоначално колата заглъхва и след това почва да набира,докато се оправи сместа.В интерес на истината,ако оставя на оборот,се долавя миризма на бензин.Иначе в разхода ми на пътуване не се усеща никакво повишение.
Това са мои лични предположения от наблюдението ми на колата след толкова години.
  • 1
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#14 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 04 January 2013 - 17:47

Онзи ден си направих уредчето с диода и ще и прегледам грешките...ако не се стигне до решение ще се ходи някъде на диагностика.Иначе и аз имам газов инжекцион ама е неработещ (така я взех) и него трябва да го видим къде му е проблема. На първо време трябва на бензин да си е наред,пък газта ще я мисля после :) Лошото е ,че колата е без централно в момента и съм я оставил в един сервиз и не я карам в момента и нямам много наблюдения все още. Дълга и широка....Ако някой знае добри майстори в Стара Загора или Пловдив да каже, да знам къде евентуално да я закарам,ако не успеем да я оправим :)
  • 0

#15 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 04 January 2013 - 20:30

Аз пък все си мисля че проблемът с празния ход се дължи на липсата на катализатор и съответно неправилното отчитане на ламбда сондата.Нали тя също дава данни за него.При мен празният ход играе едва доловимо нагоре надолу.На една диагностика ми казаха,че на празен ход,стойностите на ламбдата не показват както трябва и вече чак след 1800 оборота се нормализирали.Оттам на празен ход вкарвала системата повече бензин и вдига разхода,като тропа на едно място.Резултатът е,че от празен ход,с рязко подаване на газ,първоначално колата заглъхва и след това почва да набира,докато се оправи сместа.В интерес на истината,ако оставя на оборот,се долавя миризма на бензин.Иначе в разхода ми на пътуване не се усеща никакво повишение.
Това са мои лични предположения от наблюдението ми на колата след толкова години.


Е да ама моя катализатор си е на мястото щот като ходих да ми заварят тръбата преди задното гърне единия майстор потропа по катализатора и вика с учудване пълен е.А що се отнася до работата на празен ход аз не усещам миризма на бензин като примерно смърди от някоя лада.Мирише специфично не мога да го определя.До колкото съм запознат ламбда сондата играе основна роля за определянето на горивната смес.Затова като почистих дросела с препарата и отчете грешка бедна или богата смес.Според мен проблема е в дросела.И по точно в устройството за регулиране на свободния ход.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users