Избор на кола
Започната от bollbe, 06 дек 2012 - 19:42:27
23 мнения по тази тема
#1
Публикувано 06 декември 2012 - 19:42
Здравейте,нов сам в сайта и незнам дали точно тук трябва да питам.Решил сам да си взимам C200Compresor S202 1998,харесал сам две коли но още не сам ги гледал.Но виждам някаква разлика в abs-a
11346084493633801_12.pic.jpg 64,78K
100 Брой сваляния та можете ли да ми кажете нормално ли е това,и други савети какво да глеам при огледа,искам да отбележа че за парви път ще си взимам мерцедес и сам в пълно неведение.Ако несам попаднал в правилниа раздел моля да ме извините,тепарва изучавам сайта.
#2
Публикувано 06 декември 2012 - 20:02
Лявата е с BAS, дясната не знам..., но и двете са нормален компресор (в смисъл не-комутаторен, което е добре).
Дай да ги видим 2те коли.
Има 3-4 теми в момента из форума за избор на кола от това поколение: ЦЛК, Е-класа и 202ка. Прочети ги, ако ти е интересно.
202ката е много обща с ЦЛК и СЛК, можеш да разгледаш и там подфорумите, като ЦЛК е по-изчерпателен.
И... добре дошъл.
Дай да ги видим 2те коли.
Има 3-4 теми в момента из форума за избор на кола от това поколение: ЦЛК, Е-класа и 202ка. Прочети ги, ако ти е интересно.
202ката е много обща с ЦЛК и СЛК, можеш да разгледаш и там подфорумите, като ЦЛК е по-изчерпателен.
И... добре дошъл.
#3
Публикувано 06 декември 2012 - 20:07
Това да ти е проблема, разликите в АБС-а.... не се вманиячавай толкова, няма никакви тънкости за гледане по ABS-и, явно през различните години модулът изглежда различно.
По-важното е всичко по колата да е в добро техническо състояние.
По-важното е всичко по колата да е в добро техническо състояние.
#4
Публикувано 06 декември 2012 - 20:45
#5
Публикувано 06 декември 2012 - 20:46
Когато никога не си си купувал мерцедес , просто вземи някой който си разбира от нещата
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#6
Публикувано 06 декември 2012 - 20:49
А какво е това бас?Нещо съм збъркал дясната,ето я правилната 11351775908191654_16.pic.jpg 84,59K 63 Брой сваляния
#7
Публикувано 06 декември 2012 - 20:51
Вече съм говорил с един майтор които ми го препоръчаха.
#8
Публикувано 06 декември 2012 - 21:46
А какво е това бас?
BAS - Breake Asisstant System: система подпомагаща спирачното усилие.
#9
Публикувано 06 декември 2012 - 23:20
Имаш в предвид че нямат комутатор или.... и кое е по добе и каква е разликата.Лявата е с BAS, дясната не знам..., но и двете са нормален компресор (в смисъл не-комутаторен, което е добре).
#10
Публикувано 07 декември 2012 - 23:22
Ами... да ти кажа честно не знам на кое казват комутатор вече. Почвам да се обърквам.
Принципно комутатора е една архаична технология, която управлява само паленето, почти без да се интересува от други модули, като се е доказала като доста нежна.
Представлява един модул, който седи зад шофьорския фар на калника. Една плоска плочка. Диагностиката при тях не вижда на практика нищо смислено, в сравнение с по-модерните.
Нормалните ЕКУ-та управляват бобините и смятат горивна смес, на база инжекторни времена, които от своя страна са обвързани с доста датчици по мотора.
ЕКУ-то си е на практика компютър, който може да се диагностицира нормално.
Нямам почти никакви наблюдения над комутаторите. Аз лично я смятам за провал на Мерцедес, понеже конкуренцията им доста години преди тях, успява да влага нормални ЕКУ-та, без на практика никакви ограничения, причинени от по-базовите технологии през ранните 90 години. Първите им ЕКУ двигатели също не са шедьоври от гледна точка електроника, но това е друга тема, която засяга основно проблеми по кабелните снопове, не самите ел.модули.
Принципно комутатора е една архаична технология, която управлява само паленето, почти без да се интересува от други модули, като се е доказала като доста нежна.
Представлява един модул, който седи зад шофьорския фар на калника. Една плоска плочка. Диагностиката при тях не вижда на практика нищо смислено, в сравнение с по-модерните.
Нормалните ЕКУ-та управляват бобините и смятат горивна смес, на база инжекторни времена, които от своя страна са обвързани с доста датчици по мотора.
ЕКУ-то си е на практика компютър, който може да се диагностицира нормално.
Нямам почти никакви наблюдения над комутаторите. Аз лично я смятам за провал на Мерцедес, понеже конкуренцията им доста години преди тях, успява да влага нормални ЕКУ-та, без на практика никакви ограничения, причинени от по-базовите технологии през ранните 90 години. Първите им ЕКУ двигатели също не са шедьоври от гледна точка електроника, но това е друга тема, която засяга основно проблеми по кабелните снопове, не самите ел.модули.
#11
Публикувано 07 декември 2012 - 23:45
Чакай сега, ECU има дори и 124-ката с М102 мотор- тоест механичната инжекция. ЕКУ имаше и вектрата ми 90 набор моноинжекция. Какво командва този ECU е съвсем друг въпрос.
Комутаторът от своя страна е блок, управляващ ЗАПАЛВАНЕТО Иначе и колите с комутатор имат ECU, просто запалването (бобините) се командва от отделен блок, така наречения и плачевно известен комутатор.
Специално при мерцедес М111 двигателите запалителните системи са два вида- старата PMS, използвана някъде до 95г-96г и после заменена с новата HFM.
Новата е за предпочитане отвсякъде, да има скъп дебитомер, но това и е единствения кусур
Комутаторът от своя страна е блок, управляващ ЗАПАЛВАНЕТО Иначе и колите с комутатор имат ECU, просто запалването (бобините) се командва от отделен блок, така наречения и плачевно известен комутатор.
Специално при мерцедес М111 двигателите запалителните системи са два вида- старата PMS, използвана някъде до 95г-96г и после заменена с новата HFM.
Новата е за предпочитане отвсякъде, да има скъп дебитомер, но това и е единствения кусур
#12
Публикувано 08 декември 2012 - 15:32
Комутатор и ECU (компютър) при МБ след 1993г. са различни наименования на едно и също нещо. Разликата е къде е монтирано това "нещо" . А иначе и комутаторът и ECU управляват и бобини и инжектори и празния ход. Има два вида от тях. Едните са PMS (модел 200 на 124 и С180 и С200 при W202) и се управляват по сигнал от разреждането под дроселната клапа и ламбда сондата. При по-големите мотори, а след 1996г всички, минават на управление по количество въздух, влизащо в цилиндрите и ламбдата - т.н. HFM технология с дебитомер. Аз карам С180 с PMS и нямам забележки към мощността вървежа, пъргавината и разхода. Имам проблеми с крадците (един ми отмъкнаха още в началото) защото PMS ECU-то е скъпо и е лесно достъпно. Наименованието "комутатор" идва от там, че предишните модели W201 имаха устройство, което точно отговаря на името си (те имаха и механичен дистрибутор) и при W202 са монтирани в двигатерния отсек. Комутатора при цетките има и процесор и чип-памет, която е достъпна през куплунга за диагностика. Само че достъпа до нея не става със стандартните диагностични софтуери (и по-добре, че ако някой пипне нещо дето не му е ясно, може да счупи мотора). Функционалните зависимости, които реализира този "комутатор" са сложни и са описани в доста дебели книги, които не се възприемат с едно прочитане дори от специалисти.
#13
Публикувано 19 декември 2012 - 22:33
И след като вече си взех кола искам да ви попитам къде се намира комутатора ми.C200 компресор S202 1998
#15
Публикувано 20 декември 2012 - 23:01
И след като вече си взех кола искам да ви попитам къде се намира комутатора ми.C200 компресор S202 1998
Никъде
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни