Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Baby Benz стана на 30 години


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5566 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 ноември 2012 - 18:50

През ноември 1982 г. започва нова ера в историята на Mercedes-Benz. Тогава компанията от Щутгарт навлиза за първи път в долния сегмент на средния клас с най-малкия модел, който е носил трилъчевата звезда след Втората световна война. До този момент в гамата на марката има само две моделни семейства - W123 и луксозната S-Klasse.
Дизайнът на компактния седан 190/190 E или Baby Benz, както бързо става известен автомобилът, е дело на прочутия Бруно Сако. Автомобилът има многолостово задно окачване и атакува пазара с двулитров бензинов двигател с мощност 88 и 120 к.с. за 190 и 190 E съответно.
През 1983 г. изборът вече се простира от 190 D със 71 к.с. до 190 E 2.3-16 със 182 коня. През години след това спортната модификация ще продължи да се развива, достигайки до 232 к.с. за моделите Evolution.
Със 190-ката Mercedes-Benz влиза в Германския шампионат за туристически автомобили (DTM). През 1992 г. AMG-Mercedes 190 E Evolution II и Клаус Лудвиг го печелят.
Baby Benz се задържа в производство повече от 10 години. Моделът е подложен на фейслифт двукратно през 1988-а и 1991-ва. Произведени са 1 879 629 бройки преди 190-ката да отстъпи място на първата C-Klasse W202.
По повод годишнината от Mercedes-Benz публикуваха галерия от снимки с историята на рожденика. В нея могат да се видят някои доста интересни прототипи от 70-те години на миналия век, когато конструкторите на компанията получават първите си поръчения за работа над нов компактен седан с индекс W201.
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение


източник :fakti.bg
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#2 Mercedes190

Mercedes190

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Интереси:Driftworks
  • Автомобил:
    Mercedes w202 220d 97г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 март 2013 - 20:16

Велик автомобил :)


  • 0

#3 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 10 март 2013 - 20:29

малиииии, прототипите къртят мивки.... ужасТ


  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#4 staniola

staniola

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1736 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 190D '93 продаден :(
    W140 400SE '92 продаден :(
    S210 E280 4matic '00
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 март 2013 - 20:47

А какви са двата фейслифта ??

 

Моделът е подложен на фейслифт двукратно през 1988-а и 1991-ва.


  • 0
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance


Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!


#5 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 10 март 2013 - 21:34

Гордея се че съм имал 190-ка от 84 година :D

С климатик , абс , кожа , хидравлика :))))) и работеше като часовник , на светофара не знаех дали работи мотора или съм го изгасил без да искам :)

Но за жалост я продадох за 1200 лева в перфектно състояние и заводска боя без ръжда :)


  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#6 neichev

neichev

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1022 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Добрич
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W201-W202-W203-W245-W164-W251

Публикувано 14 март 2013 - 18:59

Прекалено съм доволен от този, за да сменя марката  :flagmbcb


  • 0
Mercedes-Benz W201

#7 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 март 2013 - 17:34

Към цената на кварцовия се добавят +290 Eur когато избереш опцията "механично задвижване".

 

Много са яки, но май ще пропусна този път. Чудя се и доколко е практично да се гледа часа на спидометър :)

 

Иначе са уникални - бих си взел един "механичен" 230 ако не бяха по 514 евро, но качеството си има цена.

 


Все още имам 3 в движение, не че на 4тия му е станало нещо,просто даде най доброто от себе си за останалите 3.

По ирония на съдбата, донор стана най заслужилия. Роден 1991 с над 500 000км по тахо, от 2001 в България.

Този бенц ме закара 4 пъти до Германия и обратно, прекара там над година и веднъж не прояви каприз....

Няма такава кола (изкл. 124)

 

Другият набор 92 има скромните 230 000км (аз съм втори собственик) до миналата година кръстосваше немските аутобани в ръцете на сетра ми, От другия месец ще го командировам пак -  просто надежден.

 

На мен за утеха ми остава най - стария - 89 набор, шестаче, с АСД, темпомат, 4 местен спортен салон и ниско окачване и други глезотийки

Прикачени файлове


  • 0

#8 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 март 2013 - 17:48

А какви са двата фейслифта ??

Тук са подробностите

 

 

Mercedes-Benz 190


В началото на 1983 г. отзивите на специализираната преса за новото творение на инженерите от Щут¬¬гарт трудно могат да се нарекат сърдечни. Поводът за не съвсем дружелюбното оживление е представен официално на 8 декември предходната година, когато Merce¬des-Benz повдига завесата пред първия си истински компактен модел от европейския сегмент D със заводски индекс W201. Много от отколешните почитатели на марката и консервативните купувачи са шокирани от решението на концерна да се включи в пазарната битка в толкова нисък клас, а журналистите моментал¬но лепват на но¬вака прозвището Baby Benz. Mercedes 190 действително има прекалено малко общи черти с предшествениците си. Почти пълното отсъствие на хром с изключение на легендарната радиаторна решетка, черните пластмасови брони, дръжки и лайсни напълно съответстват на автомобилната мода от началото на 80-те, но за именитата германска марка са си направо новаторство. За пръв път в историята є след традиционния индекс W стои двойка вместо единица, а сериен седан от Щутгарт получава клиновидна каросерия (Сх=0.33).
Две десетилетия след премиерата на W201 надали някой от скептично настроените тогава специалисти има желание да си спомни за парливите критики, които е отправял към Бебето. На 10 май 1993 г. от конвейерите на Mercedes-Benz слиза 1 879 630-ата "сто и деветдесетка" - колосална цифра предвид елитарността на марката и автомобилите є. Още по-впечатляваща обаче е репутацията, която Baby Benz успява да си изгради през годините. Надеждността и здравината на щутгартската продукция спокойно могат да послужат за тема на докторска дисертация. По-важното в случая е, че днес 190-ката остава най-достъпният начин да се притежава Mercedes. Съвсем истински.
Обикновено W201 се спряга като "щутгартски отговор на трета серия на BMW". Определението е вярно, но само донякъде. С Бебето Merce¬des променя философията и стандартите, на които се подчиняват производителите на автомобили от компактния сегмент на средния клас. Много от тях достигат нивото на 190-ката чак в началото на 90-те. Това превръща малкия Mercedes в напълно оправдана покупка, макар концепцията на неговата конструкция отдавна да е навършила пълнолетие. Днес дизайнът на германската лимузина може и да изглежда малко демоде, но на фона на конкуренцията от онези години външността прилича на току-що скицирана. За сравнение по качество на изработката пък и дума не може да става.
Каросерията
е практически безупречна дори при много възрастни екземпляри. Корозията засяга само някои автомобили от най-ранните години на производството - обикновено в долната част на вратите и пода на багажника. Според статистиките по този показател W201 отстъпва единствено на на¬пълно поцинкованото Audi 100. Изключително качествената сглобка и здравината на използваните материали винаги са били запазена марка на Mercedes-Benz. "Сто и деветдесетката" напълно се вмества в тази представа. Броят на дефектите по купето е смешно нисък за автомобили на такава възраст и пробег. Обаждат се предимно ограничителните обтегачи на вратите и металният скелет на седалките, който "увисва" с времето.
Един от многото параметри, по които 190-ката завинаги ще остане глава над всички конкуренти от 80-те, е степента на активна и пасивна безопасност. От самото начало на производството срещу допълнително заплащане моделът се оборудва с ABS, монтирана стандартно след 1992 г. За комфорта и пълната концентрация на водача върху шофирането се грижат куп особени инженерни решения от многофункционалния лост за светлините и уникалната единична чистачка до различните като размер и форма странични огледала.
На 22 август 1988 г. пред журналисти е представен обновеният W201. Каросерията става двуцветна, страничните лайсни са удебелени до праговете, броните са изменени, а арматурното табло получава декоративни панели от дърво (без дизелите). Появяват се също подглавници на задните места. Промените обаче далеч не засягат само оформлението на автомобила. На смяна застъпват нови
двигатели
До този момент моторната гама на Mercedes-Benz 190 се състои от бензинови двигатели с обем 1 977см3 (90 к.с.), 1 996 см3 (105 или 122 к.с. за карбураторната и инжекционната версия съответно), 2 298 см3 (136 к.с.) и 2 597 см3 (166 к.с.). Топмодификацията 2.3-16 се оборудва с 2.3-литрова ламя със 177 или 185 коня. През септември 1983 г. е представена дългоочакваната дизелова версия с двулитров атмосферен двигател с мощност 72 или 75 к.с. Две години по-късно купувачите могат да изберат също 2 497-кубиковия петцилиндров дизелак с 90 коня.
След обновяването на модела през 1988 г. гамата се обогатява с турбоверсия на големия дизел (122 или 126 к.с.), а 2.3-литровият мотор на топмодификацията е заменен с 2 498-кубиков с мощност 195 или 204 коня. Последната придобивка на W201 е 1.8-литров бензинов агрегат със 109 к.с., монтиран от април 1990 г.
Дори напълно неизкушените от автомобилната тематика са чували за чудовищния ресурс на щутгартските двгатели. Да се сбърка при избора на модификация е практически изключено. Всеки от изброените мотори разполага с теоретичен потенциал да издържи до 1 млн. км без капитален ремонт, така че всичко зависи от изискванията на купувача и дебелината на портфейла му. По последния параметър феноменалните дизели на Mercedes-Benz нямат никаква конкуренция. Удивително икономични са и дават рекордно нисък процент дефекти. На противоположния полюс е 2.6-литровият бензинов шестак, който радва собственика с изключително култивиран ход и изобилие от мощност, но "лапа" като комбайн. За препоръчване е да се избягват "наточените" 16-клапанови бегачки.
Макар да се ползват със славата на "вечни", моторите, монтирани на 190-ката имат някои недосатъци. Повечето от тях засягат автомобилите отпреди 1988 г. Така например проблеми създава газорапределителният механизъм - износен разпределителен вал, разтегната и дори скъсана заради дефектен обтегач ангренажна верига. Всички мотори са крайно чувствителни към качеството на използваното масло, а управляващата електроника на колите до 1985 г. понякога капризничи. С времето се износват хидравличните опори на двигателя, жилото на газта при дизелите се разтяга, започват да хлопат клапаните. Като цяло обаче, по степен на надеждност двигателите на W201 надали имат аналог. Същото важи за
ходовата част и трансмисията
За да компенсират недостатъците на класическата схема на задвижване, конструкторите от Щутгарт обзавеждат Бебето с невиждано до този момент сред компактните седани от средния клас задно окачване. То е петлостово и представлява пълен аналог на това при W124. Ходовата част има малко недостатъци, предопределени до голяма степен от лошите пътни условия. Обаждат се най-често шарнирите, но в общи линии окачването е еталон за издръжливост и комфорт. Ресурсът на трансмисиите пък е абсолютно съпоставим с този на моторите. Слабото място тук се нарича среден окачващ лагер на карданния вал, който се износва и започва да вие.
Ако не се смята по-интезивното износване на дисковете при по-мощните модификации
спирачната система
почти няма недостатъци. Изключение правят само накладките на ръчната спирачка, които понякога заяждат заради нередовна употреба. Характерни за дизелите са следите от ръжда по задните дискове - следствие от слабото им натоварване.
Краткият списък от недостатъци, присъщи на Merce¬des-Benz 190, се допълва от остарели уплътнения на стоповете, заради които понякога в багажника прониква влага, корозия на задното ауспухно гърне, конденз на вода във фаровете, изгоряло моторче на парното и дефекти на патрона на контактния ключ. Почти всички изброени проблеми са отстранени след модернизацията през 1988 г.и Бебето от Щутгарт безгрижно про¬дължава да води в статистиките по надеждност. Качествата му обаче имат своята цена. Запазените екземпляри понякога струват двойно и дори тройно повече от аналозите на други реномирани производители, а и правилната поддръжка на Mer¬cedes не е по джоба на всеки.


  • 1

#9 Petur Gachev

Petur Gachev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    Мерцедес 190 2.5

Публикувано 05 април 2013 - 13:25

Преди 1 седмица си закупих мерцедес 190 2.5 дизел 1992 година това е първата ми кола мисля че съм направил най добрия избор.Скоро ще кача снимки.


  • 1

#10 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 април 2013 - 20:47

Преди 1 седмица си закупих мерцедес 190 2.5 дизел 1992 година това е първата ми кола мисля че съм направил най добрия избор.Скоро ще кача снимки.

Да ти е честита и със здраве да си се возиш! ... и да идваш с нея на събори, че и ние да и се порадваме  :beer


  • 0

#11 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 април 2013 - 21:15

Вижте какво снимах в една автокъща в братска Германия преди няколко дни

Прикачен файл  IMG_0452.JPG   94,12K   55 Брой свалянияПрикачен файл  IMG_0451.JPG   62,78K   65 Брой сваляния

 

Сбимката с интериора не е станала, но таблото беше шито с алкантара....


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни